Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Poezel_en_Wip schreef op 09-05-2024 om 20:08:

[..]

Naar mijn idee is de hel juist losgebarsten in coronatijd. Sindsdien is het er allesbehalve beter op geworden.

Ik denk dat het heel stilletjes en geniepig is gegaan door met een -te- onvoorbereide overheid in een situatie van massale afzondering terecht te zijn gekomen wat de perfecte gelegenheid is geweest om een netwerk van desinformatie en propaganda in rap tempo uit te breiden. 

Je leger up to date houden is 1 ding, maar je technologische ontwikkelingen zijn vandaag de dag net zo waardevol als het aankomt oo een boodschap overbrengen. 

EnglishmaninNewYork schreef op 09-05-2024 om 20:05:

[..]


Wat in NL, en meerdere Europese landen, momenteel gebeurt is mijn inziens een herhaling van (bovenstaande) zetten, verdeel en heers.

Hier wil ik nog concreet aan toevoegen; in landen als Italië, Hongarije, Italië en Polen, Israël (naast de VS) is wetgeving gemaakt/aangepast zodat minderheden minder rechten kregen. Persvrijheid beperkt, de rechterlijke macht verzwakt, kortom.. de fundamenten waarop onze democratie rust, zijn daar aangetast. En het einde is nog niet in zicht. Bijkomende ellende: als de overheid zich openlijk tegen minderheden keert, zullen burgers dat ook makkelijker en openlijker doen. 

Dat boezemt me angst in. Niet alleen voor mijn persoonlijke leven, maar voor de hele maatschappij. Als dat doorgaat, neemt corruptie toe, de kloof tussen arm en rijk ook en daardoor de argwaan/competitie tussen verschillende groepen. We lopen het risico in een vicieuze cirkel terecht te komen. Want al die misstanden zijn natuurlijk ook de schuld van de ander/minderheden/kwetsbare groeperingen. 


Campanula schreef op 09-05-2024 om 20:15:

[..]

Die doen enkel een Mark van den Oevertje. Intimidatie maakt sommige mensen bang. Gandalf zou zeggen 'this will be the era of the Hork'.

Die heeft het intimideren wel naar een ‘hoger’ niveau getild

Doodeng wat mij betreft want een hoop mensen nemen hem serieus en zo wordt de indruk gewekt dat deze tactiek prima is. Zo schuift de grens steeds meer op. En worden zaken normaal gevonden die we in het verleden grensoverschrijdend vonden. Zelfde laken een pak met Wilders. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:19:

[..]

Hier wil ik nog concreet aan toevoegen; in landen als Italië, Hongarije, Italië en Polen, Israël (naast de VS) is wetgeving gemaakt/aangepast zodat minderheden minder rechten kregen. Persvrijheid beperkt, de rechterlijke macht verzwakt, kortom.. de fundamenten waarop onze democratie rust, zijn daar aangetast. En het einde is nog niet in zicht. Bijkomende ellende: als de overheid zich openlijk tegen minderheden keert, zullen burgers dat ook makkelijker en openlijker doen.

Dat boezemt me angst in. Niet alleen voor mijn persoonlijke leven, maar voor de hele maatschappij. Als dat doorgaat, neemt corruptie toe, de kloof tussen arm en rijk ook en daardoor de argwaan/competitie tussen verschillende groepen. We lopen het risico in een vicieuze cirkel terecht te komen. Want al die misstanden zijn natuurlijk ook de schuld van de ander/minderheden/kwetsbare groeperingen.


Yep 

EnglishmaninNewYork schreef op 09-05-2024 om 20:19:

[..]

Ik denk dat het heel stilletjes en geniepig is gegaan door met een -te- onvoorbereide overheid in een situatie van massale afzondering terecht te zijn gekomen wat de perfecte gelegenheid is geweest om een netwerk van desinformatie en propaganda in rap tempo uit te breiden.

Je leger up to date houden is 1 ding, maar je technologische ontwikkelingen zijn vandaag de dag net zo waardevol als het aankomt oo een boodschap overbrengen.

