Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 18:05

Julali schreef op 02-09-2021 om 17:59:

[..]

Inderdaad zeg. Er wordt altijd gedaan alsof het je allemaal maar komt aanwaaien als je een koophuis hebt, maar dat geld moet toch echt ergens vandaan komen. Ook hier groeien geen geldboompjes in de tuin.

Ik vind het altijd wel erg makkelijk gedacht allemaal. Als je huurt wordt alles voor je geregeld en opgelost, dat is een totaal andere situatie dan wanneer het je eigen huis is en je eigen verantwoordelijkheid. Dan moet je toch echt zelf aan de bak en het zelf betalen. Niet alleen de leuke dingen, zoals een nieuwe keuken uitzoeken, maar ook wanneer er asbest in het dak zit, je lekkage hebt, of de muren scheef trekken.

Dat is ook zo, je betaalt er ook gewoon dik voor. Huurders krijgen het gewoon. Zelfde met reparaties. 

Julali schreef op 02-09-2021 om 17:59:

[..]

Inderdaad zeg. Er wordt altijd gedaan alsof het je allemaal maar komt aanwaaien als je een koophuis hebt, maar dat geld moet toch echt ergens vandaan komen. Ook hier groeien geen geldboompjes in de tuin.

Ik vind het altijd wel erg makkelijk gedacht allemaal. Als je huurt wordt alles voor je geregeld en opgelost, dat is een totaal andere situatie dan wanneer het je eigen huis is en je eigen verantwoordelijkheid. Dan moet je toch echt zelf aan de bak en het zelf betalen. Niet alleen de leuke dingen, zoals een nieuwe keuken uitzoeken, maar ook wanneer er asbest in het dak zit, je lekkage hebt, of de muren scheef trekken.

het valt ook allemaal niet mee

MMcGonagall schreef op 02-09-2021 om 17:13:

Oh, had ik net een hele reactie getypt, is hij verdwenen.
Ik heb het altijd gek gevonden dat mensen met een minimum inkomen net zo ‘mooi’ zouden moeten wonen als mensen met een middeninkomen. Ik heb nog nooit sociaal gehuurd. Mijn eerste huisje was een appartement van 35 vierkante meter waar we met zijn tweeën woonden. Huur 1100 gulden bij een gezamenlijk salaris van 3200 gulden. Dat was begin jaren 90 een pittige huur en een laag inkomen.
Na mijn scheiding kon ik een appartement kopen van 65-70 m2, noem het een flatje, maar ik was er blij mee. Ook al betaalde ik daar drie keer zoveel voor als mensen in sociale huur die waarschijnlijk amper minder verdienden dan ik.
Je moet wonen naar je inkomen, en er zijn imo altijd mogelijkheden voor mensen met een laag inkomen. Dan maar wat kleiner, of een kamer, of een huisgenoot. Als jongeren van 18-23 nu ook al menen recht te hebben op een ‘volwaardig’ huis, wordt het natuurlijk helemaal niets met die woningmarkt.

Dat heb ik ook gehad, met twee andere in een appartement wonen. Alledrie 550 euro per maand betalen, terwijl de buren in totaal maar 550 euro betaalde, omdat zij huurde van de sociale huurbouw en wij aangewezen waren op particuliere huur. 

Exact hetzelfde appartement en dan 3x zoveel moeten betalen, terwijl wij arme studenten waren met een bijbaan destijds. Wij waren 60 uur per week in de weer voor studie en werk en als we thuiskwamen zat de rest van de flat burn te blowen 

Echt van de zotte. En dan nog klagen dat sociale huur niet goed genoeg voor je is 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 18:07

Nou, klagen of niet klagen, ik ben blij met mijn woning. 
Ik denk dat er ook een probleem is dat menig mens niet meer kán kopen. 

BlueHeart schreef op 02-09-2021 om 18:00:

[..]

Ja dat is het nadeel van een huurhuis.

Ja klopt. Maar ze zijn dus niet standaard net zo mooi als koophuizen.

Poezie schreef op 02-09-2021 om 17:48:

[..]

Klaag ik daar over dan? Ik spreek tegen dat een sociale huurwoning even mooi is als een koophuis.

Met mooi bedoelde ik woonoppervlak, omgeving, aantal kamers, etc. Fyi ik heb een badkamer uit omstreeks 1980 en mijn keuken heb ik 8 jaar geleden vervangen voor een bedrag van ruim drie netto maandsalarissen. Dat heb ik dus ook niet in twee jaar bij elkaar gespaard.

Ik heb nu het geluk dat de rente laag is. De eerste tien jaar in dit huis betaalde ik 1125 euro per maand, en dat zie je niet af aan het huis. De sociale huurwoningen twee straten verderop zijn een stuk mooier, nieuwer en hebben een wc boven

redbulletje schreef op 02-09-2021 om 17:52:

[..]

