Nieuws en actueel
Miraval
31-08-2021 om 08:13
2 zussen uit huis gezet door woningstichting
Vol verbazing las ik het verhaal van 2 zussen die uit hun (ouderlijke) woning gezet dreigen te worden na het overlijden van hun moeder in december.
Kennelijk is dat het beleid van woningstichtingen in Nederland. Overlijden de ouders dan hebben de (volwassen) kinderen die nog in het huis wonen geen recht op overname van het huurcontract en komen ze dus op straat te staan. In dit geval gaat het om 2 nog schoolgaande zussen die samen zeggen wel de huurkosten te kunnen betalen.
Waar moeten zij heen? Er is geen urgentie voor hen en met de krapte op de woningmarkt duurt het misschien 10 jaar eer ze in aanmerking kunnen komen voor een sociale huurwoning. Studentenwoningen zijn ook haast niet verkrijgbaar. Ik vind het beleid stuitend hierin. Kan dit niet gewoon anders gergeled worden?
Rachel.
31-08-2021 om 15:29
Herfstappeltaart schreef op 31-08-2021 om 11:21:
[..]
Oke zal ik voortaan doen.
(overigens staat in mijn tekst dat het alleen om de laatste alinea gaat dus dan hoef je alleen die te lezen van de gequote tekst).
Eens ik doe dat ook gewoon zo.
Julali
31-08-2021 om 15:30
Het werkelijke probleem is dus de vader die niet in staat is voor zijn dochters te zorgen. Waarom wordt dit niet direct benoemd? Waarom wordt er zo'n dramatisch verhaal van gemaakt?
Het is aan de ouders om voor hun kinderen te zorgen en voor geschikte woonruimte te zorgen. Als een van de ouders wegvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de ouder die overblijft om dit op zich te nemen.
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 16:05
Julali schreef op 31-08-2021 om 15:30:
Het werkelijke probleem is dus de vader die niet in staat is voor zijn dochters te zorgen. Waarom wordt dit niet direct benoemd? Waarom wordt er zo'n dramatisch verhaal van gemaakt?
Het is aan de ouders om voor hun kinderen te zorgen en voor geschikte woonruimte te zorgen. Als een van de ouders wegvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de ouder die overblijft om dit op zich te nemen.
Hij zorgt er toch ook voor op dit moment? Hij woont ook in het huis en betaalt de huur. Weliswaar omdat hij zelf toevallig ook min of meer op straat stond, maar toch. En verder weet ik niet in hoeverre het nog zijn wettelijke plicht is om voor geschikte woonruimte te zorgen, zijn dochters zijn meerderjarig. Of is dat tot 21?
Miraval
31-08-2021 om 16:07
Julali schreef op 31-08-2021 om 15:30:
Waarom ga jij er zomaar vanuit dat vader niet in staat is voor zijn kinderen te zorgen? Vader is zelf ook op zoek naar woonruimte...
Echt in bijna al jouw posts ontbreekt de nuance...
Herfstappeltaart
31-08-2021 om 16:08
Miraval schreef op 31-08-2021 om 16:07:
[..]
Waarom ga jij er zomaar vanuit dat vader niet in staat is voor zijn kinderen te zorgen? Vader is zelf ook op zoek naar woonruimte...
En een soort verwijtende toon richting mannen/vaders. Of het nu terecht is of niet. En over elk onderwerp.
Julali
31-08-2021 om 16:20
Miraval schreef op 31-08-2021 om 16:07:
[..]
Zorgen voor je kinderen betekent ook dat je woonruimte hebt waar je kinderen een plek hebben. Ouders zijn verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding van hun kinderen, dat verzin ik niet zelf, dat staat in de wet.
Dit geldt tot het 18e jaar, daarna ben je alleen nog financieel verantwoordelijk. Toch kan ik me voorstellen dat als er zoiets heftigs gebeurt in het leven van je kinderen, dat je er voor ze wil zijn. Dat is je taak als ouder, dat je kinderen altijd ergens terecht kunnen en dus niet op straat staan als het huurhuis naar iemand anders was gegaan.
