Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

PinkFlower schreef op 02-09-2021 om 14:27:

[..]

Ah en nu gun je een ander dat ook niet?

Voor sommigen is het wel bereikbaar.

En de wachtlijst komt ook omdat er gewoon te weinig sociale huurwoningen zijn. En worden wel huizen gebouwd maar dat zijn dan koop en voor veel te hoge prijzen. Ik zie het hier direct om mij heen ook. Niet eens hele grote huizen, dus ook prima voor mensen alleen maar als alleenstaande met een gemiddeld inkomen gewoon niet te betalen. De verpleegkundige uit het voorbeeld kan nooit zo'n huis kopen tenzij jaren misschien bij pa en ma te hebben gewoont en heel veel gespaard (vriendin van mij is zo'n verpleegkundige) maar dat is wel een uitzondering.

Jawel, dat gun ik een ander juist wel. Daarom is passend woningen toewijzen juist zo belangrijk. 

Liara schreef op 02-09-2021 om 14:34:

[..]

Ja hallo moet je maar harder je best doen ofzo. Als je maar wil enzo 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 14:38

Julali schreef op 02-09-2021 om 14:36:

[..]

Jawel, dat gun ik een ander juist wel. Daarom is passend woningen toewijzen juist zo belangrijk.

En passend ongepast eruit bonjouren, niet te vergeten. 

Julali schreef op 02-09-2021 om 14:36:

[..]

Nee je gunt ze dat niet. Want volgens jou stomme idee zouden mijn ouders, die al 41 jaar in hetzelfde huis wonen eruit moeten. Gewoon omdat het een huurwoning is en wij zijn uitgevlogen. Dan is het opeens te groot voor hun. Maar als het koop was mochten ze blijven.

Idem voor de 81 jarige buurvrouw. 

PinkFlower schreef op 02-09-2021 om 14:38:

[..]

Nee je gunt ze dat niet. Want volgens jou stomme idee zouden mijn ouders, die al 41 jaar in hetzelfde huis wonen eruit moeten. Gewoon omdat het een huurwoning is en wij zijn uitgevlogen. Dan is het opeens te groot voor hun. Maar als het koop was mochten ze blijven.

Ik vind dat beeld echt niet oke! 

DifferentSwan96

DifferentSwan96

02-09-2021 om 14:41

ik genoeg nooit dat die julali echt is. 

PinkFlower schreef op 02-09-2021 om 14:38:

[..]

En zou mijn moeder (weduwe) naar een bejaardenwoning moeten die of veel te duur zijn (apartementjes) of niet beschikbaar want er wonen (goh) bejaarden die maar niet dood willen gaan.

Niet alleen dat, of ouders waarvan een kind gestorven is... of anders om... of bij een auto ongeluk en een van het gezin overleeft t niet... zo nog tig situaties te benoemen, en dan zouden ze moeten verhuizen want ja er is een kamer teveel ruimte nu?

Ik word leip van dit he.

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 14:48

Ik zou willen zeggen: grote containercomplexen bouwen voor mensen die het lef hebben om alleen over te blijven. Weg met het grut!
Leve de doorstroming! 

Het gaat erom dat heel veel mensen nu jarenlang wachten op een woning. Als je al die mensen hun situatie gaat omschrijven zullen daar ook genoeg schrijnende gevallen tussen zitten. 

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 14:48:

Ik zou willen zeggen: grote containercomplexen bouwen voor mensen die het lef hebben om alleen over te blijven. Weg met het grut!
Leve de doorstroming!

Ik zie nu van die communistische flatgebouwen voor me, in zo'n grijze wijk. Je weet wel.  Als je alleen bent wordt je daarnaartoe getransporteerd  

Wat is er mis met een flat? 

Julali schreef op 02-09-2021 om 14:49:

Het gaat erom dat heel veel mensen nu jarenlang wachten op een woning. Als je al die mensen hun situatie gaat omschrijven zullen daar ook genoeg schrijnende gevallen tussen zitten.

Dat komt echt niet omdat mensen in een huis blijven wonen nadat hun kinderen zijn uitgevlogen. Er zijn gewoon niet genoeg huurwoningen überhaupt in de sociale sector. Er wachten ook zat op een senioren woning. Wat wil je dan? Alle bejaarden verplicht bij elkaar in proppen minimaal 3 in een appartement? Want hup hup er moeten bejaarden uit de gezinswoningen dus hup plaats maken. Senioren wonen vaak alleen, foei!

Julali schreef op 02-09-2021 om 14:59:

Niks, ik woonde graag in een flat. Maar dat was dan wel weer vrijwillig en niet omdat ik uit mijn huis gezet moest worden vanwege de doorstroming. 

Julali schreef op 02-09-2021 om 14:59:

Voor mij: alles!

Geen tuin, overal buren, boven, onder, naast je. Brr.

Ik heb er 3 jaar gewoond werd er gillend gek. Ik moest mijn studentenhuis uit en dit konden we krijgen dus het moest. Maar man wat was ik blij dat ik er weg was.

Voor wie een flat wel leuk vind: lekker gaan wonen hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.