Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amalia kan huis niet uit


Zeer triest voor haar, eenmaal zo'n dreiging denk ik dat het voorgoed een deuk in je zorgeloosheid slaat. Hopelijk kan ze incognito nog wel naar een niet Europees buitenland. 

Ik vind dit echt een nare tijd en word er verdrietig van. Het is een meisje van 18 die nog nooit iemand iets heeft misdaan behalve dat ze in de verkeerde wieg is geboren. De kritiek die Amalia heeft moeten lezen op haar gewicht en uiterlijk dat deed mijn hart al pijn maar nu word ze bedreigd en kan zover dat het al mogelijk was geen normaal leven kan leiden.  Haar vader heeft nog een geweldige studententijd gehad als Prins Pils en dat had ik haar ook zo gegund.

Hoe komt het eigenlijk dat de misdaad zwaarder wordt? Dat de zware jongens steeds zwaarder worden, zeg maar? Zitten ze aan de hard drugs? 

Gewetenloze mensen zijn er altijd al geweest maar waarom is het nu erger?

Of was er vroeger een erecode waar men zich aan hield en nu niet meer? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-10-2022 om 20:26

Pixel schreef op 13-10-2022 om 19:48:

Alsof Amalia ooit een normaal (studenten)leven zou leiden... De dreiging is al oud nieuws dus de cynicus in mij legt een verband tussen dit bericht en de tannende populairiteit van het koningshuis. Niet dat dat de reden van de dreigingen is maar dat dit een soort charme offensief is, wat nog lijkt te werken ook.

Haar vader heeft anders een redelijk onbezorgde studententijd gehad. Beveiliging was er wel altijd, maar hij kon wel gewoon de winkels in en biertjes happen. 

Ik geloof niet dat dit een charme offensief is. Ik zie er de charme niet van in. 

Tickel schreef op 13-10-2022 om 20:26:

[..]

Haar vader heeft anders een redelijk onbezorgde studententijd gehad. Beveiliging was er wel altijd, maar hij kon wel gewoon de winkels in en biertjes happen.

Ik geloof niet dat dit een charme offensief is. Ik zie er de charme niet van in.

Ik ook niet. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-10-2022 om 20:29

alhambra schreef op 13-10-2022 om 20:22:

Hoe komt het eigenlijk dat de misdaad zwaarder wordt? Dat de zware jongens steeds zwaarder worden, zeg maar? Zitten ze aan de hard drugs?

Gewetenloze mensen zijn er altijd al geweest maar waarom is het nu erger?

Of was er vroeger een erecode waar men zich aan hield en nu niet meer?

Ik denk dat het vooral komt door internet en mobiele telefoons en de hoeveelheid info er over mensen te vinden is. Vroeger was je afhankelijk van kranten, journaal en roddels. Nu heeft bijna iedereen een mobiel en kan alles vastleggen. Communicatie is makkelijker geworden en tegenwoordig kan dat ook versleuteld. 

Tickel schreef op 13-10-2022 om 20:26:

[..]

Haar vader heeft anders een redelijk onbezorgde studententijd gehad. Beveiliging was er wel altijd, maar hij kon wel gewoon de winkels in en biertjes happen.

Ik geloof niet dat dit een charme offensief is. Ik zie er de charme niet van in.

Mededogen offensief dan. Als dat het is, werkt het wel.

Pixel schreef op 13-10-2022 om 19:48:

Alsof Amalia ooit een normaal (studenten)leven zou leiden... De dreiging is al oud nieuws dus de cynicus in mij legt een verband tussen dit bericht en de tannende populairiteit van het koningshuis. Niet dat dat de reden van de dreigingen is maar dat dit een soort charme offensief is, wat nog lijkt te werken ook.

Ik ben zelf geen voorstander van een monarchie maar vind jouw mening wel erg cynisch. 

Ik zag gewoon twee geëmotioneerde ouders die het heel erg vinden voor hun dochter. Dit is volgens mij voor niemand een punt waar je een charme offensief over wilt voeren.

Amalia zal nooit het zelfde zorgeloze studenten leven kunnen leiden als haar leeftijd genoten, maar ik gun haar wel meer vrijheid en zorgeloosheid. 


alhambra schreef op 13-10-2022 om 20:22:

Hoe komt het eigenlijk dat de misdaad zwaarder wordt? Dat de zware jongens steeds zwaarder worden, zeg maar? Zitten ze aan de hard drugs?

Gewetenloze mensen zijn er altijd al geweest maar waarom is het nu erger?

Of was er vroeger een erecode waar men zich aan hield en nu niet meer?

Mocro Maffia, zelfs verheerlijkt door een door de belastingbetaler betaalde NPO tv serie. 

Pixel schreef op 13-10-2022 om 19:48:

Alsof Amalia ooit een normaal (studenten)leven zou leiden... De dreiging is al oud nieuws dus de cynicus in mij legt een verband tussen dit bericht en de tannende populairiteit van het koningshuis. Niet dat dat de reden van de dreigingen is maar dat dit een soort charme offensief is, wat nog lijkt te werken ook.

Nee daar geloof ik niets van. Men gaat echt niet opeens pro-koningshuis worden hierdoor.

Pixel schreef op 13-10-2022 om 20:35:

[..]

Mededogen offensief dan. Als dat het is, werkt het wel.

Ik voel inderdaad mededogen met het meisje, dat maakt mij trouwens niet meteen koningsgezind.

Ik zou het net zo erg vinden als het om een kind van een politicus of rijke ondernemer ging.

Ik vind het erg jammer dat Nederland zo afgegleden is en dat misdadigers  het normale leven van mensen ontwrichten. 

redbulletje schreef op 13-10-2022 om 20:40:

[..]

Mocro Maffia, zelfs verheerlijkt door een door de belastingbetaler betaalde NPO tv serie.

Ja dit, die hanteren echt geen erecode. Ze hebben gewoon schijt aan alles.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-10-2022 om 20:51

Pixel schreef op 13-10-2022 om 20:35:

[..]

Mededogen offensief dan. Als dat het is, werkt het wel.

Waarom zou je geen mededogen hebben als iemand zoiets overkomt. Of het een kroonprinses is of niet. 

rebmaaviv schreef op 13-10-2022 om 19:49:

[..]

In dit geval betreft het iemand die amper volwassen is, een kind. Ik vind het erger dan: ja het is altijd erg. Zij wordt gehinderd in haar ontwikkeling tot volwassene.

Wat denk je van familieleden (ja ook kinderen en jong volwassenen) van ministers of virologen waar dit soort lieden voor de deur de boel staan bedreigen? Amalia is gepokt en gemazeld hoor, die is opgeleid om met werkelijk àlles rekening te houden.

Pixel schreef op 13-10-2022 om 19:48:

Alsof Amalia ooit een normaal (studenten)leven zou leiden... De dreiging is al oud nieuws dus de cynicus in mij legt een verband tussen dit bericht en de tannende populairiteit van het koningshuis. Niet dat dat de reden van de dreigingen is maar dat dit een soort charme offensief is, wat nog lijkt te werken ook.

Dan mogen Willem-Alexander en Maxima wel eens nadenken over een carrière move als acteurs. Want die emoties konden ze wel heel goed spelen dan. Ik geloof er niets van dat dit een charme offensief is, met zoiets spot je niet. En het is ook al langer bekend dat ze bedreigd wordt en uit wat voor hoek dat komt.


Nederland moet eens goed nadenken hoe ze om willen gaan met dit soort zware misdadigers en welke vrijheid en zijn nog hebben, en in het algemeen de zware criminaliteit die bij het zijn van doorvoerhaven voor drugs komt kijken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.