Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rondstruiner schreef op 16-01-2022 om 11:28:

[..]

Nou, we weten wel iets meer.

We weten ook dat er aangifte is gedaan tegen Ali B, dat is door zijn management erkend. En we weten dat RTL obv de informatie di ze van Boos kregen de zaak ernstig genoeg vindt om hun kijkcijferkanon van de buis te halen.

Ja, maar we weten niet wat er inhoudelijk gebeurd is, anders dan wat Rietberger erkend heeft. Op basis van de reactie van RTL kunnen we aannemen dat het erg is, maar waarom weten we niet. Er is aangifte gedaan tegen Ali, die ontkent, er is nog geen onderzoek gedaan en we kennen de inhoud van de aangifte niet.

Lexus schreef op 16-01-2022 om 11:15:

Intussen gaan mijn gedachten naar het volgende: toen ik eerst het bericht las, gistermiddag, was een van mijn eerste gedachten "ook rot voor Linda de Mol zeg, het zal je vent zijn". Later las ik dat zij ervan wist en 'hem vergeven had'. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden (zo ik iets moet vinden natuurlijk): vreemdgaan vergeven, okay, dat is aan een ieder in een relatie. Maar zelf zou ik moeilijk verder kunnen met een man die vrouwen had lastiggevallen en grensoverschrijdend gedrag had vertoont. Ook al had hij het toegegeven en zijn spijt betoond. Hoe zou dat voor jullie liggen.

Ik vind het vooral heel pijnlijk voor de kinderen van dit soort mannen, dat hun vader zo in het nieuws komt. 

Rondstruiner schreef op 16-01-2022 om 11:33:

[..]

Ik vind het vooral heel pijnlijk voor de kinderen van dit soort mannen, dat hun vader zo in het nieuws komt.

Ja ook, zeker, in de eerste plaats natuurlijk. Maar ik vroeg me gewoon af hoe je hier als partner mee om zou gaan. Mijn loyaliteit zou zo bij de slachtoffers liggen dat ik niet door zou kunnen geloof ik nu. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2022 om 11:36

Rondstruiner schreef op 16-01-2022 om 11:33:

[..]

Dat zijn inderdaad ook - vaak vergeten - slachtoffers. Het zal je vader maar zijn. En dan bovenop die ellende ook nog al die media aandacht. Waardoor automatisch een hoop vragen en opmerkingen zullen komen van klasgenoten en vrienden. Ik hoop dat ook deze kinderen goede en professionele steun krijgen.

Piratenkoningin schreef op 16-01-2022 om 11:33:

[..]

Ja, maar we weten niet wat er inhoudelijk gebeurd is, anders dan wat Rietberger erkend heeft. Op basis van de reactie van RTL kunnen we aannemen dat het erg is, maar waarom weten we niet. Er is aangifte gedaan tegen Ali, die ontkent, er is nog geen onderzoek gedaan en we kennen de inhoud van de aangifte niet.

Jij weet net zo min of wat Rietberger erkend heeft klopt natuurlijk. Maar dat er een aangifte ligt is een feit en het van de buis halen ook.  Natuurlijk is het allemaal speculatie verder, maar daar ontkom je met dit soort zaken toch niet aan. 

Intussen gaan mijn gedachten naar het volgende: toen ik eerst het bericht las, gistermiddag, was een van mijn eerste gedachten "ook rot voor Linda de Mol zeg, het zal je vent zijn". Later las ik dat zij ervan wist en 'hem vergeven had'. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden (zo ik iets moet vinden natuurlijk): vreemdgaan vergeven, okay, dat is aan een ieder in een relatie. Maar zelf zou ik moeilijk verder kunnen met een man die vrouwen had lastiggevallen en grensoverschrijdend gedrag had vertoont. Ook al had hij het toegegeven en zijn spijt betoond. Hoe zou dat voor jullie liggen.

Hij weet het mooi te brengen hè! Ik sluit niet uit dat ik hem een kans zou hebben gegeven met zijn verhaal over hoe hij tot inzicht is gekomen, in therapie is geweest en meer spijt heeft dan hij in woorden kan uitdrukken. Ik zou bijna zeggen: zoveel zelfinzicht en deemoed over slecht gedrag maakt een man extra aantrekkelijk. Als buitenstaander en als je vervolgens voorbeelden leest van hoe hij te werk zou zijn gegaan, twijfel je natuurlijk enorm aan de oprechtheid en verliest hij iedere aantrekkelijkheid en gunfactor. Sterker nog, je denkt: als dat waar is manipuleert hij mij ook! En dan smijt je ‘m natuurlijk buiten. Maar ik sluit niet uit dat ik het als partner heel graag had willen geloven, als mijn relatie verder goed is/lijkt. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2022 om 11:39

Lexus schreef op 16-01-2022 om 11:36:

[..]

Ja ook, zeker, in de eerste plaats natuurlijk. Maar ik vroeg me gewoon af hoe je hier als partner mee om zou gaan. Mijn loyaliteit zou zo bij de slachtoffers liggen dat ik niet door zou kunnen geloof ik nu.

Ik kan me voorstellen dat je als partner eerst door een heel rouwproces heen moet. Beginnend bij ongeloof - is het wel echt? Als je partner zegt dan het niet waar is, wie moet je dan geloven. 

Lollypopje schreef op 16-01-2022 om 10:16:

Dat een cameraman, een buitenstaander die zelf dus geen slachtoffer was, dit al in 2018 aan de kaak stelde en ermee naar de politie is gegaan vind ik veelzeggend. De man had er niks mee te winnen. Hij had het kunnen negeren, maar deed dat niet.

