Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-12-2022 om 16:09

Welke streamingdienst heb jij en waarom?

Ik zoek naar een streamingdienst maar zie door de vele aanbieders het bos niet.
Ik houd van series als Oogappels/Flikken Maastricht /Silent witness /Kostuumdrama’s, van alles wat. Ik houd wel van films (humor/natuur/roman/actie), geen horror of fantasy. Als je geen streamingdienst hebt hoef je natuurlijk niet te reageren want dat is mijn vraag niet.

Peiling

Welke streamingdienst heb jij en waarom?
44 stemmen
2%
16%
9%
48%
7%
18%

Miepjecody schreef op 29-12-2022 om 21:47:

iedereen heeft het over Npo start maar jullie bedoelen npo plus. Want start heeft iedereen.

Haha je hebt gelijk! 

Prachtwacht schreef op 29-12-2022 om 21:48:

Ik heb Netflix.
Hoe heette die nieuwe streamingdienst ook al weer? Waarbij als je toen (begin dit jaar of zo) afsloot altijd 50% korting kreeg. Ik hoor er nooit iemand meer over.

Hbo Max? 

Prachtwacht schreef op 29-12-2022 om 21:48:

Ik heb Netflix.
Hoe heette die nieuwe streamingdienst ook al weer? Waarbij als je toen (begin dit jaar of zo) afsloot altijd 50% korting kreeg. Ik hoor er nooit iemand meer over.

HBO 

We hebben Netflix al vanaf de eerste maand dat het in NL was. Ik ben een groot fan. Als kind droomde ik niet zoals andere kinderen van een robot maar wel van de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer ik iets op tv keek. Dit klinkt overdreven maar het is toch echt zo. 

Mijn man heeft Amazon want een AmazonPrime account. Toen HBO kwam heeft hij dat ook genomen omdat het abbo toen zo goedkoop was.
Ik kijk zelf nooit Amazon, manlief wel. Bijvoorbeeld de nieuwe versie van TopGear; GrandTour. 
HBO kijk ik wel (SATC + White Lotus) maar veel minder vaak dan Netflix.

Wij hebben Videoland, Netflix, Prime, Discovery+, NPO, Viaplay, Ziggo en ESPN.
Netflix en Prime worden vooral door dochters en mijzelf gebruikt om series te kijken. Videoland gebruiken we vooral om programma's zoals Expeditie Robinson, de verraders, Special Forces, Masker Singer etc op een eigen gekozen tijdstip, zonder reclame, te kunnen kijken. Discovery+ wordt alleen door manlief gebruikt en Viaplay, ESPN en Ziggo worden vooral door de mannen hier in huis gebruikt om sport te kijken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-12-2022 om 23:11

Prime zou ik niet direct aanraden. Ze hebben wel goede series en films, maar eigen en co producties zijn heel vaak donker en niet aan te passen. The Man in The High Castle ben ik mede daarom mee gestopt. Jack Ryan S3 is ook heel donker. 

Netflix, Videoland, Prime, NLZIET, HBO Max, Disney+ en Viaplay. Naar die laatste twee kijk ik echt zelden, maar kind kijkt het meest en betaalt derhalve, dus prima  

’Gewone’ tv heb ik niet meer; als ik lineaire tv kijk doe ik dat via NLZIET. Meestal het journaal en Nieuwsuur, en momenteel de Slimste Mens.

Verder abonnementen op o.a. De Volkskrant, Trouw, Het Parool, NRC en De Groene (weekblad, geen krant).

Monika_Geller schreef op 29-12-2022 om 17:27:

Ik wissel streamingdiensten af, behalve Amazon Prime. Die is zo goedkoop (+gratis verzendekosten bij Amazon) dat ik deze altijd continueer. Videoland vond ik niet leuk. Ik houd van detectives en afgezien van Flikken en Witse was er niet veel. NPO vind ik heerlijk, maar daar heb ik even alle detectives 'uitgekeken'.
Netflix en Amazon hebben beiden een zeer gevarieerd aanbod, de eerste wel meer dan Amazon. Als het gaat om kostuumdrama: Downton Abbey verdwijnt weer bij Netflix.
Disney is vooral leuk als je van Marvel houdt of toevallig groot Friends fan bent. 😁

Friends staat alleen nog op HBO.

NLZIET voor Nederlandse tv en lineaire tv
Netflix van mijn partner, voor series en lichtere docus 
HBO Max voor kwaliteitsverlies en docus
Discovery plus voor true crime en TLC trash (ook veel sport, maar dat is niet voor mij). Eigenlijk dus voor telefoon-in-de-hand-tv
Hayu voor absolute reality onzin. Heerlijk voor op de achtergrond.
Videoland van mijn partner maar dat staat het minste aan hier. Die reality is vaak heeeeel matig, af en toe een goede serie. 

En dan kijk ik ook nog wel via YouTube en Facebook, als ik voor sommige trashseries de nieuwste afleveringen wil zien, zodat ik bij kan blijven met mijn podcasts. 
Ben erg geïnteresseerd in media, woon alleen, slaap weinig dus consumeer veeeel te veel. vooral tijdens Corona periode en in de winter. 

ik heb : Netflix, Prime+hayu , Videoland Disney + & discovery + maar die laatste ga ik opzeggen kijk amper  misschien dat ik dan een ander abbonement neem Sky of toch HBO maar die laatste trekt me niet echt... 

videoland kijk het minste,  wissel flink tussen Netflix, prime & disney 

Doemijdieglazenbol schreef op 30-12-2022 om 00:05:

overigens; hbo en discovery plus gaan ergens komend jaar samen: https://www.dutchcowboys.nl/entertainment/hbo-max-en-discovery-gaan-nog-eerder-samen-als-nieuwe-app

Oh ik hoop niet dat dit betekent dat die levenslange korting eraf gaat, want dan wordt het denk ik einde van HBO voor mij. 

Cookielover schreef op 29-12-2022 om 23:26:

[..]

Friends staat alleen nog op HBO.

Dank! Dan heb ik ze door elkaar gehaald.

Op Amazon is nu een leuke detective: Magpie Murders.

Monika_Geller schreef op 30-12-2022 om 09:27:

[..]

Dank! Dan heb ik ze door elkaar gehaald.

Op Amazon is nu een leuke detective: Magpie Murders.

Klinkt heerlijk! Volgende week maar eens aanslingeren. 

Dutchgirly schreef op 30-12-2022 om 08:54:

[..]

Oh ik hoop niet dat dit betekent dat die levenslange korting eraf gaat, want dan wordt het denk ik einde van HBO voor mij.

Helaas wel, was ook in het nieuws dacht eerst dat het al in was gegaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.