Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


https://www.volkskrant.nl/buitenland/regels-eerste-debat-biden-en-trump-geen-openingsverklaring-en-gedempte-microfoons-als-opponent-spreekt~b39fd49a/
Een debat zonder aantekeningen en zonder hulplijnen. Ben heel benieuwd hoe deze oude mannen dat af gaat.


Ik vind het erg dat één van deze 2 mannen de leider van het land moet gaan worden. Een breekbare oude man en een liegende zelfingenomen schoolpleinpestkop .

In debat staan ze daar te ruziën over wie het verst een bal kan slaan met golf, terwijl de wereld in brand staat. Serieus ?

Kunnen er nou echt geen betere kandidaten gevonden worden ? Iemand onder de 75 ? 
Waar is Michelle Obama ?

wild-flower schreef op 28-06-2024 om 08:53:


Ik vind het erg dat één van deze 2 mannen de leider van het land moet gaan worden. Een breekbare oude man en een liegende zelfingenomen schoolpleinpestkop .

In debat staan ze daar te ruziën over wie het verst een bal kan slaan met golf, terwijl de wereld in brand staat. Serieus ?

Kunnen er nou echt geen betere kandidaten gevonden worden ? Iemand onder de 75 ?
Waar is Michelle Obama ?

Het zou me niets verbazen als Biden alsnog wordt vervangen als kandidaat voor de Democraten. 

Voor mij overigens liever geen Michelle Obama. Het is tijd voor een nieuwe frisse wind, zowel bij de Democraten als de Republikeinen. Met Michelle Obama zal Barack achter de schermen aan de touwtjes blijven trekken en krijg je meer van het oude. 

Juist nieuwe, gematigde kandidaten zouden beter in staat moeten zijn om de grote kloof tussen groepen te overbruggen. 

Malibu2 schreef op 28-06-2024 om 09:12:

[..]

Het zou me niets verbazen als Biden alsnog wordt vervangen als kandidaat voor de Democraten.

....

Juist nieuwe, gematigde kandidaten zouden beter in staat moeten zijn om de grote kloof tussen groepen te overbruggen.

Die kans begint idd steeds reeeler te worden,lijkt het. Meest verbazingwekkende vind ik toch wel dat de Democraten nu pas echt in paniek lijken te zijn.Maar de nogal 'broze' gezondheid (niet alleen fysiek) komt toch niet volledig uit de lucht vallen.Ik neem aan dat er wel is nagedacht over een plan B..🤔.                                                                                                                                                                                                   Quote: "CNN tekende de reacties op van Democratische politici en functionarissen die achter de schermen het debat volgden en die waren zonder uitzondering geschokt. „Afgrijselijk”, noemde een van hen het optreden van de president. „Biden ziet er niet uit en klinkt verschrikkelijk. Hij is onsamenhangend”, verklaarde een andere Democraat die nog onder Biden in het Witte Huis gewerkt had. „Een ramp, stelde een andere Democraat. „Trump komt nog over als redelijk, zelfs als hij met 100 kilometer per uur aan het liegen is. Biden is onbegrijpelijk "
https://www.telegraaf.nl/nieuws/353923410/paniek-bij-democraten-na-wanprestatie-joe-biden-tijdens-verkiezingsdebat-het-was-een-schok-hoe-hij-begon








Malibu2 schreef op 28-06-2024 om 09:12:

[..]

Het zou me niets verbazen als Biden alsnog wordt vervangen als kandidaat voor de Democraten.

Voor mij overigens liever geen Michelle Obama. Het is tijd voor een nieuwe frisse wind, zowel bij de Democraten als de Republikeinen. Met Michelle Obama zal Barack achter de schermen aan de touwtjes blijven trekken en krijg je meer van het oude.

Juist nieuwe, gematigde kandidaten zouden beter in staat moeten zijn om de grote kloof tussen groepen te overbruggen.

De democratische gouverneur van Californie loopt zich warm zag ik gisteren op CNN !

amarna schreef op 29-06-2024 om 07:23:

[..]

De democratische gouverneur van Californie loopt zich warm zag ik gisteren op CNN !

Gavin Newsom? Ik weet niet of dat heel veel beter uitpakt, Californië is er niet bepaald op vooruitgegaan de laatste jaren onder zijn bewind. De bevolking krimpt doordat steeds meer mensen de staat verlaten, oa door erg hoge kosten van levensonderhoud, hoge belastingen in vergelijking met andere staten, er zijn erg veel dakloze mensen. 

(En ik vind hem een enge gladjakker, maar dat is een persoonlijk dingetje..)

MidasWolf

MidasWolf

29-06-2024 om 09:37 Topicstarter

Malibu2 schreef op 29-06-2024 om 08:31:

[..]

Gavin Newsom? Ik weet niet of dat heel veel beter uitpakt, Californië is er niet bepaald op vooruitgegaan de laatste jaren onder zijn bewind. De bevolking krimpt doordat steeds meer mensen de staat verlaten, oa door erg hoge kosten van levensonderhoud, hoge belastingen in vergelijking met andere staten, er zijn erg veel dakloze mensen.

(En ik vind hem een enge gladjakker, maar dat is een persoonlijk dingetje..)

Tegen mijn verwachting in blijk kamala Harris ook niet bepaald populair te zijn.

In ieder geval niet heel overtuigend.

MidasWolf

MidasWolf

29-06-2024 om 09:38 Topicstarter

Het zal best een prima man zijn, zoals hij stond te stuntelen kon echt niet. Dan zie je dat hij zonder voorbereiding nergens is. En dan had hij nog geluk dat de andere microfoon werd uitgezet zodat zij niet door elkaar heen konden praten.

Zelfs het slotakkoord, wat je kan voorbereiden ging niet heel best.

MidasWolf schreef op 29-06-2024 om 09:37:

[..]

Tegen mijn verwachting in blijk kamala Harris ook niet bepaald populair te zijn.

In ieder geval niet heel overtuigend.

Verbaast mij eerlijk gezegd niet. Een van haar aandachtspunten als VP was de zuidelijke grens en immigratie. Niet bepaald het paradepaardje van de Biden administration. 

Ik heb meerdere tv optredens van haar gezien en daarin kwam ze niet zo snugger over. Dan ga je je afvragen of Biden haar destijds heeft gekozen vanwege haar kwaliteiten of omdat ze een zwarte vrouw is. In 2020 nam de druk op Biden namelijk erg toe om voor een zwarte vrouw te kiezen. 

MidasWolf schreef op 29-06-2024 om 09:38:

Het zal best een prima man zijn, zoals hij stond te stuntelen kon echt niet. Dan zie je dat hij zonder voorbereiding nergens is. En dan had hij nog geluk dat de andere microfoon werd uitgezet zodat zij niet door elkaar heen konden praten.

Zelfs het slotakkoord, wat je kan voorbereiden ging niet heel best.

Ik heb niet alles gezien, maar wat ik heb gezien vond ik best gênant, van beide kanten overigens. Maar het verbaasde me niet, het lag in de lijn der verwachtingen bij beide mannen. 

 Ik ben nog het meest verbaasd over de reacties in media over Biden. Hebben ze de laatste tijd zitten slapen ofzo? Het is al langer duidelijk dat hij mentaal niet meer scherp is, er zijn tig video opnames waaruit dat blijkt, maar nu lijkt het ineens door te dringen? Of het kan niet meer ontkend of gebagatelliseerd worden? 

Malibu2 schreef op 29-06-2024 om 08:31:

[..]

Gavin Newsom? Ik weet niet of dat heel veel beter uitpakt, Californië is er niet bepaald op vooruitgegaan de laatste jaren onder zijn bewind. De bevolking krimpt doordat steeds meer mensen de staat verlaten, oa door erg hoge kosten van levensonderhoud, hoge belastingen in vergelijking met andere staten, er zijn erg veel dakloze mensen.

