Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


MidasWolf

MidasWolf

11-09-2024 om 18:37 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 11-09-2024 om 18:27:

heb wat kleine stukjes gezien, maar Harris idd sterk, en Trump deed wat ie altijd deed: Leugens.
Moest lachen om Harris, die Trump wees op het feit dat hij het tegen haar op neemt en niet tegen Biden. Want Trump begon elke keer over Biden

Wel concludeerden factcheckers van CNN na afloop van het debat dat Trump 33 keer een onwaarheid heeft verkondigd en Harris 1x (over de omvang van de werkloosheid onder Trump).


Dit zegt toch al veel.

MidasWolf schreef op 11-09-2024 om 18:37:

[..]

Wel concludeerden factcheckers van CNN na afloop van het debat dat Trump 33 keer een onwaarheid heeft verkondigd en Harris 1x (over de omvang van de werkloosheid onder Trump).


Dit zegt toch al veel.

Nou idd

En Harris kent vele gezichtsuitdrukking, waarbij ze zonder woorden duidelijk maakte hoe ze over Trump dacht. 

Trump zag alleen maar zo: 

licensed-image?q=tbn:ANd9GcSnijkCAlY5-c4lXQeCNQw1vISFqbn_AIZoaUUjK9_UdKe9dhP_UvXk-EW5LCCf7eHe0za5OBPl18JJhLg

Friezinnetje schreef op 11-09-2024 om 18:43:

[..]

Nou idd

En Harris kent vele gezichtsuitdrukking, waarbij ze zonder woorden duidelijk maakte hoe ze over Trump dacht.

Trump zag alleen maar zo:

licensed-image?q=tbn:ANd9GcSnijkCAlY5-c4lXQeCNQw1vISFqbn_AIZoaUUjK9_UdKe9dhP_UvXk-EW5LCCf7eHe0za5OBPl18JJhLg

ja Trump heeft maar 1 gezichtsuitdrukking; deze!

oh hemel. Heel Twitter staat nu weer vol met MAGA cult leden die overtuigd zijn dat Harris oorbellen met zendertjes droeg en/of van te voren de vragen had gekregen.
Allemaal om maar te negeren hoe slecht Trump het deed. 
Datje als kandidaat gewoon van te voren kan oefenen met je team op de te verwachte onderwerpen komt niet bij ze op 

Chantal2022 schreef op 11-09-2024 om 19:54:

oh hemel. Heel Twitter staat nu weer vol met MAGA cult leden die overtuigd zijn dat Harris oorbellen met zendertjes droeg en/of van te voren de vragen had gekregen.
Allemaal om maar te negeren hoe slecht Trump het deed.
Datje als kandidaat gewoon van te voren kan oefenen met je team op de te verwachte onderwerpen komt niet bij ze op

Net even opgezocht, wat een idioten allemaal. Ze heeft bijna altijd die oorbellen en parelketting om. Wordt je nog afgerekend omdat je lievelingssieraden hebt 

Q59dtETfswUZjHDYyPhUKL.jpg

a7efbfb5-1438-49cc-ba11-f8692d4484a8_1920x1080.jpg

Maar, waarom zou je het überhaupt opzoeken? Haar oorbellen hebben niets te maken met de politieke boodschap die ze overbrengt. 

van de nos-site

Wel of geen tweede debat?

Nu het eerste debat tussen de Amerikaanse presidentskandidaten achter de rug is, rijst de vraagt of het ook meteen het laatste was. Beide kandidaten lieten vandaag iets los over hun voorkeur. Harris' campagneteam liet weten graag een tweede debat te willen plannen voor oktober. Trump zei bij een talkshow van Fox News dat hij "minder geneigd is om weer in debat te gaan". Volgens hem willen de Democraten nog een debat, omdat Harris het eerste debat verloren heeft.


En hij wil niet, omdat ie niet weer wil verliezen...

EnglishmaninNewYork schreef op 11-09-2024 om 22:02:

Maar, waarom zou je het überhaupt opzoeken? Haar oorbellen hebben niets te maken met de politieke boodschap die ze overbrengt.

Omdat ik wilde weten wat die zogenaamde microfoontje/earbud zijn. 

de steun van Taylor Swift zou wel eens de ommekeer kunnen zijn voor Harris. Ongelooflijk dat dat zo werkt in Amerika maar beter dat Taylor hier voor zorgt dan dat trump wint

Widajo schreef op 12-09-2024 om 09:54:

de steun van Taylor Swift zou wel eens de ommekeer kunnen zijn voor Harris. Ongelooflijk dat dat zo werkt in Amerika maar beter dat Taylor hier voor zorgt dan dat trump wint

Ik vind het ook dubbel; als het in het voordeel van Harris is prima, maar het is toch wel “eng” dat die zg Celebs daar zoveel invloed op hebben 

MidasWolf

MidasWolf

12-09-2024 om 10:29 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 12-09-2024 om 10:17:

[..]

Ik vind het ook dubbel; als het in het voordeel van Harris is prima, maar het is toch wel “eng” dat die zg Celebs daar zoveel invloed op hebben

Het scheelt wel dat het “slechts” enkele Celebs zijn en misschien nog wel interessanter, (jonge) vrouwen waren al meer op de hand van Harris. Zij zouden waarschijnlijk ook op Biden hebben gestemd, maar zien in Harris veel meer iemand op wie ze echt willen stemmen/meer achter de stem staan die ze gegeven hebben.

MidasWolf

MidasWolf

12-09-2024 om 10:30 Topicstarter

Het dubbele gevoel begrijp ik ook, dat is daar toch anders hier, hier is dat veel minder gebruikelijk. Gelukkig maar. 

Zie al weer meer MAGA roepen dat Amendment 19 ingetrokken moet worden. Dit naar aanleiding van Taylor Swift en haar fans die zich nu aan het registeren zijn. 

Met andere woorden: dat vrouwen niet meer mogen stemmen. 

kerstbeer schreef op 12-09-2024 om 11:09:

Zie al weer meer MAGA roepen dat Amendment 19 ingetrokken moet worden. Dit naar aanleiding van Taylor Swift en haar fans die zich nu aan het registeren zijn.

Met andere woorden: dat vrouwen niet meer mogen stemmen.

Gewoon 'rage bait' . Mensen verdienen geld met aandacht, ook negatieve aandacht

Zilver_gray schreef op 12-09-2024 om 10:17:

[..]

Ik vind het ook dubbel; als het in het voordeel van Harris is prima, maar het is toch wel “eng” dat die zg Celebs daar zoveel invloed op hebben

Ik denk vooral dat zij invloed heeft om die jonge vrouwen (en ook mannen, ze heeft bijvoorbeeld ook veel homoseksuele fans) zich te laten registeren en dan te gaan stemmen, dan dat ze hun gedachtes fundamenteel verandert.

Het is daar moeilijker om te stemmen dan hier, omdat je hier gewoon een stempas krijgt en niet eerst moet registeren. 

Er wordt al jaren energie gestoken in propaganda gericht op jonge vrouwen dat hun stem toch niet uitmaakt en dat "beide partijen even slecht zijn". Dit zag ik vooral sinds 2016 veel gebeuren.

Als Taylor hierop een tegengeluid geeft, dan vind ik dat niet zozeer eng, maar juist goed dat ze een extra aanmoediging krijgen om dus wel te gaan registeren en stemmen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.