Miraval
31-08-2021 om 16:24
Julali schreef op 31-08-2021 om 16:20:
[..]
Zorgen voor je kinderen betekent ook dat je woonruimte hebt waar je kinderen een plek hebben. Ouders zijn verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding van hun kinderen, dat verzin ik niet zelf, dat staat in de wet.
Dit geldt tot het 18e jaar, daarna ben je alleen nog financieel verantwoordelijk. Toch kan ik me voorstellen dat als er zoiets heftigs gebeurt in het leven van je kinderen, dat je er voor ze wil zijn. Dat is je taak als ouder, dat je kinderen altijd ergens terecht kunnen en dus niet op straat staan als het huurhuis naar iemand anders was gegaan.
Maar je weet toch helemaal niet de reden waarom vader geen woonruimte heeft? Buiten dat zijn de kinderen meerderjarig. En wie zegt dat vader er niet wil zijn voor zijn kinderen? Hij is toch nu bij hen ingetrokken? Zoveel aannames in 1 post.
Auwereel
31-08-2021 om 16:25
Je kan ervan vinden wat je wil, of de zusjes er mogen blijven wonen of niet, wat ik beslist niet kies vind is dat ze binnen enkele dagen na overlijden van moeder de brief kregen "Jullie moeten binnenkort dit huis uit". Daar moet een regel voor komen, wanneer je zulke brieven met goed fatsoen kan versturen. Maar niet tussen de condoleancekaarten!
Ik vond het al vervelend genoeg dat binnen de kortste keren kopers voor het huis van mijn moeder na haar overlijden op de stoep stonden en ik had mijn eigen huis.
DifferentSwan96
31-08-2021 om 16:27
hoe komen jullie daar nou bij dat vader niet geschikt is en zelf op zoek is? Vader is uitstekend geschikt! Vader hoeft niet op de kleintjes te letten. Ik ken vader heel goed……
DifferentSwan96
31-08-2021 om 16:29
Yasmjjn schreef op 31-08-2021 om 16:27:
hoe komen jullie daar nou bij dat vader niet geschikt is en zelf op zoek is? Vader is uitstekend geschikt! Vader hoeft niet op de kleintjes te letten. Ik ken vader heel goed……
En vader heeft ook al heel lang een relatie na de scheiding van de moeder van die meiden.
Poezie
31-08-2021 om 16:30
Yasmjjn schreef op 31-08-2021 om 16:29:
[..]
En vader heeft ook al heel lang een relatie na de scheiding van de moeder van die meiden.
En dan gaat hij bij zijn ex in huis wonen. Wat vind zijn nieuwe relatie daarvan?
Granny71
31-08-2021 om 16:30
redbulletje schreef op 31-08-2021 om 12:47:
[..]
Ik vind dat nu juist mooi als een huis in de familie kan worden gehouden.
Dat gebeurd nooit. Stel dat pa en ma er 40 jaar geleden zijn komen wonen betalen ze een schijntje aan huur want die mag max zoveel procent per jaar verhoogd worden. Als de huur automatisch over zou gaan op de kinderen blijft de huur een schijntje.
Zo zou het zomaar kunnen dat de buren meer dan het dubbele betalen dan het kind dat in zijn ouderlijk huis blijft.
ProfitableMantis53
31-08-2021 om 16:31
Volgens het artikel was de relatie verbroken en zocht hij daarom nieuwe woonruimte.
DifferentSwan96
31-08-2021 om 16:33
Poezie schreef op 31-08-2021 om 16:30:
[..]
En dan gaat hij bij zijn ex in huis wonen. Wat vind zijn nieuwe relatie daarvan?
??? Ex is overleden!
DifferentSwan96
31-08-2021 om 16:33
Nera schreef op 31-08-2021 om 16:31:
Volgens het artikel was de relatie verbroken en zocht hij daarom nieuwe woonruimte.
Allemaal lulkoek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.