Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2024

Gisteren is MAFS weer begonnen. Wie kijkt er Ook? Praat er hier over mee.



Het zou me verwonderen als er deze keer 'n stel bij elkaar blijft. Jantine en Jeppe hebben het gezellig samen maar dat is niet voldoende. Jeffrey en Jerney zijn in het begin misschien te hard gegaan, maar die zie ook niet bij elkaar blijven. Erik en Gerben hebben veel lol, maar het is wat te vriendschappelijk. Kim en David, Bastiaan en Suzanne    Tja die 2 uitbundige kleuters bij de kerstman, die gaan elkaar in NL nog een paar keer verplicht zien en dan is het 🏃

MRI

MRI

22-02-2024 om 11:09

madee schreef op 22-02-2024 om 10:11:

Suzanne kleedt zich heel afstandelijk, qua topjes. Alles hooggesloten. Dan snap ik wel dat Bastiaan niet durft of twijfelt. Mijn man en ik zeiden de hele tijd: ze moeten gewoon eens ergens gaan liggen en beginnen met aanraken en zoenen.Dan kan die klik er juist wel zijn of je over de twijfel heen te helpen. Ook bij de andere stellen. Maar Jeffrey en Jerney hebben toch al wat uitgespookt tussen de lakens, kreeg ik de indruk? Die lijken me wel dol op elkaar. En Jeppe en Jantine zie ik ook wel samen verder gaan, die moeten straks thuis ook ff gaan liggen samen 🤭

Echt? die mensen kennen elkaar nog geen week. En ja, je kan via het bed een relatie beginnen maar dat vind ik echt iets voor twintigers. Waarom niet iets opbouwen op grond van eerst eens elkaar verkennen. Maar goed, je hoort het bij Lang leve de liefde ook vaak: 'ze raakt me helemaal niet aan'. En dan kennen ze elkaar acht uur of zo. 

Het hoort blijkbaar bij de mindset waarmee mensen dit soort programmaś aangaan. Misschien een nieuw format: ga meteen met elkaar naar bed en kijk of er een relatie uit kan groeien. Niet mijn kopje thee maar ieder moet het maar voor zich weten. 

MRI schreef op 22-02-2024 om 11:09:

[..]

Echt? die mensen kennen elkaar nog geen week. En ja, je kan via het bed een relatie beginnen maar dat vind ik echt iets voor twintigers. Waarom niet iets opbouwen op grond van eerst eens elkaar verkennen. Maar goed, je hoort het bij Lang leve de liefde ook vaak: 'ze raakt me helemaal niet aan'. En dan kennen ze elkaar acht uur of zo.

Het hoort blijkbaar bij de mindset waarmee mensen dit soort programmaś aangaan. Misschien een nieuw format: ga meteen met elkaar naar bed en kijk of er een relatie uit kan groeien. Niet mijn kopje thee maar ieder moet het maar voor zich weten.

Hij hoeft haar niet meteen te bespringen. Maar hij gaf zelf aan dat hij nu niet weet of ze open staat voor een keer een arm om haar schouders bijvoorbeeld, of even een hand vastpakken ofzo. Het gaat helemaal niet om meteen met elkaar naar bed gaan. Maar Susanne is zo vlak en Bastiaan krijgt geen hoogte van haar. En daardoor durft hij dus helemaal niks. 

Wat aanraken betreft, daar hadden Jeffrey en Jerney gisteren een gesprek over. Jerney miste de aanrakingen van de eerste dagen. Toen ze later op die klif aan zee stonden, pakte Jeffrey haar hand vast. later leek het alsof hij wou benadrukken dat dit niets voorstelde. Voor de camera zei hij, te weten dat ze hoogtevrees heeft en dan doe je dat, alsof er een reden nodig is.
Voor mijn gevoel is hij aan het "uitchecken"...

watertoren schreef op 22-02-2024 om 10:16:

Waarom ergens gaan liggen en aanraken en zoenen als je iemand niet aantrekkelijk vind? Ik wil zelf ook geen lichamelijk contact met iemand die ik niet aantrekkelijk vind.


Helemaal met je eens! 

BlairW schreef op 22-02-2024 om 11:36:

[..]

Hij hoeft haar niet meteen te bespringen. Maar hij gaf zelf aan dat hij nu niet weet of ze open staat voor een keer een arm om haar schouders bijvoorbeeld, of even een hand vastpakken ofzo. Het gaat helemaal niet om meteen met elkaar naar bed gaan. Maar Susanne is zo vlak en Bastiaan krijgt geen hoogte van haar. En daardoor durft hij dus helemaal niks.