Dat alleen al maakt duidelijk dat dit niet gaat om vrouwen die zich "omhoog willen neuken", maar dat er echt sprake was van (macht)misbruik en een onveilige/ongezonde cultuur. Als die vrouwen namelijk er zelf heel bewust voor zouden hebben gekozen, zou die man er nooit mee naar de politie zijn gegaan.

Dat lijkt mij ook!

Mija schreef op 16-01-2022 om 11:21:

[..]

Vooral voor iemand met jouw nickname vind ik dat dan wel weer grappig. Ben je je ervan bewust dat met ‘oneerbare voorstellen’ vaak wat ironisch naar ‘gewoon seks’ wordt verwezen? Ik heb zoveel ‘oneerbare voorstellen’ gedaan in mijn leven!

In de betreffende context Mija. Oneerbare voorstellen van mannen naar vrouwen. 

Waar doel je precies op qua m’n nickname? Naast de letterlijke betekenis van het woord is het namelijk ook m’n favoriete kledingmerk. 

Rondstruiner schreef op 16-01-2022 om 11:37:

[..]

Jij weet net zo min of wat Rietberger erkend heeft klopt natuurlijk. Maar dat er een aangifte ligt is een feit en het van de buis halen ook. Natuurlijk is het allemaal speculatie verder, maar daar ontkom je met dit soort zaken toch niet aan.

Aanvullend: het lijkt nu misschien alsof ik het prima vind dat mensen zonder proces van alles beschuldigd worden, want zo gaat dat nu eenmaal, maar dat is niet zo.

Ik viel puur over het feit dat jij zei: het enige dat we met zekerheid weten is wat Rietberger heeft erkend. Daar ben ik het niet mee eens, we weten echt wel meer. Ik geloof niet dat dit een storm in een glas water zal blijken te zijn. En ja, dat laatste is puur speculatie van mijn kant en dat weet ik niet zeker.

Als aankomende sterretjes al neukend slagen hoor je ze niet. Slagen ze niet dat klagen ze aan. Anouk vertelt het hier min of meer.

https://twitter.com/VerzinZelfIets/status/1482382698626826242

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-01-2022 om 11:55

Mijn gedachte was: wie weet met wie Linda zelf allemaal heeft liggen rollebollen op dat Gooise matras   

Voor de kinderen vind ik het erger, Linda zoekt zelf maar uit wat ze doet en goed vind. 
Ik zou meteen weggaan als mijn man dit deed.

Coreopsis schreef op 16-01-2022 om 11:39:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je als partner eerst door een heel rouwproces heen moet. Beginnend bij ongeloof - is het wel echt? Als je partner zegt dan het niet waar is, wie moet je dan geloven.

In dit geval heeft die partner ‘eerlijk gezegd’ dat het wel waar is. Maar hij kleurt het verhaal natuurlijk wel op een bepaalde, voor hem gunstige manier in. Dat is niet goed te vergelijken met hoe wij het verhaal nu via de media te horen krijgen. Hij komt uit de berichtgeving omhoog als iemand met twee nogal verschillende gezichten. Je kan dus niet zonder meer zeggen dat Linda de zwaarte en reikwijdte ervan heeft beseft. Misschien wel en dan heeft ze zijn narcisme kennelijk bekrachtigd, dat hij zich meer kan veroorloven dan een willekeurige Tom, Dick of Harry. Maar het kan ook zijn dat hij haar ook heeft gemanipuleerd. Daar hebben wij geen zicht op. 

Rondstruiner schreef op 16-01-2022 om 11:47:

[..]

Aanvullend: het lijkt nu misschien alsof ik het prima vind dat mensen zonder proces van alles beschuldigd worden, want zo gaat dat nu eenmaal, maar dat is niet zo.

Ik viel puur over het feit dat jij zei: het enige dat we met zekerheid weten is wat Rietberger heeft erkend. Daar ben ik het niet mee eens, we weten echt wel meer. Ik geloof niet dat dit een storm in een glas water zal blijken te zijn. En ja, dat laatste is puur speculatie van mijn kant en dat weet ik niet zeker.

Ik zei: wat we weten over wat er is gebeurd, daarmee verwijs ik naar het seksueel grensoverschrijdend gedrag. Er zijn beschuldigingen daarover geuit die we niet kennen. Rietbergen heeft iets erkend, dat stukje weten we. Verder weten we niets over wat er gebeurd is. Heeft Rietberger alles erkend en klopt het wat hij erkent? Er is aangifte gedaan tegen Ali, maar waarvan en is die aangifte ergens op gebaseerd? RTL vindt het ernstig, maar wat?

Ik suggereer helemaal niet dat het een storm in een glas water zal blijken te zijn, want dat weten we simpelweg niet. Al die aannames vind ik gewoon niet oké, juist om wat hier ook benoemd wordt. Ze hebben direct invloed op de partners, kinderen, ouders van deze mensen. Als er meer feiten liggen, dan heeft iemand dat aan zichzelf te danken, maar op dit moment weten we gewoon niks. 

Ik vind het ook nog wel een verschil of het gaat om 1 vrouw of meerdere. Je kunt je nog voorstellen dat bijv. een Rietbergen daadwerkelijk een keer heel erg verliefd wordt op iemand. En als dat niet wederzijds is dan kan die persoon dat misschien als grensoverschrijdend ervaren, terwijl dat niet zo bedoeld was (we weten allemaal wat het is om verliefd te zijn toch?). 

Maar gezien er kennelijk een WhatsApp groep is met 40(!) vermeende slachtoffers, kunnen we dat scenario afschrijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.