Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

TVOH wordt toch uitgezonden door RTL? Dus natuurlijk heeft RTL er belang bij om de schade te beperken. Bovendien, als ze definitief moeten stoppen met TVOH gaat het ze heel veel geld kosten, want dit is een hele fijne melkkoe voor ze. 

Lollypopje

Lollypopje

18-01-2022 om 15:02 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 18-01-2022 om 15:00:

TVOH wordt toch uitgezonden door RTL? Dus natuurlijk heeft RTL er belang bij om de schade te beperken. Bovendien, als ze definitief moeten stoppen met TVOH gaat het ze heel veel geld kosten, want dit is een hele fijne melkkoe voor ze.

Maar de advocate heeft er geen belang bij, het bewust te doen. Deze foute uitspraak zorgt eerder voor imago schade bij haar en als zou blijken dat ze het expres heeft gedaan, zou dat zomaar haar baan kunnen kosten.

Dus waarom zou zij dat risico nemen volgens jou?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-01-2022 om 15:02

Ik denk niet dat ze definitief stoppen.  De bezem erdoor en over een poosje gaan ze gewoon verder. 

Jazeker, maar RTL is niet de partij die zwaar onder vuur ligt, zij zenden het alleen maar uit.

Er wordt nu al veel gesproken over de pogingen tot damage control van Talpa en de familie de Mol. RTL zou wel gek zijn om datzelfde spel nu te gaan spelen, ze lopen veel minder schade op door transparant te zijn.

Zoals de situatie nu is wordt voornamelijk Talpa verantwoordelijk gehouden. Het zou zomaar kunnen dat RTL en ITV straks hun handen in onschuld wassen en doorgaan met The Voice.

Tijgeroog schreef op 17-01-2022 om 20:46:

[..]

Nouja, ik heb gisteren toch wel wat reacties gelezen in de trant van "maar je kunt er toch zelf voor kiezen om niet mee te doen?" en dergelijke. Waar ik overigens wel van schrok.

Maar zijn reacties neem ik met een grote korrel zout, want is niet de gedachtegang van een normaal emotioneel gezond persoon. 

Muurbloem1985 schreef op 17-01-2022 om 21:38:

[..]

Het is echt waar, zo netjes is hij niet, veel bn ers hebben boter op hun hoofd.

Niet alleen bn’ers hoor, echt, het zijn net mensen 🙃

Ik vind de media-aandacht ontzettend goed. Oké, nu gaat het met name over TVOH, maar dit alles komt in alle branches voor en is echt niet inherent aan televisie/BN’ers, maar gebeurd net zo in het zakenleven of binnen de zorg. Seksuele intimidatie is 1, maar machtsmisbruik, dáár valt nog een hele hoop winst te behalen helaas!

Kersje schreef op 18-01-2022 om 18:08:

Ik vind de media-aandacht ontzettend goed. Oké, nu gaat het met name over TVOH, maar dit alles komt in alle branches voor en is echt niet inherent aan televisie/BN’ers, maar gebeurd net zo in het zakenleven of binnen de zorg. Seksuele intimidatie is 1, maar machtsmisbruik, dáár valt nog een hele hoop winst te behalen helaas!

ja eens, seksuele intimidatie en machtsmisbruik komt overal voor: politie, leger, danswereld, turnwereld, kunsacademies, mode-academies, parlement, kerk en ga zo maar door. Het behoeft dan ook een bredere attitude verandering dan alleen een onderzoekje per sector  of organisatie imho. Maar dat dit zo naar voren komt, zal al helpen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-01-2022 om 18:54

Kan iemand ons journaille eens vertellen dat het sexueel grensoverschrijdend gedrag is? Ik hoor op radio en tv voortdurend "sexueel overschrijdend".

Coreopsis schreef op 18-01-2022 om 18:54:

Kan iemand ons journaille eens vertellen dat het sexueel grensoverschrijdend gedrag is? Ik hoor op radio en tv voortdurend "sexueel overschrijdend".

Zal wel in dezelfde categorie vallen als huishoudelijk geweld. 

Lexus schreef op 18-01-2022 om 18:33:

[..]

ja eens, seksuele intimidatie en machtsmisbruik komt overal voor: politie, leger, danswereld, turnwereld, kunsacademies, mode-academies, parlement, kerk en ga zo maar door. Het behoeft dan ook een bredere attitude verandering dan alleen een onderzoekje per sector of organisatie imho. Maar dat dit zo naar voren komt, zal al helpen.

In de spirituele wereld komt het ook geregeld voor. Van die verlichte meesters, gebedsgenezers of andere 'geestelijk leiders' die hun volgelingen misbruiken. Dat heeft trouwens lang niet altijd een seksuele inslag. Het misbruik is vaak veel breder: mensen voor je laten werken, vermogen laten afstaan, fysiek geweld etc. Een boeddistische meester noemde dat 'crazy wisdom'. Dat betekent natuurlijk gewoon: ziekelijk narcisme. 

Mija schreef op 18-01-2022 om 20:03:

[..]

In de spirituele wereld komt het ook geregeld voor. Van die verlichte meesters, gebedsgenezers of andere 'geestelijk leiders' die hun volgelingen misbruiken. Dat heeft trouwens lang niet altijd een seksuele inslag. Het misbruik is vaak veel breder: mensen voor je laten werken, vermogen laten afstaan, fysiek geweld etc. Een boeddistische meester noemde dat 'crazy wisdom'. Dat betekent natuurlijk gewoon: ziekelijk narcisme.

Mensen op een voetstuk plaatsen is vaak geen goed idee.

Coreopsis schreef op 18-01-2022 om 18:54:

Nog een extra <3 

ik begon al aan mezelf te twijfelen. 

Rondstruiner schreef op 18-01-2022 om 20:06:

[..]

Mensen op een voetstuk plaatsen is vaak geen goed idee.

Het lijkt overal waar machtsverschillen zijn te gebeuren inderdaad. 

Angela Groothuizen, die tijdens de eerste twee seizoenen coach was in The voice of Holland en ook van meerdere reeksen van The Voice Kids en The Voice Senior, heeft contact gelegd met oud-kandidaten uit haar team. De personen die ze tot nu toe gesproken heeft, zeggen geen ervaringen te hebben met misstanden of ongewenst gedrag.

https://www.nu.nl/the-voice/6178945/angela-groothuizen-nam-contact-op-met-oud-kandidaten-na-nieuws-the-voice.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.