Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-12-2022 om 16:09

Welke streamingdienst heb jij en waarom?

Ik zoek naar een streamingdienst maar zie door de vele aanbieders het bos niet.
Ik houd van series als Oogappels/Flikken Maastricht /Silent witness /Kostuumdrama’s, van alles wat. Ik houd wel van films (humor/natuur/roman/actie), geen horror of fantasy. Als je geen streamingdienst hebt hoef je natuurlijk niet te reageren want dat is mijn vraag niet.

Peiling

Welke streamingdienst heb jij en waarom?
44 stemmen
2%
16%
9%
48%
7%
18%

Nieuws kijk ik eigenlijk nooit. Ik heb een digitaal abonnement op de Volkskrant. Die check ik meerdere keren per dag.

Ik heb Netflix en Npo start.

Vraagje
Ik ben Videoland aan het overwegen. Doordat ik het account met niemand ga delen en dus al twee andere streamingdiensten heb, vind ik een abonnement van 8.99 of 10.99 aan de dure kant. Ik zou dan voor een basis abonnement van 4.99 gaan. Dit basis abonnement is niet reclamevrij. Wat houdt dit precies in? Krijg je voor elke aflevering een reclame te zien? Of krijg je tijdens het kijken van een aflevering een reclameblok? Hopelijk is er iemand die dit abonnement ook heeft en mij kan informeren 😊

Caramelzeezoutchocola schreef op 29-12-2022 om 19:58:

Even een “dummy” vraag hoor, ben er helemaal niet in thuis nog. Maar voor degenen die geen “gewone tv” meer kijken, “kijk “ je bijvoorbeeld het nieuws (als je dat volgt uiteraard)dan ook via zo’n streamingdienst of gewoon op internet?

Ik kijk geen nieuws. Ik lees meestal nieuwsartikelen op nu.nl en nos.nl 

Ik heb HBO voor 4,99, Prime video voor 2,99 en Discovery+ (true crime!) voor 4,99. Alle 3 samen kost het net zoveel als een Netflix abonnement. En meer keus zo, dus ik ben tevreden 😊

Dezyi schreef op 29-12-2022 om 20:07:

[..]

Ik kijk geen nieuws. Ik lees meestal nieuwsartikelen op nu.nl en nos.nl

Ik ook 

Even een “dummy” vraag hoor, ben er helemaal niet in thuis nog. Maar voor degenen die geen “gewone tv” meer kijken, “kijk “ je bijvoorbeeld het nieuws (als je dat volgt uiteraard)dan ook via zo’n streamingdienst of gewoon op internet?

Ik lees kranten online en nos.nl.

Gewone tv staat hier misschien 1 x per week aan. Géén streamingdienst. Maar wel journaal op internet, digitaal abonnement op Trouw (en zaterdageditie op papier) en dig abo op DGP

Dezyi schreef op 29-12-2022 om 20:05:

Ik heb Netflix en Npo start.

Vraagje:
Ik ben Videoland aan het overwegen. Doordat ik het account met niemand ga delen en dus al twee andere streamingdiensten heb, vind ik een abonnement van 8.99 of 10.99 aan de dure kant. Ik zou dan voor een basis abonnement van 4.99 gaan. Dit basis abonnement is niet reclamevrij. Wat houdt dit precies in? Krijg je voor elke aflevering een reclame te zien? Of krijg je tijdens het kijken van een aflevering een reclameblok? Hopelijk is er iemand die dit abonnement ook heeft en mij kan informeren 😊

Ik heb een basis abonnement. Ik krijg vooraf een korte reclame te zien en volgens mij heel soms tussendoor. Maar ik kijk even weinig op videoland op dit moment, dus weet niet zeker. Mijn abonnement was een aanbieding, dus zonde om op te zeggen

Volgens mij betaal ik iets van 9 euro voor Prime, Videoland en Hbo samen. Dat is 5 euro minder dan enkel Viaplay, maar ja voetbal he.. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

29-12-2022 om 20:39

Ik heb Netflix, Disney+, Viaplay, SkyShowtime, Discovery+ en Ziggosport. 
Op elke streamingdienst zit weer iets anders wat we graag kijken,  dus we hebben er steeds meer 

Via NPO Start kijk ik dat, dat is gratis. 

Mug schreef op 29-12-2022 om 20:39:

Op elke streamingdienst zit weer iets anders wat we graag kijken, dus we hebben er steeds meer

Hier ook zo 

Nieuws via krantensites. Maar "gewone tv" kijken we via NLziet. 

Ik kijk ook nooit naar de 'echte' tv. Ik heb Netflix, Videoland en HBO. Ik kijk ook nog wel eens iets via NPO of KIJK maar dat is beiden gratis en dan erger ik me toch aan de reclames 😅

iedereen heeft het over Npo start maar jullie bedoelen npo plus. Want start heeft iedereen. 

Ik heb Netflix. 
Hoe heette die nieuwe streamingdienst ook al weer? Waarbij als je toen (begin dit jaar of zo) afsloot altijd 50% korting kreeg. Ik hoor er nooit iemand meer over. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.