Nieuws en actueel
Blomke82
17-08-2022 om 08:55
Albergen
Het kabinet dropt een azc in Albergen en negeert het bestemmingsplan van de lokale politiek.
Denkt het kabinet nou echt dat een oplossing is? 300 mensen. Dat ligt nu al buiten te slapen in ter Apel. Dus is dit weer korte termijn visie. Volgende week zijn ze weer een hotel nodig en een week later weer een hotel enz. enz.
En krijgen de horeca, winkeliers e.d. ook compensatie wegens gemiste inkomsten van toerisme? Want dat is nu ook afgebrokkeld.
Peiling
Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
Daglichtlamp
19-08-2022 om 08:58
Opzeggen van het vluchtelingenverdrag is helemaal zinloos omdat we ook in EU verband afspraken gemaakt hebben over het opvangen van vluchtelingen. Daar zijn we dan nog steeds aan gebonden.
Uit de EU stappen maakt het erger. Nu kunnen we de dublinclaimanten nog terugsturen naar het land waar ze de EU binnengekomen zijn. Als we uit de EU gestapt zijn zouden we letterlijk een muur om Nederland heen moeten bouwen om ervoor te zorgen dat niemand meer binnenkomt. Het grote probleem daarvan is natuurlijk dat het meeste grensverkeer heel gewenst verkeer is, omdat we daar geld mee verdienen.
ShowyHummingbird30
redbulletje schreef op 19-08-2022 om 08:57:
[..]
En al helemaal bijzonder dat die Nederlandse paspoorten worden uitgedeeld aan mensen die onze taal nog amper machtig zijn, laat staan dat ze zijn geïntegreerd. Gewoon tijdelijke werk- en verblijfsvergunningen toekennen en na minimaal 5 jaar zelf in de kost te hebben kunnen voorzien kunnen ze een aanvraag indienen mits ze volledig zijn geïntegreerd/assimileert en dus ook fatsoenlijk de Nederlandse taal beheersen.
En hoe is dat een oplossing voor het probleem in Albergen?
Miraval
Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 08:52:
[..]
NIMBY dus. Daarmee schuif je het probleem af op de lidstaten aan de randen van de EU. En maak je het kruitvat in de onrustige regio's in de wereld een stuk groter en explosiever. Wij zijn zelf deel van het probleem (ongelijke welvaartsverdeling, uitbuiting van arme landen, klimaatverandering), dan kun je niet verwachten dat de oplossing van anderen moet komen.
Als we vluchtelingen eerlijker zouden verdelen (percentage), zelfs als we dat alleen binnen Europa zouden berekenen, dan zouden we er juist veel meer moeten opvangen.
Meer regionale hulp, ja. Maar dat is deel van een langetermijnoplossing. Daar los je het porbleem van de huidige instroom de komende jaren niet mee op.
De voornaamste oorzaak van de huidige opvang problemen is overigens niet een toegenomen instroom. De opvang is de afgelopen jaren flink afgeschaald.
Meer op moeten vangen? In vergelijking tot Polen of Hongarije? Denk jij niet dat er veel meer vluchtelingen richting West Europa komen dan richting Oost Europa? Hoeveel jaren gaat er al geld naar ontwikkelingslanden? En wat is daar nu precies opgelost? En ja de welvaartsverdeling is oneerlijk, heel oneerlijk. Maar hier in Nederland kampen steeds meer Nederlanders met armoede... moeten we daar dan maar onze ogen voor sluiten want in ontwikkelingslanden is het allemaal erger?
Nogmaals... ik ben erg benieuwd naar jouw oplossingen en jouw visie hierover. Want alles wat enigszins tegen migratie is wordt door jou gelijk weerlegd. En natuurlijk heb je op bepaalde punten gelijk maar je kunt nu eenmaal niet de lasten van de hele wereld op je schouders nemen. Zeker niet wanneer je in eigen land de boel niet op orde hebt voor je bevolking.
redbulletje
19-08-2022 om 09:00
Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 08:58:
[..]
Je scheidt vooral het kaf van het koren zo denk ik. Zij die hier kwamen voor gratis geld zullen dan wegblijven.
