Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lollypopje
17-01-2022 om 16:58
Muurbloem1985 schreef op 17-01-2022 om 16:57:
Ik hoop van harte dat Glanice Grace ook opstapt, wat een ergerlijk iemand is dat.
Bedoel je ergerlijk in deze kwestie? Want daar heb ik nog niks over gehoord of gelezen.
Kersje
17-01-2022 om 16:58
Muurbloem1985 schreef op 17-01-2022 om 16:57:
Ik hoop van harte dat Glanice Grace ook opstapt, wat een ergerlijk iemand is dat.
Denk dat ze allemaal ‘opstappen’, zie het programma echt niet terugkomen in NL.
Rondstruiner
17-01-2022 om 17:00
Mija schreef op 17-01-2022 om 14:38:
[..]
Ik begrijp je conclusie niet. Ik heb letterlijk geschreven: "Ze mag dat van mij gerust doen." Het gaat er mij niet om dat het niet mág. Ik wijs op implicaties. En ik zeg: ik vind de manier waarop ze zich heeft uitgelaten onverstandig. Maar ik snap ook best hoe ze daartoe komt en ik veroordeel haar ook niet.
Ik begrijp ook niet wat 'vreemdgaan' hier nou weer tussen doet. Ook bij Marco Borsato gingen de beschuldigingen over seksueel grensoverschrijdend gedrag, met minderjarigen notabene, kandidates van The Voice Kids. En later met een minderjarige dochter van een medewerker. Dat is geen privézaak.
Ik snap heus wel de reflex wel om het voor iemand te willen opnemen die je aardig vindt, zeker tegen iemand die je niet hoog hebt zitten. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een charmant persoon ook nog een ander gezicht heeft. Ik zou er zelf niet zonder meer vanuit durven gaan dat het gezicht wat ik heb gezien het enige is. Ik zou iemand ook zeker niet onmiddellijk laten vallen. Als ik er echt van overtuigd was dat iemand niks te verbergen had, zou ik eerder zeggen: laat de feiten maar op tafel komen dan zien we vanzelf wat ze waard zijn. Dat doet Claudia de Breij in feite ook, in het tweede deel van haar boodschap. Maar dat eerste deel zou ik dus zelf achterwege hebben gelaten.
Nou, volgens mij ging het destijds bij Borsato alleen om vreemdgaan toch? Pas recent is tegen hem aangifte gedaan? Of heeft die Smulders dat na de aangifte gezegd? Ik volg dat niet zo.
Als Tan rare dingen heeft gedaan, hoop ik dat vrouwen zich melden. Dan nog vind ik Verlinde een eikel omdat hij het op dit moment brengt en niet eerder. En dan nog vind ik jouw reactie op claudia de breij overdreven en gewoon niet kloppen. Ze brengt alleen een feit over haar eigen appje, daar is niets mis mee. Ook niet als vrouwen zich nu alsnog zouden melden.
Maar let's agree to disagree.
SophisticatedCaribou75
17-01-2022 om 17:00
Het imago van de familie De Mol was altijd belangrijker dan eventuele nieuwe slachtoffers
https://www.ad.nl/show/het-imago-van-de-familie-de-mol-was-altijd-belangrijker-dan-eventuele-nieuwe-slachtoffers~a4120361/
[...]
In de radeloze paniek die er heerst, moeten en zullen ook andere namen dan Ali B, Jeroen Rietbergen en Marco Borsato worden meegesleept. Zo opende Albert Verlinde zondagavond in Shownieuws van SBS6 de aanval op Humberto Tan. [...]
Of is het een opzichtige poging om zijn broodheer John de Mol uit de wind te halen en de focus te verleggen naar concurrent RTL? Humberto is dan een makkelijk slachtoffer, omdat hij toch al bekend staat als schuinsmarcheerder sinds zijn affaire met Dionne Stax. [...]
Albert ook zo nodig een sneer moest uitdelen naar BNNVara die Giel Beelen in dienst houdt na de Shambala-onthullingen. Zo gaf hij de komende BOOS-aflevering alvast handig een zweem van hypocrisie mee. [...]
God, wat hèb ik een bloedhekel aan Kwalbert V. Alles om de eigen straat schoon te vegen. En als er daarvoor iemand onder de bus gegooid moet worden, staat hij vooraan.
Muurbloem1985
17-01-2022 om 17:05
Lollypopje schreef op 17-01-2022 om 16:58:
[..]
Bedoel je ergerlijk in deze kwestie? Want daar heb ik nog niks over gehoord of gelezen.
Nee ergerlijk hoe ze doet in de jury, zo vervelend en schreeuwerig, maar ik denk inderdaad dat we maar moeten afvragen of het programma überhaupt nog terugkomt.
Rondstruiner
17-01-2022 om 17:05
Lollypopje schreef op 17-01-2022 om 15:54:
[..]
Goed dat ze dat doen, maar ik vraag me af hoe veilig je je als slachtoffer zou voelenje direct bij hen te melden. Het is toch onder hun ogen gebeurd.
Ja, ik zou me dan liever bij Boos melden denk ik.
SophisticatedCaribou75
17-01-2022 om 17:06
Rondstruiner schreef op 17-01-2022 om 17:05:
[..]
Ja, ik zou me dan liever bij Boos melden denk ik.
Of bij de politie...
Rondstruiner
17-01-2022 om 17:08
niet_rechts schreef op 17-01-2022 om 17:06:
[..]
