Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Malibu, het is altijd even het beste om te checken voor je dingen klakkeloos overneemt van wat iemand zegt op X. 

Wat je zei over Ruth Bader Ginsburg klopt inderdaad helemaal niet. Het is overigens Ginsburg, niet Ginsberg.

Iedereen kan wel zeggen dat hij vrouw is online. Na je onwaarheden over het bovenstaande, neem ik je beweringen met een korreltje zout. 

Als je kijkt wat er gebeurt met vrouwen in de VS die abortus willen en hoe ze behandeld worden, dan is de reactie eerder nog te 'mild' dan te 'hysterisch'. 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 21:08:

[..]

Wat een smerige verdraaierij.

Zij vond dat het gebasseerd was op het verkeerde argument en dat het daardoor kwetsbaar was voor tegenaanvallen. Zij was juist wel voor vrijheid voor abortie!!


Ze dacht dat vrouwen te snel dachten dat dit recht nu veilig was en niet doorhadden dat de tegenstanders zouden hergroeperen en weer keihard zouden aanvallen.

Heel anders dat wat jij ervan maakt. Compleet het tegenovergestelde juist.

Weer een goed voorbeeld van hoe verdedigers van Republikeinen totaal niet te vertrouwen zijn.

Nee, ik quote jou. 

Ik zeg steeds dat Roe v Wade JURIDISCH niet houdbaar was. Dat afschaffen de enige logische uitkomst was. 

Jij stelt dat er niets logisch aan is, TENZIJ je man bent, boos op de wereld, het fijn vindt om zeggenschap van een vrouw over haar lichaam te beknotten, een godsdienstwaanzinnige en je stelt het blijkbaar gelijk aan een conservatieve ling zijn. 

Jouw eigen woorden. 

RBG was van mening dat Roe juridisch gezien ook niet houdbaar was. Volgens jouw stellige uitspraak moet ze dus onder minimaal een van bovenstaande categorieën vallen. 

Of zou de hele kwestie toch niet zo zwart-wit zijn als jij stelt? Zou er (behalve man zijn, boos op de wereld, beknotten van zeggenschap van de vrouw over haar lichaam, godsdienstwaanzinnige of conservatieveling) misschien toch nog een andere reden kunnen zijn dat Roe v Wade is afgeschaft?

kerstbeer schreef op 04-07-2024 om 21:35:

Malibu, het is altijd even het beste om te checken voor je dingen klakkeloos overneemt van wat iemand zegt op X.

Wat je zei over Ruth Bader Ginsburg klopt inderdaad helemaal niet. Het is overigens Ginsburg, niet Ginsberg.

Iedereen kan wel zeggen dat hij vrouw is online. Na je onwaarheden over het bovenstaande, neem ik je beweringen met een korreltje zout.

Als je kijkt wat er gebeurt met vrouwen in de VS die abortus willen en hoe ze behandeld worden, dan is de reactie eerder nog te 'mild' dan te 'hysterisch'.

Mijn info komt niet van X. 

Dit was parate kennis die ik had, maar ik geef je graag een bron:

"Those more acquainted with Ginsburg and her thoughtful, nuanced approach to difficult legal questions were not surprised, however, to hear her say just the opposite, that Roe was a faulty decision."

https://www.law.uchicago.edu/news/justice-ruth-bader-ginsburg-offers-critique-roe-v-wade-during-law-school-visit

Je hebt overigens helemaal gelijk dat het Ginsburg is en geen Ginsberg. Autocorrect... 

Wat is feitelijk onjuist van wat ik heb geschreven? 

Vrouwen: wij maken zich zorgen om Project 2025, waarin hele enge plannen gemaakt worden. 

Republikein-apologist: jullie zijn hysterisch, emotioneel, stellen jullie aan. 

Vrouwen: dat zeiden ze ook over het in de vuilnisbak doen van Roe vs Wade en toch ging dat bij het grofvuil.

Maar maar maar een vrouw die al bijna vier jaar geleden overleden is vond dat vrouwen zich te snel veilig voelden en het op een andere manier beter te verdedigen was. Laten we daar het echte punt van maken!

ZIe hier hoe slinks de aandacht wordt afgeleid van Project 2025, als woorden als "hysterisch" niet helpen. 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 22:14:

Vrouwen: wij maken zich zorgen om Project 2025, waarin hele enge plannen gemaakt worden.

Republikein-apologist: jullie zijn hysterisch, emotioneel, stellen jullie aan.

Vrouwen: dat zeiden ze ook over het in de vuilnisbak doen van Roe vs Wade en toch ging dat bij het grofvuil.

