Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:57:

[..]

Het punt is dat veel rechtse stemmers denk ik zich heus wel realiseren dat het klimaat verandert, maar dat door het nemen van veel klimaatmaatregelen er nog steeds geen sugnificante verbetering daarin optreedt terwijl ze wel heel pijn doen dan wel financieel onhaalbaar zijn voor veel mensen. Daarom ziet men het denk ik als een linkse hobby. Mooi om uit idealisme wat te doen, maar het helpt geen fluit. Oh ja en er zijn vaak nog geen betaalbare alternatieven.

Het is geen idealisme, het is noodzakelijk. We hebben het met z'n allen verkloot en dat is niet in een paar jaar tijd op te lossen. 

Poezel_en_Wip schreef op 09-05-2024 om 20:44:

[..]

Ben bang dat het ook echt een kansloze missie is in veel gevallen. Dit forum is daar soms -in het klein- al een goed voorbeeld van. Heb veel respect voor de mensen die keer op keer proberen met geduld het gesprek/de discussie aan blijven gaan. Ik heb daar al een hele tijd het geduld niet meer voor.

Het gaat mij niet om kansloos. Je moet genoegen kunnen nemen dat een discussie niet afgerond raakt. Dan blijf ik buurten en positie houden, totdat er betere argumenten of inzichten langskomen. 

Campanula schreef op 09-05-2024 om 21:19:

[..]

Het gaat mij niet om kansloos. Je moet genoegen kunnen nemen dat een discussie niet afgerond raakt. Dan blijf ik buurten en positie houden, totdat er betere argumenten of inzichten langskomen.

..sterkte…

Het probleem is dat die vaak níet komen, en je in rondjes blijft praten..

Zilver_gray schreef op 09-05-2024 om 21:22:

[..]

..sterkte…

Het probleem is dat die vaak níet komen, en je in rondjes blijft praten..

Herhaling is de kracht van de reclame. Maar ook van forummen. Wist je dat niet? 😉

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:43:

[..]

Realiseer je dat die ook uitgehold wordt in de landen waar ik over sprak (in meer of mindere mate). En onze rechterlijke macht wordt actief in diskrediet gebracht (D66 rechters!). Net als de wetenschap en de media. En dat krijgt aardig voet aan de grond. Lees ik hier ook keer op keer direct en indirect terug.

Ik heb lang geloofd wat jij zegt; het zal zo’n vaart niet lopen. Maar inmiddels heb ik teveel nabije voorbeelden gezien dat ik er niet zo gerust meer op ben. Mede doordat logica in meningsvorming en debat steeds meer lijkt te verdwijnen en zelfs als hinderlijk wordt ervaren.

De Belgische benadering om asielzoekers geen onderdak te geven en vervolgens geen opvolging te geven aan uitspraken van Belgische rechters dat dit niet zo mag, is een voorbeeld van uitholling van de rechtsstaat zonder ook maar 1 wet te wijzigen. Dat kan je in Nederland ook toepassen en dat gebeurt in feite al in ter Apel.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 21:26:

[..]

Herhaling is de kracht van de reclame. Maar ook van forummen. Wist je dat niet? 😉


Campanula schreef op 09-05-2024 om 21:19:

[..]

Het gaat mij niet om kansloos. Je moet genoegen kunnen nemen dat een discussie niet afgerond raakt. Dan blijf ik buurten en positie houden, totdat er betere argumenten of inzichten langskomen.

En daar heb ik dus respect voor. Een discussie hoeft voor mij niet afgerond en ik hoef ook niet mijn 'gelijk' te halen. Maar als de gelijkwaardigheid nergens meer te vinden is, of rechtlijnigheid elke mogelijkheid tot een eerlijke discussie wegneemt, haak ik af. Dat is anders geweest, maar ik kan het niet meer opbrengen. Ben veel sneller geneigd om vanuit emotie te reageren en dat is niet wat ik wil. Het zullen de linksdraaiende hormonen wel zijn.

Poezel_en_Wip schreef op 09-05-2024 om 21:40:

[..]

En daar heb ik dus respect voor. Een discussie hoeft voor mij niet afgerond en ik hoef ook niet mijn 'gelijk' te halen. Maar als de gelijkwaardigheid nergens meer te vinden is, of rechtlijnigheid elke mogelijkheid tot een eerlijke discussie wegneemt, haak ik af. Dat is anders geweest, maar ik kan het niet meer opbrengen. Ben veel sneller geneigd om vanuit emotie te reageren en dat is niet wat ik wil. Het zullen de linksdraaiende hormonen wel zijn.

Doe dan, wanneer je er puf voor hebt, een kleine duit in het zakje. De linksdraaiende hormonen zijn goed voor de mentale digestie heb ik mij laten vertellen.

OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 21:27:

[..]

De Belgische benadering om asielzoekers geen onderdak te geven en vervolgens geen opvolging te geven aan uitspraken van Belgische rechters dat dit niet zo mag, is een voorbeeld van uitholling van de rechtsstaat zonder ook maar 1 wet te wijzigen. Dat kan je in Nederland ook toepassen en dat gebeurt in feite al in ter Apel.

En hoe zit het met de mensenrechten van mensen in Nederland die geen woning kunnen krijgen en bv gedwongen in een auto moeten wonen. Gelden daar de mensenrechten niet voor? Voor inwoners van een land zelf? 

