Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rondstruiner schreef op 19-01-2022 om 17:20:

[..]

Nee, jij vindt dat blijkbaar een terecht of normale opmerking. Dat zegt vooral veel over jouw denkwijze en die van jouw omgeving. Ik vind dat niet normaal of terecht! Ik zou er ook iets van zeggen. Ik zeg er altijd iets van als collega's elkaars uiterlijk bekritiseren en ik vind dat nooit normaal. We zijn geen pubers meer. Maar ik hoor dat mijn vrouwelijke collega's niet doen eigenlijk.

Nee, jij vindt dat blijkbaar een terecht of normale opmerking. Dat zegt vooral veel over jouw denkwijze en die van jouw omgeving. Ik vind dat niet normaal of terecht! Ik zou er ook iets van zeggen. Ik zeg er altijd iets van als collega's elkaars uiterlijk bekritiseren en ik vind dat nooit normaal. We zijn geen pubers meer. Maar ik hoor dat mijn vrouwelijke collega's niet doen eigenlijk.

Joh wat een kolder! Eigenlijk is het al helemaal niet gepast om.met een diep decollecté op je werk te komen. Over ongepast gesproken ..... En misschien dus ook wel terecht dat iemand daar iets over zegt. Maar weet je dat kan mij helemaal niets schelen, dat decollecté,  moet iemand zelf weten. Daar gaat het mij helemaal niet om. En ook niet om de vraag wat IK vond of wat IK zou zeggen. Je draait om m'n punt heen. Waarom kan een vrouw in die situatie wel laten blijken er iets van te vinden en de man niet. Als je gelijkheid wil 

bieb1963 schreef op 19-01-2022 om 17:45:

[..]

[..]

Joh wat een kolder! 

Was ik al met je eens in mijn vorige post, de scheidslijn is dun…..

Lollypopje schreef op 19-01-2022 om 15:31:

[..]

Dat er incidenten waren met vrouwen en dat dat in zijn positie niet verstandig is, is wel nog een hele grote stap verwijderd van grooming en misbruik. Dat ze wist dat er dingen waren gebeurd, dat geloof ik. Dat ze dat tweede wist, dat weet ik niet.

En als Angela de Jong toen wel al wist dat er sprake was van die zaken, dan snap ik niet waarom zij toen niet haar mond heeft open getrokken. Nu opeens commentaar leveren, vind ik in haar geval dan wel heel makkelijk.

Natuurlijk wist A de Jong daar niet van, dat zeg ik helemaal niet.

Heremetijd schreef op 19-01-2022 om 17:41:

[..]

Ik heb het niet over roddelen en manipulatie, in dit geval. Wel over zwaar misbruik maken van een machtspositie in combinatie met een kwetsbaarheid waardoor dit kan, die echt heel ver gaat. Hoe ze dit vanuit hun positie in de strijd gooien als het om mannen gaat daar kan ik alleen maar naar raden, als het gaat om de dames die ik bezig heb gezien. Ik ga er in elk geval vanuit dat dit ook niet misselijk zal zijn. Ongefundeerde jaloezie speelt overigens wel een rol bij deze dames. Het zijn over het algemeen dit soort types die grens overschrijdende mannen een hand boven het hoofd houden, daar zij hun machtspositie hebben verkregen door mannen binnen een bepaalde macht structuur.

Ja maar jij gaat niet in op mijn vraag maar gaat gewoon door in dezelfde trant: mannen moeten door bepaalde vrouwen verdedigd worden waar vrouwen nooit door mannen verdedigd worden. Elisabeth Holmes is een goed voorbeeld, ze is zo´n vrouw die jij beschrijft. Ze is vervolgd en krijgt ws gevangenisstraf. Terecht. Maar nogmaals: staat er ooit een man op in zo´n geval die zegt `ja maar maar mannen doen ook nare dingen hoor´?

Nee dus. Geeft ook niet, ze is misdadig. Net zo als daders van seksueel overschrijdend gedrag dat zijn. Maar waarom moet er dan wel bepaalde vrouwen  mannen zo nodig verdedigen door op de euvels van vrouwen te gaan wijzen? 

Het is alsof iemand reageert op een racistische misdaad met ´ja maar zwarten doen ook nare dingen hoor´. Euh, ja dus~? Laten we de racisten maar hun gang gaan?

Lollypopje

Lollypopje

19-01-2022 om 18:00 Topicstarter

MarindaH schreef op 19-01-2022 om 17:51:

[..]

Natuurlijk wist A de Jong daar niet van, dat zeg ik helemaal niet.

Hoe weet zij dan dat Linda het wist?

