Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-01-2022 om 07:40

Rondstruiner schreef op 20-01-2022 om 07:21:

[..]

En je weet ook nog eens niet of je gesteund gaat worden, of dat de rest veilig zijn mond houdt.

Dus het is eerder een wonder dat er mensen zijn die ondanks alles toch naar BOOS zijn gestapt dan dat het wonderlijk is dat zoiets zo lang onopgemerkt kon blijven. Intimidatie is een erg effectief middel. En daarbovenop komt de publieke opinie: "En wie ben jij nou helemaal? Een kandidaat uit het vorige seizoen. Iedereen is jou allang weer vergeten. Je wil aandacht zeker?" Je moet heel sterk in je schoenen staan om je daartegen te kunnen verweren en je wint er meestal niks mee. En dus laat je het erbij.

niet_rechts schreef op 20-01-2022 om 07:17:

[..]

En volgens diverse advocaten zal een rechter zo'n boete "waarschijnlijk" niet opleggen in geval van melding van grensoverschrijdend gedrag, maar het gaat om een hoge boete voor een beginnend artiest, en je vecht als David tegen Goliath...

Het lijkt me stug dat die  geheimhoudingsplicht geldt als het om het om aangifte wegens het overtreden van de wet gaat. Maar ontmoedigend is het zeker! 

(is er al een inzamelingsactie?)

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-01-2022 om 07:55

yette schreef op 20-01-2022 om 07:53:

[..]

Het lijkt me stug dat die geheimhoudingsplicht geldt als het om het om aangifte wegens het overtreden van de wet gaat. Maar ontmoedigend is het zeker!

Zolang je in je eentje staat, is het lastig en hoeft John de Mol niet eens veel moeite te doen om jou als slachtoffer oninteger te laten overkomen. Dat doet de publieke opinie al voor hem. 

niet_rechts schreef op 19-01-2022 om 22:28:

BOOS bestaat al sinds 2016 online, wekelijks, zelfde dag, zelfde tijd. Waarom zou het opeens op TV moeten? Zij hebben in het kader van hoor en wederhoor betrokkenen de ruimte gegeven om hun kant te vertellen. De reactie van RTL is om de stekker uit TVOH te trekken. Dat is hun goed recht en waarschijnlijk hun oprechte reactie. Het is raar te veronderstellen dat BOOS daarom plots op de TV thuishoort. Bovendien is het met name populair bij de doelgroep die allang geen TV meer kijkt.

Ze mogen gerust online blijven, maar het zou mooi zijn als de uitzending 's avonds gewoon op tv herhaald wordt aangezien deze relevant is voor de generatie die nog vooral tv kijkt. 

Zou BOOS ook een item doen over de hofstadterrorist bij de VVD? Dat is ook een olifant in de kamer waarvoor iedereen weg kijkt en 't onder 't tapijt probeert te vegen. 

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 09:02:

[..]

Ze mogen gerust online blijven, maar het zou mooi zijn als de uitzending 's avonds gewoon op tv herhaald wordt aangezien deze relevant is voor de generatie die nog vooral tv kijkt.

Zou BOOS ook een item doen over de hofstadterrorist bij de VVD? Dat is ook een olifant in de kamer waarvoor iedereen weg kijkt en 't onder 't tapijt probeert te vegen.

Schrijf ze een mailtje en vraag het ze. En verder is dat hier OT.

Lollypopje

Lollypopje

20-01-2022 om 09:07 Topicstarter

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 09:02:

[..]

BOOS is een programma met problemen van jongeren, met als doelgroep jongeren. Dus is het niet heel gek dat ze afleveringen te zien zijn op een plek waar jongeren komen.

Daarbij, tenzij jongeren dus direct geraakt worden/slachtoffer zijn, van die vvd'er waar jij het over hebt, zullen ze daar dus geen programma over maken. Dat past dan namelijk niet in het format van BOOS. Daarvoor zijn genoeg andere programma's en nieuwsredacties.

Lollypopje schreef op 20-01-2022 om 09:07:

[..]

BOOS is een programma met problemen van jongeren, met als doelgroep jongeren. Dus is het niet heel gek dat ze afleveringen te zien zijn op een plek waar jongeren komen.

Daarbij, tenzij jongeren dus direct geraakt worden/slachtoffer zijn, van die vvd'er waar jij het over hebt, zullen ze daar dus geen programma over maken. Dat past dan namelijk niet in het format van BOOS. Daarvoor zijn genoeg andere programma's en nieuwsredacties.

Een terrorist voor de kamer laten werken lijkt me anders best relevant voor stemgerechtigde jongeren. 

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 09:10:

[..]

Een terrorist voor de kamer laten werken lijkt me anders best relevant voor stemgerechtigde jongeren.

Open een topic, niet hier die Wilders-propaganda aub.

niet_rechts schreef op 20-01-2022 om 07:55:

[..]