Bastiaan mist de onuitgesproken signalen deels wel en niet. Hij heeft al diverse keren uitgesproken fysiek contact te missen, Suzanne heeft daarop al steeds geantwoord dat zij niet zo fysiek is aangelegd. Juist dat is het moment voor Bastiaan daarop verder te vragen door bijvoorbeeld “in het algemeen niet of omdat je die behoefte bij mij niet voelt?” Wat antwoord Bastiaan dan “oké duidelijk, dan weet ik dat”. 

Nee Bastiaan, dan weet je dus nog niets, vraag dan even door. Al begrijp ik ook wel dat hij dat lastig vindt, want ik denk dat hij bang is voor het antwoord en dat stiekem ook wel weet. En mooi dat Suzanne het steeds (nog) een kans wil geven, maar ik denk dat je op een gegeven moment ook wel weet dat het nu echt niet meer gaat komen. Mag aannemen dat je jezelf op deze leeftijd inmiddels wel kent lijkt mij? 

Ik weet niet of dit topic ook voor Videoland-kijkers is, dus schrijf verder niets i.v.m. Spoileren. 

MRI schreef op 22-02-2024 om 11:09:

[..]

Echt? die mensen kennen elkaar nog geen week. En ja, je kan via het bed een relatie beginnen maar dat vind ik echt iets voor twintigers. Waarom niet iets opbouwen op grond van eerst eens elkaar verkennen. Maar goed, je hoort het bij Lang leve de liefde ook vaak: 'ze raakt me helemaal niet aan'. En dan kennen ze elkaar acht uur of zo.

Het hoort blijkbaar bij de mindset waarmee mensen dit soort programmaś aangaan. Misschien een nieuw format: ga meteen met elkaar naar bed en kijk of er een relatie uit kan groeien. Niet mijn kopje thee maar ieder moet het maar voor zich weten.

Dat verkennen begint toch ergens? Ook fysiek eens samen gaan zitten en wat strelen, arm eromheen leggen, dat soort dingen. Niet gelijk all the way voor seks, maar ik mis zelfs de kleinste fysieke verkenning bij hen. Soms kun je iemand pas echt voelen bij iets van aanraking en dat kan helpen. Omdat je geest er soms vreselijk tussen kan zitten (met een soort lijstje van kenmerken)

madee schreef op 22-02-2024 om 12:29:

[..]

Dat verkennen begint toch ergens? Ook fysiek eens samen gaan zitten en wat strelen, arm eromheen leggen, dat soort dingen. Niet gelijk all the way voor seks, maar ik mis zelfs de kleinste fysieke verkenning bij hen. Soms kun je iemand pas echt voelen bij iets van aanraking en dat kan helpen. Omdat je geest er soms vreselijk tussen kan zitten (met een soort lijstje van kenmerken)


nou, dat werkt bij mij toch heel anders. Als ik totaal geen fysieke aantrekkingskracht voel, dan vooral niet strelen en/of een arm om mij heen leggen. 

En ze hebben echt wel diverse malen elkaar een knuffel gegeven, maar als het er niet is, dan is het er gewoonweg niet. Kun je het allemaal wel gaan forceren, maar dat zal eerder averechts werken (althans bij mij zeker). Men kan ook heel simpel geen match zijn, toch?

MRI

MRI

22-02-2024 om 12:50

madee schreef op 22-02-2024 om 12:29:

[..]

Dat verkennen begint toch ergens? Ook fysiek eens samen gaan zitten en wat strelen, arm eromheen leggen, dat soort dingen. Niet gelijk all the way voor seks, maar ik mis zelfs de kleinste fysieke verkenning bij hen. Soms kun je iemand pas echt voelen bij iets van aanraking en dat kan helpen. Omdat je geest er soms vreselijk tussen kan zitten (met een soort lijstje van kenmerken)

Ja natuurlijk het begint ergens. Maar voor mij moet dat gedragen worden door de energie van een wederzijdse klik, aftasten, en respectvol benaderen. Ik heb het nu niet over hen in het bijzonder hoor, ik merk gewoon dat er nogal snel in dating programma's fysiek contact als het ware ge-eist wordt. Dat zou voor mij een afknapper zijn. Nogmaals: de mensen kennen elkaar een paar dagen. 

