Nieuws en actueel
Miraval
31-08-2021 om 08:13
2 zussen uit huis gezet door woningstichting
Vol verbazing las ik het verhaal van 2 zussen die uit hun (ouderlijke) woning gezet dreigen te worden na het overlijden van hun moeder in december.
Kennelijk is dat het beleid van woningstichtingen in Nederland. Overlijden de ouders dan hebben de (volwassen) kinderen die nog in het huis wonen geen recht op overname van het huurcontract en komen ze dus op straat te staan. In dit geval gaat het om 2 nog schoolgaande zussen die samen zeggen wel de huurkosten te kunnen betalen.
Waar moeten zij heen? Er is geen urgentie voor hen en met de krapte op de woningmarkt duurt het misschien 10 jaar eer ze in aanmerking kunnen komen voor een sociale huurwoning. Studentenwoningen zijn ook haast niet verkrijgbaar. Ik vind het beleid stuitend hierin. Kan dit niet gewoon anders gergeled worden?
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 16:55
Ben jij enigszins op de hoogte van het grote gebrek aan geschikte woonruimte in dit land, Julali?
Julali
31-08-2021 om 17:01
Nera schreef op 31-08-2021 om 16:55:
Ben jij enigszins op de hoogte van het grote gebrek aan geschikte woonruimte in dit land, Julali?
Ja en daarom verbaast het me des te meer dat ze de beschikbare woonruimte niet met beide handen hebben aangepakt. Ik vind dat al heel luxe, dat dit voor hen wordt geregeld.
Ik zat zelf op die leeftijd op een beschimmeld kamertje van 3 bij 2
DifferentSwan96
31-08-2021 om 17:09
redbulletje schreef op 31-08-2021 om 16:44:
[..]
Kan hij het huis dan niet kopen van de woningstichting als hij goed in de slappe was zit?
Huis is niet te koop. Staat in een wijk vol huurhuizen.
redbulletje
31-08-2021 om 17:10
Yasmjjn schreef op 31-08-2021 om 17:09:
[..]
Huis is niet te koop. Staat in een wijk vol huurhuizen.
Hier worden huurhuizen juist massaal te koop aangeboden door Stadlander.
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 17:11
redbulletje schreef op 31-08-2021 om 17:10:
[..]
Hier worden huurhuizen juist massaal te koop aangeboden door Stadlander.
En dat is in betreffende buurt dus niet zo. Niet alle wbv's doen dat. Gelukkig maar, anders blijft er straks helemaal geen huur meer over.
Granny71
31-08-2021 om 17:33
Julali schreef op 31-08-2021 om 17:01:
[..]
Ja en daarom verbaast het me des te meer dat ze de beschikbare woonruimte niet met beide handen hebben aangepakt. Ik vind dat al heel luxe, dat dit voor hen wordt geregeld.
Dit dus. Ik was toen ik de kop in de krant las ook woedend op de woningbouw. Maar als ik dan lees dat ze een aangeboden woning geweigerd hebben ben ik minder geneigd ze zielig te vinden.
Wel wat verliezen van hun moeder natuurlijk want dat is vreselijk en ze moeten ook de tijd krijgen om te rouwen maar niemand heeft in de huidige woningmarkt de luxe om heel kieskeurig te zijn. Dus deze meiden ook niet.
Julali
31-08-2021 om 17:38
Granny71 schreef op 31-08-2021 om 17:33:
[..]
Dit dus. Ik was toen ik de kop in de krant las ook woedend op de woningbouw. Maar als ik dan lees dat ze een aangeboden woning geweigerd hebben ben ik minder geneigd ze zielig te vinden.
Wel wat verliezen van hun moeder natuurlijk want dat is vreselijk en ze moeten ook de tijd krijgen om te rouwen maar niemand heeft in de huidige woningmarkt de luxe om heel kieskeurig te zijn. Dus deze meiden ook niet.
Dat lijkt me ook. En het is niet zo dat ze direct hun huis uitgezet zijn, ze krijgen ruim de tijd om iets anders te zoeken en hebben een ander aanbod gekregen voor woonruimte die waarschijnlijk beter bij hen past.
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 17:44
Julali schreef op 31-08-2021 om 17:01:
[..]
Je schreef dat ze zelf ook iets anders hadden kunnen zoeken zoals duizenden andere 18 jarigen, vandaar mijn vraag. Want dat was dan waarschijnlijk niet zo makkelijk geweest.
Eens met je dat ze het aanbod van de wbv beter aan hadden kunnen nemen. Maar dat aanbod was de wbv hen wel moreel verplicht, vind ik.
Granny71
31-08-2021 om 17:45
Nera schreef op 31-08-2021 om 17:44:
[..]
Maar dat aanbod was de wbv hen wel moreel verplicht, vind ik.
Dat hebben ze dus ook gedaan. Zelfs voordat het in de krant kwam en er brand gesticht werd.
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 17:46
Granny71 schreef op 31-08-2021 om 17:45:
[..]
Dat hebben ze dus ook gedaan. Zelfs voordat het in de krant kwam en er brand gesticht werd.
Ja dat weet ik, maar Julali vind dat een luxe, en ik vind het niet meer dan logisch.
Granny71
31-08-2021 om 17:50
Nera schreef op 31-08-2021 om 17:46:
[..]
Ja dat weet ik, maar Julali vind dat een luxe, en ik niet.
Het is in zoverre een luxe dat ze dus op heel jonge leeftijd een eigen woning krijgen terwijl de meeste jongeren (die absoluut niet willen ruilen met de meiden kwa ouder verliezen) nog vele jaren moeten wachten op een eigen plekje
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 18:15
Granny71 schreef op 31-08-2021 om 17:50:
[..]
Het is in zoverre een luxe dat ze dus op heel jonge leeftijd een eigen woning krijgen terwijl de meeste jongeren (die absoluut niet willen ruilen met de meiden kwa ouder verliezen) nog vele jaren moeten wachten op een eigen plekje
Ik kreeg destijds een kleine flat terwijl ik uit een grote eengezinswoning kwam. Het was meer dan een kamertje, maar daar was ook alles mee gezegd.
Waarschijnlijk hebben zij ook zoiets voorgesteld gekregen en hebben ze daarom gepast.
Julali
31-08-2021 om 18:17
Nera schreef op 31-08-2021 om 18:15:
[..]
Ik kreeg destijds een kleine flat terwijl ik uit een grote eengezinswoning kwam. Het was meer dan een kamertje, maar daar was ook alles mee gezegd.
Waarschijnlijk hebben zij ook zoiets voorgesteld gekregen en hebben ze daarom gepast.
Maar als je 18-19 jaar bent, dan is dat toch al heel wat? De meeste jongeren van die leeftijd beginnen eerst op een kamertje met gedeelde voorzieningen in een minder leuke buurt en vanaf daar kun je doorgroeien naar iets mooiers en groters in een betere buurt.
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 18:19
Julali schreef op 31-08-2021 om 18:17:
[..]
Maar als je 18-19 jaar bent, dan is dat toch al heel wat? De meeste jongeren van die leeftijd beginnen eerst op een kamertje met gedeelde voorzieningen in een minder leuke buurt en vanaf daar kun je doorgroeien naar iets mooiers en groters in een betere buurt.
Ik vind dat ook, maar zij dus blijkbaar niet.
Ik vond het niet meer dan logisch dat ik plaats moest maken voor een gezin dat het huis echt nodig had. Sowieso had ik behoefte aan een nieuwe start.
Julali
31-08-2021 om 18:26
Ik ken niet anders dan dat huizen worden verkocht, of aan iemand anders verhuurt als een ouder overlijdt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.