Zolang je in je eentje staat, is het lastig en hoeft John de Mol niet eens veel moeite te doen om jou als slachtoffer oninteger te laten overkomen. Dat doet de publieke opinie al voor hem.

Klopt. En dat geldt helaas niet alleen voor mensen met macht. Justitie weet allang dat veel verdachten van misbruik het daarop gooien. Op het moment dat je als slachtoffer bij zedenzaken zit om je verhaal te vertellen, leggen ze je dat al uit. Je merkt dat ze daar zelf ook moeite mee hebben. En als je dader in de slachtofferrol kruipt en je zaak wegens onvoldoende bewijs 'niet-ontvankelijk' blijkt, krijg je een uitnodiging van de officier van justitie die zich daar ook niet fijn bij voelt en jou (als je erheen gaat) vriendelijk uitlegt dat ze je daar best geloven ... maarrr ...

Hoog tijd dat die wetgeving wordt aangepast. 

Nu het om werknemers van een mediamagnaat gaat, is het natuurlijk nòg moeilijker. Het gaat niet meer alleen om hoe de wetgeving werkt. De angst van slachtoffers om publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden, is in dit geval heel begrijpelijk. Gelukkig hebben de slachtoffers nu BOOS (en ondertussen ontelbaar veel andere media) die zorgen voor meer gelijkheid als het gaat om het vermogen om de wederpartij 'imagoschade' toe te dienen. 

Zelf vermoed ik dat de Mol vandaag inderdaad in de slachtofferrol kruipt. Maar niet ten opzichte van de vrouwen die nu met hun verhaal naar buiten komen. Hij zal -denk ik!- erkennen dat hij het allemaal verschrikkelijk vindt, maar zichzelf (en zijn familie) ook neerzetten als mede-slachtoffers van de vermeende misbruikers. Of hij 'zijn mannen' vanavond al keihard laat vallen, weet ik niet. Maar als hij de mogelijkheid ziet om zijn eigen straatje schoon te vegen, gaat dat vast komen. 

(Yep, dat laatste zijn aannames. Ik heb geen glazen bol. Ben benieuwd!)

yette schreef op 20-01-2022 om 07:53:

[..]

Het lijkt me stug dat die geheimhoudingsplicht geldt als het om het om aangifte wegens het overtreden van de wet gaat. Maar ontmoedigend is het zeker!

Niet alle gedrag dat ongewenst is op de werkvloer is ook strafbaar. Seksueel getinte opmerkingen als "wat een geil broekje" zijn niet strafbaar, maar zouden wel aangekaart moeten mogen worden. En je weet nooit 100% zeker wat een rechter gaat doen. Ik snap zeker dat dit mensen tegen houdt.

Lollypopje

Lollypopje

20-01-2022 om 09:24 Topicstarter

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 09:10:

[..]

Ik zou zeggen neem contact op met BOOS. Maar als je je verdiept in het programma, zul je zien dat het niet bepaald in hun format past.

En verder lijkt het me een onderwerp voor een apart topic.

Rondstruiner schreef op 20-01-2022 om 09:18:

[..]

Niet alle gedrag dat ongewenst is op de werkvloer is ook strafbaar. Seksueel getinte opmerkingen als "wat een geil broekje" zijn niet strafbaar, maar zouden wel aangekaart moeten mogen worden. En je weet nooit 100% zeker wat een rechter gaat doen. Ik snap zeker dat dit mensen tegen houdt.

Seksuele intimidatie zonder ongewenst fysiek contact, is inderdaad niet strafbaar. 

In de Arbowet staat echter een stukje over psychosociale arbeidsbelasting. Werkgevers moeten arbeidsbelasting door intimidatie voorkomen of beperken.

(Ik moet weg, ga ff niet meer reageren)

Lollypopje schreef op 20-01-2022 om 09:24:

[..]

Ik zou zeggen neem contact op met BOOS. Maar als je je verdiept in het programma, zul je zien dat het niet bepaald in hun format past.

En verder lijkt het me een onderwerp voor een apart topic.

Done! Heb ze een mailtje gestuurd. 

Het onderwerp vind ik zeker wel overlappend want het gaat ook om wegkijken en wegmoffelen van een predator op de werkvloer. 

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 09:29:

[..]

Het onderwerp vind ik zeker wel overlappend want het gaat ook om wegkijken en wegmoffelen van een predator op de werkvloer.

Nee, het is niet overlappend. Hou erover op.

Lollypopje

Lollypopje

20-01-2022 om 09:48 Topicstarter

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 09:29:

[..]

Ik zie totaal geen overlap met het format van BOOS, want jongeren zijn geen direct slachtoffer van die persoon. Hooguit indirect, als je extreem creatief denkt.

Maargoed dat zullen zij jou vast ook gaan vertellen en dan kun je er over ophouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.