Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
SophieHowl
01-06-2023 om 21:44
Kroonprins Hussein van Jordanië is gerouwd met Rawja Al-Saif, wier moeder een Saudische prinses is.
Vele koninklijke gasten schitterden tijdens de huwelijksplechtigheid (dresscode was zonder tiara) en voor het aansluitende feest waarbij juwelen wel waren tiegestaan.
Máxima in Luisa Beccaria
SophieHowl
01-06-2023 om 21:55
Het gelukkige paar:
De gasten, onder wie Beatrice en Edoardo, Carole Middleton en Pippa met evhrgenoot James:
SophieHowl
01-06-2023 om 22:03
Rawja werd weggegeven door de jongere broer van Hussein, prins Hashem.
SophieHowl
01-06-2023 om 22:08
Willem-Alexander en Máxima zaten naast koning Filip en voor Sofia en Juan-Carlos van Spanje, toch gezamenlijk aanwezig.
Koningin Rania en de moeder van de bruid .
Mugske
01-06-2023 om 22:08
Fleurtje_5 schreef op 14-05-2023 om 14:35:
In onze krant stond gisteren een voorspelling die Nostradamus 460 jaar geleden deed over het koningschap van koning Charles. Nostradamus deed veel voorspellingen, maar ik hoop nu wel dat deze voorspelling niet uitkomt.
Er is een man in australie/ nieuw zeeland die denkt dat hij een zoon is van Charles en Camilla. Hij is ouder dan William.
SophieHowl
01-06-2023 om 22:13
Sophie en Alois von Lichtenstein
en hieronder Filip en dochter kroonprinses Elisabeth van België
Jill Biden en dochter Ashley
Onder: kroonprins Frederik en prinses Mary van Denemarken
SophieHowl
01-06-2023 om 22:26
Prinses Beatrice en Edoardo begroeten koning en koningin van Jordanië voor het banket. De bruid heeft inmiddels ern witte baljurk aan.
Beatrice draagt een diadeem van haar moeder.
SophieHowl
01-06-2023 om 23:18
Prinses Elisabeth doet net als Amalia graag een greep in haar moeders juwelendoosje; hier draagt ze oorhangers met paarse kunzieten, deze edelsteen kende ik nog niet. De jurk is van Essentiel Antwerp.
Fenyw
01-06-2023 om 23:27
Ligt het nou aan mij of gaat Maxima steeds minder op zichzelf lijken? Het is dat ze naast WA staat en door sommige gezichtsuitdrukkingen is ze wel herkenbaar maar ik vind haar helaas steeds meer doorsnee worden en op de rijke dames uit mijn naburige dorp gaan lijken.
SophieHowl
02-06-2023 om 06:08
Fenyw schreef op 01-06-2023 om 23:27:
Ligt het nou aan mij of gaat Maxima steeds minder op zichzelf lijken? Het is dat ze naast WA staat en door sommige gezichtsuitdrukkingen is ze wel herkenbaar maar ik vind haar helaas steeds meer doorsnee worden en op de rijke dames uit mijn naburige dorp gaan lijken.
Misschien ligt het eraan dat alle dames her en der wat Botoxen op dezelfde plekken in het gezicht? Ik denk Máxima wat bij haar wangen.
Of zit het hem in haar kapsel deze keer; losse golven in plaats van opgestoken?
Overigens zaten Willem-Alexander en Máxima eervol op de eerste rij (evenals koning Filip en het Maleise koningspaar), enkele plaatsen verwijderd van de moeder van de bruid en koningin Rania.