Er gingen toen al roddels werd er gezegd. Wist zij die roddels, zo ja waarom zij ze niks, of is dat iets dat achteraf opeens gezegd wordt? En als dat nu opeens gezegd wordt, hoe kan dat dan naast het verhaal dat niemand iets merkte?

Er wordt in deze situatie ontzettend veel beweerd, waarvan het moeilijk is te weten wat waarheid, leugen, of van horen zeggen is. Beweren dat Linda wist hoe de vork daadwerkelijk in de steel zat met Jeroen, vind ik dan ook erg makkelijk en niet netjes. Maar dat vind ik wel vaker niet van haar manier van Journalistiek bedrijven.

bieb1963 schreef op 19-01-2022 om 17:45:

[..]

[..]

Joh wat een kolder! Eigenlijk is het al helemaal niet gepast om.met een diep decollecté op je werk te komen. Over ongepast gesproken ..... En misschien dus ook wel terecht dat iemand daar iets over zegt. Maar weet je dat kan mij helemaal niets schelen, dat decollecté, moet iemand zelf weten. Daar gaat het mij helemaal niet om. En ook niet om de vraag wat IK vond of wat IK zou zeggen. Je draait om m'n punt heen. Waarom kan een vrouw in die situatie wel laten blijken er iets van te vinden en de man niet. Als je gelijkheid wil

Nou dan liever allebei m/v niets laten blijken in het kader van gelijkheid. Tenzij er wc papier uithangt ofzo. Dat die borsten zichtbaar zijn, weet ze vaak zelf ook wel dus daar hoef je ook al niks over te zeggen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-01-2022 om 18:07

Lollypopje schreef op 19-01-2022 om 18:00:

[..]

Hoe weet zij dan dat Linda het wist?

Er gingen toen al roddels werd er gezegd. Wist zij die roddels, zo ja waarom zij ze niks, of is dat iets dat achteraf opeens gezegd wordt? En als dat nu opeens gezegd wordt, hoe kan dat dan naast het verhaal dat niemand iets merkte?

Er wordt in deze situatie ontzettend veel beweerd, waarvan het moeilijk is te weten wat waarheid, leugen, of van horen zeggen is. Beweren dat Linda wist hoe de vork daadwerkelijk in de steel zat met Jeroen, vind ik dan ook erg makkelijk en niet netjes. Maar dat vind ik wel vaker niet van haar manier van Journalistiek bedrijven.

Jeroen heeft toch in zijn bekentenis gezegd dat hij en Linda hierom even uit elkaar geweest zijn en in therapie waren? Dan weet Linda het dus, of tenminste deels. 

Lollypopje

Lollypopje

19-01-2022 om 18:10 Topicstarter

Peen schreef op 19-01-2022 om 18:07:

[..]

Jeroen heeft toch in zijn bekentenis gezegd dat hij en Linda hierom even uit elkaar geweest zijn en in therapie waren? Dan weet Linda het dus, of tenminste deels.

Klopt, maar er wordt dus beweerd dat zij veel meer details wist, dan het verhaal dat hij in eerste instantie naar buiten bracht. Dat zij ook moet hebben geweten, hoe fout hij bezig was. En dan vraag ik mij af hoe een buitenstaander kan weten wat zij wist.

ToetieToover schreef op 19-01-2022 om 18:07:

[..]

Nou dan liever allebei m/v niets laten blijken in het kader van gelijkheid. Tenzij er wc papier uithangt ofzo. Dat die borsten zichtbaar zijn, weet ze vaak zelf ook wel dus daar hoef je ook al niks over te zeggen.

Waarom zou je daar niets over mogen zeggen als iemand er ongepast bijloopt? Of dat nu een man of vrouw is. Al heb ik mannen nog nooit in sexueel uitdagende kleding op kantoor gezien eerlijk gezegd. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-01-2022 om 18:12

Lollypopje schreef op 19-01-2022 om 18:10:

[..]

Klopt, maar er wordt dus beweerd dat zij veel meer details wist, dan het verhaal dat hij in eerste instantie naar buiten bracht. Dat zij ook moet hebben geweten, hoe fout hij bezig was. En dan vraag ik mij af hoe een buitenstaander kan weten wat zij wist.

