Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Wat boeit het eigenlijk wat iemand anders is? Hoe heb jij daar in het dagelijks leven echt last van? Bij mijn weten word je door bijvoorbeeld een transvrouw niet in elkaar geslagen, bespot, omdat je anders bent dan haar. Dus wat precies word je dan opgedrongen? Je hoeft er zelf niet eens wat voor te laten, je kunt gewoon blijven wie je bent. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het een nonissue vind. 

yette schreef op 07-05-2024 om 17:07:

[..]

Ik begreep wel waar je vandaan kwam hoor

En ja, de vergelijking met die planeet was leuk bedacht, maar niet helemaal sluitend.

Oma spreekt 👵 uit de ouwe doos. Die beeldspraak van die kast en zichtbaarheid vond ik wel heel mooi.

felija schreef op 07-05-2024 om 17:12:

Wat boeit het eigenlijk wat iemand anders is? Hoe heb jij daar in het dagelijks leven echt last van? Bij mijn weten word je door bijvoorbeeld een transvrouw niet in elkaar geslagen, bespot, omdat je anders bent dan haar. Dus wat precies word je dan opgedrongen? Je hoeft er zelf niet eens wat voor te laten, je kunt gewoon blijven wie je bent. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het een nonissue vind.

Eens. 

Des te langer dit topic wordt, des te meer ik de topic titel toepasselijk vind. 

Anti-woke is hier namelijk vooral de groep die precies doet waarvan ze woke beschuldigen wanneer het over lange tenen gaat. 

Zoveel geklaag over een straat waarin waarschijnlijk niemand van hen woont, een zeemeermin en dingen die op scholen zouden gebeuren die in praktijk niet eens gebeuren.

Wat betreft die zeemeermin nog even: het ging hier steeds over behoud van de Nederlandse cultuur. Echter, die zeemeermin is Disney en dus Amerikaans. 

Er wordt dus echt heel hard gezocht naar dingen om over te klagen, met als excuus 'behoud van Nederlandse cultuur', dat er zelfs dingen bijgehaald worden die niks met de Nederlandse cultuur te maken hebben.


kerstbeer schreef op 07-05-2024 om 17:45:

[..]

Eens.

Des te langer dit topic wordt, des te meer ik de topic titel toepasselijk vind.

Anti-woke is hier namelijk vooral de groep die precies doet waarvan ze woke beschuldigen wanneer het over lange tenen gaat.

Zoveel geklaag over een straat waarin waarschijnlijk niemand van hen woont, een zeemeermin en dingen die op scholen zouden gebeuren die in praktijk niet eens gebeuren.

Wat betreft die zeemeermin nog even: het ging hier steeds over behoud van de Nederlandse cultuur. Echter, die zeemeermin is Disney en dus Amerikaans.

Er wordt dus echt heel hard gezocht naar dingen om over te klagen, met als excuus 'behoud van Nederlandse cultuur', dat er zelfs dingen bijgehaald worden die niks met de Nederlandse cultuur te maken hebben.


Tsja, bij dat stukje van de discussie vroeg ik me af of we niet eens wat Grieken moeten vragen voor de rol van bisschop van Myra 

absor schreef op 03-05-2024 om 02:14:

of je woke bent ligt er maar net aan hoe je woke interpreteert. Inmiddels is het een persiflage geworden maar in het begin was het maatschappelijk kritisch. Althans zo interpreteerde ik het toen.

tegenwoordig lijkt woke non-binair vegan pro palestina vaccinatie kritisch en elk weekend zitten op de snelweg te zijn.

dat ben ik niet maar woke:wakker; ik zie wel de misstanden in de maatschappij


Dit dus.

alhambra schreef op 03-05-2024 om 09:00:

Bepaalde aspecten van woke-isme zijn doorgeslagen. De grondslag vind ik wel goed. Het zwart-wit denken van bepaalde voor- en tegenstanders vind ik zorgelijk. Er is sprake van 2 kampen met daartussen een grote middengroep die last heeft van het verharde debat en de acties die daaruit voortkomen

In bepaalde opvattingen ben ik woke en in andere opvattingen ben ik conservatief.

Juist dat ageren tegen elkaar zorgt voor een verslechtering van de status quo.


Dit heb je goed verwoord.

watertoren schreef op 03-05-2024 om 09:48:

Ik vind het tegenwoordig allemaal veel te ver gaan. Belachelijk dat sprookjesboeken veranderd moeten worden en zo hetzelfde met attracties in de Efteling.


Pas geleden las ik dat Pinokkio van oorsprong eigenlijk helemaal niet zo leuk jongetje was. De oorspronkelijke vertelling is heel anders dan de Pinokkio uit mijn sprookjesboek of sprookjesfilm. Dat sprookje is vroeger al veranderd.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4817054/pinokkio-was-rotjoch-en-ariel-ging-dood-haags-boekenmuseum-vertelt-echte-verhalen 

Doemijdieglazenbol schreef op 07-05-2024 om 11:28:

[..]

Nog bedankt trouwens voor deze reactie! Ik snap nu wat er gebeurd is, dankzij jouw toelichting.

