Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Albergen

Peiling

Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
111 stemmen
58%
42%

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-08-2022 om 09:21

Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 09:14:

[..]

Dan laat je ze werken en betalen voor hun verblijf, intussen kan men de taal leren en naar onze normen en waarden leren leven, net zoals al het andere volk hier moet.

En hoe lost dat het probleem in Albergen op?

wild-flower schreef op 19-08-2022 om 09:21:

Purmerend is nu aan de beurt .

Purmerend overvallen met komst honderd statushouders in hotel Van der Valk .
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/307491/van-der-valk-hotel-purmerend-wordt-verplicht-opvangplaats-statushouders-college-verrast

Je zult er maar werken.. Wat een onzekerheid gaat het personeel tegemoet 

Ik vind het bijzonder dat mensen uit oorlogsgebieden, de echte vluchtelingen voor het minste overlast zorgen. De Syriers destijds en nu de Oekrainers bijvoorbeeld. Zijn zijn daadwerkelijk dankbaar dat ze in een veilig land terecht zijn gekomen. De veilige landers zijn dan misschien een kleiner percentage maar zij vertegenwoordigen wel de hogere cijfers in overlast. Waarom is dat? Waarom kom je hier naar een vrij Westers land wanneer de waarden en normen van dat land je niet aanstaan? Waarom ga je hier vrouwen intimideren en lastig vallen, de boel vernielen en buschauffeurs bedreigen als je hier zo graag wil wonen?

Okee het grootste percentage zorgt niet voor overlast maar een ieder die dat wel doet is er 1 teveel. Ik heb het boek van Lale Gül gelezen en was geshockeerd door de denkwijze van strenggelovige moslims binnen Nederland. En dit zijn dus hele wijken binnen de grote steden. Het gaat niet om zomaar een paar gezinnen... waarom kom je dan hierheen? Waarom kies je dan niet voor een veilig land in Noord Afrika waar de waarden en normen wel aansluiten bij je eigen denkwijze? Ik begrijp dat oprecht niet... 

Waarom niet zsm de taal leren en integreren? Veel vrouwen zitten alleen maar thuis en komen alleen in contact met de eigen gemeenschap. Hoezo willen zij geen deel uitmaken van de maatschappij? De taal leren... hobby's uitoefenen en nieuwe mensen leren kennen? Acceptatie moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. Je kunt niet hier alleen de lusten hebben en niet de lasten.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 09:25

Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 09:21:

[..]

En hoe lost dat het probleem in Albergen op?

Ik zei om problemen zoals nu in Albergen in de toekomst te voorkomen. 

wild-flower schreef op 19-08-2022 om 09:21:

Purmerend is nu aan de beurt .

Purmerend overvallen met komst honderd statushouders in hotel Van der Valk .
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/307491/van-der-valk-hotel-purmerend-wordt-verplicht-opvangplaats-statushouders-college-verrast

Zou dat het imago van die keten niet onherstelbaar beschadigen? Ik zou er in elk geval niks meer boeken.  

Wobbelkont schreef op 19-08-2022 om 09:24:

[..]

Je zult er maar werken.. Wat een onzekerheid gaat het personeel tegemoet

Gelukkig is overal een groot personeelstekort dus ze zullen vast welkom zijn in een ander hotel in de regio.

Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 09:14:

[..]

Dan laat je ze werken en betalen voor hun verblijf, intussen kan men de taal leren en naar onze normen en waarden leren leven, net zoals al het andere volk hier moet.

Helemaal mee eens. Gewoon met busjes ophalen bij de azc's en te werk stellen. Kunnen ze ook niet uit verveling de buurt terroriseren en tevens kunnen ze in eigen kost en inwoning voorzien. Geen recht op huizen maar gewoon plaatsing in arbeidsmigrantenhotels. Als ze eenmaal zijn geïntegreerd kunnen ze achteraan aansluiten op de wachtlijst voor een woning. Gewoon netjes op hun beurt wachten zoals Nederlanders dat ook moeten.

Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 09:20:

[..]

Tja, de punten die jij opnoemt als oplossing
zullen allemaal een behoorlijk lange tijd duren. Ook een langetermijnoplossing dus. En ook met forse economische implicaties voor
Nederland.

Ik ben voor eerlijkere verdeling. Zowel in Nederland, als in Europa, als in de wereld. En dan blijft een feit dat de gemiddelde Nederlander het zeer goed heeft, dus als geheel kan het hier echt wel wat minder. Moet je alleen geen rechtse regering hebben die vooral de rijken en grote bedrijven de hand boven het hoofd houdt.

Als ik wat achteruitga in welvaart vind ik dat niet erg. Lijkt me voor milieu en klimaat sowieso beter om wat te consuminderen, dat doe ik nu al.

Maar wat me wel tegenstaat is om er in welvaart op achteruitgaan zodat mijn regering een hoop kanslozen hierheen kan halen en voorzien van uitkeringen, huis en zorg, zonder dat ze daar zelf een cent aan bijdragen. En van wie een aanzienlijk deel bovendien ook nog eens de Westerse waarden verwerpt.

Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 09:20:

[..]

Tja, de punten die jij opnoemt als oplossing
zullen allemaal een behoorlijk lange tijd duren. Ook een langetermijnoplossing dus. En ook met forse economische implicaties voor
Nederland.

Ik ben voor eerlijkere verdeling. Zowel in Nederland, als in Europa, als in de wereld. En dan blijft een feit dat de gemiddelde Nederlander het zeer goed heeft, dus als geheel kan het hier echt wel wat minder. Moet je alleen geen rechtse regering hebben die vooral de rijken en grote bedrijven de hand boven het hoofd houdt.