Maar maar maar een vrouw die al bijna vier jaar geleden overleden is vond dat vrouwen zich te snel veilig voelden en het op een andere manier beter te verdedigen was. Laten we daar het echte punt van maken!

ZIe hier hoe slinks de aandacht wordt afgeleid van Project 2025, als woorden als "hysterisch" niet helpen.

Is Project 2025 het verkiezingsprogramma van Trump? Heeft hij zich hieraan gecommitteerd? 

Dank voor mijn nieuwe geuzennaam. Zo ben ik nog niet eerder genoemd, maar ik zal de titel met trots dragen. 

Wat vind jij overigens van Biden en zijn mentale gesteldheid? Vind je dat hij door moet gaan of moet iemand anders het stokje overnemen? 

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 22:46:

[..]

Is Project 2025 het verkiezingsprogramma van Trump? Heeft hij zich hieraan gecommitteerd?

Dank voor mijn nieuwe geuzennaam. Zo ben ik nog niet eerder genoemd, maar ik zal de titel met trots dragen.

Wat vind jij overigens van Biden en zijn mentale gesteldheid? Vind je dat hij door moet gaan of moet iemand anders het stokje overnemen?

Hier is een uitleg voor je, alsjeblieft: 

https://www.bbc.com/news/articles/c977njnvq2do

Met de rest probeer je weer van dat onderwerp af te leiden. Lukt je niet. 

VanLotje schreef op 05-07-2024 om 00:03:

[..]

Hier is een uitleg voor je, alsjeblieft:

https://www.bbc.com/news/articles/c977njnvq2do

Met de rest probeer je weer van dat onderwerp af te leiden. Lukt je niet.

Is Project 2025 het verkiezingsprogramma van Trump? Heeft Trump zich hieraan gecommitteerd? 

Dat lees ik wederom nergens in dit artikel. 

Laten we bij de feiten blijven. 

Het debat van vorige week was voor Biden een uitgelezen kans geweest om Trump hierop aan te spreken, om Trump te vragen naar zijn commitment aan dit beleidsstuk. Het is blijkbaar erg belangrijk. Weet jij of Biden dat heeft gedaan? 

Wat vind jij van Biden's mentale gesteldheid? Vind je dat hij door moet gaan of moet iemand anders het stokje overnemen? 

Ik heb me wat verder ingelezen in Project 2025. 
Wat een engnekken zitten er toch bij de Republikeinen. 

Als je met dit 20 of zelfs 10 jaar geleden had verteld, had ik het niet geloofd. 

Het is net iets uit zo'n avonturen boek over een dystopie.

Malibu2 schreef op 05-07-2024 om 00:42:

[..]

....

Wat vind jij van Biden's mentale gesteldheid? Vind je dat hij door moet gaan of moet iemand anders het stokje overnemen?

Het interview gisteravond bij ABC schijnt wederom niet overtuigend te zijn geweest. Ondanks dat het vraaggesprek tevoren was opgenomen,de interviewer een Democraat was die ook in de campagne en later in de regering van Clinton heeft gewerkt.En vragen over een breder patroon van missers en vergeetachtigheid, zoals in de pers breed is uitgemeten, omzeilde de Democraat. Quote: "Biden probeerde vrijdag vechtlust uit te stralen, maar zijn uitspraken dat hij de peilingen niet gelooft, en dat de groeiende schare critici die denkt dat hij kansloos is tegen Trump ’er naast zit’, leken vooral op een ontkenning van de realiteit. Datzelfde gold voor zijn ontwijkende antwoord op de vraag of hij bij zijn medische keuring ook een cognitieve test ondergaat. ’Ik word elke dag getest in mijn werk’, luidde het ingestudeerde antwoord, dat bij herhaling terugkwam. De bottomline was: Biden wil geen mentale gezondheidstest ondergaan."  Tsja....🤔.

Intussen begint het oproer binnen de Democratische partij steeds openlijker te worden.En ook gaat de aandacht van de media steeds meer naar Kamala Harris,die volgens de peilingen een betere kans heeft om Trump te verslaan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/407813571/biden-doet-wanhopige-poging-om-kiezers-te-overtuigen-na-debat-ik-had-gewoon-een-slechte-avond

Malibu2 schreef op 05-07-2024 om 00:42:

[..]

Is Project 2025 het verkiezingsprogramma van Trump? Heeft Trump zich hieraan gecommitteerd?

Dat lees ik wederom nergens in dit artikel.

Laten we bij de feiten blijven.

Het debat van vorige week was voor Biden een uitgelezen kans geweest om Trump hierop aan te spreken, om Trump te vragen naar zijn commitment aan dit beleidsstuk. Het is blijkbaar erg belangrijk. Weet jij of Biden dat heeft gedaan?

