Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 10:51:

Er is in 2016 iemand bij DPG ontslagen wegens grensoverschrijdend gedrag (dat is dus niet in de doofpot gestopt, maar er is op gehandeld) en jij kopieert nu een napraatartikeltje over de kletspraat van twee willekeurige, malafide ondernemers met een podcastje op Spotify in jouw zoektocht naar bewijs dat de reguliere media corrupt zijn. Er gaat iets niet helemaal goed in jouw logica.

Het klinkt wel als een slechte zaak als hij daarna gewoon bij de Persgroep aan de slag kon, maar hij is wel ontslagen, zonder dat er een programma als Boos aan te pas moest komen. Je hebt ook met privacy te maken als je iemand ontslaat. Dus ik weet niet zo goed wat ze nu nog van DPG willen? Er worden wel vaker mannen ontslagen om deze reden, dat maak je toch niet bekend in de media als het niet om een bn-er gaat.

Ik ben het (eng genoeg) helemaal eens met Johan Derksen hierin, dit is gewoon rellen om het rellen:

https://www.shownieuws.nl/entertainment/heftige-discussie-tussen-johan-derksen-en-yves-gijrath-onrealistisch-gelul

Rondstruiner schreef op 20-02-2022 om 11:19:

[..]

Ik ben het (eng genoeg) helemaal eens met Johan Derksen hierin, dit is gewoon rellen om het rellen:

Ik dacht gisteren precies hetzelfde.

De drang om mensen voor de bus te gooien is groot op het moment. Ben je nog ergens op Insta vergeten een foto van Ali B te verwijderen ben je ook de Sjaak als BN-er, je moet zeer zichtbaar cancellen, dat mag niet stilletjes.

Moxxie schreef op 20-02-2022 om 11:32:

De drang om mensen voor de bus te gooien is groot op het moment. Ben je nog ergens op Insta vergeten een foto van Ali B te verwijderen ben je ook de Sjaak als BN-er, je moet zeer zichtbaar cancellen, dat mag niet stilletjes.

Viel mij ook op.

Ik zag van de week een artikel waarin uitlatingen worden gedaan over PVDA'er Van Dijk waarvan het nog maar de vraag is wat daar waar van is. Dat gaat nog wat worden als alles achteraf verzonnen blijkt te zijn.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-02-2022 om 22:10

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 10:51:

Er is in 2016 iemand bij DPG ontslagen wegens grensoverschrijdend gedrag (dat is dus niet in de doofpot gestopt, maar er is op gehandeld) en jij kopieert nu een napraatartikeltje over de kletspraat van twee willekeurige, malafide ondernemers met een podcastje op Spotify in jouw zoektocht naar bewijs dat de reguliere media corrupt zijn. Er gaat iets niet helemaal goed in jouw logica.

Dat de reguliere media per definitie corrupt zijn ben ik het niet mee eens, dat gezegd hebbende:

Is het in zekere zin natuurlijk wèl in de doofpot gestopt. Die man is vertrokken onder het mom van 'nieuwe uitdaging', heeft nog wat veren in zijn reet gekregen en dat was het. Het is een gigantisch bedrijf, niemand hoeft te weten te komen wie de slachtoffers zijn/waren.

Ik ben het af en toe best eens met Derksen, hier sloeg hij de plank volledig mis wat mij betreft. Er overheen schreeuwen om zijn gelijk te halen. Jammer.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 22:14

Hetvrijewoord schreef op 20-02-2022 om 22:10:

[..]

Dat de reguliere media per definitie corrupt zijn ben ik het niet mee eens, dat gezegd hebbende:

Is het in zekere zin natuurlijk wèl in de doofpot gestopt. Die man is vertrokken onder het mom van 'nieuwe uitdaging', heeft nog wat veren in zijn reet gekregen en dat was het. Het is een gigantisch bedrijf, niemand hoeft te weten te komen wie de slachtoffers zijn/waren.

Ik ben het af en toe best eens met Derksen, hier sloeg hij de plank volledig mis wat mij betreft. Er overheen schreeuwen om zijn gelijk te halen. Jammer.

Dit schrijft het AD erover: 

DPG-topman werd ontslagen wegens grensoverschrijdend gedrag
https://www.ad.nl/binnenland/dpg-topman-werd-ontslagen-wegens-grensoverschrijdend-gedrag~a45122bd/

En het gaat over 2016. 2016. Niet gisteren, niet vorige maand, 2016. In België

En het NRC, dat niet onder DPG valt:

Nadat er geruchten over Smeets’ gedrag circuleerden, stelde DPG in 2016 een onderzoek in. Daaruit bleek dat hij zich schuldig had gemaakt aan „ongepaste avances”. Smeets is toen berispt door de directie. Later kwam bij DPG een formele klacht binnen over hem, waarna hij per direct werd ontslagen.

Ik begrijp niet wat hier in 2022 relevant aan is in Nederland. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-02-2022 om 22:17

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 22:14:

[..]

https://www.ad.nl/binnenland/dpg-topman-werd-ontslagen-wegens-grensoverschrijdend-gedrag~a45122bd/

En het gaat over 2016. 2016. Niet gisteren, niet vorige maand, 2016.

