Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Malibu2 schreef op 05-05-2024 om 22:45:

[..]

Ik zie juist woke in actie.

Je vind dat wat sommige mensen hier schrijven het soort woke dat je verschrikkelijk vindt? Dat mensen Zwarte Piet niet meer vinden kunnen, transgenders in de topsport wel moeten kunnen en dat een straatnaambordje in Dronten of all places verandert? Zijn er geen belangrijker issues om je druk over te maken, zoals oorlogen, armoede, vervuiling, personeelstekorten in zorg en onderwijs, woningnood, etc?

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 23:05:

[..]

Maar dat zijn bandbreedtes, toch? Als je dit zo oneerlijk vindt, vind je het dan ook zo oneerlijk dat Noren en Nederlanders door o.a. hun lengte vaker winnen bij schaatsen en Kenianen en Ethiopiërs door hun fysieke bouw vaker dan gemiddeld de marathon winnen? Dat is dan toch evengoed oneerlijke concurrentie?

Dat is toch echt anders. Er is niet voor niets onderscheid gemaakt tussen de geslachten. Laten we dat vooral zo houden. 

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 22:48:

[..]

Maar de biologie van sporters is toch nooit gelijk? Lengte, spierkracht, gewicht, longinhoud, hb gehalte, etc. Er waren al nooit exact gelijke kansen in de topsport, bij lange na niet. Waarom doet het je dan opeens zoveel als het om transgenders gaat? Heel toevallig precies die mensen waar je in andere posts over schrijft in termen als 'gendergedoe', 'rare letters' en 'opdringen aan kinderen'.

Kniesoor die daar op let. En laten we talent, trainingsarbeid en motivatie niet vergeten. Anti-Woke wil gewoon openlijk kunnen discrimineren. Zijn maar transvrouwen (onecht, niet biologisch en laten cisvrouwen leiden/lijden). Huh? 

Het lijkt simpel om de fysiek eventjes in kaart te brengen en de bandbreedtes te bepalen voor alle groepen, maar dat is niet. Het zal ook per sport gaan verschillen. 

Campanula schreef op 05-05-2024 om 23:00:

[..]

Het jaartal is ook vreemd gekozen. Je kunt beter indelen in pre of post-puberteitstransitie. Die eerste groep krijgt geen testosteronspurt door de puberteitstemmers en zou overal mogen meespelen. Het is de 2e groep waarbij we nog niet weten waar zij staan qua fysiek.

Maar sportbonden zijn vrij om beleid te kiezen. Zwemmen is idd streng. Er zijn geen afgeronde transities van 12 jaar. 18 is de Wpath standaard.

Volgens mij is mijn neef wel al voor zijn 18e begonnen met testosteron maar bij de gemeente heeft hij het pas op zijn 18e omgezet. Beginnen voordat de puberteit inzet lijkt me heel erg lastig, dan heb je het over nog jonge kinderen.

Stellen ze dan geen onmogelijke/onredelijke eisen bij de sportbonden?

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 23:14:

[..]

Je vind dat wat sommige mensen hier schrijven het soort woke dat je verschrikkelijk vindt? Dat mensen Zwarte Piet niet meer vinden kunnen, transgenders in de topsport wel moeten kunnen en dat een straatnaambordje in Dronten of all places verandert? Zijn er geen belangrijker issues om je druk over te maken, zoals oorlogen, armoede, vervuiling, personeelstekorten in zorg en onderwijs, woningnood, etc?

Het is ons goed recht om hier iets van te vinden. Het gaat hier om een breed onderliggend maatschappelijk probleem hetgeen steeds erger wordt. De maatschappij wordt steeds gekker.

Het is duidelijk dat jij het niet zo ziet. Wil niet zeggen dat het dan ook daadwerkelijk geen probleem is. Bovendien sijpelt dit overal door. 

En dat er ergere dingen zijn wil niet zeggen dat dit niet mag worden gezien als een probleem.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 23:01:

[..]

Dan win ik. Ik heb een deskundigenverklaring. Ik ben een echte vrouw!

Ben je geboren als vrouw? 

