Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


EnglishmaninNewYork schreef op 29-06-2024 om 11:03:

[..]

Ik dacht 4 jaar geleden dat het plan was om Biden gedurende zijn presidentschap steeds meer op de achtergrond zijn werk te laten doen en Harris naar voren te schuiven om het stokje aankomende verkiezingen over te nemen.

Hoewel ik van mening ben dat Biden inderdaad goed weet (wist) hoe hij dingen voor elkaar moet krijgen en ook heel veel voor elkaar heeft gekregen de afgelopen 4 jaar, denk ik niet dat hij daar de komende jaren nog toe in staat zal zijn. En ik hoop oprecht dat hij de eer aan zichzelf houdt en op korte termijn terugtrekt, al was het maar omdat er inderdaad teveel op het spel staat.

Ook binnen de eigen partij wordt ze idd niet als een geschikte kandidaat gezien,begreep ik.Maar las ook in commentaren dat een zwarte vrouw nu openlijk opzij schuiven en  een andere,mannelijke,witte kandidaat benoemen (Newsom of Whitmer),de Democraten mogelijk veel stemmen zal gaan kosten.Ze hebben zich in een lastige situatie gemanoevreerd,lijkt.Toch wordt de druk steeds groter. Bv de New York Times ,toch niet direct anti-Democraten krant berichtte,   https://www.telegraaf.nl/nieuws/2068800494/new-york-times-biden-moet-zich-niet-langer-kandidaat-stellen-voor-presidentschap. Overigens is er nog een kleine mogelijkheid voor de Democraten om op de Conventie in augustus in te grijpen.Volgens regel 13 ,sectie J uit het Democratische handboek moeten gedelegeerden op de Conventie naar 'goed geweten stemmen'. En kunnen dus voor een andere in hun ogen,fysiek en mentaal geschiktere kandidaat kiezen. Maar of ze zover durven te gaan?

Een groot probleem is het vereiste geld. Wie zich in de VS kandidaat wil stellen, moet daar alles voor over hebben, dat zien velen niet zitten, kennelijk. 

Het is toch onbegrijpelijk dat zo'n enorm land kennelijk geen andere kandidaten naar voren kan schuiven dan deze twee heren op (hoge) leeftijd van wie veel wordt verwacht. Wat een angstaanjagende toestand. Vier jaar is lang. En er zijn zoveel wereldproblemen die om wijs inzicht, gerechtigheid en doelgerichtheid schreeuwen.

EnglishmaninNewYork schreef op 29-06-2024 om 11:03:

[..]

Ik dacht 4 jaar geleden dat het plan was om Biden gedurende zijn presidentschap steeds meer op de achtergrond zijn werk te laten doen en Harris naar voren te schuiven om het stokje aankomende verkiezingen over te nemen.

Hoewel ik van mening ben dat Biden inderdaad goed weet (wist) hoe hij dingen voor elkaar moet krijgen en ook heel veel voor elkaar heeft gekregen de afgelopen 4 jaar, denk ik niet dat hij daar de komende jaren nog toe in staat zal zijn. En ik hoop oprecht dat hij de eer aan zichzelf houdt en op korte termijn terugtrekt, al was het maar omdat er inderdaad teveel op het spel staat.

Ik dacht 4 jaar geleden ook dat het steeds meer Harris zou worden en minder Biden. Hij lijkt zelf nog geen aanstalten te maken om zich terug te trekken en ik denk ook niet dat je wat dat betreft al te veel vertrouwen in zijn vrouw Jill moet hebben. Na afloop was ze net een kleuterjuf toen ze tegen hem zei:

"Joe, you did such a great job. You answered every question." 

https://www.cnn.com/2024/06/28/politics/video/joe-biden-jill-biden-debate-performance-reaction-digvid

EnglishmaninNewYork schreef op 29-06-2024 om 10:53:

Als Biden zich terugtrekt, zou dat wel eens juist de redding van de democraten kunnen zijn. Geef de zwevende kiezer een beter alternatief op Trump en je bent er denk ik al.