Of van inwoners van een land zelf die kampen met overlast en gedwongen moeten leven in een onveilige omgeving? 

Iets met prioriteiten stellen.

Er zitten altijd zwakke plekken in het daadwerkelijk kunnen afdwingen van jouw rechten. Dat vind ik echter geen uitholling vd rechtsstaat maar een probleem met het afdwingen van rechten.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 23:18:

[..]

En hoe zit het met de mensenrechten van mensen in Nederland die geen woning kunnen krijgen en bv gedwongen in een auto moeten wonen. Gelden daar de mensenrechten niet voor? Voor inwoners van een land zelf?

Of van inwoners van een land zelf die kampen met overlast en gedwongen moeten leven in een onveilige omgeving?

Iets met prioriteiten stellen.

Er zitten altijd zwakke plekken in het daadwerkelijk kunnen afdwingen van jouw rechten. Dat vind ik echter geen uitholling vd rechtsstaat maar een probleem met het afdwingen van rechten.

In een goedwerkend en (naar mijn idee) haalbaar sociaal basissysteem is dit geen oorzaak voor discussie. Het één sluit het ander niet uit. 

Je stelt een 'keuze', waar die keuze irrelevant zou zijn als de mensheid beter voor elkaar zou kunnen zorgen en minder geprogammeerd zou zijn op 'sterke leider'. 

EnglishmaninNewYork schreef op 09-05-2024 om 20:05:

[..]

Je vroeg het niet aan mij, maar ik wil me er toch even tegenaan bemoeien. Ik vind het een probleem dat een dermate groot deel van de Nederlandse bevolking voor iemand heeft gekozen die de tijdens zijn langdurige politieke carrière meerdere keren in opspraak is gekomen vanwege onverdraagzaamheid.

En hoewel ik geen duidelijk en concreet bewijs heb, betwijfel ik dat het huidige politieke- & bedrijfsklimaat een stevig hekwerk vormt tegen Russische invloeden (en straks mogelijk ook dictatoriale Amerikaanse imvloed) in politiek Den Haag.

Zo is het in Amerika ook begonnen, alleen stonden we toen nog aan het begin en ik vermoed dat mocht het er ooit van komen, je je kapot schrikt van hoe breed Rusland te werk is gegaan om Trump in 2016 aan de macht te krijgen om chaos te creëeren, iets waar zowel Trump als Putin vandaag de dag nog vruchten van plukken.

Wat in NL, en meerdere Europese landen, momenteel gebeurt is mijn inziens een herhaling van (bovenstaande) zetten, verdeel en heers.

Sorry voor mijn late reactie, ik had even andere dingen te doen.

Dit is mij uit het hart gegrepen en precies waar ik op doelde. 

Poms schreef op 09-05-2024 om 20:09:

[..]

Ik hoor/lees rechts georiënteerden soms zeggen ‘De mensen pikken het niet meer’. Of: ‘als Wilders niet mag regeren zullen jullie wel zien wat er dan gaat gebeuren’. Wat wordt daar mee bedoeld? Vind dat altijd als een soort dreigend klinken maar misschien is de intentie anders?

Dat klinkt inderdaad dreigend, ik kan het niet anders interpreteren.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 23:18:

[..]

En hoe zit het met de mensenrechten van mensen in Nederland die geen woning kunnen krijgen en bv gedwongen in een auto moeten wonen. Gelden daar de mensenrechten niet voor? Voor inwoners van een land zelf?

Of van inwoners van een land zelf die kampen met overlast en gedwongen moeten leven in een onveilige omgeving?

Iets met prioriteiten stellen.

Er zitten altijd zwakke plekken in het daadwerkelijk kunnen afdwingen van jouw rechten. Dat vind ik echter geen uitholling vd rechtsstaat maar een probleem met het afdwingen van rechten.

Die huisvestingsproblemen zagen we decennia geleden al aankomen. Waardeloos dat in een welvarend land niet iedereen onderdak en gelijke rechten heeft. Maar we leven in een democratie. Het probleem zijn de kiezers die niet iedereen dezelfde mate van veiligheid, vrijheid, gezondheid en geluk gunnen. 


EnglishmaninNewYork schreef op 09-05-2024 om 23:48:

[..]

In een goedwerkend en (naar mijn idee) haalbaar sociaal basissysteem is dit geen oorzaak voor discussie. Het één sluit het ander niet uit.

Je stelt een 'keuze', waar die keuze irrelevant zou zijn als de mensheid beter voor elkaar zou kunnen zorgen en minder geprogammeerd zou zijn op 'sterke leider'.

Wel als er helaas schaarste is aan ruimte en woningen zoals is in ons land. Dan moet je op een gegeven moment pijnlijke keuzes maken. Ik heb dan liever inderdaad een partij die dan voor de eigen bevolking zou kiezen dan voor de mensen van buitenaf. 

Campanula schreef op 09-05-2024 om 22:19:

[..]

Doe dan, wanneer je er puf voor hebt, een kleine duit in het zakje. De linksdraaiende hormonen zijn goed voor de mentale digestie heb ik mij laten vertellen.


Dat moment komt er vast wel weer eens als ik uitgeslapen ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.