Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lollypopje
20-01-2022 om 21:53
Reficul schreef op 20-01-2022 om 21:46:
[..]
Ik zou er niet op in gaan, ze is nog maar 13.
Zelfs het Jeugdjournaal had een goed en uitgebreid item over BOOS en de misstanden. Dat is omdat dit een belangrijk onderwerp is, juist ook voor die leeftijd.
Daarnaast zit dit meisje dus duidelijk met die vraag hoe ze dat onderscheid moet maken. Dat zij daar mee zit, is reden genoeg om haar vraag serieus te nemen en met haar in gesprek te gaan hierover.
Ik zou daarbij zelf bijvoorbeeld aangeven dat er heel veel meisjes zijn die los van elkaar hetzelfde hebben meegemaakt met hem. Als hij de waarheid spreekt, zouden al die meisjes en vrouwen liegen. Dat lijkt niet heel waarschijnlijk.
wild-flower
20-01-2022 om 22:10
Er is een nieuwe melding binnengekomen bij de politie over The Voice of Holland. Dat bevestigt een woordvoerder aan deze site. Eerder werd al bekend dat er twee aangiften zijn gedaan tegen Ali B en dat ex-kandidaat Nienke Wijnhoven komende week aangifte zal doen tegen bandleider Jeroen Rietbergen. Over welk persoon de nieuwe melding gaat is niet duidelijk.
https://www.ad.nl/dossier-misstanden-the-voice/nieuwe-melding-over-the-voice-binnengekomen-bij-politie-nog-geen-aangifte~a5c8b22f/
EnchantedDragonfly18
20-01-2022 om 22:20
SuzyQFive schreef op 20-01-2022 om 21:37:
Mijn dochter van 13 net na het lezen van Ali’s insta: Ja! Nou weet ik niet meer wat ik moet geloven hoor!
Hoe zouden jullie daarop reageren naar je dochter toe?
Laat haar morgen Beau terugkijken. De advocaat legt net heel goed waarom het voor de vrouwen een heel grote stap is om melding/aangifte te doen.
Lollypopje
20-01-2022 om 22:25
Wat mij trouwens opviel is dat in de verhalen van voor de uitzending naar voren kwam dat Rietbergen in 2016 op zijn vingers is getikt, John de Mol het had over 2019.
En dan vraag ik me af of dat eerste jaartal niet klopte of dat er bewust iets wordt verzwegen.
Dezyi
20-01-2022 om 22:30
Op social media lijkt het vooral over John te gaan, i.p.v. over de misselijk makende acties van bijv. Ali.
Uiteraard is de houding van John ook onderdeel van het probleem. Het zit me alleen niet helemaal lekker dat dit nu focus heeft. Idealiter zouden beide gedragingen evenveel aandacht horen te krijgen nu.
Malibu2
20-01-2022 om 23:08
Ik vond vooral die verhalen over Ali B misselijkmakend. En volgens mij denkt hij echt dat hij niets verkeerds gedaan heeft.
En John de Mol.. ik denk dat hij ook echt dacht dat er genoeg maatregelen waren getroffen op de set om dit tegen te gaan. Ik zag vooral een man die heel praktisch is ingesteld (je hebt een probleem A die je op manier B oplost zodat je resultaat C krijgt) maar die daarmee mijlenver afstaat van de belevingswereld van de vrouwen. Feitelijk had hij gelijk dat je weinig kunt doen als vrouwen het niet melden. Maar waaróm ze het niet melden, daarin kan hij zich niet goed inleven.
Broodtrommel
20-01-2022 om 23:12
Mwoah, ik geloof John de Mol niet zo. Kan haast niet dat hij het niet wist. Zeker niet met die Jeroen als schoonbroer. Houdt elkaar allemaal de hand boven het hoofd.
Malibu2
20-01-2022 om 23:16
Broodtrommel schreef op 20-01-2022 om 23:12:
Mwoah, ik geloof John de Mol niet zo. Kan haast niet dat hij het niet wist. Zeker niet met die Jeroen als schoonbroer. Houdt elkaar allemaal de hand boven het hoofd.
Ik wil best geloven dat mensen elkaar de hand boven het hoofd houden, maar in dit geval zit ik met Linda de Mol. Zou John zoiets jarenlang voor Linda verzwijgen of zou Linda dit jarenlang accepteren? Dat kan ik me weer moeilijk voorstellen.
SuzyQFive
20-01-2022 om 23:34
Jeugdjournaal is een goede. Waarschijnlijk kijken ze dat op school bij de dagopening ook wel. Ze zit in de tweede klas, zeker weten dat dit Hot Item op school is.
De vraag gaf ook wel aan hoe lastig omgaan met verschillende soorten informatie is. Vroeger luisterden we naar het journaal en was dat de waarheid.
