Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Rondstruiner
21-03-2022 om 21:57
ToetieToover schreef op 21-03-2022 om 21:41:
[..]
Ik ben teleurgesteld. Het bedrijf dat hem aanneemt, vindt kennelijk iets anders belangrijk dan integer gedrag. Wat een buts op je imago als bedrijf! Ik geloof namelijk niet dat hij ermee ophoudt. Plus: het gedrag komt voort uit een bepaalde denkwijze tegenover ondergeschikten en vrouwen en die denkwijze wil je toch niet je bedrijf binnenhalen. Toch
Ja, en in die maand is hij heus niet compleet veranderd. Laat hem eerst eens aan zichzelf gaan werken!
Ook in België kritiek gelukkig:
Maar dit hieronder is wel heel triest, een privekwestie , wat een stel idioten. Je zal daar maar werken als vrouw..:
",,Een privékwestie’’, stelt de Antwerpse club over het stalkingsgedrag richting diverse Ajax-medewerksters, waaronder zogenoemde dickpics."
Lexus
22-03-2022 om 10:13
Rondstruiner schreef op 21-03-2022 om 21:57:
[..]
Ja, en in die maand is hij heus niet compleet veranderd. Laat hem eerst eens aan zichzelf gaan werken!
Ook in België kritiek gelukkig:
Maar dit hieronder is wel heel triest, een privekwestie , wat een stel idioten. Je zal daar maar werken als vrouw..:
",,Een privékwestie’’, stelt de Antwerpse club over het stalkingsgedrag richting diverse Ajax-medewerksters, waaronder zogenoemde dickpics."
Ik heb veel ervaring in de opvang van slachtoffers van seksueel geweld. Mijn indruk is dat daders vrijwel altijd vinden dat het niet zo'n punt was wat ze deden. Daarom verbaast het gebeuren rond Overmars me niet. En dat ligt volgens mij toch echt aan de maatschappelijke tolerantie tav seksueel geweld.
Laat onverlet dat ik het heel naar voor de slachtoffers vind.
Mija
06-04-2022 om 22:09
Dit verhaal over Johnny de Mol zingt ook al een hele tijd rond en als je dit verhaal leest is het een stuk serieuzer dan het tot nu toe leek. Behalve daar hij drie keer op zijn vriendin is losgegaan heeft hij haar kennelijk ook nog serieus geïntimideerd toen ze overwoog of er werk van wilde maken. Als dit is wat het lijkt, moeten ze die ook maar gauw cancelen een programma in België geven.
https://www.hpdetijd.nl/2022-04-06/ex-verloofde-johnny-de-mol-door-politie-verhoord-over-vermeende-mishandeling/
Lexus
06-04-2022 om 23:20
Mija schreef op 06-04-2022 om 22:09:
Dit verhaal over Johnny de Mol zingt ook al een hele tijd rond en als je dit verhaal leest is het een stuk serieuzer dan het tot nu toe leek. Behalve daar hij drie keer op zijn vriendin is losgegaan heeft hij haar kennelijk ook nog serieus geïntimideerd toen ze overwoog of er werk van wilde maken. Als dit is wat het lijkt, moeten ze die ook maar gauw
canceleneen programma in België geven.
https://www.hpdetijd.nl/2022-04-06/ex-verloofde-johnny-de-mol-door-politie-verhoord-over-vermeende-mishandeling/
Ja ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
SophisticatedCaribou75
07-04-2022 om 06:18
Mija schreef op 06-04-2022 om 22:09:
Dit verhaal over Johnny de Mol zingt ook al een hele tijd rond en als je dit verhaal leest is het een stuk serieuzer dan het tot nu toe leek. Behalve daar hij drie keer op zijn vriendin is losgegaan heeft hij haar kennelijk ook nog serieus geïntimideerd toen ze overwoog of er werk van wilde maken. Als dit is wat het lijkt, moeten ze die ook maar gauw
canceleneen programma in België geven.
Wat een goed en uitgebreid artikel is dit. En dat de familie de Mol zijn best heeft gedaan om Shima in een heel kwaad daglicht te stellen, zoveel is in elk geval al waar. Goed dat ze alsnog aangifte heeft gedaan, want het is nogal wat.
Lexus
10-04-2022 om 10:44
Ja hebben jullie dit fragment bij Jinek gezien
https://www.mediacourant.nl/2022/04/cornald-maas-walgt-van-michel-perridon-hij-ging-te-ver-bij-jinek/
Dat vind ik dus van een alledaags seksisme dat boven één dickpic sturen uitgaat en minstens net zo, zo niet meer schadelijk is. Als iemand een ongewenste foto stuurt maar ophoudt zodra de vrouw (of man)zegt er niet van gediend te zijn kan ik dat beter hebben dan deze onafgestemde patriachale dommigheid. En ik begrijp ook niet dat Jinek er niets van zei. Kudo´s voor Maas die dat later wel deed.
redbulletje
10-04-2022 om 10:48
Oh dat zou mij totaal niet storen, i.t.t. een dickpic. Wellicht was 't onderwerp er ook naar gezien dat naakte beeld op de achtergrond?
