Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Chantal2022 schreef op 22-07-2024 om 21:43:

[..]

Je hoeft niet iemand aardig te vinden omdat hij een wond aan zijn oor heeft opgelopen toch?

Hij is zelf ook niet bepaald milder geworden namenlijk

Trump zei zelf, dat het wat milder er aan toe moest gaan in de campagne. Dat is hij zelf dan al weer vergeten. 

Muurbloem1985 schreef op 22-07-2024 om 21:41:

[..]

Ik zou eerder voor Trump kiezen dan voor Harris, ik vind haar niks, dat gegiechel de hele tijd, maar ieder zijn ding.

Oh we hebben weer iets gevonden om een vrouw te beschamen. Gegiechel dit keer. 

Gaat ook echt over de inhoud enzo 

Aan de ene kant heb je iemand die dingen aan Rusland vertelt en aan de andere iemand die af en toe lacht. Ik vind haar lach trouwens helemaal niet op giechelen lijken, maar het is zo'n makkelijk woord weer om vrouwen in een bepaalde hoek te drukken. 


Muurbloem1985 schreef op 22-07-2024 om 21:41:

[..]

Ik zou eerder voor Trump kiezen dan voor Harris, ik vind haar niks, dat gegiechel de hele tijd, maar ieder zijn ding.

Liever een giechel met een gedegen juridische achtergrond  dan een briesende demagoog die de democratie de nek om wilde draaien met zijn bestorming van het Capitool... 

De republikeinen maken zich kennelijk toch zorgen.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/republikeinse-partij-mobiliseert-advocatenleger-na-terugtrekken-biden-coup-is-compleet~bd39ebea/
Johnson liet ook weten dat de Republikeinen al klaarstaan om in enkele staten naar de rechter te stappen om Harris van het stembiljet te houden. Volgens de conservatieve denktank Heritage Foundation is het in North Carolina en Wisconsin bijvoorbeeld verboden om op zo’n laat moment met een andere kandidaat op de proppen te komen, tenzij de oorspronkelijke kandidaat is overleden.
-------------
De partij heeft al een aanzienlijke oorlogskas aangelegd voor juridische procedures. Vooral Trumps schoondochter Lara Trump, die sinds kort in het partijbestuur zit, hamert er steeds op dat het geld nodig is om te voorkomen dat de Democraten ‘de verkiezingen opnieuw stelen’, zoals Trump beweert.

Daglichtlamp schreef op 23-07-2024 om 08:22:

De republikeinen maken zich kennelijk toch zorgen.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/republikeinse-partij-mobiliseert-advocatenleger-na-terugtrekken-biden-coup-is-compleet~bd39ebea/
Johnson liet ook weten dat de Republikeinen al klaarstaan om in enkele staten naar de rechter te stappen om Harris van het stembiljet te houden. Volgens de conservatieve denktank Heritage Foundation is het in North Carolina en Wisconsin bijvoorbeeld verboden om op zo’n laat moment met een andere kandidaat op de proppen te komen, tenzij de oorspronkelijke kandidaat is overleden.
-------------
De partij heeft al een aanzienlijke oorlogskas aangelegd voor juridische procedures. Vooral Trumps schoondochter Lara Trump, die sinds kort in het partijbestuur zit, hamert er steeds op dat het geld nodig is om te voorkomen dat de Democraten ‘de verkiezingen opnieuw stelen’, zoals Trump beweert.

och ja, het was toch zo'n makkie om haar te verslaan? En dan weer roepen, ze hebben de verkiezingen gestolen. 

Daglichtlamp schreef op 23-07-2024 om 08:22:

De republikeinen maken zich kennelijk toch zorgen.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/republikeinse-partij-mobiliseert-advocatenleger-na-terugtrekken-biden-coup-is-compleet~bd39ebea/
Johnson liet ook weten dat de Republikeinen al klaarstaan om in enkele staten naar de rechter te stappen om Harris van het stembiljet te houden. Volgens de conservatieve denktank Heritage Foundation is het in North Carolina en Wisconsin bijvoorbeeld verboden om op zo’n laat moment met een andere kandidaat op de proppen te komen, tenzij de oorspronkelijke kandidaat is overleden.