Wat vind jij van Biden's mentale gesteldheid? Vind je dat hij door moet gaan of moet iemand anders het stokje overnemen?

Je vroeg het niet aan mij, maar zolang de keuze Biden - Trump blijft, kies ik toch echt voor Biden. Niet omdat ik Biden geschikt acht om nog 4 jaar lang president te zijn, wel om het behoudt van democratie. 

Hoe je het ook went of keert, wanneer Biden zich terugtrekt of komt te overlijden neemt een andere democraat het stokje over. Als Trump het wordt, blijft het familie Trump totdat de Trumps opgepakt of uitgemoord worden. 

In hoeverre Trump (al) betrokken is bij project 2025 vind ik niet zo relevant. Als hij er gebruik van wil maken, gaat hij dat gewoon doen. Trump committeerd zich aan eigen belang en project 2025 sluit daarbij aan. 

Even een zijweg, verwacht iemand een burgeroorlog / machtsovername door Trumpcamp?  

EnglishmaninNewYork schreef op 06-07-2024 om 09:44:

[..]

Je vroeg het niet aan mij, maar zolang de keuze Biden - Trump blijft, kies ik toch echt voor Biden. Niet omdat ik Biden geschikt acht om nog 4 jaar lang president te zijn, wel om het behoudt van democratie.

Hoe je het ook went of keert, wanneer Biden zich terugtrekt of komt te overlijden neemt een andere democraat het stokje over. Als Trump het wordt, blijft het familie Trump totdat de Trumps opgepakt of uitgemoord worden.

In hoeverre Trump (al) betrokken is bij project 2025 vind ik niet zo relevant. Als hij er gebruik van wil maken, gaat hij dat gewoon doen. Trump committeerd zich aan eigen belang en project 2025 sluit daarbij aan.

Ik ben zelf blij dat ik niet tussen deze twee hoef te kiezen. Economisch gezien ben ik best links, op andere vlakken weer meer conservatief. Ik zou kunnen stemmen op een gematigde democraat of een gematigde republikein. En ik denk dat veel mensen er zo in staan. 

In dit geval zou ik waarschijnlijk toch op Trump stemmen, maar dat komt doordat ik meer vertrouwen heb in een veiligere wereld met Trump dan met Biden aan het roer. Juist vanwege Trumps onvoorspelbaarheid, waar ik op binnenlands niveau overigens weer meer moeite mee zou hebben. 

Maar het zou ook afhangen van wie de VP wordt. Harris vind ik een erg zwakke kandidaat om tzt het stokje over te nemen. Maar ook Trump is al op leeftijd en het is afwachten wie zijn running mate gaat worden. 

Ik denk overigens dat de media onbedoeld veel zwevende kiezers juist richting Trump drijven. 

EnglishmaninNewYork schreef op 06-07-2024 om 09:45:

Even een zijweg, verwacht iemand een burgeroorlog / machtsovername door Trumpcamp?

Nee, ik denk het niet. 

Ik verwacht wel protestacties en rellen, onafhankelijk van wie de verkiezingen wint. Ik vermoed dat beide kampen de ander niet als winnaar zullen aanvaarden. En ik verwacht een groeiende kloof, want beide kandidaten zijn niet in staat te verbinden. 

EnglishmaninNewYork schreef op 06-07-2024 om 09:45:

Even een zijweg, verwacht iemand een burgeroorlog / machtsovername door Trumpcamp?

Nadat dit gebeurd is, is dat inderdaad een mogelijkheid helaas: 

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56004916

Daar waren ook mensen bij die niet alleen met vlaggetjes wilden zwaaien, maar actief bepaalde tegenstanders van Trump en zelfs zijn eigen vice-president te pakken wilden nemen: 


https://apnews.com/article/pence-trump-january-6-capitol-riot-carlson-1e38cb44d55737031ca528b4f33aa1fb

Malibu2 schreef op 06-07-2024 om 10:54:

[..]

Nee, ik denk het niet.

Ik verwacht wel protestacties en rellen, onafhankelijk van wie de verkiezingen wint. Ik vermoed dat beide kampen de ander niet als winnaar zullen aanvaarden. En ik verwacht een groeiende kloof, want beide kandidaten zijn niet in staat te verbinden.

Toch heeft maar 1 kamp tot dusver het Capitool bestormd, met intentie tot geweld. 

https://www.theguardian.com/us-news/2021/jan/15/capitol-rioters-planned-capture-kill-officials-say-prosecutors

https://www.thesun.ie/news/6457111/capitol-rioter-jeffrey-sabol-tried-to-kill-himself/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.