Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wie is de Mol 2025

MidasWolf schreef op 01-03-2025 om 21:29:

Ik zeg dat Stijn de mol is.
Roos zou ik leuk vinden als een brutale mol.

Maar geen goede mol. Heeft op veel plekken geld opgehaald en veel kandidaten zitten op haar. Ze werd wel verdacht gemaakt deze aflevering. Het zal toch niet....Ik blijf toch bij Stijn. 

Ik had wel stiekem gehoopt dat ze het dit jaar anders zouden doen en wel al de mol bekend maakten. Wel leuk met de andere kandidaten erbij.

wat betekent "juiste" toch steeds in die titel?

En hebben we bloemen gezien deze aflevering?

Femke09 schreef op 01-03-2025 om 21:53:

Als je een beetje husselt krijg je STIJ…..

Cambodja is een Boeddhistisch land en het Boeddhisme kent een pad met juiste dingen om te doen richting Verlichting. Alle titels kloppen daar precies mee

Dit heeft te maken met de 8 stappen op het pad naar de verlichting vanuit het Boedisme. Elke aflevering had de titel van een stap. Even Googlen, dan herken je het.

Wat nu als Maaike de mol is? Wie wint er dan? Het zal wel degene met de meeste goede antwoorden zijn, maar dat is dan toch wat minder leuk voor mijn gevoel. Wat mij betreft kunnen ze het alledrie nog zijn.

Schemerlampje schreef op 01-03-2025 om 22:43:

Wat nu als Maaike de mol is? Wie wint er dan? Het zal wel degene met de meeste goede antwoorden zijn, maar dat is dan toch wat minder leuk voor mijn gevoel. Wat mij betreft kunnen ze het alledrie nog zijn.

Ik denk dat Maaike dan de pot wint

Joszy schreef op 01-03-2025 om 22:44:

[..]

Ik denk dat Maaike dan de pot wint

Ik heb het even opgezocht:

https://www.story.nl/showbizz/widm-wat-gebeurt-er-als-niemand-de-mol-raadt~cdb4e47?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

De pot gaat niet naar de mol, maar inderdaad naar degene met de meeste goede antwoorden en als dat hetzelfde is, naar de snelste. Maar dat is nog nooit gebeurd. Zou het dit jaar de eerste keer zijn?

NoteworthyEchidna77

NoteworthyEchidna77

01-03-2025 om 22:53

De kandidaten waren op het eind heel verbaasd toen ze hoorden wie de mol was. Past ook weer uitstekend bij Maaike als mol 

Friezinnetje

Friezinnetje

01-03-2025 om 22:57 Topicstarter

in de app is Stijn de Mol (43%) en Roos en Maaike ontlopen elkaar eigenlijk niets (29 tegen 28%) kwa stemgedrag van de spelers in de app

NoteworthyEchidna77

NoteworthyEchidna77

01-03-2025 om 23:27

Ja, die zag ik langskomen. Er werd ingezoomd op een soort schijfjes waar bloemen op stonden. Ik geloof bij de marktopdracht. 

Veggieforever schreef op 01-03-2025 om 22:53:

De kandidaten waren op het eind heel verbaasd toen ze hoorden wie de mol was. Past ook weer uitstekend bij Maaike als mol

Huh? Hoe weet je dit? Dat zien we toch pas volgende week?

Maheiden schreef op 02-03-2025 om 06:00:

[..]

Huh? Hoe weet je dit? Dat zien we toch pas volgende week?

Helemaal aan het eind, zoomde de camera helemaal uit, maar je hoort wel de reactie van iedereen. Je ziet het alleen niet. Hoewel ik het idee heb dat het rechtse poppetje (Stijn dus) blijft staan en niet naar voren stapt als de mol. Maar misschien steekt de mol wel zijn/haar hand op en stapt deze helemaal niet naar voren.

Schemerlampje schreef op 02-03-2025 om 07:02:

[..]

Helemaal aan het eind, zoomde de camera helemaal uit, maar je hoort wel de reactie van iedereen. Je ziet het alleen niet. Hoewel ik het idee heb dat het rechtse poppetje (Stijn dus) blijft staan en niet naar voren stapt als de mol. Maar misschien steekt de mol wel zijn/haar hand op en stapt deze helemaal niet naar voren.

Maar zo snel gaat het toch niet na de vraag widm? Ach, blijft natuurlijk montage. Geluid kan ook van later zijn. 

NoteworthyEchidna77

NoteworthyEchidna77

03-03-2025 om 11:11

De keuze van de mol, zou het zo zijn gegaan?

- Bij de mollificatie koos elke kandidaat 3 eigenschappen van de mol.
- Bij het uitdelen van eigenschappen aan medekandidaten tellen alleen die 3 voor punten mee. Dus wie 'sociaal, manipulatief en creatief' koos geeft een punt aan medekandidaten waarbij hij/zij die bordjes zet.
- Er wordt opgeteld hoeveel punten elke speler heeft.
- Mensen die bij de testvraag als mol werden gekozen vallen af. De mol is degene van de resterende groep met het hoogste aantal punten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor