Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Chantal2022 schreef op 12-09-2024 om 11:12:

[..]

Gewoon 'rage bait' . Mensen verdienen geld met aandacht, ook negatieve aandacht

Helaas ook geliked en aangemoedigd door een heleboel MAGA. 

Want vrouwen zijn te emotioneel om te mogen stemmen en het is makkelijker om hen te manipuleren. Trump is dat natuurlijk niet

kerstbeer schreef op 12-09-2024 om 11:14:

[..]

Ik denk vooral dat zij invloed heeft om die jonge vrouwen (en ook mannen, ze heeft bijvoorbeeld ook veel homoseksuele fans) zich te laten registeren en dan te gaan stemmen, dan dat ze hun gedachtes fundamenteel verandert.

Het is daar moeilijker om te stemmen dan hier, omdat je hier gewoon een stempas krijgt en niet eerst moet registeren.

Er wordt al jaren energie gestoken in propaganda gericht op jonge vrouwen dat hun stem toch niet uitmaakt en dat "beide partijen even slecht zijn". Dit zag ik vooral sinds 2016 veel gebeuren.

Als Taylor hierop een tegengeluid geeft, dan vind ik dat niet zozeer eng, maar juist goed dat ze een extra aanmoediging krijgen om dus wel te gaan registeren en stemmen.

Ik wist tot voor kort heel weinig van het Amerikaanse stemsysteem, ik meen ook dat jij (?) hier in dit topic uitleg gaf hoe het werkt. Dat er in bepaalde staten het voor bepaalde groepen erg moeilijk gemaakt wordt te stemmen.

Dus dat juist vrouwen en minderheden gestimuleerd worden te stemmen is alleen maar goed.

Wat ik eng vind is dat bekende figuren (artiesten, filmsterren etc) zoveel invloed kunnen hebben, het zou maar de andere kant opslaan? Stel Trump heeft zo iemand achter zich staan met (kleine aanpassing) honderd duizenden volgers..

Zilver_gray schreef op 12-09-2024 om 12:10:

[..]

Ik wist tot voor kort heel weinig van het Amerikaanse stemsysteem, ik meen ook dat jij (?) hier in dit topic uitleg gaf hoe het werkt. Dat er in bepaalde staten het voor bepaalde groepen erg moeilijk gemaakt wordt te stemmen.

Dus dat juist vrouwen en minderheden gestimuleerd worden te stemmen is alleen maar goed.

Wat ik eng vind is dat bekende figuren (artiesten, filmsterren etc) zoveel invloed kunnen hebben, het zou maar de andere kant opslaan? Stel Trump heeft zo iemand achter zich staan met duizenden volgers..

Ja, ik heb hier inderdaad voorbeelden van gegeven. Ik geloof dat er nog iemand (iemanden?) was die erover praatte, dus ik krijg niet alle credits ervoor

Voorbeeld van een artikel dat ik toen deelde: 

https://news.berkeley.edu/2020/09/29/stacking-the-deck-how-the-gop-works-to-suppress-minority-voting/

Kid Rock is voor Trump. Die heeft weer veel zuidelijke stemmers. Dat is denk ik wel zijn meest invloedrijke celebrity. 

Van een heel ander niveau: heb je nog Kevin Sorbo. Wie vraag je? Hij speelde Hercules in een oude serie, waaruit Xena toen voort kwam. Hij was toen al jaloers op het grotere succes van Xena en heeft regelmatig rare dingen gezegd over Lucy Lawless. 

Maar het nummer 1 voorbeeld is natuurlijk Trump zelf. Hij was al decennia lang bekend als een soort van 'famous for being rich' figuur, dat graag ook in de schijnwerpers stond. Toen kwam ook the Apprentice, waar hij mainstream bekend werd als celebrity.

Ik blijf het toch een bijzonder systeem vinden, je registeren zodat je mag stemmen. Gemeenten/steden/dorpen kunnen toch zien wie er ingeschreven is en of ze mogen stemmen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-09-2024 om 12:40:

Ik blijf het toch een bijzonder systeem vinden, je registeren zodat je mag stemmen. Gemeenten/steden/dorpen kunnen toch zien wie er ingeschreven is en of ze mogen stemmen.

Je hoeft je volgens mij niet in te schrijven om ergens te wonen als US citizen,  helemaal niet als je bv ergens studeert terwijl je ouders in een hele andere staat wonen.

