Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lexus schreef op 10-04-2022 om 10:44:

Ja hebben jullie dit fragment bij Jinek gezien

https://www.mediacourant.nl/2022/04/cornald-maas-walgt-van-michel-perridon-hij-ging-te-ver-bij-jinek/

Dat vind ik dus van een alledaags seksisme dat boven één dickpic sturen uitgaat en minstens net zo, zo niet meer schadelijk is. Als iemand een ongewenste foto stuurt maar ophoudt zodra de vrouw (of man)zegt er niet van gediend te zijn kan ik dat beter hebben dan deze onafgestemde patriachale dommigheid. En ik begrijp ook niet dat Jinek er niets van zei. Kudo´s voor Maas die dat later wel deed.

Niet gezien maar nu wel dat artikel gelezen. Ik ben het met jou eens. Hier kan je je niet tegen verweren want het is toch aardig bedoeld? Hij vindt haar gewoon een mooi vrouwtje. En als ze er iets van zegt, heeft ze lange tenen. 

Over dit soort shows wordt gezegd dat ze heel zorgvuldig zijn gescript. In dat geval zou dus vooraf heel duidelijk zijn geweest dat Maas er wel en Jinek er niets over zou zeggen. Ik snap die keuze toch wel. Als Jinek er iets over zou zeggen wordt het ‘ze vond het niet leuk’. Maar het gaat niet over leuk of niet leuk. Het is gewoon rotgedrag, helemaal los van Jinek. Dat heeft Cornald Maas voor het voetlicht gebracht en dat hebben ze bekrachtigd door Jinek erover te laten zwijgen. Ik vind het wel sterk dat ze zichzelf erbuiten heeft gehouden. Ze heeft hem een flinke trap nagegeven door dit in haar show te ensceneren. Ik denk dat dat boekdelen spreekt over hoe ‘leuk’ ze het vond!

Eva voelde zich denk ik er wel ongemakkelijk bij want ze was ineens de draad van het gesprek kwijt.

watertoren schreef op 10-04-2022 om 13:24:

Eva voelde zich denk ik er wel ongemakkelijk bij want ze was ineens de draad van het gesprek kwijt.

ja ze zag er meer ongemakkelijk uit dan dat het er op leek dat ze een bepaald beleid koos. Maar ik ben heel blij dat Cornald Maas er  op terug is gekomen.  of dat gescript is zoals Mija zegt weet ik niet. Maar zou wel een goeie zijn want als zij zelf iets zou zeggen is zij weer de humorloze hysterica

Lexus schreef op 10-04-2022 om 14:19:

[..]

ja ze zag er meer ongemakkelijk uit dan dat het er op leek dat ze een bepaald beleid koos. Maar ik ben heel blij dat Cornald Maas er op terug is gekomen. of dat gescript is zoals Mija zegt weet ik niet. Maar zou wel een goeie zijn want als zij zelf iets zou zeggen is zij weer de humorloze hysterica

Ik zei al, ik heb het niet gezien. Misschien heeft Maas gewoon zijn kans gegrepen! Heel goed van hem. En het is pijnlijk genoeg dat een (andere) man meer gewicht in de schaal legt dat een vrouw of de vrouw die het betreft maar het is helaas wel zo. Dus ik ben toch maar blij dat hij het doet. 

Net als Joris Luyendijk met zijn zeven vinkjes. Het is pijnlijk en wrang maar het is goed dat het wordt gezegd en goed dat het aan de oppervlakte komt, dat het zoveel uitmaakt wie de boodschapper is. Namelijk iemand uit de ‘eigen’ dominante groep. Dan komt het ineens wel aan. 

Blijkbaar ontbreekt het Michel Perridon op meer punten aan goed fatsoen. Geen reclame voor de Nederlandse televisie dat zo'n heerschap zijn eigen programma krijgt.

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a37700876/michel-perridon-gewipt-uit-ondernemersclub/

Moxxie schreef op 10-04-2022 om 16:43:

Blijkbaar ontbreekt het Michel Perridon op meer punten aan goed fatsoen. Geen reclame voor de Nederlandse televisie dat zo'n heerschap zijn eigen programma krijgt.

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a37700876/michel-perridon-gewipt-uit-ondernemersclub/

Het is heel paradoxaal maar de media gedijen nou eenmaal op rellerige types. Dat trekt de aandacht. 

Mija schreef op 10-04-2022 om 16:19:

[..]

