Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren


Afwasmachinespul, weddenschap waar de verliezer bloot over straat moet, zal wel humoristisch bedoeld zijn, maar dan snap ik de clou niet

Monus schreef op 20-09-2024 om 21:23:

Al een paar jaar erger ik me aan alle super flauwe beeldgrapjes bij de reclames van Cool Blue. Bijvoorbeeld de werkwoord vervoeging kan, waarbij een glazen kan in beeld komt. Of de werkwoord vervoeging wilt, waarbij twee herten (wild) in beeld komen. Het is zo vergezocht, en ontzettend kinderachtig allemaal. En dat zijn maar twee voorbeelden. Het krioelt van de flauwigheid bij al deze reclames.

Ik vind die juist grappig: Krap bij kas = krab (het dier), bij (het vliegende insect) Kas (glazen kas)

Mugske schreef op 20-09-2024 om 23:21:

[..]

Ik vind die juist grappig: Krap bij kas = krab (het dier), bij (het vliegende insect) Kas (glazen kas)

Ik vond ze ook bedt leuk. Maar nu is het idee voor mijn gevoel wel genoeg uitgemolken.

Is dat die reclame met die kerel die aan het eind zegt: "alles vwoorrrr een glimlach"? Die praat zo ontzettend irritant!

Mugske schreef op 20-09-2024 om 23:21:

[..]

Ik vind die juist grappig: Krap bij kas = krab (het dier), bij (het vliegende insect) Kas (glazen kas)

Ik vind ze ook leuk

Die reclame voor krasloten: een stel geeft de jarige een paar sokken en dan zegt die vrouw dat ze er geen moeite voor hebben gedaan. En haar partner vult dan aan dat het een 'lekker afgezaagd' cadeau is.  Zo'n domme saaie reclame.

En de reclame van de Staatsloterij: Twee weg-arbeiders die naar een onbemande machine kijken en dan vraagt de een 'waar is Arie?' Die heeft sabbatical tot 2054 (of zoiets)

Waarschijnlijk afgekeken van een oude mopje. Zo afgezaagd.

Kruidvat vind ik echt heel stom. Ik weet dat het hier een populaire reclame is. Maar ik kan het niet aanzien. Die sjlemielerige onzekere moeder, die meisjes die altijd zo uit de hoogte doen, de flauwe grapjes (aambeienzalf kopen, wát een giller, luchtverfrisser onder je armen hihihaha). Alleen dat kereltje kan ik wel hebben.

Meesje schreef op 21-09-2024 om 13:09:

Kruidvat vind ik echt heel stom. Ik weet dat het hier een populaire reclame is. Maar ik kan het niet aanzien. Die sjlemielerige onzekere moeder, die meisjes die altijd zo uit de hoogte doen, de flauwe grapjes (aambeienzalf kopen, wát een giller, luchtverfrisser onder je armen hihihaha). Alleen dat kereltje kan ik wel hebben.

Ik vind sowieso reclames waarin steeds hetzelfde gezin voorkomt op den duur vervelend worden.

Vanmorgen reden wij achter een vrachtwagen van Kruidvat waarop stond: "wie dit leest is gek op voordeel". Ik kan me voorstellen dat zo'n reclamebureau zit te stuiteren om z'n eigen briljante idee, maar het slaat echt nergens op. Ik lees dat omdat ik nu eenmaal op dezelfde weg rijd.

Fleurtje_5 schreef op 21-09-2024 om 12:46:

Die reclame voor krasloten: een stel geeft de jarige een paar sokken en dan zegt die vrouw dat ze er geen moeite voor hebben gedaan. En haar partner vult dan aan dat het een 'lekker afgezaagd' cadeau is. Zo'n domme saaie reclame.

Ja, daar kan ik ook absoluut niet de humor van inzien. Het wekt bij mij alleen maar irritatie op.

Vroeger had Centraal Beheer een aaneenschakeling van humoristische reclamespotjes. Maar tegenwoordig hoor je op de radio alleen maar klanten die steeds hysterischer worden bij het denken aan eventuele rampen. Niet alleen is het lang niet meer zo grappig, maar het idee is een kopie van de reclamecampagnes van OHRA reclames met een ouder echtpaar en ook een jonger stel. Vooral bij dit tweede stel gebeurt precies hetzelfde met een blik in een hypothetische rampzalige toekomst. De originaliteit is bij Centraal Beheer dus helemaal verdwenen.

Monus schreef op 23-09-2024 om 12:23:

Vroeger had Centraal Beheer een aaneenschakeling van humoristische reclamespotjes. Maar tegenwoordig hoor je op de radio alleen maar klanten die steeds hysterischer worden bij het denken aan eventuele rampen. Niet alleen is het lang niet meer zo grappig, maar het idee is een kopie van de reclamecampagnes van OHRA reclames met een ouder echtpaar en ook een jonger stel. Vooral bij dit tweede stel gebeurt precies hetzelfde met een blik in een hypothetische rampzalige toekomst. De originaliteit is bij Centraal Beheer dus helemaal verdwenen.

En dan iedere keer weer. Xavier, Xavier......KOMT GOED!!!!

Thora schreef op 23-09-2024 om 20:10:

[..]

En dan iedere keer weer. Xavier, Xavier......KOMT GOED!!!!

Ja, nou. Elke keer wordt er een toon aangeslagen die meer bedoeld is voor kleine kleutertjes.

'Wij verzekeren graag mensen die aardig zijn, eerlijk, positief'
Ja...en? Wat moet ik daarmee? Besluiten dat ik daar maar geen verzekering neem, want ik ben vast niet positief genoeg? 

Peaches schreef op 25-09-2024 om 14:51:

'Wij verzekeren graag mensen die aardig zijn, eerlijk, positief'
Ja...en? Wat moet ik daarmee? Besluiten dat ik daar maar geen verzekering neem, want ik ben vast niet positief genoeg?

Sjoerd wel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.