Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren


Herfstappeltaart schreef op 04-06-2024 om 18:47:

Dat spotje van de overheid over "bijspringen". Zorg gewoon dat de kinderopvang goed geregeld is en betaalbaar.
Maar ja....de participatiemaatschappij...

Nou inderdaad, belachelijk. We moeten allemaal fulltime werken, helpen op school, voor onze ouders zorgen en ook aan de andere ouderen in onze omgeving denken, helpen op de vereniging of ander vrijwilligerswerk. Anders loopt alles vast. O ja, en graag dan ook nog even hier en daar bijspringen bij een gezin graag.
Als je tijd en energie hiervoor hebt en het graag doet, prima natuurlijk. Maar ik vind het niet aan een overheid om dit op deze manier als 'leefregel' te brengen. En dan ook op zo'n kleutertoon met poppetjes. Nee..ik ben dan ook geen fan van de participatiemaatschappij. Vind dat gewoon een eufemisme voor 'regel het allemaal zelf maar, dat kost minder'. 

Peaches schreef op 04-06-2024 om 22:44:

[..]

Die over fietsen?

Afschuwelijk vind ik die.

Ik hoorde hem net weer, het gaat inderdaad over fietsen.

oooh, al die reclames over oranje/voetbal,ik word er niet goed van

De ANWB alarmcentrale is weer terug hoor. Ik heb op vakantie mijn been gebrokaahhhn. En nu mis ik mijn vlucht. AAAAIIIIIII!!!!! Wij gaan het regelen hoor.

Vorig jaar dezelfde reclame. Iets nieuws verzinnen ho maar.

lavande! schreef op 10-06-2024 om 23:28:

oooh, al die reclames over oranje/voetbal,ik word er niet goed van

Vooral die met Wesley Snijder, heeft ie ook nog een draak van een liedje gemaakt met een andere Wesley!

Poezie schreef op 12-06-2024 om 11:24:

[..]

Vooral die met Wesley Snijder, heeft ie ook nog een draak van een liedje gemaakt met een andere Wesley!

Poezie schreef op 12-06-2024 om 11:24:

[..]

Vooral die met Wesley Snijder, heeft ie ook nog een draak van een liedje gemaakt met een andere Wesley!

ik heb geen idee of het met Wesley is, ik heb helemaal niks met voetbal. Maar je merkt gewoon aan het agressieve opdringerige gedoe van reclames dat er weer een voetbalgedoe aan zit te komen, en hier word ik doodziek van

Niet irritant, maar ik had er wel mijn vraagtekens bij:

Zag gisteren op TV de reclame voor de postcode loterij (?) met Wim Van den Driessche. Terwijl ik jàren geleden over hem het verhaal heb gehoord dat hij een paar miljoen van een oud-tante heeft geërfd en daarom alleen rollen en voorstellingen speelt die hij uit artistiek oogpunt wil spelen.
Dus ik vond het vooral heel raar (of grappig) om uitgerekend hem reclame te zien maken voor een loterij...

En wat betreft al die oranje reclames: ik moet telkens weer gniffelen dat mensen echt denken dat we dit keer wel "ver" gaan komen en er zo veel geld in durven streken. Het feit dat je moet refereren aan het EK van 1988 zegt toch eigenlijk al hoe triest het gesteld is. Over een week of twee zijn we er weer vanaf is mijn mantra.

Die oranje-sfeer-makers-reclame (steeds getoond bij Oranje-Zomer) met Nicolet van dam vind ik zo zo zo mega irritant.

De reclame met "statiemoney", vind het ook niet gek dat ze qua taal op school hard achteruit hollen als straattaal genormaliseerd wordt.

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 06:46:

De reclame met "statiemoney", vind het ook niet gek dat ze qua taal op school hard achteruit hollen als straattaal genormaliseerd wordt.

idd dié. Had ik al eerder hier iets over geschreven. En die man lacht zo eng op het eind... brrrr Schijnt een BNner te zijn maar ik ken hem niet en ik wil hem ook niet kennen 

Ik vind veel reclames met rappers, of straattaal zoals statiemoney helemaal  niks. Vaak versta ik er niks van en gaat de essentie  van wat ze zeggen totaal aan me voorbij. Soms lees ik hier dan wat ze zeggen / schreeuwen of proberen over te brengen  in een soort liedje en dan denk ik: oh...gaat  het daar over?? Ik snap dan gewoon niet wat ze precies  zeggen of willen bereiken.

Inderdaad. Steeds maar weer dat money. Zeg gewoon geld. Desnoods poen.

En de kinderen van groep 8 zijn er ook weer. Heeft volgens mij iets te maken met de belastingdienst. Het eindigt met kinderen die quasie vals en ongelijk een niet bestaand lied zingen. Samen, samen, samen met elkaar. Echt zo fijn die verbinding

Die stem van de Veneta reclame trek ik ook niet 

MartinJ schreef op 19-06-2024 om 13:21:

Die stem van de Veneta reclame trek ik ook niet

Deze inderdaad!

En nog steeds vind ik die reclame van Amazon vreselijk. Lisa die haar pakje opende.. 5 sterren van lisa. Blegh

nou ik wordt moe van die luier reclames na 20:00 s,avonds. Zeker die ene waarbij het kind op een glasplaat gaat zitten. Ja er gebeurt niets, maar toch.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.