2016 is 5/6 jaar geleden, toen wisten we nog niet wat grensoverschrijdend gedrag was ofzo? Ik snap werkelijk niet wat dat met iets te maken heeft.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 22:19

Hetvrijewoord schreef op 20-02-2022 om 22:17:

[..]

2016 is 5/6 jaar geleden, toen wisten we nog niet wat grensoverschrijdend gedrag was ofzo? Ik snap werkelijk niet wat dat met iets te maken heeft.

Ja, laten we het Belgische nieuws uit 2016 in 2022 gaan herhalen. Lekker relevant. 

Die Rietberger was toch ook in 2016 op zn vingers getikt? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-02-2022 om 22:29

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 22:19:

[..]

Ja, laten we het Belgische nieuws uit 2016 in 2022 gaan herhalen. Lekker relevant.

Dat zeg dus ik helemaal niet, het had juist veel eerder aandacht moeten krijgen maar het is stil gehouden.

Overigens gaat het om een bedrijf dat ook in Nederland heel veel bekende kranten en tijdschriften uitbrengt. Het was geen exclusief Belgisch nieuws en Nederlandse redacteuren wisten schijnbaar allemaal de reden van vertrek.

Raar dat dit zo makkelijk wordt afgeserveerd als niet terzake doende omdat het over 5 jaar geleden gaat. Terwijl het er juist om gaat dat het onder de pet is gehouden.

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 22:14:

[..]

En het gaat over 2016. 2016. Niet gisteren, niet vorige maand, 2016. In België.

En het NRC, dat niet onder DPG valt:

Nadat er geruchten over Smeets’ gedrag circuleerden, stelde DPG in 2016 een onderzoek in. Daaruit bleek dat hij zich schuldig had gemaakt aan „ongepaste avances”. Smeets is toen berispt door de directie. Later kwam bij DPG een formele klacht binnen over hem, waarna hij per direct werd ontslagen.

Ik begrijp niet wat hier in 2022 relevant aan is in Nederland.

Het is ook echt op geen enkele manier relevant.

Ik durf wel te stellen dat ze het nu anders zouden doen en dat hij nu niet met complimenten overladen zou worden bij zijn afscheid, want dat is natuurlijk niet oke. Maar hij is ontslagen, het was in België, de meeste Nederlanders hebben nooit van de man gehoord, het is niet relevant. Het is gewoon rellen om het rellen, zeiken om het zeiken, niets meer dan dat.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 22:36

Hetvrijewoord schreef op 20-02-2022 om 22:29:

[..]

Dat zeg dus ik helemaal niet, het had juist veel eerder aandacht moeten krijgen maar het is stil gehouden.

Overigens gaat het om een bedrijf dat ook in Nederland heel veel bekende kranten en tijdschriften uitbrengt. Het was geen exclusief Belgisch nieuws en Nederlandse redacteuren wisten schijnbaar allemaal de reden van vertrek.

Raar dat dit zo makkelijk wordt afgeserveerd als niet terzake doende omdat het over 5 jaar geleden gaat. Terwijl het er juist om gaat dat het onder de pet is gehouden.

Nee, het gaat erom dat twee malafide ondernemers met een podcastje proberen om wat stennis te trappen zodat zieltjes als bepaalde mensen (niet jij) denken: zie je wel, de gewone media zijn hartstikke corrupt en omdat deze twee podcast-kletsers dat zeggen, zijn dat wel hele betrouwbare mensen waar je kritiekloos alles van moet kopiëren.

redbulletje schreef op 20-02-2022 om 22:28:

Die Rietberger was toch ook in 2016 op zn vingers getikt?

2019

En die kon daarna nog twee jaar zijn goddelijke gang gaan tot er een programma aan te pas moest komen om hem te stoppen. Deze Belg werd hetzelfde jaar, 2016, nog ontslagen. Niet vergelijkbaar dus.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-02-2022 om 22:37

Ik lees zojuist dat De Volkskrant twee slachtoffers heeft gesproken, die ontkennen dat het gedrag niet openbaar is gemaakt op verzoek van de 'betrokken medewerkers',  Het is onduidelijk of er andere slachtoffers zijn die dat wel hebben verzocht.

Maar goed: het is niet relevant want 5 jaar geleden en het betreft een Belgisch bedrijf. Ik denk dat we die moeten onthouden voor de toekomst. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-02-2022 om 22:39

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 22:36:

[..]

Nee, het gaat erom dat twee malafide ondernemers met een podcastje proberen om wat stennis te trappen zodat zieltjes als bepaalde mensen (niet jij) denken: zie je wel, de gewone media zijn hartstikke corrupt en omdat deze twee podcast-kletsers dat zeggen, zijn dat wel hele betrouwbare mensen waar je kritiekloos alles van moet kopiëren.

Ik maak mij helemaal niet druk om de boodschapper. Ik zie daar dan weer de relevantie niet van in. Het kan een enge profiteur zijn; het verandert niets aan de feiten zoals die er liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.