Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Heb net een filmpje gezien van de inmiddels gedode schutter. Hij haatte Republikeinen en hij haatte Trump. 

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 14:03:

[..]

120 meter. Voor een goede schutter is dat prima te doen.

Secret Service heeft een flinke steek laten vallen

Een familielid van me heeft jarenlang bij de politie gezeten en kon goed schieten. Maar no way dat ik hem op 120 meter afstand een appel van mijn hoofd zou laten schieten. 

En volledig eens met je tweede opmerking. 

Daglichtlamp schreef op 14-07-2024 om 09:01:

[..]

Terwijl het in feite natuurlijk Trump is die dit klimaat geschapen heeft. Maar de aanslag komt zo amateuristisch over. Ik snap niet dat met de aanwezige beveiliging dit gelukt is. Hij was notebene van te voren al gezien met zijn wapen begrijp ik.

Ja rare zaak.

Schutter was een Republikein. 

Schijnbaar had hij geen strafblad. 

Las net ook dat hij schijnbaar een T-shirt heeft gedragen van een youtube kanaal voor liefhebbers van wapens.

kerstbeer schreef op 14-07-2024 om 14:49:

Schutter was een Republikein.

Schijnbaar had hij geen strafblad.

Las net ook dat hij schijnbaar een T-shirt heeft gedragen van een youtube kanaal voor liefhebbers van wapens.

Ja, hij stond blijkbaar geregistreerd als republikein, maar had ook gedoneerd aan ActBlue. 

Malibu2 schreef op 14-07-2024 om 14:02:

[..]

Heb je de afstand gezien? Als hij richtte op het hoofd van Trump, zat hij er op die afstand slechts enkele centimeters naast. Dan ben je toch een behoorlijk goede schutter.

Ooggetuigen zeggen dat ze de politie en secret service minuten eerder hadden gewaarschuwd en dat die niets deden.

Inderdaad! Is natuurlijk ook altijd makkelijk kletsen van achter een scherm.Maar mikken op een oefenschijf of op een werkelijk levend doelwit cq een presidentskandidaat,vraagt sowieso veel van (de zenuwen van) een schutter. Is ook algemeen bekend.En aangezien de meeste schoten die gehoord werden ook nog van de Secret Service zijn,heeft ie mogelijk maar een enkele keer gemikt. Gelukkig (net) mis. Maar de Secret Service heeft ondanks adequaat ingrijpen op het moment zelf wel het eea uit te leggen,lijkt het🤔

Nighttripper schreef op 14-07-2024 om 16:11:

[..]

Inderdaad! Is natuurlijk ook altijd makkelijk kletsen van achter een scherm.Maar mikken op een oefenschijf of op een werkelijk levend doelwit cq een presidentskandidaat,vraagt sowieso veel van (de zenuwen van) een schutter. Is ook algemeen bekend.En aangezien de meeste schoten die gehoord werden ook nog van de Secret Service zijn,heeft ie mogelijk maar een enkele keer gemikt. Gelukkig (net) mis. Maar de Secret Service heeft ondanks adequaat ingrijpen op het moment zelf wel het eea uit te leggen,lijkt het🤔

hij heeft meerdere keren geschoten, want 1 persoon overleden, nog 2 gewonden en dan Trump nog. 

ik lees dat Pennsylvania een 'open Carry' staat is. Het is daar dus volledig legaal om als 20 jarige op een dak te liggen met een legaal gekochte AR15. 

Chantal2022 schreef op 14-07-2024 om 19:04:

ik lees dat Pennsylvania een 'open Carry' staat is. Het is daar dus volledig legaal om als 20 jarige op een dak te liggen met een legaal gekochte AR15.

ja, hoe gek kun je het hebben? Als er veel schietpartijen zijn, dan willen ze nog meer wapens. 