Geheel mee eens.

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:19:

[..]

Hier wil ik nog concreet aan toevoegen; in landen als Italië, Hongarije, Italië en Polen, Israël (naast de VS) is wetgeving gemaakt/aangepast zodat minderheden minder rechten kregen. Persvrijheid beperkt, de rechterlijke macht verzwakt, kortom.. de fundamenten waarop onze democratie rust, zijn daar aangetast. En het einde is nog niet in zicht. Bijkomende ellende: als de overheid zich openlijk tegen minderheden keert, zullen burgers dat ook makkelijker en openlijker doen.

Dat boezemt me angst in. Niet alleen voor mijn persoonlijke leven, maar voor de hele maatschappij. Als dat doorgaat, neemt corruptie toe, de kloof tussen arm en rijk ook en daardoor de argwaan/competitie tussen verschillende groepen. We lopen het risico in een vicieuze cirkel terecht te komen. Want al die misstanden zijn natuurlijk ook de schuld van de ander/minderheden/kwetsbare groeperingen.


Ons rechtssysteem en ons rechtsstatelijk systeem is heel anders. Dat gebeurt hier echt niet zomaar.

Je hebt bv in NL de grondwet. Kan alleen maar met 2/3 meerderheid worden gewijzigd. Dat gebeurt echt niet zomaar. Bovendien moet in NL altijd veel worden gepolderd vanwege de vele partijen. 

En op tv en in de media zie je de gekste dingen, terwijl de meeste mensen in NL geen gekke dingen doen en gewoon normaal met elkaar omgaan in het dagelijkse leven. Maar goed die komen niet in de media.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:17:

[..]

Ik denk dat mensen daar vooral mee bedoelen dat er een compleet andere koers gaat komen qua politiek en dat Wilders bij de volgende verkiezingen nog veel groter gaat worden als hij niet mag gaan regeren. Die mensen voelen zich nu niet gehoord. Dat er oa meer gedaan gaat worden voor de mensen hier en dat onze cultuur meer zal worden beschermd. Ik denk dat die mensen dat vooral bedoelen. Ik denk dat dat niet dreigend wordt bedoeld.

Terwijl uiteindelijk is er altijd sprake van een coalitie en er zal daardoor niet heel veel veranderen denk ik. Iedereen moet water bij de wijn doen. Hoogstens komen wat accenten anders te liggen. Het is Nederland en men zal altijd moeten polderen. Dat heeft voordelen maar ook nadelen.

In bv Amerika heeft je een 2 partijenstelsel. Dat is heel anders dan hier. Dan kunnen er dingen heel erg sterk veranderen. In Nederland zal dat minder sterk en minder snel gaan qua politieke koers, aangezien er superveel partijen zijn en er meerdere partijen in een coalitie komen.

Dat in NL de politieke koers minder snel zal gaan is een illusie vrees ik. We zitten al in een omslagproces. Het heeft 1, hooguit 2 termijnen nodig. 

En daarom, lieve pessimisten, blijf ik actief online debunken. Om de mis- en desinformatie niet te laten winnen. De rede is het verdedigen waard. 

EnglishmaninNewYork schreef op 09-05-2024 om 20:26:

[..]

Dat in NL de politieke koers minder snel zal gaan is een illusie vrees ik. We zitten al in een omslagproces. Het heeft 1, hooguit 2 termijnen nodig.

Dat geloof ik niet, want op het moment dat het weer te ver doorschiet gaan mensen gewoon weer heel anders stemmen. En partijen moeten altijd samenwerken en veel water bij de wijn doen. En de meeste kabinetten houden het geen 4 jaar uit in Nederland volgens mij tegenwoordig.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 20:28:

En daarom, lieve pessimisten, blijf ik actief online debunken. Om de mis- en desinformatie niet te laten winnen. De rede is het verdedigen waard.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:25:

[..]