SophisticatedCaribou75
20-01-2022 om 23:56
John de Mol is blijkbaar niet in staat dit probleem te voorzien en zelfs niet in staat dit probleem achteraf te doorgronden, waarmee aangetoond dat het inderdaad een onveilige omgeving was. En ook opmerkelijk: hij zegt dat niemand hem ooit iets heeft gemeld én hij zegt dat hij de verhalen, bijvoorbeeld over Marco, 'eigenlijk niet kan geloven'. Voilà: hier is de verklaring voor het deel je niet begrijpt JdM: je gelooft 40 vrouwen al niet die na anderhalf jaar zorgvuldige journalistiek hun verhaal doen, laat staan dat jij een individuele klager zou geloven.
Glamourlama
21-01-2022 om 00:02
Malibu2 schreef op 20-01-2022 om 23:08:
Ik vond vooral die verhalen over Ali B misselijkmakend. En volgens mij denkt hij echt dat hij niets verkeerds gedaan heeft.
En John de Mol.. ik denk dat hij ook echt dacht dat er genoeg maatregelen waren getroffen op de set om dit tegen te gaan. Ik zag vooral een man die heel praktisch is ingesteld (je hebt een probleem A die je op manier B oplost zodat je resultaat C krijgt) maar die daarmee mijlenver afstaat van de belevingswereld van de vrouwen. Feitelijk had hij gelijk dat je weinig kunt doen als vrouwen het niet melden. Maar waaróm ze het niet melden, daarin kan hij zich niet goed inleven.
Volgens mij weet hij precies wat hij gedaan heeft en dat het fout is. De manier waarop hij erover spreekt is in de trant van: het is niet strafbaar want ze zei niet duidelijk nee. Ik zag ook ergens een verhaal dat hij bij iemand de deur op slot had gedraaid. Nee, het lijkt mij dat hij precies weet wat hij deed en geen bewijs = niet strafbaar. Maar is het dan ok?
(ik vraag me af of meerdere aangiftes tegelijk afdoende bewijs gaan zijn, lijkt mij haast van wel. Ik hoop dus ook dat dat gaat komen als er nog meer zijn)
Mija
21-01-2022 om 01:02
niet_rechts schreef op 20-01-2022 om 23:56:
John de Mol is blijkbaar niet in staat dit probleem te voorzien en zelfs niet in staat dit probleem achteraf te doorgronden, waarmee aangetoond dat het inderdaad een onveilige omgeving was. En ook opmerkelijk: hij zegt dat niemand hem ooit iets heeft gemeld én hij zegt dat hij de verhalen, bijvoorbeeld over Marco, 'eigenlijk niet kan geloven'. Voilà: hier is de verklaring voor het deel je niet begrijpt JdM: je gelooft 40 vrouwen al niet die na anderhalf jaar zorgvuldige journalistiek hun verhaal doen, laat staan dat jij een individuele klager zou geloven.
Echt hè! Ik ben nog steeds flabbergasted. Hij zei dat hij er met vrouwen over ging praten, zegt Tim Hofman, heel alert: “En wat zeg je tegen de mannen?” Hij begreep die vraag niet eens! Tim probeerde het later nog eens maar John de Mol gaf geen sjoege. En dat maar eindeloos volhouden dat Jeroen Rietbergen geen status had, omdat hij formeel geen invloed had op hoe ver de kandidaten zouden komen. En Tim maar sjorren, en doorvragen en John maar blijven volhouden. Dat zou een juridische reden kunnen hebben, rond aansprakelijkheid. Maar ik bleef toch het gevoel houden: hij meent het. Hij snapt het niet. Ik ben eigenlijk wel geneigd geraakt om te geloven in zijn goede bedoelingen. Maar daar wordt het helemaal niet beter van. Want hij heeft al zijn kaarten gezet op ‘iets zeggen’, melden en de rest was er gewoon niet. En zelf ziet hij nog altijd niet het enorme probleem daarvan. “Dat je daarmee ook vertelt waar de ruimte zit: als ik het niet hoor, is het er niet.” Als hij had beseft dat hij dit impliceerde, had hij zich vast niet op deze manier uitgesproken. Hij dacht volgens mij echt dat hij aan te vertellen was dat hem geen blaam trof, dat hij er alles aan had gedaan wat hij kon doen. Maar wat hij verteld heeft, is dat hij volkomen blind was voor de werkelijkheid. Hij springt hier echt niet goed uit.
LittleIbex87
21-01-2022 om 05:20
Ginevra schreef op 20-01-2022 om 21:50:
[..]
waarom niet? Lijkt me een uitstekende leeftijd om in gesprek te gaan over wat je wel en niet gelooft als/omdat een BNer het zegt, wat acceptabel gedrag is en wat er gebeurt als onbekende mensen iets zeggen over een bekend of machtig iemand.
Ik vind Alie B gewoon niet de moeite waard. Verder heb ik het natuurlijk met mijn kinderen over wat onacceptabel gedrag is ook al voel je je schuldig los van dit schandaal. Wat verderop wordt genoemd een item in het jeugdjournaal is natuurlijk prima maar ik zou niet willen dat ze er helemaal induikt.