Het probleem is ook ontstaan doordat jongeren al als tiener beginnen huren ipv te sparen voor een koopwoning terwijl ze nog bij hun ouders wonen. En te pas en te onpas samen gaan wonen en weer uit elkaar, dan breek je je eigen opgebouwde woonsituatie ook af.

Lastig hè, verder kijken dan je eigen kleine bubbel?

Liara schreef op 02-09-2021 om 18:03:

Er zijn gewoon veel te weinig huizen. Al dat vingerwijzen hier is echt irritant.

Vooral weinig passende huizen. Er komen wel huizen bij maar die zijn voor de meesten niet te betalen. Er komen niet tot nauwelijks betaalbare sociale huurwoningen bij.

BlueHeart schreef op 02-09-2021 om 18:05:

[..]

Dat is ook zo, je betaalt er ook gewoon dik voor. Huurders krijgen het gewoon. Zelfde met reparaties.

Ja joh, alles gratis 

Als huurder zijnde in een sociale huurwoning moet je heel veel gewoon zelf doen hoor.

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 18:10

Julali schreef op 02-09-2021 om 18:06:

[..]

Dat heb ik ook gehad, met twee andere in een appartement wonen. Alledrie 550 euro per maand betalen, terwijl de buren in totaal maar 550 euro betaalde, omdat zij huurde van de sociale huurbouw en wij aangewezen waren op particuliere huur.

Exact hetzelfde appartement en dan 3x zoveel moeten betalen, terwijl wij arme studenten waren met een bijbaan destijds. Wij waren 60 uur per week in de weer voor studie en werk en als we thuiskwamen zat de rest van de flat burn te blowen

Echt van de zotte. En dan nog klagen dat sociale huur niet goed genoeg voor je is

Je had ook niet hoeven huren, hè?

Kind, je hebt het zwaar.

Kun je nog even antwoorden op de vragen? 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 18:10

[..]

Wat stel je voor? 

[..]

Ja joh komt gewoon aanwaaien hier. 

Ik betaal al die reparaties allang bij de huur in. Die is vele malen hoger dan als ik dit huis had gekocht aan hypotheek. Dan had ik die bedragen voor de reparaties gewoon opzij kunnen leggen.

En ik betaal een extra bedrag in de maand zodat er überhaupt bepaalde reparaties gebeuren anders moet je dat zelf doen.

En nee niet alles wat je wil gebeurd dus ook. Dus niks die krijgen het gewoon. Zie voorbeeld als badkamer en keuken. En nu ook onze kozijnen. Moeten opgeknapt worden. Mogen wij van de woningbouw niet doen maar we zijn ook nog niet aan de beurt voor het onderhoud.

Als eigenaar doe je dat allemaal wanneer het je uitkomt.

Nog even en huis eigenaren zijn zielig.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 18:13

Poezie schreef op 02-09-2021 om 18:09:

[..]

Ja joh, alles gratis

Als huurder zijnde in een sociale huurwoning moet je heel veel gewoon zelf doen hoor.

Newsflash: in een koophuis moet je alles zelf doen. En ik mag toch hopen dat de wbv je geen 10.000 euro’s heeft laten betalen voor je nieuwe badkamer en keuken? 

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 18:10:

[..]

Je had ook niet hoeven huren, hè?

Kind, je hebt het zwaar.

Kun je nog even antwoorden op de vragen?

Inderdaad, ben ook erg benieuwd naar haar antwoorden op eerder gestelde vragen. Mag ook morgen hoor als je nog druk bent met werken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 18:15

PinkFlower schreef op 02-09-2021 om 18:13:

[..]

Ja joh komt gewoon aanwaaien hier.

Ik betaal al die reparaties allang bij de huur in. Die is vele malen hoger dan als ik dit huis had gekocht aan hypotheek. Dan had ik die bedragen voor de reparaties gewoon opzij kunnen leggen.

En ik betaal een extra bedrag in de maand zodat er überhaupt bepaalde reparaties gebeuren anders moet je dat zelf doen.

En nee niet alles wat je wil gebeurd dus ook. Dus niks die krijgen het gewoon. Zie voorbeeld als badkamer en keuken. En nu ook onze kozijnen. Moeten opgeknapt worden. Mogen wij van de woningbouw niet doen maar we zijn ook nog niet aan de beurt voor het onderhoud.

Als eigenaar doe je dat allemaal wanneer het je uitkomt.

Nog even en huis eigenaren zijn zielig.

Als eigenaar doe je dat als je genoeg gespaard hebt om het te betalen, niet wanneer het je uitkomt dus. En ja ik moet ook maandelijks een bedrag op zij zetten voor onderhoud van mijn huis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.