Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

19-01-2022 om 22:09

Heremetijd schreef op 19-01-2022 om 22:06:

[..]

Verwijderd, off topic

Wobbelkont schreef op 19-01-2022 om 22:07:

Terug on topic!

Ben ontzettend benieuwd naar de uitzending van BOOS! morgen. Voor iedereen die het nog niet weet;

Donderdag 20/01 om 16:00 - Youtubekanaal van BOOS!

Aflevering alleen via Youtube te bekijken.

Ik zal vast ouderwets zijn, maar had het graag op tv gezien.

Ik denk dat ik wel ga kijken via YouTube.

Lollypopje

Lollypopje

19-01-2022 om 22:10 Topicstarter

MidasWolf schreef op 19-01-2022 om 22:09:

[..]

Je kunt het natuurlijk ook naar je tv streamen 💡

[..]

Idem. Snap niet dat ze het nu voor de gelegenheid niet naar tv halen ipv een van de vele uitgekauwde avondtalkshows op NPO. 

[..]

Ik had het ook veeeeel liever op TV gezien. Maar helaas

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-01-2022 om 22:28

BOOS bestaat al sinds 2016 online, wekelijks, zelfde dag, zelfde tijd. Waarom zou het opeens op TV moeten? Zij hebben in het kader van hoor en wederhoor betrokkenen de ruimte gegeven om hun kant te vertellen. De reactie van RTL is om de stekker uit TVOH te trekken. Dat is hun goed recht en waarschijnlijk hun oprechte reactie. Het is raar te veronderstellen dat BOOS daarom plots op de TV thuishoort. Bovendien is het met name populair bij de doelgroep die allang geen TV meer kijkt.

Wat mij verbaast is dat er zo geschokt wordt gereageerd door TV mensen. Dit is iets dat al decennia lang gebeurt in die wereld. Ik heb zelf in de jaren 80 meegedaan aan de Playbackshow. Daar viel het nog wel mee maar ik ging ook optredens doen in het land waar vaak andere playbackers en soundmixers ook optraden. Wat daar gebeurde was ook niet fris. En ja, ik heb ook wel eens een opmerking gehad waarvan ik dacht...pardon? Vooral mensen (mannen) die zijdelings betrokken zijn bij het geheel denken dat ze wel even kunnen scoren. Ik kan zorgen dat je meer optredens krijgt als je mij nu even pijpt was een opmerking die veel meisjes te horen kregen. Ik ben er zelf overigens nooit op in gegaan.

En dan is daar ook nog de Gooise Matras waarop vele deals gesloten zijn tussen dames en producers. Maar ja, wat ik zeggen wil is dat ze nu ineens doen of ze het vuur hebben uitgevonden en o o o o wat is iedereen verontwaardigd en geschokt. Wat niet wegneemt dat ik het heel goed vind dat het een keer aan de kaak gesteld wordt en hopelijk iets aan gedaan wordt. De tijd dat vrouwen tweederangs burgers of gebruiksvoorwerpen waren is namelijk allang voorbij. 

Goede column vind ik:
Het zal ongetwijfeld goedbedoeld zijn, maar zijn de misstanden bij The Voice wel in goede handen bij talkshowredacties?
https://www.volkskrant.nl/a-b4380f7f

Hij noemt ook nog de blunder van die advocaat. En ik vond het echt heel bijzonder dat ze bij M slachtoffers opriepen om zich bij de redactie van M te melden.

"Er werd zowaar nog iets verstandigs gezegd, door Johan Derksen. ‘Dit soort onderwerpen is te belangrijk om aan dit soort tafels (te bespreken, red.).’"

[..]

Als je een smart TV hebt, kun je het gewoon op de TV kijken. Wij kijken best vaak YouTube op de televisie; mooi groot scherm. Bij zo’n professioneel geproduceerd programma als BOOS ben je je er niet van bewust dat je ‘eigenlijk’ naar YouTube zit te kijken.

Ik begrijp ook de meerwaarde niet van het ‘naar TV halen’, zoals Redbulletje schrijft. Je pakt gewoon je afstandsbediening of je smartphone en stemt op YouTube af: een kind kan de was doen. Maar ik heb puberkinderen, die vinden dit heel vanzelfsprekend. Zulke dingen krijg ik meestal van hun mee. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-01-2022 om 06:44

Voor de liefhebbers, straks om 16 uur verschijnt hier de uitzending:

https://youtube.com/c/BOOS

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-01-2022 om 07:03

Bijgaande column vind ik niet in alle alinea's even sterk, maar één stukje is wel een hele rake samenvatting van de situatie. Het geeft ook te denken over de impact van het kapitalisme op ons als mensen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/18/the-voice-leert-ons-dat-het-hoog-tijd-is-voor-een-nieuw-geluid-a4080810

The Voice of Holland illustreert ook perfect hoe doorgeslagen kapitalisme werkt. Over de rug van kwetsbare mensen wordt ontzettend veel geld verdiend. Kandidaten in talentenjachten zijn winstgevende producten die in korte tijd zoveel mogelijk moeten opleveren. Zij worden gelokt met mooie beloftes en uitzicht op een glansrijke muzikale carrière. Maar er is ieder seizoen weer een nieuwe ster. Kandidaten hebben een korte houdbaarheidsdatum en hun welzijn op de lange termijn heeft geen invloed op de kijkcijfers van dat seizoen en heeft dus geen prioriteit. Het zijn wegwerpartikelen die tegen zo laag mogelijke kosten moeten worden geproduceerd, met alle gevolgen van dien.

Nog een reden waarom dit niet eerder naar buiten is gekomen: deelnemers waren en zijn angstig door een contract met zwijgplicht dat betrekking heeft op alles wat ze meemaakten voor en achter de schermen.

Deelnemers The Voice kregen contract met zwijgplicht: 10 duizend euro boete voor spreken met ‘derden’
https://www.volkskrant.nl/a-b9fc6dd2

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-01-2022 om 07:17

Rondstruiner schreef op 20-01-2022 om 07:14:

Nog een reden waarom dit niet eerder naar buiten is gekomen: deelnemers waren en zijn angstig door een contract met zwijgplicht dat betrekking heeft op alles wat ze meemaakten voor en achter de schermen.

Deelnemers The Voice kregen contract met zwijgplicht: 10 duizend euro boete voor spreken met ‘derden’
https://www.volkskrant.nl/a-b9fc6dd2

En volgens diverse advocaten zal een rechter zo'n boete "waarschijnlijk" niet opleggen in geval van melding van grensoverschrijdend gedrag, maar het gaat om een hoge boete voor een beginnend artiest, en je vecht als David tegen Goliath...

[..]

Je kan het toch gewoon op je tv zien?  

niet_rechts schreef op 20-01-2022 om 07:17:

[..]

En volgens diverse advocaten zal een rechter zo'n boete "waarschijnlijk" niet opleggen in geval van melding van grensoverschrijdend gedrag, maar het gaat om een hoge boete voor een beginnend artiest, en je vecht als David tegen Goliath...

En je weet ook nog eens niet of je gesteund gaat worden, of dat de rest veilig zijn mond houdt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.