Ze zijn weer plannetjes aan het smeden om mensen niet te laten kunnen stemmen. 
Toch apart als ze denken dat Trump het makkelijk wint. 

En ik denk dat de Republikeinen hun roze droom van the black vote ook wel kunnen vergeten, want zij zijn zich massaal aan het mobiliseren voor Harris en geld aan het inzamelen.

Mevrouw Harris kan ook rekenen op steun van artiesten, athans ze heeft alvast toestemming om een nummer te gebruiken voor haar campagne.

https://www.nu.nl/muziek/6321748/beyonce-geeft-kamala-harris-toestemming-voor-gebruik-freedom-als-campagnenummer.html

kerstbeer schreef op 23-07-2024 om 10:03:

[..]

Ze zijn weer plannetjes aan het smeden om mensen niet te laten kunnen stemmen.
Toch apart als ze denken dat Trump het makkelijk wint.

En ik denk dat de Republikeinen hun roze droom van the black vote ook wel kunnen vergeten, want zij zijn zich massaal aan het mobiliseren voor Harris en geld aan het inzamelen.



Gisteren, 12:19

Donaties campagne Harris opgelopen tot 50 miljoen dollar

Kamala Harris heeft al bijna 50 miljoen dollar opgehaald voor haar campagne. Harris is de gedoodverfde kandidaat om Biden op te volgen als de Democratische presidentskandidaat.

Vannacht rond 02.00 uur stond de teller op 27,5 miljoen dollar. Het gaat dan om donaties die zijn opgehaald sinds Biden zich terugtrok. Dat moment heeft veel impact gehad, aangezien de dag voor Bidens aankondiging rond dezelfde tijd een tiende van dat bedrag was binnengehaald. De toename kan worden opgevat als een teken dat het besluit van Biden met enthousiasme is ontvangen door de Democraten.



Bron; NOS

Zilver_gray schreef op 23-07-2024 om 10:37:

Mevrouw Harris kan ook rekenen op steun van artiesten, athans ze heeft alvast toestemming om een nummer te gebruiken voor haar campagne.

https://www.nu.nl/muziek/6321748/beyonce-geeft-kamala-harris-toestemming-voor-gebruik-freedom-als-campagnenummer.html

Vrouwen gaan de democratie redden! 

Poms schreef op 23-07-2024 om 10:49:

[..]

Vrouwen gaan de democratie redden!

Ik zie haar al weer bellen met Biden "we did it Joe" 

Poms schreef op 23-07-2024 om 10:49:

[..]

Vrouwen gaan de democratie redden!

Niet voor de eerste keer ook

kerstbeer schreef op 22-07-2024 om 18:14:

[..]

Waren dit niet dezelfde mensen die het dragen van mondkapjes 'schapengedrag' noemden?

Muurbloem1985 schreef op 22-07-2024 om 20:33:

[..]

Nee hoor zeker geen grapje, die demente opa moet nog tot januari ik wens Amerika succes met iemand die Poetin met Zelensky verwart.

Wat een onzin dit....hij herstelde het binnen enkele seconden en ook met een reden erbij. Voor mij een teken dat hij er idd mee opstaat en mee naar bed gaat.  Zouden meer politici moeten doen. Biden een dementerende opa noemen is nu precies waar het in de wereld aan schort...respect.  

Er is zeker iets mis met Biden's geestelijke gesteldheid. Veel mensen en media deden hun uiterste best om dat te verhullen, maar je hoefde alleen maar naar de videobeelden te kijken om te zien dat hij allesbehalve helder was. En ineens, na dat rampzalige debat, zagen ze het licht en werd Biden voor de bus gegooid. Goh...

En nu zie ik hetzelfde gebeuren met Kamala. Kijk naar de videobeelden, dat is soms tenenkrommend. En wat lees ik in de media? Dat mensen massaal achter haar gaan staan, dat ze zo'n goede debater is blablabla. 

Heel bijzonder om te zien, maar voor mij niet verrassend. 

En Kimberly Cheatle, directeur van de Secret Service, stapt toch op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.