Lexus
10-04-2022 om 10:54
redbulletje schreef op 10-04-2022 om 10:48:
Oh dat zou mij totaal niet storen, i.t.t. een dickpic. Wellicht was 't onderwerp er ook naar gezien dat naakte beeld op de achtergrond?
ja mij wel ik vind dit coute que coute willen intimideren en een vrouw die ws veel intelligenter en pittiger dan hij is toch als vrouwtje weg willen zetten, op haar plaats willen zetten. echt bah. En ook een typisch voorbeeld van de witte oude cis heteroman die zijn eigen patriachale maniertjes geweldig vind.
terwijl een dickpic, hoewel ongepast, nog een onhandige misplaatste vorm van uitbundig seksueel gedrag kan zijn (als het er bij één blijft dan). Minder doordacht en geniepig in zo´n geval.
Rondstruiner
10-04-2022 om 10:55
Lexus schreef op 10-04-2022 om 10:44:
Ja hebben jullie dit fragment bij Jinek gezien
https://www.mediacourant.nl/2022/04/cornald-maas-walgt-van-michel-perridon-hij-ging-te-ver-bij-jinek/
Dat vind ik dus van een alledaags seksisme dat boven één dickpic sturen uitgaat en minstens net zo, zo niet meer schadelijk is. Als iemand een ongewenste foto stuurt maar ophoudt zodra de vrouw (of man)zegt er niet van gediend te zijn kan ik dat beter hebben dan deze onafgestemde patriachale dommigheid. En ik begrijp ook niet dat Jinek er niets van zei. Kudo´s voor Maas die dat later wel deed.
Wat goed van Cornald Maas.
Oud vies mannetje, die Perridon. Goh, wat een compliment voor Eva Jinek zeg, dat jij op haar borsten loopt te geilen . Snapt hij nu nog niet dat we dat soort viespeuken wel een beetje zat zijn?
Courage
10-04-2022 om 11:02
Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 10:55:
[..]
Wat goed van Cornald Maas.
Oud vies mannetje, die Perridon. Goh, wat een compliment voor Eva Jinek zeg, dat jij op haar borsten loopt te geilen . Snapt hij nu nog niet dat we dat soort viespeuken wel een beetje zat zijn?
Inderdaad, je ziet gewoon in zijn ogen dat hij er op zat te geilen.
Goed inderdaad van Cornald Maas.
Ik vind een dickpic overigens óók erg. In elk geval wel als die zomaar out of the blue naar je wordt gestuurd zonder context of wederzijds geflirt.
Moxxie
10-04-2022 om 11:08
Lexus schreef op 10-04-2022 om 10:54:
[..]
ja mij wel ik vind dit coute que coute willen intimideren en een vrouw die ws veel intelligenter en pittiger dan hij is toch als vrouwtje weg willen zetten, op haar plaats willen zetten. echt bah. En ook een typisch voorbeeld van de witte oude cis heteroman die zijn eigen patriachale maniertjes geweldig vind.
terwijl een dickpic, hoewel ongepast, nog een onhandige misplaatste vorm van uitbundig seksueel gedrag kan zijn (als het er bij één blijft dan). Minder doordacht en geniepig in zo´n geval.
Ik heb het ook gezien. Niet alleen wat hij tegen Eva zei was onbeschoft en ongepast maar ook die opmerking over 'tietjes' die hij even daarvoor maakte.
Over dit soort mannen kan ik me alleen maar verbazen en verder wind ik me er niet over op. Dat hij Eva wilde intimideren of haar op haar plaats wilde zetten zoek ik er ook niet achter. Het is een arrogante blaaskaak die denkt dat het een hartstikke leuk en vlot dolletje was en hij heeft oprecht niet door hoe ongemakkelijk en gênant dit was. Echt, een ontzettende droeftoeter die veel te blij is met zichzelf.
Lexus
10-04-2022 om 11:11
Courage schreef op 10-04-2022 om 11:02:
[..]
I
Ik vind een dickpic overigens óók erg. In elk geval wel als die zomaar out of the blue naar je wordt gestuurd zonder context of wederzijds geflirt.
ja ik eigenlijk ook wel hoor maar ik wilde dit onder de aandacht brengen omdat dit zo´n geniepige maar oh zo wijdverbreide manier van doen is onder seksisten terwijl men het in de discussies vooral over duidelijke zaken als dp´s wilde hebben.
Courage
10-04-2022 om 11:13
Lexus schreef op 10-04-2022 om 11:11:
[..]
ja ik eigenlijk ook wel hoor maar ik wilde dit onder de aandacht brengen omdat dit zo´n geniepige maar oh zo wijdverbreide manier van doen is onder seksisten terwijl men het in de discussies vooral over duidelijke zaken als dp´s wilde hebben.
Heb je helemaal gelijk in. Dit was een 'mooi' voorbeeld van hoe onderhuids het gaat.
Jillz
10-04-2022 om 11:52
Ja aan de ene kant ook heel jammer dat Eva hem niet terecht wijst of reageert op de ophef. Tegelijkertijd begrijp ik ook wel dat ze dat niet doet. Echt walgelijk dat als hij er op wordt aangesproken dat hij dan zegt "ze vond het heerlijk". En dat maakt hij dan op uit dat ze hem respectvol drie zoenen heeft gegeven. Ik heb ook wel eens een opmerking gekregen waarna ik zo overdonderd was dat ik deed alsof er niks was gebeurd. Dat dat dan zo tegen je gebruikt kan worden...