Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lexus
19-01-2022 om 19:24
Heremetijd schreef op 19-01-2022 om 19:05:
[..]
Sorry, het kan aan mij liggen misschien heb ik iets gemist, en moet je het nog een keer uitleggen, maar ik kan je echt even niet volgen. Kan heus mijn fout zijn. Ik zal het later in elk geval nog een keer terug lezen.
Ja graag, lees het nog eens terug. Ik kan het niet beter uitleggen dan dit. Ik heb het ook al drie keer gedaan en ik word er moe van.
redbulletje
19-01-2022 om 19:24
ToetieToover schreef op 19-01-2022 om 19:16:
[..]
Er is ooit door een vrouw tegen mij gezegd dat mijn outfit (te) sexy was. Nou werd ik daar heel onzeker van en de jurk bleef voortaan in de kast. Hooggesloten kraagje, losvallend met ceintuur, mouw over de elleboog, rok over de knie met panty eronder en hoge laarzen. Niks geks. Niks decolleté. Zoiets:
Zie ik een paar weken later een andere vrouw in precies die jurk! Ik kon het niet laten om even te mokken bij mijn collega waarom zij er geen commentaar op kreeg van die vrouw. Gingen we het samen toch maar eens navragen... bleek aan mijn lichaamsbouw te liggen. Tsja. Dat vond ik dus echt niet leuk! Ik ben er nog steeds een beetje verontwaardigd over .
Dat zou ik dan juist als 'n compliment opvatten!
GrippingKouprey73
19-01-2022 om 19:26
Lexus schreef op 19-01-2022 om 19:24:
[..]
Ja graag, lees het nog eens terug. Ik kan het niet beter uitleggen dan dit. Ik heb het ook al drie keer gedaan en ik word er moe van.
Jammer. Misschien dat een samenvatting had geholpen.
Moxxie
19-01-2022 om 19:27
redbulletje schreef op 19-01-2022 om 19:24:
[..]
Dat zou ik dan juist als 'n compliment opvatten!
Ja ik snap wat je bedoelt maar wat heeft ze voor alternatief, de rest van haar leven in een XL vuilniszak gaan lopen?
GrippingKouprey73
19-01-2022 om 19:30
Lexus schreef op 19-01-2022 om 19:24:
[..]
Een korte samenvatting.
Piratenkoningin
19-01-2022 om 19:37
Heremetijd schreef op 19-01-2022 om 19:30:
[..]
Een korte samenvatting.
Van wat ik heb gelezen is de korte samenvatting: het wordt als ongewenst ervaren als in een gesprek over seksueel grensoverschrijdend gedrag door mannen bij The Voice mensen melden dat vrouwen ook erg / nog erger zijn. Daar gaat het niet over en het komt over als bagatelliseren van waar het wel over gaat.
redbulletje
19-01-2022 om 19:41
Moxxie schreef op 19-01-2022 om 19:27:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt maar wat heeft ze voor alternatief, de rest van haar leven in een XL vuilniszak gaan lopen?
Nee, het is een heel zedig jurkje.
bieb1963
19-01-2022 om 19:41
Kersje schreef op 19-01-2022 om 18:53:
[..]
Is zeker wel victimblamen, lees je maar eens beter in! Het is niet aan jou of een ander wat ongepaste kleding is. En je voorbeeld snijdt hout, het is een algemene dresscode dat mannen niet in korte broek naar kantoor (bijv) komen.
Nee, maar de man durft haar kant niet op te kijken, want 1, vermeende, blik, wordt hem al aangerekend als zijnde verlekkeren of wat dan ook. Ergens klopt hier iets niet ....
redbulletje
19-01-2022 om 19:42
bieb1963 schreef op 19-01-2022 om 19:41:
[..]
Nee, maar de man durft haar kant niet op te kijken, want 1, vermeende, blik, wordt hem al aangerekend als zijnde verlekkeren of wat dan ook. Ergens klopt hier iets niet ....
Eens!
GrippingKouprey73
19-01-2022 om 20:16
Piratenkoningin schreef op 19-01-2022 om 19:37:
[..]