Of bij de politie...
Maar lang niet alles is strafbaar natuurlijk. Zo'n opmerking van zo'n viespeuk van die Rietbergen over een geil broekje, daar kan de politie niets mee.
Lollypopje
17-01-2022 om 17:09
Muurbloem1985 schreef op 17-01-2022 om 17:05:
[..]
Nee ergerlijk hoe ze doet in de jury, zo vervelend en schreeuwerig, maar ik denk inderdaad dat we maar moeten afvragen of het programma überhaupt nog terugkomt.
Dan lijkt me jouw opmerking beter passend in een topic dat over de inhoud van het programma gaat.
Iemand het verliezen van diens baan toewensen, als nevenschade van deze ellende, vind ik niet netjes en hier zeker niet passend.
Laten we het ontopic houden.
SophisticatedCaribou75
17-01-2022 om 17:10
Rondstruiner schreef op 17-01-2022 om 17:00:
[..]
Nou, volgens mij ging het destijds bij Borsato alleen om vreemdgaan toch? Pas recent is tegen hem aangifte gedaan? Of heeft die Smulders dat na de aangifte gezegd? Ik volg dat niet zo.
Als Tan rare dingen heeft gedaan, hoop ik dat vrouwen zich melden. Dan nog vind ik Verlinde een eikel omdat hij het op dit moment brengt en niet eerder. En dan nog vind ik jouw reactie op claudia de breij overdreven en gewoon niet kloppen. Ze brengt alleen een feit over haar eigen appje, daar is niets mis mee. Ook niet als vrouwen zich nu alsnog zouden melden.
Maar let's agree to disagree.
Het klopt helemaal wat je schrijft. Ik kan echt niks anders maken van deze willekeurige beschuldiging dan een opzichtige poging van Kwalbert om de aandacht af te leiden. Sommige mensen denken blijkbaar dat de aanval de beste verdediging is. Ík hoop dat Kwallie knock-out geslagen wordt...
SophisticatedCaribou75
17-01-2022 om 17:12
Rondstruiner schreef op 17-01-2022 om 17:08:
[..]
Maar lang niet alles is strafbaar natuurlijk. Zo'n opmerking van zo'n viespeuk van die Rietbergen over een geil broekje, daar kan de politie niets mee.
Dat hangt er natuurlijk van af. Bijvoorbeeld van de leeftijd van het slachtoffer èn van het totale plaatje dat ontstaat bij de rechter wanneer het komt tot een zaak naar aanleiding van tientallen aangiftes en meldingen.
redbulletje
17-01-2022 om 17:12
niet_rechts schreef op 17-01-2022 om 17:00:
Het imago van de familie De Mol was altijd belangrijker dan eventuele nieuwe slachtoffers
https://www.ad.nl/show/het-imago-van-de-familie-de-mol-was-altijd-belangrijker-dan-eventuele-nieuwe-slachtoffers~a4120361/
[...]
In de radeloze paniek die er heerst, moeten en zullen ook andere namen dan Ali B, Jeroen Rietbergen en Marco Borsato worden meegesleept. Zo opende Albert Verlinde zondagavond in Shownieuws van SBS6 de aanval op Humberto Tan. [...]
Of is het een opzichtige poging om zijn broodheer John de Mol uit de wind te halen en de focus te verleggen naar concurrent RTL? Humberto is dan een makkelijk slachtoffer, omdat hij toch al bekend staat als schuinsmarcheerder sinds zijn affaire met Dionne Stax. [...]
Albert ook zo nodig een sneer moest uitdelen naar BNNVara die Giel Beelen in dienst houdt na de Shambala-onthullingen. Zo gaf hij de komende BOOS-aflevering alvast handig een zweem van hypocrisie mee. [...]
God, wat hèb ik een bloedhekel aan Kwalbert V. Alles om de eigen straat schoon te vegen. En als er daarvoor iemand onder de bus gegooid moet worden, staat hij vooraan.
BNN/Vara geeft nogal veel (ex) crimineeltjes en maatschappelijk uitschot een podium, dus ik snap het gevoel van hypocrisie.
Kersje
17-01-2022 om 17:13
Muurbloem1985 schreef op 17-01-2022 om 17:05:
[..]
Dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, meer dan genoeg mensen die Anouk uitkotsen. Brengt allemaal wel wat sjeu aan het programma 😀
Ik ben absoluut geen Glennis fan, maar vond haar tot nu toe best bedeesd als jurylid. Ik hou enorm van het rechtstreekse van Anouk, naast dat ik haar muziek ook geweldig vind, maar vind Ali bijv. helemaal niks. En zo heeft iedereen zijn/haar voorkeuren.
EnchantedDragonfly18
17-01-2022 om 17:18
Alle Voice-versies zijn stop gezet.
https://www.ad.nl/dossier-the-voice-van-de-buis/ook-the-voice-kids-en-the-voice-senior-voor-onbepaalde-tijd-stopgezet~ac957c8c/
ShowyHummingbird30
17-01-2022 om 17:21
Damage control. Ze zijn als de dood voor wat er allemaal straks naar buiten komt. Ik vermoed dat ook geen enkele adverteerder nog met die programmas geassocieerd wil worden. En aangezien het een commercieel product is...
En even heel slecht gedacht: qua marketing heeft BOOS dit perfect aangepakt. Tis "slechts" een youtubeprogramma, maar het gaat de hele week over niets anders in Nederland. Tot de politiek aan toe.