Eens. Zet een fatsoenlijke, gematigde kandidaat tegenover Trump en je hebt zeker kans om te winnen. 

Het Project 2025 van de Republikeinen is echt eng.

Als ik als vrouw of niet-hetero in de VS woonde, dan zou ik emigreren op de seconde dat Trump herkozen zou worden. 

En voor iemand zegt: "zo'n vaart gaat het niet lopen": kijk maar hoe ver ze al gegaan zijn. Zo'n vaart zou het niet lopen en toch is het al zo ver gegaan. 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 18:24:

Het Project 2025 van de Republikeinen is echt eng.

Als ik als vrouw of niet-hetero in de VS woonde, dan zou ik emigreren op de seconde dat Trump herkozen zou worden.

En voor iemand zegt: "zo'n vaart gaat het niet lopen": kijk maar hoe ver ze al gegaan zijn. Zo'n vaart zou het niet lopen en toch is het al zo ver gegaan.

Vind je jezelf nu ook niet een beetje een drama queen? 

Herinner je je nog al die videos die 8 jaar geleden rond gingen op social media? Hysterische vrouwen die ábsoluut zouden emigreren als Trump gekozen zou worden. 

Was er een massale exodus in november 2016 en de maanden daarna? Nee. 

MidasWolf

MidasWolf

04-07-2024 om 19:55 Topicstarter

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 19:44:

Biden lijkt intussen niet van ophouden te weten. Wat een soap daar

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6319443/biden-zegt-door-te-gaan-democratische-gouverneurs-steunen-hem.html

Ik schrik vooral dat ze weg lijken te kijken, hoe het werkelijk met Biden gaat. Men zegt dat het achter de schermen soms nog erger is. Hetgeen wat ze kunnen verbergen proberen ze natuurlijk achter te houden.

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 19:43:

[..]

Vind je jezelf nu ook niet een beetje een drama queen?

Herinner je je nog al die videos die 8 jaar geleden rond gingen op social media? Hysterische vrouwen die ábsoluut zouden emigreren als Trump gekozen zou worden.

Was er een massale exodus in november 2016 en de maanden daarna? Nee.

Precies het soort reactie wat er al jaren gegeven wordt.

"Ze zullen nooit echt Roe VS Wade kunnen/willen schrappen."

Als je dat wel geloofde, dan was je een drama queen of hysterisch. Opvallend dat je altijd weggezet wordt als emotionele vrouw als je je zorgen uit: "hysterisch" "drama queen".

En toch is het ze gelukt met Roe vs Wade.  

Ze gaan steeds verder, elke keer weer. Leuk geprobeerd, maar ik trap er niet meer in. 



MidasWolf schreef op 04-07-2024 om 19:55:

[..]

Ik schrik vooral dat ze weg lijken te kijken, hoe het werkelijk met Biden gaat. Men zegt dat het achter de schermen soms nog erger is. Hetgeen wat ze kunnen verbergen proberen ze natuurlijk achter te houden.

Ik schrik vooral van de plannen die de Republikeinen aan het smeden zijn voor als ze de macht krijgen. 

Op dit moment is alles beter dan hen, of de Democraten nu een vriendelijke koe, een welwilldende concierge uit een achteraf school of aardige oude dame neerzetten. Alles is beter dan wat de Republikeinen in petto hebben voor de democratie en mensen die niet blank, hetero en man zijn.

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 19:58:

[..]

Precies het soort reactie wat er al jaren gegeven wordt.

"Ze zullen nooit echt Roe VS Wade kunnen/willen schrappen."

Als je dat wel geloofde, dan was je een drama queen of hysterisch (opvallend dat je altijd weggezet wordt als emotionele vrouw als je je zorgen uit).

En toch is het ze gelukt.

Ze gaan steeds verder, elke keer weer. Leuk geprobeerd, maar ik trap er niet meer in.


Het is juridisch gezien logisch dat Roe v. Wade is gesneuveld. 

