Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-12-2022 om 16:09

Welke streamingdienst heb jij en waarom?

Ik zoek naar een streamingdienst maar zie door de vele aanbieders het bos niet.
Ik houd van series als Oogappels/Flikken Maastricht /Silent witness /Kostuumdrama’s, van alles wat. Ik houd wel van films (humor/natuur/roman/actie), geen horror of fantasy. Als je geen streamingdienst hebt hoef je natuurlijk niet te reageren want dat is mijn vraag niet.

Peiling

Welke streamingdienst heb jij en waarom?
44 stemmen
2%
16%
9%
48%
7%
18%

Wij hebben Nl ziet dus kunnen van de Nederlandse tv alles live kijken of terugkijken, ook rtl etc
Verder Netflix, Videoland, Prime, Sky, en viaplay. De ene keer kijk ik meer Netflix en de andere keer weer iets anders. Wissel het nogal af.

Ik wissel gewoon af. Had eerst Netflix, toen ik daar klaar mee was Videoland en nu Disney Plus. Het is altijd per maand opzegbaar. Hierna Amazon Prime of Discovery + denk ik.

Netflix voor zoon maar die gaat eruit zodra zoon de deur uit is.
Ik huur nog wel eens ern film op Picl. Beetje Pathe thuis maar dan goede films.

Ik vraag me altijd af bij de mensen met meerdere streaming abbo's waar halen jullie de tijd vandaan om te kijken?

Ysenda schreef op 29-12-2022 om 17:57:

Ik vraag me altijd af bij de mensen met meerdere streaming abbo's waar halen jullie de tijd vandaan om te kijken?

Ik heb geen leven

Lollypopje schreef op 29-12-2022 om 17:59:

[..]

Ik heb geen leven

Ik heb geen kinderen 

Ik kijk ook van alles tijdens het sporten.

Ysenda schreef op 29-12-2022 om 17:57:

Oh ik kijk lang niet dagelijks hoor. En ik heb geen kinderen, dat zal ook wel schelen

Amazon prime, Disney+, Videoland en NLziet. 
Ik kijk veel videolyen nlZiet en man juist veel prime en NLziet. 

Broodjebrie schreef op 29-12-2022 om 18:42:

[..]

Oh ik kijk lang niet dagelijks hoor. En ik heb geen kinderen, dat zal ook wel schelen

Juist toen ik nog voor zoon moest zorgen had ik wel eens tijd om te kijken. Idd tijdens het wachten.  Nu is het werken, mantelzorgen, vrijwilligerswerk, contact met vrienden en ik wil ook nog wel eens slapen of mijn huishouden doen. 

Ik heb Amazon Prime cadeau gekregen toen ik wat kocht op Amazon, maar nog niet de tijd genomen om het aanbod te bestuderen. Netflix heb ik gehad. Ik had wel de Bob Ross documentaire willen zien maar toen had ik hem net opgezegd.

wij hebben zelf geen ‘gewone’ Nederlandse tv, dus NLZIET, daarnaast Netflix,F1 en prime (voor de voordelen op Amazon kijk er amper naar) en deze maand Videoland 

Ik heb ze ook bijna allemaal, Netflix, Prime, Hbo, Viaplay, Disney+ en NPO start. Maar we delen eigenlijk elk abbonement wel met iemand waardoor we voor sommigen niet betalen en voor anderen maar een klein beetje. Ik denk dat we bij elkaar net iets meer dan een tientje kwijt zijn per maand. Dan hebben we ook nog spotify voor de muziek.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-12-2022 om 19:52

Tickel schreef op 29-12-2022 om 16:43:

[..]

Kun je de poll ook maken met meerdere keuzes aanvinken?

O ja dat is een goede , zal kijken hoe dat moet en of ik het nog kan veranderen.

Wij hebben Netflix. We kijken zelf niet veel (wel naar The Crown gekeken) maar gebruiken het wekelijks voor de kleinkinderen (paw patrol, buurman&buurman). We delen het abo met dochter.

Ik heb NPO start voor alles publieke omroep, ook vooruit kijken en langer terug kunnen kijken.
Discovery voor true crime.
Amazon Prime, Netflix, Videoland, Apple TV, HBO wissel ik af. Kan eigenlijk nergens veel vinden om te kijken dus als er dan iets is dan neem ik die dienst en hou ik die meestal een paar maanden. 
The Gilded Age is een leuke kostuumserie op HBO. 
Dickinson is een kostuumserie waar ze modern praten op Apple TV.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-12-2022 om 19:58

Even een “dummy” vraag hoor, ben er helemaal niet in thuis nog. Maar voor degenen die geen “gewone tv” meer kijken, “kijk “ je bijvoorbeeld het nieuws (als je dat volgt uiteraard)dan ook via zo’n streamingdienst of gewoon op internet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.