Dus moet je eerst de problemen van nu aanpakken en niet groter later worden. Een asielstop om mee te beginnen. Dan zorgen voor fatsoenlijke huisvesting voor een ieder die hier woont. Voor mijn part geef je iedereen die nu hier is een generaal pardon en begin je vanuit daar met oplossen. Dan ben je gelijk van het juridische gedeelte af. Daarna ga je eisen stellen aan een verblijf hier in Nederland voor alle toekomstige migranten. 

En zoals ik het lees pleit je in feite voor een bijna communistisch stelsel wereldwijd. Iedereen krijgt evenveel geld per maand ongeacht opleiding of werk? 

Vergeet niet dat die grote bedrijven zorgen voor enorm veel werkgelegenheid. Alle ondernemers zorgen voor werk, dat zij daardoor wat meer verdienen dan een werknemer is alleen maar normaal aangezien zij ook het risico nemen van ondernemen. Een werknemer is in Nederland enorm beschermd. 

De allerrijksten zouden inderdaad wat meer mogen afdragen maar ik denk als je alles bij elkaar optelt zij al de grootse netto betalers zijn aan de belastingen. Plus... je zou dit wereldwijd moeten invoeren anders gaan die bedrijven en rijken gewoon naar een ander land waar het wel goedkoper is. Dan ben je dus en werkgelegenheid kwijt en inkomsten uit belastingen. Heel eerlijk, ik zie dat bever nooit gebeuren. Dus je hebt een hele mooie ideologische gedachte maar net zoals van sommigen die erg rechts denken denk jij erg links en is het voor beide kanten een onhaalbare kaart.

Ik zag een spandoek in Albergen met Rot Op! erop. Kom je uit een oorlogssituatie en dan krijg je dat. Vond het erg sneu. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 09:33

redbulletje schreef op 19-08-2022 om 09:30:

[..]

Helemaal mee eens. Gewoon met busjes ophalen bij de azc's en te werk stellen. Kunnen ze ook niet uit verveling de buurt terroriseren en tevens kunnen ze in eigen kost en inwoning voorzien. Geen recht op huizen maar gewoon plaatsing in arbeidsmigrantenhotels. Als ze eenmaal zijn geïntegreerd kunnen ze achteraan aansluiten op de wachtlijst voor een woning. Gewoon netjes op hun beurt wachten zoals Nederlanders dat ook moeten.

En een strenger beleid en niet meer eindeloos kunnen procederen. Bij misdrijven direct uitzetten en vooral de Nederlandse normen en waarden leren en zich eigen maken en dus ook doorgeven aan hun kinderen. 

oh ja, en verder wordt armoede in met name Afrikaanse landen ook wel veroorzaakt door hun corrupte zelfverrijkende regering maar ook zeker door hun andere arbeidsethos.
Nu treft ons als Westerse landen ook zeker blaam. Maar het is dus ook niet zo simpel dat wij daar alles leegroven en zij daardoor arm zijn.
Desalniettemin koop ik indien mogelijk vaak wel fairtrade 

Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 09:33:

[..]

En een strenger beleid en niet meer eindeloos kunnen procederen. Bij misdrijven direct uitzetten en vooral de Nederlandse normen en waarden leren en zich eigen maken en dus ook doorgeven aan hun kinderen.

Dit idd, ik snap niet hoe ze asielzoekers die zich misdragen überhaupt nog een kans geven de procedure te doorlopen.

redbulletje schreef op 19-08-2022 om 09:37:

[..]

Dit idd, ik snap niet hoe ze asielzoekers die zich misdragen überhaupt nog een kans geven de procedure te doorlopen.

Dat is ook een probleem. Ze weten dat ze zich gruwelijk kunnen misdragen maar toch niet uitgezet kunnen worden.  

Mick87 schreef op 19-08-2022 om 09:36:

oh ja, en verder wordt armoede in met name Afrikaanse landen ook wel veroorzaakt door hun corrupte zelfverrijkende regering maar ook zeker door hun andere arbeidsethos.
Nu treft ons als Westerse landen ook zeker blaam. Maar het is dus ook niet zo simpel dat wij daar alles leegroven en zij daardoor arm zijn.
Desalniettemin koop ik indien mogelijk vaak wel fairtrade

Eens!

De regeringen in die landen zijn vaak zo corrupt als maar zijn kan dat is natuurlijk in en in slecht. Buiten dat leven die mensen gewoon heel anders. In een veel rustiger tempo en werken alleen wanneer ze geld nodig hebben en niet extra om te sparen wat er bij ons met de paplepel is ingegoten. Dat zal niet voor iedereen gelden maar van wat ik heb gezien in landen in Afrika (ja ik ben er geweest) maar zelfs op de Nederlandse Antillen (ja ook gezien en vrienden van ons wonen daar) is de arbeidsethos niet vergelijkbaar met Westerse landen. Er wordt dus wel een heel groot deel aanpassingsvermogen verwacht van die mensen en dat is moeilijk, dat begrijp ik ook maar daar zou juist betere voorlichting in moeten komen. De folders die daar nu rondgaan waarin het lijkt alsof je in Europa gratis geld krijgt gemaakt door mensensmokkelaars uit nota bene hun eigen (!) land. Die geld verdienen over de rug van veelal goedgelovige arme mensen... dat is te triest voor woorden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.