Hier een uitleg van cnn (4 jaar oud maar zoveel verandert er niet)

https://edition.cnn.com/2020/09/22/politics/election-2020-voter-registration-explainer/index.html

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-09-2024 om 12:40:

Ik blijf het toch een bijzonder systeem vinden, je registeren zodat je mag stemmen. Gemeenten/steden/dorpen kunnen toch zien wie er ingeschreven is en of ze mogen stemmen.

Vreemd systeem is dat zeker.  Ik denk dat dit ook weer voortkomt uit een truuc om bepaalde groepen bij de stembus weg te houden. 

Zo mochten mensen zich in bepaalde staten vroeger alleen registreren als iemand voor hen instond. Als er dan geen enkele Afro-Afrikaan in de buurt mocht stemmen, dan konden ze die collectief weren bij de stembus. 

Martin Luther King heeft er ook voor gestreden om dit systeem te veranderen. 

Chantal2022 schreef op 12-09-2024 om 12:54:

[..]

Je hoeft je volgens mij niet in te schrijven om ergens te wonen als US citizen, helemaal niet als je bv ergens studeert terwijl je ouders in een hele andere staat wonen.

Hier een uitleg van cnn (4 jaar oud maar zoveel verandert er niet)

https://edition.cnn.com/2020/09/22/politics/election-2020-voter-registration-explainer/index.html

Ik lees net dat Amerika geen bevolkingsregister heeft. Blijkbaar is dat register echt iets Europees'.

https://www.ad.nl/buitenland/live-verkiezingen-vs-trump-sluit-een-nieuw-tv-debat-met-harris-uit-vindt-dat-hij-gewonnen-heeft~a0a3f92a/

Donald Trump reageert geprikkeld op de steunbetuiging van Taylor Swift voor concurrent Kamala Harris. ,,Ik was toch al geen fan van haar", vertelt hij aan Fox News.

De keuze van Taylor Swift wordt gezien als een belangrijke factor, omdat zij als populairste artiest in de VS veel volgers heeft.

De Republikeinse presidentskandidaat stelde dat het 'een kwestie van tijd'was voordat Swift haar steun voor Harris zou uitspreken, omdat 'ze altijd een Democraat lijkt te steunen'. Trump zei ook dat Swifts keuze 'haar waarschijnlijk commercieel gezien nog duur zal komen te staan'.


Jammer dat hij niet toch nog een debat met Harris aan gaat, hij laat zich zo wel erg kennen.

Zilver_gray schreef op 12-09-2024 om 22:39:

https://www.ad.nl/buitenland/live-verkiezingen-vs-trump-sluit-een-nieuw-tv-debat-met-harris-uit-vindt-dat-hij-gewonnen-heeft~a0a3f92a/

Donald Trump reageert geprikkeld op de steunbetuiging van Taylor Swift voor concurrent Kamala Harris. ,,Ik was toch al geen fan van haar", vertelt hij aan Fox News.


Oh ja, en daarom deelde hij die nep steunbetuiging van haar. 

En zoals voorspeld, durft hij een nieuw debat niet aan. Schijterd. 

Friezinnetje schreef op 13-09-2024 om 08:37:

En zoals voorspeld, durft hij een nieuw debat niet aan. Schijterd.

Hij vindt dat hij er "al" 2 heeft gedaan en rekent die met Biden mee.

Friezinnetje schreef op 13-09-2024 om 08:37:

En zoals voorspeld, durft hij een nieuw debat niet aan. Schijterd.

Hij vindt namelijk dat hij al heeft gewonnen (hoe groot kan het bord voor je hoofd zijn). Ik denk ook dat hij liever het debat met Biden had gevoerd, die nauwelijks uit zijn woorden komt, Harris daarentegen was een stuk lastiger.

kerstbeer schreef op 13-09-2024 om 08:22:

[..]


Oh ja, en daarom deelde hij die nep steunbetuiging van haar.

Zilver_gray schreef op 13-09-2024 om 09:42:

[..]

Hij vindt namelijk dat hij al heeft gewonnen (hoe groot kan het bord voor je hoofd zijn). Ik denk ook dat hij liever het debat met Biden had gevoerd, die nauwelijks uit zijn woorden komt, Harris daarentegen was een stuk lastiger.

ja, hij zegt dat hij gewonnen heeft, maar zelfs de tvzenders die pro-Trump zijn, waren er over eens dat Harris sterker was in het debat. Hij durft gewoon niet meer. 

Trump wint niet met debatteren. Dat heeft hij in de gaten. Hij moet verder gaan met angst en leugens verspreiden via zijn achterban op de sociale media. Angst voor buitenlanders, woke en communisme. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.