Het is ook lastig. Zoveel mensen, zoveel wensen (en grenzen). Bij de een begint de klik met een aanraking, bij de ander met een opmerking of blik of bepaald uiterlijk. En dat moet allemaal maar spontaan gebeuren…met camera erbij kan ik me wel voorstellen dat het extra ongemakkelijk is.

watertoren

watertoren

22-02-2024 om 18:29 Topicstarter

Ik ga wel steeds meer een hekel krijgen aan de 'experts' . Ze doen net alsof ze de wijsheid in pacht hebben maar weten er niks van . Dat blijkt wel omdat er maar van al deze seizoenen maar heel weinig stellen zijn overgebleven. En toch doen mensen nog steeds mee met de hoop op liefde. Dat is niet realistisch maar als je realistisch in het leven staat dan doe je aan zo'n programma niet mee. Die experts maken misbruik van mensen om maar spraakmakende tv te maken en ze kijken nergens naar. Zeker als er kinderen in het spel zijn vind ik het walgelijk dat daar niet naar gekeken wordt. Jeffrey heeft 3 kinderen en de jongste was niet in beeld. De jongste is van een andere moeder en zij wil met dit hele gedoe niks te maken hebben . Ik blijf het wel volgen uit nieuwsgierigheid maar eigenlijk vind ik dat dit programma moet stoppen ter bescherming van mensen.

scheel_377685748.jpg?auto=compress%2Cformat&q=50

Maar ja, ik vraag me af :  wie doet er nou mee aan zo'n programma? 
Dan ben je misschien toch ook niet helemaal goed...

watertoren schreef op 22-02-2024 om 18:29:

Ik ga wel steeds meer een hekel krijgen aan de 'experts' . Ze doen net alsof ze de wijsheid in pacht hebben maar weten er niks van . Dat blijkt wel omdat er maar van al deze seizoenen maar heel weinig stellen zijn overgebleven. En toch doen mensen nog steeds mee met de hoop op liefde. Dat is niet realistisch maar als je realistisch in het leven staat dan doe je aan zo'n programma niet mee. Die experts maken misbruik van mensen om maar spraakmakende tv te maken en ze kijken nergens naar. Zeker als er kinderen in het spel zijn vind ik het walgelijk dat daar niet naar gekeken wordt. Jeffrey heeft 3 kinderen en de jongste was niet in beeld. De jongste is van een andere moeder en zij wil met dit hele gedoe niks te maken hebben . Ik blijf het wel volgen uit nieuwsgierigheid maar eigenlijk vind ik dat dit programma moet stoppen ter bescherming van mensen.

Wat betreft kinderen: Ik herinner me van dit seizoen ook een gesprek tussen de experts over een stel met kinderen. Maar ze woonden ver uit elkaar maar wel een match (wellicht ging het over Jeffrey en zijn match). Toen zeiden de experts dat als ze allebei bereid zijn om halverwege te gaan wonen, dat het best moest kunnen. Huh? Niet nagedacht over de andere ouder die ook nog iets in te brengen heeft? En de kindern? Willen zij dat. Ik vond dat nogal idioot. In mijn ogen is het dan géén match. Helaas pindakaas, maar in een dergelijke geval moeten ze bij elkaar in de buurt wonen m.i.

Ik ben elke keer weer blij als ik dan naar mijn man kijk en denk aan hoe wij bij elkaar zijn gekomen. Geen druk, geen meekijkers…

watertoren

watertoren

22-02-2024 om 19:34 Topicstarter

bieb1963 schreef op 22-02-2024 om 19:05:

[..]

Wat betreft kinderen: Ik herinner me van dit seizoen ook een gesprek tussen de experts over een stel met kinderen. Maar ze woonden ver uit elkaar maar wel een match (wellicht ging het over Jeffrey en zijn match). Toen zeiden de experts dat als ze allebei bereid zijn om halverwege te gaan wonen, dat het best moest kunnen. Huh? Niet nagedacht over de andere ouder die ook nog iets in te brengen heeft? En de kindern? Willen zij dat. Ik vond dat nogal idioot. In mijn ogen is het dan géén match. Helaas pindakaas, maar in een dergelijke geval moeten ze bij elkaar in de buurt wonen m.i.

Ja precies,  Er is totaal geen rekening gehouden met de gevoelens van de moeder van het derde kind . Ja zijzelf en haar kind komen niet in beeld maar in een klein dorp op tv weet iedereen wel over wie je het hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.