Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
SophieHowl
12-04-2023 om 12:13
amarna schreef op 12-04-2023 om 11:42:
[..]
Die serie is net te zien geweest op RTLZ, op vrijdagavond.
Gemist 😢
Eens opzoeken of ik deze serie alsnog kan bekijken.
Fleurtje_5
12-04-2023 om 14:56
SophieHowl schreef op 12-04-2023 om 08:56:
Afgelopen zaterdag woonden prins William en George de voetbalwedstrijd Aston Villa- Nottingham Forest bij. Ze zijn supporters van Aston Villa, dat met 2-0 won.
Vader en zoon:
Leuk om te zien dat William en zijn zoon dezelfde handelingen doen in een tijd dat bv die dame voor hen nog steeds dezelfde blik heeft.
Fleurtje_5
12-04-2023 om 15:01
SophieHowl schreef op 12-04-2023 om 08:50:
[..]
Op 20 april begint er ook een vijfdelige documentaireserie op ITV, getiteld The Real Crown.
Voormalig Hoofd van de Britse strijdkrachten gen. Jackson heeft de erecode gebroken (vertelde hij in een interview) en heeft eenmalig de inhoud een gesprek met koningin Elizabeth bekendgemaakt, dit ging over het uitzenden van Harry (risico op overlijden acceptabel) en William (wilde ook op missie maar mocht uiteindelijk niet) naar Afghanistan.
Ook komt in de serie aan bod dat prins Andrew altijd een strijkplank meenam op handelsmissies (en nog meer eisen had) en zich drukte voor de speeches die hij werd geacht te geven; dit werd gezegd in een interview met de in Bahrein gestationeerde Britse diplomaat Simon Wilson.
Verder aan bod komen; de poging tot kidnap van Anne, de indringer in Buckingham Palace, het gesprek van het hoofd van de Anglicaanse kerk met Camilla, en het liefdesleven van prinses Margaret.
Het valt me op dat ik het nu wel lekker rustig vind zonder die artikelen van H en M.
Draagt Andrew die strijkplank dan ook zelf? De keren dat we in Engeland of Schotland waren was er in het hotel meestal een 'pers' om de pantalon in te 'pletten' (of hoe je zoiets noemt).
SophieHowl
12-04-2023 om 17:07
Fleurtje_5 schreef op 12-04-2023 om 15:01:
[..]
Het valt me op dat ik het nu wel lekker rustig vind zonder die artikelen van H en M.
Draagt Andrew die strijkplank dan ook zelf? De keren dat we in Engeland of Schotland waren was er in het hotel meestal een 'pers' om de pantalon in te 'pletten' (of hoe je zoiets noemt).
Oja die broekenpers
Ik las dat het ambassadepersoneel het belachelijk vond dat de strijkplank in een limousine moest worden vervoerd. Voormalig diplomaat Simon Wilson zegt hierover:
Mr Wilson said: “Prince Andrew always brought a large entourage with him. A private secretary, an equerry, a valet, a lady clerk and a business adviser. We were shocked when a 6ft ironing board was trying to be negotiated into one of the embassy cars.
“I asked the valet and said, ‘this is insane’. And the valet’s reply was, ‘no one knows how to iron his Royal Highness’ trousers like me.”
SophieHowl
12-04-2023 om 17:23
De kogel is door de kerk; Harry zal bij de kroning aanwezig zijn, Meghan niet.
https://nos.nl/artikel/2471160-prins-harry-aanwezig-bij-kroning-charles-meghan-blijft-thuis
Fleurtje_5
13-04-2023 om 10:08
SophieHowl schreef op 12-04-2023 om 17:23:
De kogel is door de kerk; Harry zal bij de kroning aanwezig zijn, Meghan niet.
https://nos.nl/artikel/2471160-prins-harry-aanwezig-bij-kroning-charles-meghan-blijft-thuis
Gelukkig. Want als ze zo neerkijkt op die familie, moet ze er maar beter wegblijven.
Maar dat kan nog alle kanten uit.
SophieHowl
21-04-2023 om 07:30
William en Catherine waren gisteren in Birmingham. Ze bezochten o.a. een Indiaas restaurant en William nam de telefoon op en stond een klant te woord die een tafeltje wilde boeken. Dat liep niet helemaal van een leien dakje want hij wist de straatnaam niet goed.
Uiteindelijke arriveerde de gast een half uur nadat William en Kate weer weg waren; de klant had geen idee gehad dat hij William had gesproken.
https://www.livemint.com/news/world/watch-video-kate-middleton-prince-william-royal-family-customer-call-indian-restaurant-birmingham-uk/amp-11682051706723.html
SophieHowl
21-04-2023 om 08:52
Elders in Birmingham hebben William en Kate in een pub darts gespeeld:
https://www.gelderlander.nl/video/productie/william-en-kate-darten-tijdens-bezoek-aan-pub-in-birmingham-370938
SophieHowl
01-05-2023 om 20:06
Een hoogzwangere Eugenie en haar Beatrice waren met echtgenoten en kinderen aanwezig op een kinderfeestje:
SophieHowl
02-05-2023 om 06:14
Prinses Charlotte is jarig en wordt 8 jaar vandaag.
Zo vader, zo dochter!
SophieHowl
05-05-2023 om 20:19
Prinses Amalia en prinses Beatrix arriveren voor de receptie vanavond voorafgaand aan de kroningsceremonie van koning Charles morgen.
Fleurtje_5
14-05-2023 om 14:35
In onze krant stond gisteren een voorspelling die Nostradamus 460 jaar geleden deed over het koningschap van koning Charles. Nostradamus deed veel voorspellingen, maar ik hoop nu wel dat deze voorspelling niet uitkomt.