Dat is exact wat Denemarken doet en bij hen lijkt het prima te werken.
GrandioseZebra62
19-08-2022 om 09:01
Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 08:57:
[..]
je bent af en toe zo kortzichtig dat het grappig wordt.
Ik vind jou anders ook best kortzichtig. Jij bent voor om het probleem maar te laten aanmodderen en vind dat we met onze torenhoge gasprijzen en inflatie nu ook nog moeten zorgen dat zij het in hun thuisland beter krijgen? Ja dat vind ik dus niet. Tevens vind ik ook als je hier wil komen wonen zul je moeten bijdragen en niet alleen maar nemen.
ShowyHummingbird30
19-08-2022 om 09:02
Miraval schreef op 19-08-2022 om 08:58:
[..]
Meer op moeten vangen? In vergelijking tot Polen of Hongarije? Denk jij niet dat er veel meer vluchtelingen richting West Europa komen dan richting Oost Europa? Hoeveel jaren gaat er al geld naar ontwikkelingslanden? En wat is daar nu precies opgelost? En ja de welvaartsverdeling is oneerlijk, heel oneerlijk. Maar hier in Nederland kampen steeds meer Nederlanders met armoede... moeten we daar dan maar onze ogen voor sluiten want in ontwikkelingslanden is het allemaal erger?
Nogmaals... ik ben erg benieuwd naar jouw oplossingen en jouw visie hierover. Want alles wat enigszins tegen migratie is wordt door jou gelijk weerlegd. En natuurlijk heb je op bepaalde punten gelijk maar je kunt nu eenmaal niet de lasten van de hele wereld op je schouders nemen. Zeker niet wanneer je in eigen land de boel niet op orde hebt voor je bevolking.
Zie hierboven.
redbulletje
19-08-2022 om 09:03
Daglichtlamp schreef op 19-08-2022 om 08:58:
Opzeggen van het vluchtelingenverdrag is helemaal zinloos omdat we ook in EU verband afspraken gemaakt hebben over het opvangen van vluchtelingen. Daar zijn we dan nog steeds aan gebonden.
Uit de EU stappen maakt het erger. Nu kunnen we de dublinclaimanten nog terugsturen naar het land waar ze de EU binnengekomen zijn. Als we uit de EU gestapt zijn zouden we letterlijk een muur om Nederland heen moeten bouwen om ervoor te zorgen dat niemand meer binnenkomt. Het grote probleem daarvan is natuurlijk dat het meeste grensverkeer heel gewenst verkeer is, omdat we daar geld mee verdienen.
In steeds meer EU landen is men tegen de immigratie van Afrikaanse mannen, er zijn landen die daadwerkelijk een rem erop gezet hebben zoals Denemarken, maar ook Oostenrijk en Zweden nemen niet meer alles op laat staan oost Europese landen. Tijd om terug naar de tekentafel te gaan voor herziening van die verdragen dus. Aanpassen aan wat beter bij deze tijd en situatie past.
GrandioseZebra62
19-08-2022 om 09:04
Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 08:58:
[..]
En hoe is dat een oplossing voor het probleem in Albergen?
Om verdere problemen zoals Albergen nu heeft te voorkomen moet er gewoon ingegrepen worden.
redbulletje
19-08-2022 om 09:05
Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 09:01:
[..]
Ik vind jou anders ook best kortzichtig. Jij bent voor om het probleem maar te laten aanmodderen en vind dat we met onze torenhoge gasprijzen en inflatie nu ook nog moeten zorgen dat zij het in hun thuisland beter krijgen? Ja dat vind ik dus niet. Tevens vind ik ook als je hier wil komen wonen zul je moeten bijdragen en niet alleen maar nemen.
-knip, stemmingmakerij
ShowyHummingbird30
19-08-2022 om 09:08
Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 09:04:
[..]
Om verdere problemen zoals Albergen nu heeft te voorkomen moet er gewoon ingegrepen worden.
Over 5 jaar? En wat doen we in de tussentijd?
ShowyHummingbird30
19-08-2022 om 09:08
redbulletje schreef op 19-08-2022 om 09:05:
[..]