Ik heb het bij Omroep Zwart gecheckt. Het stukje dat jij zag, komt waarschijnlijk van Microsofts AI, waar Bing tegenwoordig gebruik van maakt. Die gaat zelf aan de haal met het woord zwart om die omschrijving te maken. Maar die klopt dus niet. AI is ook zo’n domein waar we waakzaam op moeten zijn. In dit geval werd er nogal een vreemde tekst geproduceerd, waar Omroep Zwart zich niet in herkent en graag ver van zich wil werpen. De ellende is dat het in dit geval polarisatie voedt, terwijl dat haaks op hun missie staat.

Ze gaan kijken of en hoe ze dit aan kunnen (laten) passen.

Ik snap het wel hoor, het is vaak even verder klikken dan je neus lang is en waarom zou je, als je je eigen beeld bevestigd ziet? Daar zijn we mens voor, dat doen we over het algemeen niet zo vaak.

Dat is wel erg, een zoekmachine die een eigen AI-vertaling geeft die compleet haaks staat op de intentie.

MMcGonagall schreef op 07-05-2024 om 19:09:

[..]

Dat is wel erg, een zoekmachine die een eigen AI-vertaling geeft die compleet haaks staat op de intentie.

Beetje offtopic, maar in het kader van opnemen voor minderheden, neem ik het dan maar even op voor AI en in dit geval dus voor CoPilot #superwoke

Maar nee, dat is hier niet gebeurt 
Ik zal niet de hele lange uitleg geven waar het misgaat, ik denk niet dat iemand dat interesseert 
Maar de fout is (super) menselijk   

(En ik twijfel of ik ze al dan niet erover moet benaderen)

Beertjelief schreef op 07-05-2024 om 20:30:

[..]

Beetje offtopic, maar in het kader van opnemen voor minderheden, neem ik het dan maar even op voor AI en in dit geval dus voor CoPilot #superwoke

Maar nee, dat is hier niet gebeurt
Ik zal niet de hele lange uitleg geven waar het misgaat, ik denk niet dat iemand dat interesseert
Maar de fout is (super) menselijk

(En ik twijfel of ik ze al dan niet erover moet benaderen)

Stuur me gerust een PB, dan houden we het topic verder schoon Niet dat ik zo heel veel meer weet dan ik hier typte en dat kan natuurlijk een “klantenservice-antwoord” geweest zijn. Men ging het verder uitzoeken. 

Beertjelief schreef op 07-05-2024 om 20:30:

[..]

Beetje offtopic, maar in het kader van opnemen voor minderheden, neem ik het dan maar even op voor AI en in dit geval dus voor CoPilot #superwoke

Maar nee, dat is hier niet gebeurt
Ik zal niet de hele lange uitleg geven waar het misgaat, ik denk niet dat iemand dat interesseert
Maar de fout is (super) menselijk

(En ik twijfel of ik ze al dan niet erover moet benaderen)

Ik ben wel geïnteresseerd, tenzij het echt een klus is om het op te schrijven. Ik weet bijzonder weinig over AI en ChatGPT en en zo.

Doemijdieglazenbol schreef op 07-05-2024 om 20:32:

[..]

Stuur me gerust een PB, dan houden we het topic verder schoon Niet dat ik zo heel veel meer weet dan ik hier typte en dat kan natuurlijk een “klantenservice-antwoord” geweest zijn. Men ging het verder uitzoeken.

Goed dat je dat gedaan hebt! 

yette schreef op 07-05-2024 om 21:16:

[..]

Goed dat je dat gedaan hebt!

Om weer enigszins on topic te gaan; ja, onze publieke omroep is me veel waard. En zeker nu die meer en meer onder druk komt te staan. En representatie in media vind ik ook een groot goed.

Dus even een mailtje is zo gestuurd. Ik ben geen activist en scoor op de schaal van woke ongeveer Arjen Lubach, maar zonder publiek, dus met weinig impact maar kleine dingen kunnen we allemaal doen. 


Doemijdieglazenbol schreef op 07-05-2024 om 21:24:

[..]

Om weer enigszins on topic te gaan; ja, onze publieke omroep is me veel waard. En zeker nu die meer en meer onder druk komt te staan. En representatie in media vind ik ook een groot goed.

Dus even een mailtje is zo gestuurd. Ik ben geen activist en scoor op de schaal van woke ongeveer Arjen Lubach, maar zonder publiek, dus met weinig impact maar kleine dingen kunnen we allemaal doen.


"Scoor op de schaal van woke ongeveer Arjen Lubach, maar zonder publiek." 

Die ga ik onthouden, herken mezelf er ook  wel in.

felija schreef op 07-05-2024 om 22:18:

[..]

"Scoor op de schaal van woke ongeveer Arjen Lubach, maar zonder publiek."

Die ga ik onthouden, herken mezelf er ook wel in.

Lijkt me nog wel een leuke gedachte oefening om een schaal van woke in te richten. Wie zouden er op de uiteinden moeten staan? En hoe verdeel je het midden? En gaat het dan om mate van activisme, allroundness van subdomeinen, mate van verbondenheid met het thema “(anti)-woke”…


maar het is misschien makkelijker om met de poppetjes te beginnen en die dan op volgorde zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.