Media en cultuur
wild-flower
09-12-2023 om 16:08
Kerstreclames 2023 . Welke zijn leuk / ontroerend / tenenkrommend etc . ?
Zet de tissues maar naast de bank want sinds deze week vliegen de kerstreclames je weer om de oren.
Veel mensen vinden reclame toch vaak irritant, maar nu word je tien minuten verwend met soms best mooie filmpjes .
Welke hebben jullie gezien ?
Hebben jullie een favoriet ? Welke moeten we echt gaan zien ( binnen / buitenland ? ) .
Ikzelf vind de reclame van de Lidl met de hond en het wasbeertje erg leuk . ( vooral het einde )
rionyriony
10-12-2023 om 10:03
Sommige kerstreclames begrijp ik niet, maar de doelgroep des te beter. Voor die van de HEMA moet je ook die van vorig jaar hebben gezien, met die zielige Takkie die een heel eind door nattigheid en kou moest afleggen met zijn korte beentjes. Die heeft kennelijk gezelschap gekregen. Ik neem aan dat dit een knuffel is die je bij de HEMA kan kopen en dat is best slim.
Volgend jaar krijgen ze kinderen. Alles kan met kerst.
rionyriony
10-12-2023 om 10:08
Die van Aldi vind ik niks. Je denkt in het begin nog dat er iets gaat komen maar dan komt er een anticlimax. Want Aldi zal best goede kwaliteit hebben maar goedkoop is hij allang niet meer. Telkens als ze dus zeggen dat ze lage prijzen hebben denk ik: je jokt.
lientje69
10-12-2023 om 10:11
rionyriony schreef op 10-12-2023 om 10:08:
Die van Aldi vind ik niks. Je denkt in het begin nog dat er iets gaat komen maar dan komt er een anticlimax. Want Aldi zal best goede kwaliteit hebben maar goedkoop is hij allang niet meer. Telkens als ze dus zeggen dat ze lage prijzen hebben denk ik: je jokt.
Nee idd. Ik was er gisteren weer eens sinds lange tijd. Maar hij is echt duur geworden. Kwaliteit is echt prima. Maar voor de ruimte in je portemonnee hoef je er niet meer heen.
BlairW
10-12-2023 om 10:21
rionyriony schreef op 10-12-2023 om 10:03:
Sommige kerstreclames begrijp ik niet, maar de doelgroep des te beter. Voor die van de HEMA moet je ook die van vorig jaar hebben gezien, met die zielige Takkie die een heel eind door nattigheid en kou moest afleggen met zijn korte beentjes. Die heeft kennelijk gezelschap gekregen. Ik neem aan dat dit een knuffel is die je bij de HEMA kan kopen en dat is best slim.
Volgend jaar krijgen ze kinderen. Alles kan met kerst.
Die van vorig jaar sluit hier toch niet op aan? Takkie had vorig jaar een liefdevol huisje gevonden namelijk. En nu gaat het juist over Siepie die eenzaam is.
Ysenda
10-12-2023 om 10:37
lientje69 schreef op 10-12-2023 om 10:11:
[..]
Nee idd. Ik was er gisteren weer eens sinds lange tijd. Maar hij is echt duur geworden. Kwaliteit is echt prima. Maar voor de ruimte in je portemonnee hoef je er niet meer heen.
Nee, de ah en lidl zijn met de Dirk de goedkoopste tegenwoordig
MidasWolf
10-12-2023 om 10:38
watertoren schreef op 09-12-2023 om 18:08:
Ik ben altijd blij als het januari is en al die zeikreclames afgelopen zijn.
Gelukkig hebben we de rest van het jaar geen reclames
rionyriony
10-12-2023 om 10:39
BlairW schreef op 10-12-2023 om 10:21:
[..]
Die van vorig jaar sluit hier toch niet op aan? Takkie had vorig jaar een liefdevol huisje gevonden namelijk. En nu gaat het juist over Siepie die eenzaam is.
Oh sorry, ik dacht dat Takkie een HEMA-knuffel was die avonturen ging beleven en Siepie een vervolg op dit knuffeldierenthema. Maar kennelijk niet specifiek van de HEMA.
Hoor niet tot de doelgroep.
_Audrey
10-12-2023 om 10:39
BlairW schreef op 10-12-2023 om 10:21:
[..]
Precies.
Deze gaat door op de Sintreclame van dit jaar.
MidasWolf
10-12-2023 om 10:43
Tot nu toe vind ik de meeste kerstreclames leuk, de kerstreclame van Aldi vind ik dan nog het minst leuk.
Zeker Albert Heijn en Plus hebben op veilig gespeeld, op zich niets mis mee.
Die van Bol.Com vind ik ook goed en hiermee spelen ze mooi in op actualiteit.
Zilver_gray
10-12-2023 om 10:52
MidasWolf schreef op 10-12-2023 om 10:43:
Tot nu toe vind ik de meeste kerstreclames leuk, de kerstreclame van Aldi vind ik dan nog het minst leuk.
Zeker Albert Heijn en Plus hebben op veilig gespeeld, op zich niets mis mee.
Die van Bol.Com vind ik ook goed en hiermee spelen ze mooi in op actualiteit.
Ja ik denk dat dat tot nu toe mijn favoriete reclame is. Herkenbaar.
wild-flower
10-12-2023 om 10:54
rionyriony schreef op 10-12-2023 om 10:39:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat Takkie een HEMA-knuffel was die avonturen ging beleven en Siepie een vervolg op dit knuffeldierenthema. Maar kennelijk niet specifiek van de HEMA.
Hoor niet tot de doelgroep.
Hahaha , zowel Takkie als Siepie zijn de huisdieren van Jip en Janneke
Heb alle boekjes nog .
mut
10-12-2023 om 11:45
Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 11:05:
https://www.youtube.com/watch?v=kuRn2S7iPNU&ab_channel=Sainsbury%27s
al van eerder en Engels, maar wel geweldig
Aan die dacht ik ook. Fijn dat jij hem al post.