Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:34:

[..]

Ik bij vlagen ook, maar heb de indruk dat feitelijke info (hoe relativerend ook) niet echt helpt. Ik heb al zo vaak dezelfde dingen debunked om 2 weken later dezelfde mensen gewoon weer dezelfde desinformatie te zien delen. Met nog een schepje er boven op. En 3 weken later opnieuw. Ik ben een beetje murw op dit moment.


Herkenbaar.

Maar; "The only thing necessary for the triumph of evil is for good people to do nothing."

Doe wat je kan, wanneer je het kan (en dan wat vaker dan normaal in deze tijden). Omslagpunten werken 2 kanten op en er is een moment waarop alleen dat laatste zetje volhoudendheid voldoende is. 

Poms schreef op 09-05-2024 om 20:36:

[..]

Dat doorschieten ís al aan de hand en wordt door een behoorlijk deel van Nederland dikke prima gevonden. Sterker, die dreigen nóg rechtser te gaan stemmen als ze er nu niet uitkomen. Dus ja, de gaan anders stemmen maar niet perse linkser (of woke om on topic te blijven)

Als de linkse partijen verstandig zijn gaan ze goed uitzoeken hoe ze weer meer een breder publiek kunnen gaan aanspreken en laten ze woke en klimaat wat meer links liggen. Of nog beter komt er een nieuwe linkse partij die zich op een zodanig manier profileert dat meer mensen worden aangetrokken om erop te gaan stemmen. Ik denk dat ze dan echt veel meer stemmers aan gaan trekken als meer mensen weer het gevoel krijgen dat links er voor ze is. Ik denk dat bij te veel mensen dat gevoel weg is.

Ik denk als er een linkse maar een wat meer conservatievere partij zou komen met een goede duidelijke boodschap met een goede lijsttrekker dan denk ik dat die veel stemmen zou kunnen trekken.

Als je kijkt naar de atlas van afgehaakt NL dan kun je daarin lezen wat voor soort mensen zich nu niet vertegenwoordigd voelen in de politiek https://www.kennisopenbaarbestuur.nl/documenten/rapporten/2021/12/17/atlas-van-afgehaakt-nederland

Als er een partij zou komen voor die mensen dan denk ik dat het politieke landschap weer wat anders zou kunnen worden.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:36:

[..]

Om wat voor soort desinformatie gaat het dan waar je het hier over hebt? Over wat voor soort onderwerpen?

Onderwerpen met betrekking tot: asiel, migranten, milieu, klimaat, armoede. Welk onderwerp niet eigenlijk.



Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:35:

[..]

Ok het is mij duidelijk waar de angst er bij jou in zit. Duidelijke post. De soep wordt echter denk ik niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. En we hebben wat dat soort dingen betreft een goed rechtssysteem dat ons goed beschermt tegen hele gekke dingen.

Realiseer je dat die ook uitgehold wordt in de landen waar ik over sprak (in meer of mindere mate). En onze rechterlijke macht wordt actief in diskrediet gebracht (D66 rechters!). Net als de wetenschap en de media. En dat krijgt aardig voet aan de grond. Lees ik hier ook keer op keer direct en indirect terug. 

Ik heb lang geloofd wat jij zegt; het zal zo’n vaart niet lopen. Maar inmiddels heb ik teveel nabije voorbeelden gezien dat ik er niet zo gerust meer op ben. Mede doordat logica in meningsvorming en debat steeds meer lijkt te verdwijnen en zelfs als hinderlijk wordt ervaren. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:34:

[..]

Ik bij vlagen ook, maar heb de indruk dat feitelijke info (hoe relativerend ook) niet echt helpt. Ik heb al zo vaak dezelfde dingen debunked om 2 weken later dezelfde mensen gewoon weer dezelfde desinformatie te zien delen. Met nog een schepje er boven op. En 3 weken later opnieuw. Ik ben een beetje murw op dit moment.

Ben bang dat het ook echt een kansloze missie is in veel gevallen. Dit forum is daar soms -in het klein- al een goed voorbeeld van. Heb veel respect voor de mensen die keer op keer proberen met geduld het gesprek/de discussie aan blijven gaan. Ik heb daar al een hele tijd het geduld niet meer voor.

Poms schreef op 09-05-2024 om 20:41:

[..]

Onderwerpen met betrekking tot: asiel, migranten, milieu, klimaat, armoede. Welk onderwerp niet eigenlijk.



Iets is dit ja. Ik heb 2000+ berichten geschreven hier. Ik kan die niet even kort samenvatten en daarbij vind ik discussiëren op basis van dit soort anekdotische voorbeelden in dit gesprek nu, niet zo helpend. Dan wordt het snel knitpicken. 

Poms schreef op 09-05-2024 om 20:41:

[..]

Onderwerpen met betrekking tot: asiel, migranten, milieu, klimaat, armoede. Welk onderwerp niet eigenlijk.



Ja daar doe je toch niets aan denk ik. Men kan wel mensen meer leren hoe ermee om te gaan. Volgens mij wordt nu op scholen daar wel aandacht aan besteed. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:34:

[..]

Ik bij vlagen ook, maar heb de indruk dat feitelijke info (hoe relativerend ook) niet echt helpt. Ik heb al zo vaak dezelfde dingen debunked om 2 weken later dezelfde mensen gewoon weer dezelfde desinformatie te zien delen. Met nog een schepje er boven op. En 3 weken later opnieuw. Ik ben een beetje murw op dit moment.

