Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 20:12:

[..]

. Of allerlei doemscenario's uit de hoge hoed toveren van wat voor onheil er allemaal op hen af zal komen mocht Trump weer president worden. Dat laatste lijkt overigens alweer gaande te zijn.

Weer leuk geprobeerd.

Hun wraak fantasietjes zijn dingen die de Republikeinen gewoon openlijk zelf uiten als hun plannen voor eventuele winst bij de verkiezingen. 

Is dus niet een hoge hoed, zoals jij wederom de boel probeert te verdraaien, maar hun eigen, openlijk geuite plannen. 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:08:

[..]

Er is niks logisch aan, tenzij je man bent, boos op de wereld en het wel fijn vindt om zo de zeggenschap van vrouwen over hun eigen lichaam te beknotten

Of als je een godsdienstwaanzinnige bent.

Het geeft meteen ook aan waarom vrouwen nooit conservatievelingen kunnen vertrouwen.

Nooit.

Stel je niet zo aan. 

Je hebt zeker nog nooit gehoord van Ruth Bader Ginsburg? 

MidasWolf

MidasWolf

04-07-2024 om 20:18 Topicstarter

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:12:

[..]

Ja, daar ben ik het met je eens.

Het meest zorgelijke vind ik nu de Republikeinen met hun Project 2025.

Hoewel ik het zijdelings wel volg, moet ik eerlijk bekennen dat ik niet precies weet over dat project 2025.  Zeker met Trump als kandidaat zal dat wel niet heel veel goeds zijn. 

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 20:15:

[..]

Stel je niet zo aan.


Precies de woorden die vrouwen hoorden die zich een aantal jaren geleden zorgen maakten over Roe vs Wade.

Je bent totaal ongeloofwaardig geworden en dat geldt ook voor de Republikeinen die je verdedigt. Ze gaan steeds een stap verder. 

Elke keer weer. 

Ik ben het er ook mee eens dat je: 

"zo'n vaart zal het niet lopen" 

niet meer kan geloven. 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:19:

[..]

Precies de woorden die vrouwen hoorden die zich een aantal jaren geleden zorgen maakten over Roe vs Wade.

Je bent totaal ongeloofwaardig geworden en dat geldt ook voor de Republikeinen die je verdedigt. Ze gaan steeds een stap verder.

Elke keer weer.

Ik herhaal mijn vraag: je hebt zeker nog nooit gehoord van Ruth Bader Ginsburg?

Je reageert heel emotioneel, maar kijk eens naar de feiten. Roe v. Wade rammelde juridisch gezien. 

MidasWolf

MidasWolf

04-07-2024 om 20:24 Topicstarter

Ik denk dat als Trump wint, dat hij er met gestrekt been in gaat. Hij heeft er immers al een termijn op zitten. 

MidasWolf schreef op 04-07-2024 om 20:24:

Ik denk dat als Trump wint, dat hij er met gestrekt been in gaat. Hij heeft er immers al een termijn op zitten.

Dat zou me niet verbazen. 

Ik heb het al eerder in dit topic geschreven, ik benijd de Amerikanen niet. Moeten kiezen tussen Trump en Biden... 

Ben benieuwd wie de VP's aan beide kanten worden. Of Kamala Harris dat blijft aan de Democratische kant, maar haar approval ratings zijn erg belabberd. 

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 20:23:

[..]

Ik herhaal mijn vraag: je hebt zeker nog nooit gehoord van Ruth Bader Ginsburg?

Je reageert heel emotioneel, maar kijk eens naar de feiten. Roe v. Wade rammelde juridisch gezien.

"Emotioneel "hysterisch" "drama queen".

Alles om vrouwen weg te zetten als onbekwaam als we ons zorgen maken terwijl rechten van vrouwen worden aangevallen. 

Dat je RBG aandraagt, die ik wel degelijk ken, slaat kant nog wal in deze discussie, maar is een mooie afleidings maneuvre. 

Als een mannelijke politicus staat te schelden en tieren en zich daarmee uiterst emotioneel gedraagt, dan dwepen eveneens emotionele mannen ermee alsof hij hen het leven heeft geschonken. Alleen noemen ze dat niet "emotioneel". 

Maar als vrouwen zich zorgen maken over plannen die Republikeinen letterlijk zeggen te willen uitvoeren, dan zijn we "emotioneel" "hysterisch" "drama queens". 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:08:

[..]

Er is niks logisch aan, tenzij je man bent, boos op de wereld en het wel fijn vindt om zo de zeggenschap van vrouwen over hun eigen lichaam te beknotten

Of als je een godsdienstwaanzinnige bent.

Het geeft meteen ook aan waarom vrouwen nooit conservatievelingen kunnen vertrouwen.

Nooit.



VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:35:

[..]

"Emotioneel "hysterisch" "drama queen".

Alles om vrouwen weg te zetten als onbekwaam als we ons zorgen maken terwijl rechten van vrouwen worden aangevallen.

Dat je RBG aandraagt, die ik wel degelijk ken, slaat kant nog wal in deze discussie, maar is een mooie afleidings maneuvre.

Als een mannelijke politicus staat te schelden en tieren en zich daarmee uiterst emotioneel gedraagt, dan dwepen eveneens emotionele mannen ermee alsof hij hen het leven heeft geschonken. Alleen noemen ze dat niet "emotioneel".

Maar als vrouwen zich zorgen maken over plannen die Republikeinen letterlijk zeggen te willen uitvoeren, dan zijn we "emotioneel" "hysterisch" "drama queens".