Ik zei al, ik heb het niet gezien. Misschien heeft Maas gewoon zijn kans gegrepen! Heel goed van hem. En het is pijnlijk genoeg dat een (andere) man meer gewicht in de schaal legt dat een vrouw of de vrouw die het betreft maar het is helaas wel zo. Dus ik ben toch maar blij dat hij het doet.

Net als Joris Luyendijk met zijn zeven vinkjes. Het is pijnlijk en wrang maar het is goed dat het wordt gezegd en goed dat het aan de oppervlakte komt, dat het zoveel uitmaakt wie de boodschapper is. Namelijk iemand uit de ‘eigen’ dominante groep. Dan komt het ineens wel aan.

Nou inderdaad. ik zei al een paar jaar geleden tegen Jens van Tricht (een mannelijke feminist die dus op misstanden wijst) "en nou maar hopen dat het wel wordt aangenomen als een man het zegt". Men keek mij toen wat verbijsterd aan en men leek het nogal bits te vinden. 

Maar low and behold wie zat er als een van de eersten bij M om uit te leggen hoe het allemaal zat inzake BOOS en de Nederlandse MetToo: je raadt het al, Jens van Tricht.

Nou geeft dat niet, het is een goeie vent die het goed bedoelt en hoe meer aandacht zoiets krijgt, des te beter, maar voor een tweede golf feminist zoals ik, is het ook wat wrang, een man erbij halen die dan de dingen gaat zeggen die wij al veertig jaar aan het zeggen zijn. En dan gaat het alleen nog of mijn eigen ego maar het legt natuurlijk ook onderliggende structuren bloot. 

Ik bedoel, ik zie weinig hetero's in talkshows komen uitleggen hoe het voor gays werkt, of witte mensen over hoe het voor zwarte mensen werkt. En als dat gebeurt is het 'frowned upon. En terecht. Maar bij vrouwen en mannen lijkt het dan weer gerechtvaardigd, een mannelijke expert die komt uitleggen hoe vrouwenonderdrukking werkt.

Ik vraag me ineens af wat je zou kunnen doen tegen een dickpic. Ik zou zo iemand willen exposen, maar hoe doe je dat? Je kunt die foto niet op FB, Twitter of LinkedIn zetten, want dat is waarschijnlijk tegen de censuurregels. Wat zou je wél kunnen doen?

Athan schreef op 10-04-2022 om 23:12:

Ik vraag me ineens af wat je zou kunnen doen tegen een dickpic. Ik zou zo iemand willen exposen, maar hoe doe je dat? Je kunt die foto niet op FB, Twitter of LinkedIn zetten, want dat is waarschijnlijk tegen de censuurregels. Wat zou je wél kunnen doen?

Uitprinten en ergens goed zichtbaar ophangen als het om dickpics op de werkvloer gaat

redbulletje schreef op 10-04-2022 om 23:18:

[..]

Uitprinten en ergens goed zichtbaar ophangen als het om dickpics op de werkvloer gaat

🤣🤣🤣🤣

redbulletje schreef op 10-04-2022 om 23:18:

[..]

Ja! Bij alle koffieautomaten

Athan schreef op 11-04-2022 om 13:57:

[..]

Ja! Bij alle koffieautomaten

Raad het plaatje! De poule is geopend, bookmaker is Athan 

ToetieToover schreef op 11-04-2022 om 14:30:

[..]

Raad het plaatje! De poule is geopend, bookmaker is Athan

Hahahahaha

Mija schreef op 06-04-2022 om 22:09:

Dit verhaal over Johnny de Mol zingt ook al een hele tijd rond en als je dit verhaal leest is het een stuk serieuzer dan het tot nu toe leek. Behalve daar hij drie keer op zijn vriendin is losgegaan heeft hij haar kennelijk ook nog serieus geïntimideerd toen ze overwoog of er werk van wilde maken. Als dit is wat het lijkt, moeten ze die ook maar gauw cancelen een programma in België geven.

https://www.hpdetijd.nl/2022-04-06/ex-verloofde-johnny-de-mol-door-politie-verhoord-over-vermeende-mishandeling/

Ik heb voor het eerst het hele artikel gelezen en ik vind het zodanig belastend voor de Mol dat ik niet begrijp dat zo'n man in afwachting van het onderzoek nog op tv kan verschijnen. Ja ik weet het: hij is nog niet veroordeeld noch schuldig bevonden. Maar hij heeft het op tape en app toegegeven, er liggen rapporten en foto's van artsen, er zijn getuigen. Het verschilt toch in feite niet veel van de zaak lil kleine, alleen zijn deze foto's niet gepubliceerd. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.