Van wat ik heb gelezen is de korte samenvatting: het wordt als ongewenst ervaren als in een gesprek over seksueel grensoverschrijdend gedrag door mannen bij The Voice mensen melden dat vrouwen ook erg / nog erger zijn. Daar gaat het niet over en het komt over als bagatelliseren van waar het wel over gaat.
Dat is niet wat ik bedoelde, ik had het even niet over de situatie bij The Voice. (Off Topic!) Nogmaals: het was een antwoord op iets dat Lexa zelf zei, omdat ik vond dat wat zij zei:”sommige vrouwen roddelen en manipuleren”, als antwoord op iets dat ik had gezegd de lading niet dekte, en daarmee een bepaald soort vrouwen kleiner maakt dan dat ze zijn. Daar ben ik ‘off topic’ even op in gegaan. Het gaat niet over ‘The Voice’. (Punt) Ik hoop nog steeds dat Lexa mij zelf in een korte samenvatting kan uitleggen waar het wat haar betreft wel over gaat. Dan ga ik daar graag op in.
Lexus
19-01-2022 om 20:33
Heremetijd schreef op 19-01-2022 om 20:16:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde, ik had het even niet over de situatie bij The Voice. (Off Topic!) Nogmaals: het was een antwoord op iets dat Lexa zelf zei, omdat ik vond dat wat zij zei:”sommige vrouwen roddelen en manipuleren”, als antwoord op iets dat ik had gezegd de lading niet dekte, en daarmee een bepaald soort vrouwen kleiner maakt dan dat ze zijn. Daar ben ik ‘off topic’ even op in gegaan. Het gaat niet over ‘The Voice’. (Punt) Ik hoop nog steeds dat Lexa mij zelf in een korte samenvatting kan uitleggen waar het wat haar betreft wel over gaat. Dan ga ik daar graag op in.
Ik heet hier Lexus en ik krijg er genoeg van. Lees mijn berichten door, die zijn on topic binnen deze discussie. Piratenkoningin legt het prima uit overigens. doei
GrippingKouprey73
19-01-2022 om 20:40
Lexus schreef op 19-01-2022 om 20:33:
[..]
[..]
Ik heet hier Lexus en ik krijg er genoeg van. Lees mijn berichten door, die zijn on topic binnen deze discussie.
Nogmaals: mijn antwoord op jou Posts was dat even niet.
Ik zal het terug lezen, maar nu even niet. Een korte samenvatting had kunnen helpen. Voor nu neem ik afstand van deze discussie (tussen jou en mij) totdat ik zin heb om te mierenneuken op woordjes, die er tussen jou en mij zijn uitgewisseld.
Rondstruiner
19-01-2022 om 20:41
bieb1963 schreef op 19-01-2022 om 17:45:
[..]
[..]
Joh wat een kolder! Eigenlijk is het al helemaal niet gepast om.met een diep decollecté op je werk te komen. Over ongepast gesproken ..... En misschien dus ook wel terecht dat iemand daar iets over zegt. Maar weet je dat kan mij helemaal niets schelen, dat decollecté, moet iemand zelf weten. Daar gaat het mij helemaal niet om. En ook niet om de vraag wat IK vond of wat IK zou zeggen. Je draait om m'n punt heen. Waarom kan een vrouw in die situatie wel laten blijken er iets van te vinden en de man niet. Als je gelijkheid wil
Nee, ik draai nergens om heen. Ik zeg dat zowel mannen als vrouwen dat soort opmerkingen niet moeten maken. Dat is gelijkwaardigheid voor mij. Wat is voor jou dan gelijkwaardigheid?
Wat gepast is qua decolleté hangt helemaal af van de werkplek. Als jij vindt dat een collega zo'n ongepast decolleté heeft dat je er iets mee moet spreek je haar op een professionele manier aan, en ga je niet "zo zo" zeggen. Dat is gewoon puberaal gedrag, en dat vind ik veel ongepaster op de werkplek dan een decolleté.
GrippingKouprey73
19-01-2022 om 20:43
Ik weet btw, wat ik gezegd heb, en wat ik ermee bedoelde. Als dat weer verkeerd wordt uitgelegd op een forum. Jammer dan. Ik kom er later wel op terug.