Je bent niet alleen. Meer mensen moeten niet zo bang zijn en gewoon meedoen. Er is een grote en stilzwijgende groep die bang is voor een online wasbeurt. En je relativeringen zijn nooit zinloos. Er zijn genoeg meelezers die je kunt bereiken. En anders puf je lekker even uit. Zonnetje schijnt komende dagen.

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:43:

[..]

Realiseer je dat die ook uitgehold wordt in de landen waar ik over sprak (in meer of mindere mate). En onze rechterlijke macht wordt actief in diskrediet gebracht (D66 rechters!). Net als de wetenschap en de media. En dat krijgt aardig voet aan de grond. Lees ik hier ook keer op keer direct en indirect terug.

Ik heb lang geloofd wat jij zegt; het zal zo’n vaart niet lopen. Maar inmiddels heb ik teveel nabije voorbeelden gezien dat ik er niet zo gerust meer op ben. Mede doordat logica in meningsvorming en debat steeds meer lijkt te verdwijnen en zelfs als hinderlijk wordt ervaren.

Dat er mensen zijn die er zo over praten of daar kritisch over zijn wil nog niet zeggen dat die hier uitgehold zullen gaan worden. Ik geloof dat niet. Dat kan hier echt niet zomaar in Nederland. 

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:40:

[..]

Als de linkse partijen verstandig zijn gaan ze goed uitzoeken hoe ze weer meer een breder publiek kunnen gaan aanspreken en laten ze woke en klimaat wat meer links liggen. Of nog beter komt er een nieuwe linkse partij die zich op een zodanig manier profileert dat meer mensen worden aangetrokken om erop te gaan stemmen. Ik denk dat ze dan echt veel meer stemmers aan gaan trekken als meer mensen weer het gevoel krijgen dat links er voor ze is. Ik denk dat bij te veel mensen dat gevoel weg is.

Als rechtse stemmers verstandig zijn doen ze grondig onderzoek naar data mbt klimaat om er zo achter te komen dat het klimaat geen linkse of woke hobby is. Stemmen ze niet op een partij dat hun partijprogramma niet heeft laten doorrekenen of ondemocratische ideeen heeft. Ik hoop dat de linkse partijen meer stemmen gaan trekken als blijkt dat de huidige oppositie partijen als de bbb en pvv geen water bij de wijn kunnen of willen doen omdat ze dan hun geloofwaardigheid verliezen. ik denk dat bij veel rechtse stemmers het gevoel van solidariteit weg is. 

EnglishmaninNewYork schreef op 09-05-2024 om 20:40:

[..]


Herkenbaar.

Maar; "The only thing necessary for the triumph of evil is for good people to do nothing."

Doe wat je kan, wanneer je het kan (en dan wat vaker dan normaal in deze tijden). Omslagpunten werken 2 kanten op en er is een moment waarop alleen dat laatste zetje volhoudendheid voldoende is.

Mooie post. 

Poezel_en_Wip schreef op 09-05-2024 om 20:44:

[..]

Ben bang dat het ook echt een kansloze missie is in veel gevallen. Dit forum is daar soms -in het klein- al een goed voorbeeld van. Heb veel respect voor de mensen die keer op keer proberen met geduld het gesprek/de discussie aan blijven gaan. Ik heb daar al een hele tijd het geduld niet meer voor.

Ik denk dat mensen hard proberen te overtuigen juist averechts werkt en dat mensen daar juist door in de weerstand schieten en extremer worden in hun opvattingen. Ik denk dat het beter is om in gesprek te blijven en eea uit te wisselen en op een bepaalde wijze vragen te stellen. Ik denk dat je zo eerder mensen aan het denken zet dan door keihard tegen ze in gaan en ze de les te lezen. 

Poezel_en_Wip schreef op 09-05-2024 om 20:44:

[..]

Ben bang dat het ook echt een kansloze missie is in veel gevallen. Dit forum is daar soms -in het klein- al een goed voorbeeld van. Heb veel respect voor de mensen die keer op keer proberen met geduld het gesprek/de discussie aan blijven gaan. Ik heb daar al een hele tijd het geduld niet meer voor.

Ja ik heb ook enorme bewondering voor ze (ik denk dat we het over dezelfde forummers hebben 😉).


Zilver_gray schreef op 09-05-2024 om 20:55:

[..]

Ja ik heb ook enorme bewondering voor ze (ik denk dat we het over dezelfde forummers hebben 😉).


Dat denk ik ook 

Poms schreef op 09-05-2024 om 20:50:

[..]

Als rechtse stemmers verstandig zijn doen ze grondig onderzoek naar data mbt klimaat om er zo achter te komen dat het klimaat geen linkse of woke hobby is. Stemmen ze niet op een partij dat hun partijprogramma niet heeft laten doorrekenen of ondemocratische ideeen heeft. Ik hoop dat de linkse partijen meer stemmen gaan trekken als blijkt dat de huidige oppositie partijen als de bbb en pvv geen water bij de wijn kunnen of willen doen omdat ze dan hun geloofwaardigheid verliezen. ik denk dat bij veel rechtse stemmers het gevoel van solidariteit weg is.

Het punt is dat veel rechtse stemmers denk ik zich heus wel realiseren dat het klimaat verandert, maar dat door het nemen van veel klimaatmaatregelen er nog steeds geen significante verbetering daarin optreedt terwijl ze wel heel pijn doen dan wel financieel onhaalbaar zijn voor veel mensen. Daarom ziet men het denk ik als een linkse hobby. Mooi om uit idealisme wat te doen, maar het helpt geen fluit. Oh ja en er zijn vaak nog geen betaalbare alternatieven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.