Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
nlies
20-09-2024 om 22:54
Afwasmachinespul, weddenschap waar de verliezer bloot over straat moet, zal wel humoristisch bedoeld zijn, maar dan snap ik de clou niet
Mugske
20-09-2024 om 23:21
Monus schreef op 20-09-2024 om 21:23:
Al een paar jaar erger ik me aan alle super flauwe beeldgrapjes bij de reclames van Cool Blue. Bijvoorbeeld de werkwoord vervoeging kan, waarbij een glazen kan in beeld komt. Of de werkwoord vervoeging wilt, waarbij twee herten (wild) in beeld komen. Het is zo vergezocht, en ontzettend kinderachtig allemaal. En dat zijn maar twee voorbeelden. Het krioelt van de flauwigheid bij al deze reclames.
Ik vind die juist grappig: Krap bij kas = krab (het dier), bij (het vliegende insect) Kas (glazen kas)
Zorroo
21-09-2024 om 11:26
Mugske schreef op 20-09-2024 om 23:21:
[..]
Ik vind die juist grappig: Krap bij kas = krab (het dier), bij (het vliegende insect) Kas (glazen kas)
Ik vond ze ook bedt leuk. Maar nu is het idee voor mijn gevoel wel genoeg uitgemolken.
Poezie
21-09-2024 om 12:05
Is dat die reclame met die kerel die aan het eind zegt: "alles vwoorrrr een glimlach"? Die praat zo ontzettend irritant!
Meesje
21-09-2024 om 12:20
Mugske schreef op 20-09-2024 om 23:21:
[..]
Ik vind die juist grappig: Krap bij kas = krab (het dier), bij (het vliegende insect) Kas (glazen kas)
Ik vind ze ook leuk
Fleurtje_5
21-09-2024 om 12:46
Die reclame voor krasloten: een stel geeft de jarige een paar sokken en dan zegt die vrouw dat ze er geen moeite voor hebben gedaan. En haar partner vult dan aan dat het een 'lekker afgezaagd' cadeau is. Zo'n domme saaie reclame.
Fleurtje_5
21-09-2024 om 12:50
En de reclame van de Staatsloterij: Twee weg-arbeiders die naar een onbemande machine kijken en dan vraagt de een 'waar is Arie?' Die heeft sabbatical tot 2054 (of zoiets)
Waarschijnlijk afgekeken van een oude mopje. Zo afgezaagd.
Meesje
21-09-2024 om 13:09
Kruidvat vind ik echt heel stom. Ik weet dat het hier een populaire reclame is. Maar ik kan het niet aanzien. Die sjlemielerige onzekere moeder, die meisjes die altijd zo uit de hoogte doen, de flauwe grapjes (aambeienzalf kopen, wát een giller, luchtverfrisser onder je armen hihihaha). Alleen dat kereltje kan ik wel hebben.
RoosOpJeHoed
21-09-2024 om 15:17
Meesje schreef op 21-09-2024 om 13:09:
Kruidvat vind ik echt heel stom. Ik weet dat het hier een populaire reclame is. Maar ik kan het niet aanzien. Die sjlemielerige onzekere moeder, die meisjes die altijd zo uit de hoogte doen, de flauwe grapjes (aambeienzalf kopen, wát een giller, luchtverfrisser onder je armen hihihaha). Alleen dat kereltje kan ik wel hebben.
Ik vind sowieso reclames waarin steeds hetzelfde gezin voorkomt op den duur vervelend worden.
Vanmorgen reden wij achter een vrachtwagen van Kruidvat waarop stond: "wie dit leest is gek op voordeel". Ik kan me voorstellen dat zo'n reclamebureau zit te stuiteren om z'n eigen briljante idee, maar het slaat echt nergens op. Ik lees dat omdat ik nu eenmaal op dezelfde weg rijd.
Monus
21-09-2024 om 15:59
Fleurtje_5 schreef op 21-09-2024 om 12:46:
Die reclame voor krasloten: een stel geeft de jarige een paar sokken en dan zegt die vrouw dat ze er geen moeite voor hebben gedaan. En haar partner vult dan aan dat het een 'lekker afgezaagd' cadeau is. Zo'n domme saaie reclame.
Ja, daar kan ik ook absoluut niet de humor van inzien. Het wekt bij mij alleen maar irritatie op.
Monus
23-09-2024 om 12:23
Vroeger had Centraal Beheer een aaneenschakeling van humoristische reclamespotjes. Maar tegenwoordig hoor je op de radio alleen maar klanten die steeds hysterischer worden bij het denken aan eventuele rampen. Niet alleen is het lang niet meer zo grappig, maar het idee is een kopie van de reclamecampagnes van OHRA reclames met een ouder echtpaar en ook een jonger stel. Vooral bij dit tweede stel gebeurt precies hetzelfde met een blik in een hypothetische rampzalige toekomst. De originaliteit is bij Centraal Beheer dus helemaal verdwenen.
Thora
23-09-2024 om 20:10
Monus schreef op 23-09-2024 om 12:23:
Vroeger had Centraal Beheer een aaneenschakeling van humoristische reclamespotjes. Maar tegenwoordig hoor je op de radio alleen maar klanten die steeds hysterischer worden bij het denken aan eventuele rampen. Niet alleen is het lang niet meer zo grappig, maar het idee is een kopie van de reclamecampagnes van OHRA reclames met een ouder echtpaar en ook een jonger stel. Vooral bij dit tweede stel gebeurt precies hetzelfde met een blik in een hypothetische rampzalige toekomst. De originaliteit is bij Centraal Beheer dus helemaal verdwenen.
En dan iedere keer weer. Xavier, Xavier......KOMT GOED!!!!
Monus
24-09-2024 om 16:00
Thora schreef op 23-09-2024 om 20:10:
[..]
En dan iedere keer weer. Xavier, Xavier......KOMT GOED!!!!
Ja, nou. Elke keer wordt er een toon aangeslagen die meer bedoeld is voor kleine kleutertjes.
Peaches
25-09-2024 om 14:51
'Wij verzekeren graag mensen die aardig zijn, eerlijk, positief'
Ja...en? Wat moet ik daarmee? Besluiten dat ik daar maar geen verzekering neem, want ik ben vast niet positief genoeg?
Thora
25-09-2024 om 16:32
Peaches schreef op 25-09-2024 om 14:51:
'Wij verzekeren graag mensen die aardig zijn, eerlijk, positief'
Ja...en? Wat moet ik daarmee? Besluiten dat ik daar maar geen verzekering neem, want ik ben vast niet positief genoeg?
Sjoerd wel