Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
Fleurtje_5
09-09-2022 om 13:20
Beterlaat2021! schreef op 09-09-2022 om 10:09:
https://www.youtube.com/watch?v=7UfiCa244XE
Met Paddington bear, énig....!
Dan zegt Paddington: "And Thank You, for everything"
Dolfje
09-09-2022 om 19:37
Ik heb net de toespraak van Koning Charles teruggekeken, ik vond het mooi en moest een traantje wegpinken.
SophieHowl
09-09-2022 om 19:53
Dolfje schreef op 09-09-2022 om 19:37:
Ik heb net de toespraak van Koning Charles teruggekeken, ik vond het mooi en moest een traantje wegpinken.
Heel erg liefdevol gesproken.
Beterlaat2021!
09-09-2022 om 20:25
Ja, mooie speech van Charles!
(Ik moest stiekem even gniffelen toen op een gegeven moment gemeld werd dat hij het paleis had verlaten. Ik dacht : die gaan nog even langs Mac Donalds... )
ShowyHummingbird30
10-09-2022 om 13:02
Ik zit nu even naar de bbc te kijken, de proclamaties. Dit is toch wel een enorm spektakel. Het lijkt wel een middeleeuws toneelstuk. Bijzonder om te zien hoe dit soort eeuwenoude tradities daar nog gewoon gevolgd worden.
Beterlaat2021!
10-09-2022 om 13:23
Ja, wij kijken ook. En realiseren ons dat dit 70 jaar geleden ook gebeurde, maar niet op de TV te zien was!
Fleurtje_5
11-09-2022 om 19:11
Op The Sun is de toespraak terug te kijken:
https://www.thesun.co.uk/news/19762018/king-charles-addresses-nation-speech-queen/
Fleurtje_5
11-09-2022 om 19:23
Ontzettend indrukwekkend de lange rijen mensen langs de lange route:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/11/queen-van-balmoral-naar-holyrood-house/
Cardiff Castle (Wales)
Windsor Castle
Edinburgh Castle
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 19:23
Coreopsis schreef op 10-09-2022 om 13:02:
Ik zit nu even naar de bbc te kijken, de proclamaties. Dit is toch wel een enorm spektakel. Het lijkt wel een middeleeuws toneelstuk. Bijzonder om te zien hoe dit soort eeuwenoude tradities daar nog gewoon gevolgd worden.
Dat vind ik ook van onze Prinsjesdag-rijtoer.
Fleurtje_5
11-09-2022 om 19:29
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 19:23:
[..]
Dat vind ik ook van onze Prinsjesdag-rijtoer.
Nog altijd beter dan de jaarlijkse traditionele Heidag van het kabinet.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 19:32
Ik ben zelf geen royal-watcher, integendeel, maar voor Koningin Elizabeth heb ik altijd bewondering gehad. Die vrouw heeft haar hele leven gewijd aan haar taak en altijd "het instituut" boven haar eigen persoon gesteld.
Ze is erg oud geworden dus het drama om haar overlijden vind ik onterecht. Voor haar familie is het natuurlijk een verlies.
Ik begrijp de massale rouw ook nooit goed, al die huilende mensen...je hebt geen persoonlijke band, kent haar eigenlijk helemaal niet. Het is een soort massa-gedrag waar ik niet van hou.
Die foto met de regenboog ook, komop zeg, puur toeval en niks symbolisch aan.
Ik wens de Britten met Charles een goede nieuwe koning toe, maar Charles zelf is niet te benijden. Uit met de pret en tot zijn dood in het keurslijf.
Fleurtje_5
12-09-2022 om 11:37
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 19:32:
Ik ben zelf geen royal-watcher, integendeel, maar voor Koningin Elizabeth heb ik altijd bewondering gehad. Die vrouw heeft haar hele leven gewijd aan haar taak en altijd "het instituut" boven haar eigen persoon gesteld.
Ze is erg oud geworden dus het drama om haar overlijden vind ik onterecht. Voor haar familie is het natuurlijk een verlies.
Ik begrijp de massale rouw ook nooit goed, al die huilende mensen...je hebt geen persoonlijke band, kent haar eigenlijk helemaal niet. Het is een soort massa-gedrag waar ik niet van hou.
Ik wens de Britten met Charles een goede nieuwe koning toe, maar Charles zelf is niet te benijden. Uit met de pret en tot zijn dood in het keurslijf.
Zij was veel meer dan alleen een leeftijd. Voor het volk voelde het alsof ze er altijd was. Zij was hun rots. Een bescheiden en correcte koningin.
Ik heb koningin Juliana gekend, koningin Beatrix, koning Willem Alexander, en misschien maken we het nog mee als straks Amalia koningin is. Voor de Britten was er al die tijd maar één koningin. En als ze niet was overleden dan leefde ze nog steeds als koningin.
LostJellyfish83
12-09-2022 om 11:56
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 19:32:
Mee eens. Maar goed, zo snap ik ook niks van dat eindeloze gemene geroddel over die familie (en vooral Harry en Meghan). Laat ze met rust zeg.
Herfstappeltaart
12-09-2022 om 12:30
Mug schreef op 12-09-2022 om 11:56:
[..]
Mee eens. Maar goed, zo snap ik ook niks van dat eindeloze gemene geroddel over die familie (en vooral Harry en Meghan). Laat ze met rust zeg.
Ja mee eens.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.