Totdat er landelijke wetgeving is, is het aan de staten. De inwoners van een staat kunnen hun afvaardiging wegstemmen als ze het er niet mee eens zijn. Of ze kunnen verkassen naar een andere staat met een ruimer of strikter beleid. 

Malibu2 schreef op 04-07-2024 om 20:04:

[..]

Het is juridisch gezien logisch dat Roe v. Wade is gesneuveld.

Totdat er landelijke wetgeving is, is het aan de staten. De inwoners van een staat kunnen hun afvaardiging wegstemmen als ze het er niet mee eens zijn. Of ze kunnen verkassen naar een andere staat met een ruimer of strikter beleid.

Er is niks logisch aan, tenzij je man bent, boos op de wereld en het wel fijn vindt om zo de zeggenschap van vrouwen over hun eigen lichaam te beknotten

 Of als je een godsdienstwaanzinnige bent.

Het geeft meteen ook aan waarom vrouwen nooit conservatievelingen kunnen vertrouwen. 

Nooit.

MidasWolf

MidasWolf

04-07-2024 om 20:10 Topicstarter

kerstbeer schreef op 04-07-2024 om 20:04:

[..]

Ik schrik vooral van de plannen die de Republikeinen aan het smeden zijn voor als ze de macht krijgen.

Op dit moment is alles beter dan hen, of de Democraten nu een vriendelijke koe, een welwilldende concierge uit een achteraf school of aardige oude dame neerzetten. Alles is beter dan wat de Republikeinen in petto hebben voor de democratie en mensen die niet blank, hetero en man zijn.

Daarom verbaas ik mij er over dat ze toch verder gaan met Biden, zo maak je het de republieken gemakkelijk. Een foutje of een keer midnet scherp kan natuurlijk. Iedereen is mens. Wat er nodig is om hem overeind te houden gaat mij te ver. Hij kan amper iets voordragen zonder zijn autocue. Ik hoop dat de Democraten winnen. Dan moeten er ze er wel aan gaan trekken.

Had ik in Amerika gewoond, dan had ik alsnog Democratisch gestemd, ondanks Joe Biden. Goede man, maar tijd om een stapje terug te doen. Daarnaast kan hij alsnog een belangrijk rol vervullen, maar niet als president. 

MidasWolf schreef op 04-07-2024 om 19:55:

[..]

Ik schrik vooral dat ze weg lijken te kijken, hoe het werkelijk met Biden gaat. Men zegt dat het achter de schermen soms nog erger is. Hetgeen wat ze kunnen verbergen proberen ze natuurlijk achter te houden.

Het is zo overduidelijk hoe het er met Biden voor staat. En nu opeens lijkt de linkse media het nu ook door te hebben. Andere media berichtten daar al langer over, inclusief de bewijzen met videos, maar dat werd steeds weggehoond. 

Maar ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Als Biden wel doorgaat, zal dat deel van de media (NBC etc) vast weer als een blok achter hem gaan staan en degenen die wijzen op Bidens belabberde cognitieve staat uitmaken voor weet ik veel wat. Of allerlei doemscenario's uit de hoge hoed toveren van wat voor onheil er allemaal op hen af zal komen mocht Trump weer president worden. Dat laatste lijkt overigens alweer gaande te zijn. 

MidasWolf schreef op 04-07-2024 om 20:10:

[..]

Daarom verbaas ik mij er over dat ze toch verder gaan met Biden, zo maak je het de republieken gemakkelijk. Een foutje of een keer midnet scherp kan natuurlijk. Iedereen is mens. Wat er nodig is om hem overeind te houden gaat mij te ver. Hij kan amper iets voordragen zonder zijn autocue. Ik hoop dat de Democraten winnen. Dan moeten er ze er wel aan gaan trekken.

Had ik in Amerika gewoond, dan had ik alsnog Democratisch gestemd, ondanks Joe Biden. Goede man, maar tijd om een stapje terug te doen. Daarnaast kan hij alsnog een belangrijk rol vervullen, maar niet als president.

Ja, daar ben ik het met je eens. 

Het meest zorgelijke vind ik nu de Republikeinen met hun Project 2025.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.