Ik las van de week dat ze nu een soort munitie-automaten hebben, waar je altijd munitie uit kunt halen. Hoe gek wil je het hebben? Totaal geen controle erop

Chantal2022 schreef op 14-07-2024 om 19:04:

ik lees dat Pennsylvania een 'open Carry' staat is. Het is daar dus volledig legaal om als 20 jarige op een dak te liggen met een legaal gekochte AR15.

Maar dat zal vast geen reden zijn, voor strengere wapen wetten 🤦‍♀️

Zeker niet als Trump er verkiezingsvoordeel uithaalt

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 19:23:

[..]

ja, hoe gek kun je het hebben? Als er veel schietpartijen zijn, dan willen ze nog meer wapens.

Ik las van de week dat ze nu een soort munitie-automaten hebben, waar je altijd munitie uit kunt halen. Hoe gek wil je het hebben? Totaal geen controle erop

En dat komt vooral de de wapenlobby: een van grootste sponsors van de Republikeinen!  Wapenbezit vinden ze essentieel.

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 19:23:

[..]

ja, hoe gek kun je het hebben? Als er veel schietpartijen zijn, dan willen ze nog meer wapens.

Ik las van de week dat ze nu een soort munitie-automaten hebben, waar je altijd munitie uit kunt halen. Hoe gek wil je het hebben? Totaal geen controle erop

En die NRA lobby heeft enorme macht.

Als een politicus ook maar iets zegt om het een klein beetje te beperken, dan wordt die weggezet als staatsvijand nummer 1.

Friezinnetje schreef op 15-07-2024 om 21:39:

Trump heeft zijn running mate ook bekend gemaakt:
https://nos.nl/artikel/2529013-trump-kiest-voormalig-criticaster-j-d-vance-als-running-mate

JD Vance, ik had het toch niet verwacht. Twee enorme ego's, twee alpha mannetjes. Zijn vorige vice president was echt zo'n nietszeggend figuur. Wel iemand die zich uiteindelijk toen het er op aan kwam aan de wet hield (na de verkiezing) en Vance is echt super extreem MAGA

Steeds meer bekende democraten vragen Biden om zich terug te trekken. 

Op X zie ik intussen steeds meer invloedrijke personen die nu Trump openlijk aanbevelen. Van Elon Musk zat het er natuurlijk al een tijdje aan te komen, maar ook diverse CEO's uit Silicon Valley zijn openlijk overgestapt. 

Daarnaast zie ik aan beide kanten van de bevolking de complottheorieën toenemen. Aan republikeinse kant dat er bewuste nalatigheid was bij de Secret Service met als doel een geslaagde aanslag op Trump. Er zijn inderdaad missers begaan, maar ik vind het erg vergezocht door te zeggen dat dit een complot was. De Secret Service directrice maakte het er echter niet beter op door te zeggen dat ze zelf geen scherpschutter op dat dak hadden geplaatst omdat dat dak een helling had:

“That building in particular has a sloped roof, at its highest point. And so, there’s a safety factor that would be considered there that we wouldn’t want to put somebody up on a sloped roof. And so, the decision was made to secure the building, from inside.”

Dat joch dat Trump probeerde te vermoorden had er blijkbaar geen moeite mee. En heeft ze nog nooit een foto van een scherpschutter op het schuine dak van het White House gezien? 

Aan de Democratische kant hoor ik dan weer complottheorieën dat Trump dit zelf geregeld zou hebben. Dat hij niet eens geraakt zou zijn aan zijn oor ("het verband op zijn oor is onnodig") of dat een lichte verwonding juist de bedoeling was. Dat hij bewust vlak voor het schot zijn hoofd een stukje draaide, (wat zijn leven hoogstwaarschijnlijk heeft gered). 

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5461172/belangrijke-democraten-vragen-biden-zich-terug-te-trekken

https://nypost.com/2024/07/16/us-news/secret-service-boss-kimberly-cheatle-says-the-buck-stops-with-me-calls-trump-rally-shooting-response-unacceptable-but-still-wont-resign/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.