Ah zo. Nee, dat kan niemand weten. Ik denk eigenlijk ook dat Linda niet wist hoe ver dit ging. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-01-2022 om 18:14

Wat een gekke man / vrouw discussie hier. Zeker als het gaat over een zaak waarin één persoon seksueel geweld bekend heeft, tegen één persoon twee aangiften liggen en morgen waarschijnlijk feiten over nog eens drie personen zullen worden onthuld. Dan is de kleur van het gras, de gemiddelde schoenmaat van 7-jarigen of de kift die weet ik veel wie meent te bespeuren tussen vrouwen onderling, niet van belang. En is de impact van seksueel geweld en van seksueel grensoverschrijdend gedrag wel van belang. En wie het interessant vindt om over de hier irrelevante onderwerpen een gesprek te hebben: open er een topic over.

Lexus schreef op 19-01-2022 om 17:56:

[..]

Ja maar jij gaat niet in op mijn vraag maar gaat gewoon door in dezelfde trant: mannen moeten door bepaalde vrouwen verdedigd worden waar vrouwen nooit door mannen verdedigd worden. Elisabeth Holmes is een goed voorbeeld, ze is zo´n vrouw die jij beschrijft. Ze is vervolgd en krijgt ws gevangenisstraf. Terecht. Maar nogmaals: staat er ooit een man op in zo´n geval die zegt `ja maar maar mannen doen ook nare dingen hoor´?

Nee dus. Geeft ook niet, ze is misdadig. Net zo als daders van seksueel overschrijdend gedrag dat zijn. Maar waarom moet er dan wel bepaalde vrouwen mannen zo nodig verdedigen door op de euvels van vrouwen te gaan wijzen?

Ik heb altijd veel liever met mannen gewerkt dan met vrouwen. Vrouwen heb ik vaak ervaren als backstabbers en uitbuiten van hun uiterlijk om dingen voor elkaar te krijgen. 

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

19-01-2022 om 18:18

Lexus schreef op 19-01-2022 om 17:56:

[..]

Nee dus. Geeft ook niet, ze is misdadig. Net zo als daders van seksueel overschrijdend gedrag dat zijn. Maar waarom moet je dan wel vrouwen mannen zo nodig verdedigen door op de euvels van vrouwen te gaan wijzen?

Ik ben me er van bewust dat ik je ‘uiteindelijke vraag’ niet beantwoord heb.  Ik heb het antwoord ook niet. Goeie vraag…

Waar ik op inhaakte was “vrouwen roddelen en manipuleren”. Bleef het daar maar bij. Iedereen is zo bang voor John de Mol (om een voorbeeld te noemen) ik heb liever een door mij op zijn pik getrapte John de Mol in mijn nek, dan de vrouwen met een serieuze machtspositie die ik bezig heb gezien; terwijl er amper iets gebeurd is. Dat meen ik echt. Het hoofd van de Russische maffia zelfs (om nog maar een voorbeeld te noemen), en daar hoef ik niet mijn seksualiteit voor in de strijd te gooien, btw.  Vrouwen in serieuze machtsposities vind ik, op grond van mijn eigen ervaring,  nog enger als voorgenoemden  als zij mij, op de ene of andere manier, als bedreiging zien. Het spijt mij ook, maar ik kan er niks anders van maken.
Dat is dan wat de emancipatie heeft opgeleverd. 

Heremetijd schreef op 19-01-2022 om 18:18:

[..]

Ik ben me er van bewust dat ik je ‘uiteindelijke vraag’ niet beantwoord heb. Ik heb het antwoord ook niet. Goeie vraag…

Waar ik op inhaakte was “vrouwen roddelen en manipuleren”. Bleef het daar maar bij. Iedereen is zo bang voor John de Mol (om een voorbeeld te noemen) ik heb liever een door mij op zijn pik getrapte John de Mol in mijn nek, dan de vrouwen met een serieuze machtspositie die ik bezig heb gezien; terwijl er amper iets gebeurd is. Dat meen ik echt. Het hoofd van de Russische maffia zelfs (om nog maar een voorbeeld te noemen), en daar hoef ik niet mijn seksualiteit voor in de strijd te gooien, btw. Vrouwen in serieuze machtsposities vind ik, op grond van mijn eigen ervaring, nog enger als voorgenoemden als zij mij, op de ene of andere manier, als bedreiging zien. Het spijt mij ook, maar ik kan er niks anders van maken.
Dat is dan wat de emancipatie heeft opgeleverd.

Ik vind vrouwen ook niet goed in te schatten en daarom ervaar ik ze als bedreigender. Mannen zijn vaak erg doorzichtig als ze een hengeltje bij je uitgooien maar in 99% van de gevallen vatten ze het sportief op als je 't afslaat is mijn persoonlijke ervaring. 

Overigens zou ik niet graag afhankelijk zijn van De Mol wat betreft carrierekansen, want denk dat zijn macht ervoor kan zorgen dat je nergens in medialand meer aan de bak komt. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.