(En ik vind hem een enge gladjakker, maar dat is een persoonlijk dingetje..)

Ik vind hem ook niet sympathiek.  Maar nog altijd niet zo'n kwallebak van een leugenaar als Trump en lichamelijk sterker dan Biden.

Ik heb zitten zoeken maar er zijn nog geen andere potentiele democratische kandidaten die populairder zijn.

Malibu2 schreef op 28-06-2024 om 09:12:

[..]

Het zou me niets verbazen als Biden alsnog wordt vervangen als kandidaat voor de Democraten.

Voor mij overigens liever geen Michelle Obama. Het is tijd voor een nieuwe frisse wind, zowel bij de Democraten als de Republikeinen. Met Michelle Obama zal Barack achter de schermen aan de touwtjes blijven trekken en krijg je meer van het oude.

Juist nieuwe, gematigde kandidaten zouden beter in staat moeten zijn om de grote kloof tussen groepen te overbruggen.

Hij kan alleen vervangen worden als hij zelf terugtrekt. Als ik de reactie van hem lees over het debat gaat dat niet gebeuren.



,,Ik weet wat goed en kwaad is. Ik weet hoe ik dit werk moet doen. Ik weet hoe je dingen voor elkaar krijgt. Ik weet, net als miljoenen Amerikanen, dat als je neergaat, je weer opstaat”, zei de president, die zelf nog gelooft in een overwinning in november. ,,Ik zou niet meedoen als ik niet met heel mijn hart en ziel geloofde dat ik deze klus kan klaren. Er staat te veel op het spel.”

https://www.bndestem.nl/buitenland/biden-wil-niet-van-wijken-weten-na-rampzalig-verlopen-debat-maar-het-gaat-niet-zo-soepel-als-vroeger~a8f9eb68/

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-06-2024 om 10:27:

[..]

Hij kan alleen vervangen worden als hij zelf terugtrekt. Als ik de reactie van hem lees over het debat gaat dat niet gebeuren.



,,Ik weet wat goed en kwaad is. Ik weet hoe ik dit werk moet doen. Ik weet hoe je dingen voor elkaar krijgt. Ik weet, net als miljoenen Amerikanen, dat als je neergaat, je weer opstaat”, zei de president, die zelf nog gelooft in een overwinning in november. ,,Ik zou niet meedoen als ik niet met heel mijn hart en ziel geloofde dat ik deze klus kan klaren. Er staat te veel op het spel.”

https://www.bndestem.nl/buitenland/biden-wil-niet-van-wijken-weten-na-rampzalig-verlopen-debat-maar-het-gaat-niet-zo-soepel-als-vroeger~a8f9eb68/

Klopt. Het is nu aan de mensen om hem heen om hem duidelijk te maken dat hij zich beter kan terugtrekken.

Als Biden zich terugtrekt, zou dat wel eens juist de redding van de democraten kunnen zijn. Geef de zwevende kiezer een beter alternatief op Trump en je bent er denk ik al. 

MidasWolf schreef op 29-06-2024 om 09:37:

[..]

Tegen mijn verwachting in blijk kamala Harris ook niet bepaald populair te zijn.

In ieder geval niet heel overtuigend.

Ik dacht 4 jaar geleden dat het plan was om Biden gedurende zijn presidentschap steeds meer op de achtergrond zijn werk te laten doen en Harris naar voren te schuiven om het stokje aankomende verkiezingen over te nemen. 

Hoewel ik van mening ben dat Biden inderdaad goed weet (wist) hoe hij dingen voor elkaar moet krijgen en ook heel veel voor elkaar heeft gekregen de afgelopen 4 jaar, denk ik niet dat hij daar de komende jaren nog toe in staat zal zijn. En ik hoop oprecht dat hij de eer aan zichzelf houdt en op korte termijn terugtrekt, al was het maar omdat er inderdaad teveel op het spel staat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.