Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Lieveheersbeest schreef op 05-05-2024 om 12:27:

[..]

Die zit zich lekker te verkneukelen onder het genot van een kopje thee en een koekje…

Zit je samen met Moirmel aan de thee, of ken je hem?

Iemand kan ook ziek zijn of iets anders te doen hebben.

jammer, dat dingen voor een ander invullen....

Malibu2 schreef op 05-05-2024 om 07:39:

[..]

Zwarte piet is zeer populair bij jonge kinderen. Als zwarte piet nu nog een heel ondergeschikte positie had, dan zou dat inderdaad een beeld van slavernij kunnen oproepen. Maar zwarte piet heeft geen ondergeschikte functie, hij is gelijkwaardig aan Sinterklaas. Maar hij mag niet "zwart" zijn, hij moet "witter" gemaakt worden. Tja..

En toch is het een feit dat het bij veel Zwarte mensen wél het beeld van slavernij oproept, ook al kun jij je daar niets bij voorstellen. Hoe aardig zou het zijn om daar gewoon rekening mee te houden en hen niet wat zij als racistisch ervaren lekker puh toch in het openbaar te etaleren, onder het motto 'ze zijn een minderheid, dus moeten zich maar niet zo aanstellen'? Je eerste zin suggereert dat je door Zwarte Piet te veranderen je het Sinterklaasfeest van kinderen zou afpakken, maar dat is niet waar. Sinterklaas met roetveegpieten is bij kinderen net zo geliefd en populair. Kleine moeite dus om je gewoon even aan te passen, zo moeilijk is dat niet.

felija schreef op 05-05-2024 om 11:27:

Dat lees ik hier voortdurend: 'het wordt ons opgedrongen.' Door wie? Wokies? En wie zijn die wokies dan? Waar ontmoet je die? Online op X? Op Facebook? In het dagelijks leven? Ik begrijp het niet.
En als nu een meerderheid van de bevolking voor het afschaffen van ZP is, dan is dat toch democratisch in plaats van opgedrongen? Dat je het er niet mee eens bent, maakt nog niet dat het is opgedrongen.

Ik vraag me hetzelfde af. Heeft iemand die tegen woke is hier het antwoord op? 

Ook snap ik nog steeds niet wat nou de definitie van woke is en waarom alles op één hoop geveegd wordt. Is dat uit angst om als witte hetero er niet meer toe te doen? Een kont tegen de krib als aan minderheden tegemoetgekomen wordt? En roept zowel een roetveegpiet, vleestaks, pro-Palestina demonstratie als een transgender sporter dat gevoel bij je op? 

Ies

Ies

05-05-2024 om 13:03

Angst voor veranderingen? Mwoa. Zelf schaar ik me zéker in de hoek van mensen-met- angst-voor-veranderingen.Ik hou ook helemaal niet van veranderingen. 
en toch ben ik een wokie, heb ik hier nu geleerd
 (nee hoor, doe mij maar geen hokje!) 

Poezenmeisje schreef op 05-05-2024 om 11:49:

Weinig, de roe is een mooie accessoire.

De kindertjes mogen gewoon bij Sinterklaas komen en hun cadeautjes krijgen.

De roe is een symbool van "straf uitdelen". Wat is daar mooi aan?

felija schreef op 05-05-2024 om 12:00:

[..]

En een gevoel dat ze tekort worden gedaan?

Ja dit ook.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 10:02:

[..]

 Inmiddels gaat het zover dat er grotere aanpassingen komen die echt ten koste gaan van anderen. En het wordt maar meer en meer. Het sijpelt overal door en het wordt steeds gekker.

Welke dan? Wat gebeurt er wat ten koste gaat van jou zelf? Maak je er niet zelf een enorme heisa en karikatuur van?

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 12:53:

[..]

En toch is het een feit dat het bij veel Zwarte mensen wél het beeld van slavernij oproept, ook al kun jij je daar niets bij voorstellen. Hoe aardig zou het zijn om daar gewoon rekening mee te houden en hen niet wat zij als racistisch ervaren lekker puh toch in het openbaar te etaleren, onder het motto 'ze zijn een minderheid, dus moeten zich maar niet zo aanstellen'? Je eerste zin suggereert dat je door Zwarte Piet te veranderen je het Sinterklaasfeest van kinderen zou afpakken, maar dat is niet waar. Sinterklaas met roetveegpieten is bij kinderen net zo geliefd en populair. Kleine moeite dus om je gewoon even aan te passen, zo moeilijk is dat niet.

Maar wat als een blanke man een Nelson Mandela-straat racistisch vindt omdat de ANC racistisch is en de naam wil wijzigen in bv "Spoorstraat"? 

Wat denk je? Gaat dat serieus genomen worden? Of geldt het alleen als de straatnaam verwijst naar blanke mannen uit het Nederlandse verleden?

Serieuze vraag. 

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 13:09:

[..]

Welke dan? Wat gebeurt er wat ten koste gaat van jou zelf? Maak je er niet zelf een enorme heisa en karikatuur van?