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 23:14:

[..]

Dat is toch echt anders. Er is niet voor niets onderscheid gemaakt tussen de geslachten. Laten we dat vooral zo houden.

Vind ik ook. Maar inpassen van trans en non-binaire sporters is nu even de uitdaging. Je praat over mensen. Sport verbieden is discriminatie.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 23:14:

[..]

Dat is toch echt anders. Er is niet voor niets onderscheid gemaakt tussen de geslachten. Laten we dat vooral zo houden.

Waarom is dat anders en kun je dat 'niet voor niets' uitleggen? Want dit is natuurlijk geen argument, geen uitleg.

Er wordt hier gezegd dat het gaat om fysieke kenmerken zoals spierkracht lengte en longinhoud. Dat is nou juist bij uitstek ook waarin gemiddeld, in een bandbreedte,  Ethiopische sporters verschillen van Chinezen en die weer van Noren. Maar daar hoor ik nooit iemand verongelijkt over doen, dat er wéér een Ethiopiër de marathon heeft gewonnen. Waarom dan wel verongelijkt zijn als een keer een transgender een sportwedstrijd wint? 

Malibu2 schreef op 05-05-2024 om 23:19:

[..]

Ben je geboren als vrouw?

Ja. Mijn hersenen sowieso. Heb jij een bewijs van een deskundige?

Campanula schreef op 05-05-2024 om 23:16:

[..]

Kniesoor die daar op let. En laten we talent, trainingsarbeid en motivatie niet vergeten. Anti-Woke wil gewoon openlijk kunnen discrimineren. Zijn maar transvrouwen (onecht, niet biologisch en laten cisvrouwen leiden/lijden). Huh?

Het lijkt simpel om de fysiek eventjes in kaart te brengen en de bandbreedtes te bepalen voor alle groepen, maar dat is niet. Het zal ook per sport gaan verschillen.

En de rechten van biologische vrouwen dan? Die mogen dan wel meteen in de prullenbak en zij mogen wel worden gediscrimineerd en worden benadeeld? Nee daar ben ik niet voor. 

Maar goed we worden het toch niet eens. Ik laat het voor nu hierbij. Alles wat ik erover wilde zeggen heb ik gezegd. 

Campanula schreef op 05-05-2024 om 23:21:

[..]

Ja. Mijn hersenen sowieso. Heb jij een bewijs van een deskundige?

Ik ben als vrouw geboren. Ik heb dat niet nodig. 

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 23:21:

[..]

Ik ben als vrouw geboren. Ik heb dat niet nodig.

Dat verbaast me echt. Zo weinig solidariteit met andere vrouwen. Ik geloof er niets van.

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 23:20:

[..]

Waarom is dat anders en kun je dat 'niet voor niets' uitleggen? Want dit is natuurlijk geen argument, geen uitleg.

Er wordt hier gezegd dat het gaat om fysieke kenmerken zoals spierkracht lengte en longinhoud. Dat is nou juist bij uitstek ook waarin gemiddeld, in een bandbreedte, Ethiopische sporters verschillen van Chinezen en die weer van Noren. Maar daar hoor ik nooit iemand verongelijkt over doen, dat er wéér een Ethiopiër de marathon heeft gewonnen. Waarom dan wel verongelijkt zijn als een keer een transgender een sportwedstrijd wint?

Even reeel een vrouw kan nooit maar dan ook nooit op tegen mannenkracht op topsport niveau. Ook niet een man die hormonen slikt en zo minder kracht heeft. Dat is al aangetoond. Vrouwensport is voor vrouwen die als vrouw zijn geboren daar horen geen oorspronkelijk mannen bij. 

MMcGonagall schreef op 05-05-2024 om 23:24:

[..]

Dat verbaast me echt. Zo weinig solidariteit met andere vrouwen. Ik geloof er niets van.

Juist meer dan meerdere anderen hier.

MMcGonagall schreef op 05-05-2024 om 23:24:

[..]

Dat verbaast me echt. Zo weinig solidariteit met andere vrouwen. Ik geloof er niets van.

Trol en catfish.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.