Ons rechtssysteem en ons rechtsstatelijk systeem is heel anders. Dat gebeurt hier echt niet zomaar.


ik hoop het maar. Maar als je vraagt, waar zit je angst; daar zit mijn angst. Dit zijn landen vrij dichtbij. De VS maar buiten beschouwing gelaten en GB ook. Want daar gebeuren ook dingen die mensen niet voor mogelijk hadden gehouden of niet konden overzien. 
Hier maakt men zich dan enorm druk over de vermeende intolerantie van “de islam”, die landen laten zien dat conservatieve (vaak katholieke) krachten ook slopend kunnen zijn en een prima excuus hebben om mensenrechten te beperken of zelfs te schenden. 
En er hebben hier veel mensen gestemd op ideeen die tegen onze grondwet in gaan. Die verbolgen zijn dat die niet kunnen. Waardoor er extra hard onderhandeld moet worden om toch een beetje in de buurt te komen van die ideeen om nog wat geloofwaardigheid te houden. 
En zo schuift het overton venster steeds een beetje verder op. En dat jaagt mij angst aan.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 20:28:

En daarom, lieve pessimisten, blijf ik actief online debunken. Om de mis- en desinformatie niet te laten winnen. De rede is het verdedigen waard.

Ik bij vlagen ook, maar heb de indruk dat feitelijke info (hoe relativerend ook) niet echt helpt. Ik heb al zo vaak dezelfde dingen debunked om 2 weken later dezelfde mensen gewoon weer dezelfde desinformatie te zien delen. Met nog een schepje er boven op. En 3 weken later opnieuw. Ik ben een beetje murw op dit moment. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:32:

[..]

ik hoop het maar. Maar als je vraagt, waar zit je angst; daar zit mijn angst. Dit zijn landen vrij dichtbij. De VS maar buiten beschouwing gelaten en GB ook. Want daar gebeuren ook dingen die mensen niet voor mogelijk hadden gehouden of niet konden overzien.
Hier maakt men zich dan enorm druk over de vermeende intolerantie van “de islam”, die landen laten zien dat conservatieve (vaak katholieke) krachten ook slopend kunnen zijn en een prima excuus hebben om mensenrechten te beperken of zelfs te schenden.
En er hebben hier veel mensen gestemd op ideeen die tegen onze grondwet in gaan. Die verbolgen zijn dat die niet kunnen. Waardoor er extra hard onderhandeld moet worden om toch een beetje in de buurt te komen van die ideeen om nog wat geloofwaardigheid te houden.
En zo schuift het overton venster steeds een beetje verder op. En dat jaagt mij angst aan.

Ok het is mij duidelijk waar de angst er bij jou in zit. Duidelijke post. De soep wordt echter denk ik niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. En we hebben wat dat soort dingen betreft een goed rechtssysteem dat ons goed beschermt tegen hele gekke dingen.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 20:29:

[..]

Dat geloof ik niet, want op het moment dat het weer te ver doorschiet gaan mensen gewoon weer heel anders stemmen. En partijen moeten altijd samenwerken en veel water bij de wijn doen. En de meeste kabinetten houden het geen 4 jaar uit in Nederland volgens mij tegenwoordig.

Dat doorschieten ís al aan de hand en wordt door een behoorlijk deel van Nederland dikke prima gevonden. Sterker, die dreigen nóg rechtser te gaan stemmen als ze er nu niet uitkomen. Dus ja, ze gaan anders stemmen maar niet perse linkser (of woke om on topic te blijven)

Doemijdieglazenbol schreef op 09-05-2024 om 20:34:

[..]

Ik bij vlagen ook, maar heb de indruk dat feitelijke info (hoe relativerend ook) niet echt helpt. Ik heb al zo vaak dezelfde dingen debunked om 2 weken later dezelfde mensen gewoon weer dezelfde desinformatie te zien delen. Met nog een schepje er boven op. En 3 weken later opnieuw. Ik ben een beetje murw op dit moment.

Om wat voor soort desinformatie gaat het dan waar je het hier over hebt? Over wat voor soort onderwerpen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.