Dus zolang het niet direct bij mij is, dan zijn de problemen er niet? Dus zolang iets niet in mijn achtertuin gebeurt dan is het er niet. Daar denk ik toch echt anders over. Ik heb er zelf (nog) niet direct last van in mijn eigen leven, maar dat wil niet zeggen dat de maatschappelijke problemen er niet zijn en dat ik dat niet zorgelijk mag vinden. Vooral omdat het allemaal steeds extremer wordt. Zeker met kleine kinderen die in deze gekke wereld op moeten gaan groeien. Heel veel mensen hebben er al wel concreet last van.

Yumi schreef op 05-05-2024 om 12:52:

[..]

Zit je samen met Moirmel aan de thee, of ken je hem?

Iemand kan ook ziek zijn of iets anders te doen hebben.

jammer, dat dingen voor een ander invullen....

En dit. Sommigen hebben nog een leven naast dit forum.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 12:37:

[..]

Uit jouw post begrijp ik dat je vindt dat hoe iemand zichzelf identificeert dat dat bepaalt of iemand een man of een vrouw is en dat een man of vrouw enkel een etiketje is. Ik vind zelf dat de biologische kenmerken inclusief de geslachtsorganen ed de doorslag geven. En bij de geboorte blijkt wat je biologisch bent. Ik zie zelf geslacht niet als een etiket maar als iets wat je bent vanaf de geboorte. Wij zien dat dus allebei anders.

Een transvrouw zal ik nooit hetzelfde zien zoals een biologische vrouw. Ze is en blijft dan een transvrouw Ze is en blijft als nature geboren als man, zo blijf ik dat zien en dan hoort wat mij betreft, hoe verdrietig ook voor diegene, niet mee te doen in topsport bij de biologische vrouwen. Als in iedere sport transvrouwen mee gaan doen dan kunnen we de vrouwensport wel op gaan doeken

Ze is geboren als vrouw met een vrouwelijk brein en helaas 'mannelijke' genitaliën. Allemaal biologisch. Dat mensen de gender van een ander bepalen op basis van genitaliën is nu eenmaal beperkt gebleken.

Ten eerste omdat je primaire seksekenmerken boven secundaire plaatst. Ten tweede omdat je seksekenmerken leidend maakt voor iemands gender en ten derde omdat je bewust jouw genderbenaming blijft benadrukken en het niet aan jou is om die te bepalen voor een ander. Ik respecteer iemands gender omdat dat een wezenskenmerk is.

Opdoeken van vrouwensport ivm deelname transvrouwen is echt overdreven. Net als dat vrouwen rechten verliezen door rechten voor transvrouwen. Irreële angst. Is een naam voor. Transfobie. Laat ik die kaart maar eens uitdelen.

Malibu2 schreef op 05-05-2024 om 13:12:

[..]

Maar wat als een blanke man een Nelson Mandela-straat racistisch vindt omdat de ANC racistisch is en de naam wil wijzigen in bv "Spoorstraat"?

Wat denk je? Gaat dat serieus genomen worden? Of geldt het alleen als de straatnaam verwijst naar blanke mannen uit het Nederlandse verleden?

Serieuze vraag.

Een serieuze vraag?! 

Weer een grapje, of niet? 

Nogmaals, als er voldoende mensen instemmen met het voorstel om een Nelson Mandela-straat te veranderen in een Spoorstraat, dan verandert het. Uiteraard is dat niet zo. Dus het heeft geen enkele zin om de discussie die kant op te sturen. 

yette schreef op 05-05-2024 om 13:27:

[..]

Een serieuze vraag?!

Weer een grapje, of niet?

Nogmaals, als er voldoende mensen instemmen met het voorstel om een Nelson Mandela-straat te veranderen in een Spoorstraat, dan verandert het. Uiteraard is dat niet zo. Dus het heeft geen enkele zin om de discussie die kant op te sturen.

Er wordt ook werkelijk maar van alles uit de kast getrokken om een punt (proberen) te maken. 

Tussenstand; na 21 pagina’s is het voor een aantal van ons nog steeds niet duidelijk waarom woke zo’n enorme bedreiging is voor de samenleving.

Het lijkt wel of mensen persoonlijk op hun tenen zijn getrapt, omdat Nederlanders met status en aanzien nu en in het verleden, die status en dat aanzien deels over de rug van anderen blijken te hebben verkregen. Onze welvaart die wij voor een groot deel te danken hebben aan onze VOC- tijd, heeft nu ineens een wrange bijsmaak. 
Diverse mannen die al jaren een topfunctie hebben in medialand blijken dat ondermeer te hebben bereikt door grensoverschrijdend gedrag. Veel Nederlanders van vroeger en nu zijn binnen korte tijd van hun voetstuk gevallen. Onze helden zijn geen held.
Wat is er dan nog over van die status en dat succes, eeuwige roem? Mensen die een boegbeeld waren, zijn dat nu niet meer. Mensen zo Nederlands als wat, binnen onze eigen cultuur. Zit daar misschien ook de pijn? Kom niet aan onze mensen? Ja, maar anderen doen ook slechte dingen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.