Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Poms schreef op 10-05-2024 om 15:16:

[..]

Je geeft zelf aan dat je het herhaaldelijk hebt uitgelegd, en misschien lees ik er consequent overheen, maar echt iets concreets over die wijze waar volgens jou uitvoering wordt gegeven heb ik echt niet herkend. Wat is het verschil van de huidige woke dan met de oorspronkelijke betekenis? Geef eens wat voorbeelden waarbij woke is doorgeschoten. Niet om vervelend te doen, maar ik wil het graag beter begrijpen.

Dat begrijp ik. Je hebt er dan denk ik wel zeker overheen gelezen. Vind ik ook niet gek, het is een heel lang topic geworden. Echt ik heb eerder dit topic heeeel veel voorbeelden gegeven (en ook meerdere anderen hier in dit topic) waarin ik uitleg wat en waarom ik vind dat woke in wat voor een dingen doorschiet. Het gaat uiteindelijk om het geheel. Ik heb er al hele lange posts van geschreven in dit topic waarin ik dat allemaal heb toegelicht. Dat wil ik niet opnieuw doen, omdat ik het gevoel heb dat het dan in rondjes praten wordt en ik daar al vaker echt uitgebreid op in ben gegaan. En ondanks dat komen er later weer dezelfde vragen van sommige precies dezelfde mensen. Genoeg is genoeg vind ik. 


Lieveheersbeest schreef op 10-05-2024 om 09:25:

[..]

"In 2021 werd 6 procent van alle vrijgekomen corporatiewoningen toegewezen aan huishoudens met statushouders."

6 procent vrijgekomen corporatiewoningen in 2021 naar statushouders | CBS

Ik blijf het bijzonder vinden dat dit een stokpaardje blijft in deze discussie.

Die cijfers kloppen niet. 6% over het totale aanbod, dus ook woningen waar ze sowieso geen aanspraak op kunnen maken. Het is gemiddeld 33% t/m 2021

Afbeelding1.png

https://www.wyniasweek.nl/vanaf-jaarlijks-60-000-statushouders-vist-de-arme-jonge-huurstarter-altijd-achter-het-net/

Dietloverzzz schreef op 10-05-2024 om 15:17:

[..]

Omdat juist die extremen nu zo overal doorsijpelen in de samenleving zoals ik in veel eerdere posts al uiteen heb gezet. En in die dingen kan ik me echt niet in vinden.

Of zie je alleen extremen en negeer je de kleinere of zelfs positieve dingen? Denk eens aan partner/vaderschapsverlof, the gender pay gap dichten, competentiegerichte werving en selectie… allemaal ontwikkelingen in gang gezet door maatschappijcritici.

De meeste mensen kunnen zich niet in extremen vinden. Ik geloof dat dat ook geldt voor mensen die zichzelf woke vinden.

Dietloverzzz schreef op 10-05-2024 om 15:24:

[..]

Dat begrijp ik. Je hebt er dan denk ik wel zeker overheen gelezen. Vind ik ook niet gek, het is een heel lang topic geworden. Echt ik heb eerder dit topic heeeel veel voorbeelden gegeven (en ook meerdere anderen hier in dit topic) waarin ik uitleg wat en waarom ik vind dat woke in wat voor een dingen doorschiet. Het gaat uiteindelijk om het geheel. Ik heb er al hele lange posts van geschreven in dit topic waarin ik dat allemaal heb toegelicht. Dat wil ik niet opnieuw doen, omdat ik het gevoel heb dat het dan in rondjes praten wordt en ik daar al vaker echt uitgebreid op in ben gegaan. En ondanks dat komen er later weer dezelfde vragen van sommige precies dezelfde mensen. Genoeg is genoeg vind ik.



Klopt, en ik was het met elke post van je eens.

Laat je niet provoceren.

Dietloverzzz schreef op 10-05-2024 om 15:24:

[..]

Dat begrijp ik. Je hebt er dan denk ik wel zeker overheen gelezen. Vind ik ook niet gek, het is een heel lang topic geworden. Echt ik heb eerder dit topic heeeel veel voorbeelden gegeven (en ook meerdere anderen hier in dit topic) waarin ik uitleg wat en waarom ik vind dat woke in wat voor een dingen doorschiet. Het gaat uiteindelijk om het geheel. Ik heb er al hele lange posts van geschreven in dit topic waarin ik dat allemaal heb toegelicht. Dat wil ik niet opnieuw doen, omdat ik het gevoel heb dat het dan in rondjes praten wordt en ik daar al vaker echt uitgebreid op in ben gegaan. En ondanks dat komen er later weer dezelfde vragen van sommige precies dezelfde mensen. Genoeg is genoeg vind ik.


Snap ik ook. Kun je dan aangeven wanneer je die lange post hebt geplaatst? Dan zoek ik het zelf even op. 

Dietloverzzz schreef op 10-05-2024 om 14:52:

[..]

Nou nee zo rustig vind ik het er lang niet altijd aan toe gaat vanuit de woke kant. Ook niet in dit topic. Maar goed op de rest van al jouw punten ben ik al zo vaak inmiddels uitgebreid ingegaan waarom ik daar wat tegen heb, waarom ik dat vind en dat ga ik echt niet opnieuw doen. Het komt bovendien toch duidelijk niet aan gelet op de inhoud van jouw post. En ik vind daarvan wat ik wil. En ik hoef er zelf geen directe last van te hebben om ergens wat van te mogen vinden. Alsof we zelf last hebben van alle maatschappelijke problemen waar we wat van vinden.

Die voorbeelden heb ik gelezen en juist daar zie ik die slachtofferrol waar jij het over had heel duidelijk. Niet de woke kant, maar de anti-woke betogers hier duiken in de slachtofferrol. Dat aan kinderen vanalles zou worden opgedrongen, dat ze niks meer mogen, dat aandacht voor de slavernij in het VOC verleden een persoonlijke aanval op henzelf zou zijn, etc.