[Quote verwijderd]
Drogreden. En onzin. En stemmingmakerij.
Miraval
19-08-2022 om 09:11
Ik antwoord even zo want kon de post niet quoten,
1 accepteren dat we het voorlopig met deze instroom moeten doen
Okee dat kan maar waar ga je al die mensen huisvesten? En is het okee en te verantwoorden dat eigen burgers daardoor langer moeten wachten op een woning?
2 bereid zijn om forse offers te doen voor die langetermijnoplossing.
Wat zijn die grote offers in jouw ogen precies?
Beide zie ik niet bij de critici hier, en ook niet bij de meeste van onze politici. Want tja, straks zijn er weer verkiezingen.
Zou dat niet meer te maken hebben met de onvrede onder de burgers dan de aankomende verkiezingen? Is de politiek er dan niet voor de eigen burgers en diens belangen?
Hoe voorkom je instroom? Niet door de grenzen dicht te doen (muurtje bouwen?), wie wil vindt daar echt wel een weg langs. Het probleem met terugsturen mag je zelf googlen.
Het probleem met terugsturen zal via nieuwe verdragen opgelost morten worden. Andere afspraken. En voorwaarden stellen aan het emigreren naar een ander land. Niet alleen de lusten maar ook de lasten. Dus direct aan het werk en eigen broek ophouden alsmede een verplichte taalcursus. Voldoe je hier niet aan dan mag je terug naar land van herkomst. Lijkt me in alle opzichten beter. Zowel voor de integratie als maatschappelijke steun voor het opnemen van mensen in Nederland.
De beste, en m.i. uiteindelijk enige, oplossing is om te voorkómen dat mensen hierheen willen komen. Door bijvoorbeeld te zorgen dat men in land van herkomst veilig, gezond, met voldoende inkomsten kan leven. Eerlijkere verdeling van welvaart dus. Wereldwijd. Maar dat houdt ook in dat wij hier niet door kunnen gaan met grenzenloze groei. Wij wat minder, zij wat meer.
Wie zijn die wij wat minder dan in jouw ogen? Ik geloof dat alle Nederlandse burgers op dit moment al te maken hebben met "wat" minder. Sommigen zelfs zo erg dat ze naar de voedselbank moeten of de verwarming niet aan kunnen zetten. Er bestaat in dit land ook armoede waar je niet voor weg mag kijken. Zorg nu eerst eens dat hier alles weer opgelost is en ga dan kijken hoeveel mensen je jaarlijks op kunt vangen.
En zelfs dan zullen we een heel lange adem moeten hebben.
Ik denk niet dat ik zolang ga leven.
GrandioseZebra62
19-08-2022 om 09:14
Coreopsis schreef op 19-08-2022 om 09:08:
[..]
Over 5 jaar? En wat doen we in de tussentijd?
Dan laat je ze werken en betalen voor hun verblijf, intussen kan men de taal leren en naar onze normen en waarden leren leven, net zoals al het andere volk hier moet.
ShowyHummingbird30
19-08-2022 om 09:20
Miraval schreef op 19-08-2022 om 09:11:
2 bereid zijn om forse offers te doen voor die langetermijnoplossing.
Wat zijn die grote offers in jouw ogen precies?
Tja, de punten die jij opnoemt als oplossing
zullen allemaal een behoorlijk lange tijd duren. Ook een langetermijnoplossing dus. En ook met forse economische implicaties voor
Nederland.
Ik ben voor eerlijkere verdeling. Zowel in Nederland, als in Europa, als in de wereld. En dan blijft een feit dat de gemiddelde Nederlander het zeer goed heeft, dus als geheel kan het hier echt wel wat minder. Moet je alleen geen rechtse regering hebben die vooral de rijken en grote bedrijven de hand boven het hoofd houdt.
wild-flower
19-08-2022 om 09:21
Purmerend is nu aan de beurt .
Purmerend overvallen met komst honderd statushouders in hotel Van der Valk .
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/307491/van-der-valk-hotel-purmerend-wordt-verplicht-opvangplaats-statushouders-college-verrast
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.