Nou dan weet je blijkbaar hoe Ruth Bader Ginsberg dacht over Roe v. Wade. Zij vond dat Roe v. Wade een verkeerde beslissing was. 

Onder welke van de bovenstaande categorieen viel zij? Was ze een man? Was ze boos op de wereld? Vond ze het wel fijn om de zeggenschap van vrouwen over hun eigen lichaam te beknotten? Was ze een godsdienstwaanzinnige? Of was ze een conservatieveling? 

Of zag ze gewoon in dat Roe v. Wade juridisch gezien een verkeerde beslissing was?

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:35:

[..]

"Emotioneel "hysterisch" "drama queen".

Alles om vrouwen weg te zetten als onbekwaam als we ons zorgen maken terwijl rechten van vrouwen worden aangevallen.

Dat je RBG aandraagt, die ik wel degelijk ken, slaat kant nog wal in deze discussie, maar is een mooie afleidings maneuvre.

Als een mannelijke politicus staat te schelden en tieren en zich daarmee uiterst emotioneel gedraagt, dan dwepen eveneens emotionele mannen ermee alsof hij hen het leven heeft geschonken. Alleen noemen ze dat niet "emotioneel".

Maar als vrouwen zich zorgen maken over plannen die Republikeinen letterlijk zeggen te willen uitvoeren, dan zijn we "emotioneel" "hysterisch" "drama queens".

Eens. 

Malibu, je lijkt wel erg je best te doen om vrouwen af te schilderen als hysterische wezens terwijl Trump's kliek inderdaad erg nare plannen heeft met ons. 

Waarom vind jij het niet erg dat er dat soort plannen zijn? Ben je man? 

Je lijkt in ieder geval wel een soort bingo te spelen van dingen die mannen zeggen wanneer ze vrouwen de mond willen snoeren. 

-aanstellen

-hysterisch

-emotioneel

-drama queen


Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 20:55:

[..]



[..]


Nou dan weet je blijkbaar hoe Ruth Bader Ginsberg dacht over Roe v. Wade. Zij vond dat Roe v. Wade een verkeerde beslissing was.

Onder welke van de bovenstaande categorieen viel zij? Was ze een man? Was ze boos op de wereld? Vond ze het wel fijn om de zeggenschap van vrouwen over hun eigen lichaam te beknotten? Was ze een godsdienstwaanzinnige? Of was ze een conservatieveling?

Of zag ze gewoon in dat Roe v. Wade juridisch gezien een verkeerde beslissing was?

Wat een smerige verdraaierij. 

Zij vond dat het gebasseerd was op het verkeerde argument en dat het daardoor kwetsbaar was voor tegenaanvallen.  Zij was juist wel voor vrijheid voor abortie!!  


Ze dacht dat vrouwen te snel dachten dat dit recht nu veilig was en niet doorhadden dat de tegenstanders zouden hergroeperen en weer keihard zouden aanvallen. 

Heel anders dat wat jij ervan maakt. Compleet het tegenovergestelde juist. 

Weer een goed voorbeeld van hoe verdedigers van Republikeinen totaal niet te vertrouwen zijn. 

MidasWolf

MidasWolf

04-07-2024 om 21:18 Topicstarter

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 20:33:

[..]

Dat zou me niet verbazen.

Ik heb het al eerder in dit topic geschreven, ik benijd de Amerikanen niet. Moeten kiezen tussen Trump en Biden...

Ben benieuwd wie de VP's aan beide kanten worden. Of Kamala Harris dat blijft aan de Democratische kant, maar haar approval ratings zijn erg belabberd.

Ben ook benieuwd, Mike Pence zal wel terecht niet te porren zijn hiervoor. Andere namen zal ik zo niet weten. 

kerstbeer schreef op 04-07-2024 om 21:00:

[..]

Eens.

Malibu, je lijkt wel erg je best te doen om vrouwen af te schilderen als hysterische wezens terwijl Trump's kliek inderdaad erg nare plannen heeft met ons.

Waarom vind jij het niet erg dat er dat soort plannen zijn? Ben je man?

Je lijkt in ieder geval wel een soort bingo te spelen van dingen die mannen zeggen wanneer ze vrouwen de mond willen snoeren.

-aanstellen

-hysterisch

-emotioneel

-drama queen


Lees de posts eens terug. Ik vind het terechte omschrijvingen van wat ik lees. Ik lees paniekvoetbal. Maar is dat terecht?

In dit topic heb ik meermaals aangegeven absoluut geen fan te zijn van Trump. Net als dat ik absoluut geen fan ben van Biden. 

Maar ik herinner me ook 2016 en alle doemscenario's die werden voorspeld. Vrouwen die online in dramatische vorm lieten weten te zullen emigreren als Trump gekozen zou worden. De (sorry dat ik het weer zeg, maar ik zie geen betere omschrijving) hysterische reacties na Roe v. Wade. Dat waren vrijwel allemaal vrouwen. 

Over Project 2025 die hier eerder genoemd werd, heeft Trump aangegeven dat hij dit als zijn verkiezingsprogramma ziet? Of is dit een denktank die zelfstandig plannen op papier heeft gezet? 

Ik ben overigens een vrouw. 

MidasWolf schreef op 04-07-2024 om 21:18:

[..]

Ben ook benieuwd, Mike Pence zal wel terecht niet te porren zijn hiervoor. Andere namen zal ik zo niet weten.

Dat zie ik ook niet meer gebeuren. Mike Pompeo misschien? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.