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 16:07:

[..]

Die voorbeelden heb ik gelezen en juist daar zie ik die slachtofferrol waar jij het over had heel duidelijk. Niet de woke kant, maar de anti-woke betogers hier duiken in de slachtofferrol. Dat aan kinderen vanalles zou worden opgedrongen, dat ze niks meer mogen, dat aandacht voor de slavernij in het VOC verleden een persoonlijke aanval op henzelf zou zijn, etc.

Ah. Dan is dat waarom in het niet als zodanig (hedendaagse doorgeslagen woke zeg maar) heb herkend. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 15:35:

[..]

Die cijfers kloppen niet. 6% over het totale aanbod, dus ook woningen waar ze sowieso geen aanspraak op kunnen maken. Het is gemiddeld 33% t/m 2021

Afbeelding1.png

https://www.wyniasweek.nl/vanaf-jaarlijks-60-000-statushouders-vist-de-arme-jonge-huurstarter-altijd-achter-het-net/

Ik zie hierin een percentage van ongeveer 9%. Waarom zou je alleen kijken naar de starters en niet naar mensen die doorstromen? Dus naar alle mensen die een huurwoning toegewezen krijgen.

En kijk je naar de eerste woningtoewijzing dan is het 26% in 2021. Dat lijkt best veel, maar ik weet niet hoe de percentages liggen in de groep mensen die een eerste sociale huurwoning zoeken.

Fleurtje_5 schreef op 10-05-2024 om 15:48:

[..]


Klopt, en ik was het met elke post van je eens.

Laat je niet provoceren.

Dank je wel. Dat doe ik ook niet. Genoeg is genoeg.

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 16:07:

[..]

Die voorbeelden heb ik gelezen en juist daar zie ik die slachtofferrol waar jij het over had heel duidelijk. Niet de woke kant, maar de anti-woke betogers hier duiken in de slachtofferrol. Dat aan kinderen vanalles zou worden opgedrongen, dat ze niks meer mogen, dat aandacht voor de slavernij in het VOC verleden een persoonlijke aanval op henzelf zou zijn, etc.

Ja natuurlijk en een banaan is recht. Dit is echt helemaal verdraaid en helemaal niet wat ik heb gezegd. Ik zou zeggen voor de mensen die echt geinteresseerd zijn. Je kan het lezen eerder in dit topic. Bladzijde weet ik zo even niet. 

Dietloverzzz schreef op 10-05-2024 om 16:42:

[..]

Dank je wel. Dat doe ik ook niet. Genoeg is genoeg.

Huh? Wordt er nu in een oprechte vraag van mij een provocatie gezien? 

Poms schreef op 10-05-2024 om 17:04:

[..]

Huh? Wordt er nu in een oprechte vraag van mij een provocatie gezien?

Nee absoluut niet in jouw vraag. Jij was toen nog niet betrokken in de discussie volgens mij. Dat was als een reactie op de post van mij en uiteindelijk een andere forummer die toen al wel was betrokken bij de discussie en nu opnieuw in herhaling valt en mijn eerdere woorden verdraait.  

Schemerlampje schreef op 10-05-2024 om 16:32:

[..]

Ik zie hierin een percentage van ongeveer 9%. Waarom zou je alleen kijken naar de starters en niet naar mensen die doorstromen? Dus naar alle mensen die een huurwoning toegewezen krijgen.

En kijk je naar de eerste woningtoewijzing dan is het 26% in 2021. Dat lijkt best veel, maar ik weet niet hoe de percentages liggen in de groep mensen die een eerste sociale huurwoning zoeken.

Er worden in dit artikel twee groepen vergeleken die beide voor het eerst sociaal gaan huren. Dit is een keuze van de onderzoeker/ journalist. Van de beschikbare woningen voor starters gaat gemiddeld één derde naar asiel zoekers. Doorstommers hebben hier geen of veel minder last van. De wachttijd die vaak al erg lang is voor Nederlandse starters wordt hierdoor echt aanmerkelijk langer. 

Tuinfluiter schreef op 10-05-2024 om 17:20:

[..]

Er worden in dit artikel twee groepen vergeleken die beide voor het eerst sociaal gaan huren. Dit is een keuze van de onderzoeker/ journalist. Van de beschikbare woningen voor starters gaat gemiddeld één derde naar asiel zoekers. Doorstommers hebben hier geen of veel minder last van. De wachttijd die vaak al erg lang is voor Nederlandse starters wordt hierdoor echt aanmerkelijk langer.

Maar hij gaat er in zijn artikel vanuit, dat doorstromers een sociale huurwoning achterlaten. Dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Wat denk je van mensen die gaan scheiden, waarvan dan minstens één naar een sociale huurwoning gaat. Dat is geen starter, maar er komt ook geen huis vrij. Bovendien klopt zijn manier van het percentage berekenen niet. Ja, 1/3e van het aantal starters is het aantal statushouders, dus 33%. Maar als je wilt kijken naar het percentage moet je kijken naar het totaal. Dus het percentage statushouders in de groep starters én statushouders, en dat is 26%.

Zoals wel vaker met statistiek, kun je de cijfers laten zeggen wat je wil zeggen….

Dietloverzzz schreef op 10-05-2024 om 17:08:

[..]

Nee absoluut niet in jouw vraag. Jij was toen nog niet betrokken in de discussie volgens mij. Dat was als een reactie op de post van mij en uiteindelijk een andere forummer die toen al wel was betrokken bij de discussie en nu opnieuw in herhaling valt en mijn eerdere woorden verdraait.

Ik verdraai niks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.