Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
NippyDunlin42
08-09-2022 om 20:48
Tjonge dat dit zo leeft bij mensen. De vrouw is op 96-jarige leeftijd in haar schone lekkere warme bed overleden (neem ik aan).
Daar wordt een heel journaal aan gewijd.
Ik vind dat best bizar.
Over heel de wereld sterven mensen onder de meest erbarmelijke omstandigheden.
Dus ik denk dat de koningin haar zegeningen telt daar waar ze nu is.
Wilgenkatje-
08-09-2022 om 20:50
Haar taak zit erop, ze heeft het allemaal met veel aandacht en toewijding gedaan, trouw tot het eind, een mens uit een stuk, authentiek, dapper.
Ze wordt gemist.
redbulletje
08-09-2022 om 20:55
Elaine68 schreef op 08-09-2022 om 20:48:
Tjonge dat dit zo leeft bij mensen. De vrouw is op 96-jarige leeftijd in haar schone lekkere warme bed overleden (neem ik aan).
Ik vind dat best bizar.
Met haar verdwijnt er een tijdperk. Zij was meer koningin dan alle andere westerse royals bij elkaar.
Wilgenkatje-
08-09-2022 om 20:58
Ik vind dat best bizar.
Zeker, dat is waar!
Tegelijk is het onmisbaar om als gewone alledaagse mensen nu en dan inspirerende en authentieke personages te zien, al is het uit de verte, die hun taak met zorg jarenlang vervullen. Die tot de verbeelding spreken, juist door de lastige tijden heen - geen mens is onfeilbaar. Het geeft emotie om van zo iemand afscheid te nemen en lessen te trekken uit de geschiedenis.
Rondstruiner
08-09-2022 om 21:02
Ik vind dat best bizar.
Het gaat niet zozeer om haar als persoon, maar om het instituut. Dat heeft ze 70 jaar vertegenwoordigd.
Ik ben ook benieuwd wat het voor het Verenigd Koninkrijk gaat betekenen. Daar gaat het niet al te best natuurlijk momenteel, dus dit is wel een klap voor ze denk ik. Zij hield de boel toch bij elkaar.
Ik heb niks met monarchie, maar heb wel grote bewondering en respect voor die vrouw.
NippyDunlin42
08-09-2022 om 21:07
Wilgenkatje- schreef op 08-09-2022 om 20:58:
[..]
Zeker, dat is waar!
Tegelijk is het onmisbaar om als gewone alledaagse mensen nu en dan inspirerende en authentieke personages te zien, al is het uit de verte, die hun taak met zorg jarenlang vervullen. Die tot de verbeelding spreken, juist door de lastige tijden heen - geen mens is onfeilbaar. Het geeft emotie om van zo iemand afscheid te nemen en lessen te trekken uit de geschiedenis.
Nou dit is wel mooi gezegd in ieder geval!
Ik heb haar nooit zo gevolgd dus geen idee.
SophieHowl
08-09-2022 om 21:25
- Rainbows appeared above Buckingham Palace and Windsor Castle as the death of the Queen was announced
- Those hearing the news of her Majesty's death called it a 'sign' and that the Her Majesty has 'really left us'
- A double rainbow also appeared above the Victoria Memorial with some saying it was the Queen 'with Phillip'
Evaluna
08-09-2022 om 21:34
SophieHowl schreef op 08-09-2022 om 21:25:
- Rainbows appeared above Buckingham Palace and Windsor Castle as the death of the Queen was announced
- Those hearing the news of her Majesty's death called it a 'sign' and that the Her Majesty has 'really left us'
- A double rainbow also appeared above the Victoria Memorial with some saying it was the Queen 'with Phillip'
Wat bijzonder 😢🥲
SophieHowl
08-09-2022 om 22:24
Harry en Meghan hebben hun website Archewell Sussex aangepast uit respect naar een enkele foto aangepast, de website is verder buiten werking.
Harry is vanavond ook aangekomen:
Alle royals gebruiken deze foto van koningin Elizabeth op hun social media-accounts:
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.