Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Hamer
25-09-2022 om 10:06
SophieHowl schreef op 25-09-2022 om 09:57:
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat de Britse pers wel heel overdreven losgaat op Meghan. Naar aanleiding van het boek dat @hamer noemde, staat er dan niet één, maar staan soms wel drie artikelen, bovenaan op de voorpagina.
Het lijkt wel of na de dood van Elizabeth, nu de andere royals dus officieel in de rouw zijn, Meghan en Harry vogelvrij zijn verklaard want het is niet kies om iets over andere royals te schrijven?
Dat komt ook dat er deze week twee boeken zijn verschenen: dat van Valentine Low en dat van Katie Nichols. Daarnaast schijnt er achter de schermen nog wat geruzied te zijn waarover de media niet wilden schrijven tijdens de rouwperiode, maar die is nu voorbij.
Ik heb overigens wel dingen gezien over de nieuwe koning en de nieuwe prins van Wales en prinses Anne en Edward, maar die gaan voornamelijk over het in ontvangst nemen van condoleances (Edward zelfs in Duitsland).
Hamer
25-09-2022 om 10:10
Het graf van de koningin, prins Philip, haar vader koningin George VI, haar moeder en zus is te bezoeken in Windsor: St. George’s Chapel is weer geopend voor publiek.
LittleIbex87
25-09-2022 om 10:22
SophieHowl schreef op 25-09-2022 om 09:57:
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat de Britse pers wel heel overdreven losgaat op Meghan. Naar aanleiding van het boek dat @hamer noemde, staat er dan niet één, maar staan soms wel drie artikelen, bovenaan op de voorpagina.
Het lijkt wel of na de dood van Elizabeth, nu de andere royals dus officieel in de rouw zijn, Meghan en Harry vogelvrij zijn verklaard want het is niet kies om iets over andere royals te schrijven?
Ik vind het ook overdreven en los wat ik van het stel vindt. Het feit dat Charles en William niets zeggen wil niet zeggen dat er niet expres gelekt wordt. Het is een ziek systeem.
SophieHowl
25-09-2022 om 11:05
Hamer schreef op 25-09-2022 om 10:04:
Het boek van Valentine Low over de “Sussex Survival Club” (uittreksel):
https://www.thesun.co.uk/fabulous/19909462/harry-meghan-staff-traumatised-sussex-survivors-club/amp/
Ook Harry wordt genoemd; hij stuurde onbeschofte e-mails naar het personeel.
Fleurtje_5
25-09-2022 om 11:21
Hamer schreef op 25-09-2022 om 10:10:
Het graf van de koningin, prins Philip, haar vader koningin George VI, haar moeder en zus is te bezoeken in Windsor: St. George’s Chapel is weer geopend voor publiek.
Dat zou ik graag willen bezoeken. Helaas zit dat er (op het moment) niet in.
Fleurtje_5
25-09-2022 om 11:36
Reficul schreef op 25-09-2022 om 10:22:
[..]
Ik vind het ook overdreven en los wat ik van het stel vindt. Het feit dat Charles en William niets zeggen wil niet zeggen dat er niet expres gelekt wordt. Het is een ziek systeem.
Maar dat lekken hoeft niet eens door C en W gebeuren.
Verder heb ik er geen moeite mee als Tazz of Lady C meer weten zolang het maar waar is wat ze zeggen. En niet bedoeld zijn om met opzet het koningshuis te schaden.
Valt mij wel telkens op dat zo'n buitenstaander als Omib wel telkens op de hoogte is van persoonlijke details die verder niemand kan weten, en bv over een foto beschikt die op lange afstand is genomen, een foto die verder niemand heeft. Hoe weet Omib dat de telelens op dat moment en bij die deur gericht moet zijn om Charles met H en M op de trap te kunnen fotograferen?
Als een cameraploeg uit Amerika in Engeland H en M wil filmen (als ze langs de vele bloemen lopen. Ik vond het op een gegeven moment zelfs op een promotietour lijken, maar dat mag ik vast niet zeggen) of dat de camera bij het paleis op de loer ligt vind ik wel erg ver gaan. Men gaat vanuit Amerika toch ook niet bij ons koningspaar op de loer liggen. En dat alles vanwege de centen en de roem.
Daarbij vind ik dat een stel dat een bom-interview gaf om het koningshuis te schaden niet moet klagen over 'een ziek systeem' als mensen het opnemen voor het koningshuis.
ShowyHummingbird30
25-09-2022 om 11:47
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2022 om 11:36:
[..]
Verder heb ik er geen moeite mee als Tazz of Lady C meer weten zolang het maar waar is wat ze zeggen. En niet bedoeld zijn om met opzet het koningshuis te schaden.
Hoe weet jij of het waar is? Datgene wat Harry en Meghan zeggen of laten lekken kan net zo goed waar zijn. Alleen de direct betrokkenen weten wat wel en niet klopt. Vrijwel alles in dit topic komt uit de roddelpers, ook Tazz en Lady C vallen daar ook onder.
Men mag van jou het koningshuis niet schaden, maar individuen (H en M) wel? Ik zie eerlijk gezegd alleen maar moddergooien, beide kanten op. Dat is vooral triest.
Fleurtje_5
25-09-2022 om 12:12
Coreopsis schreef op 25-09-2022 om 11:47:
[..]
Hoe weet jij of het waar is? Datgene wat Harry en Meghan zeggen of laten lekken kan net zo goed waar zijn. Alleen de direct betrokkenen weten wat wel en niet klopt. Vrijwel alles in dit topic komt uit de roddelpers, ook Tazz en Lady C vallen daar ook onder.
Men mag van jou het koningshuis niet schaden, maar individuen (H en M) wel? Ik zie eerlijk gezegd alleen maar moddergooien, beide kanten op. Dat is vooral triest.
Kijk bv het laatste filmpje van Tazz dat hier geplaatst is. Ik vind het filmpje ook nog eens leerzaam. Ik wist niets over die protocollen waar Tazz het over heeft.
Voorbeeld waarom ik Tazz geloof:
H was diep beledigd dat de letters E R van de schouders van zijn uniform waren gehaald toen hij het uniform mocht dragen tijdens de wake. Er verschenen foto's dat die insignes wel op William's uniform zaten en zelfs bij Andrew. Maar niet bij Harry. Maar Tazz haalt dan wel foto's tevoorschijn van Harry in zijn uniform in 2018. Die letters zaten er toen ook niet op. Dat was toen geen enkel probleem. Aan de foto's kun je zien of het klopt.
Daarbij heeft Harry zelf de keuze gemaakt om geen werkende royal meer te zijn, hij heeft zelf afstand genomen van het koningshuis, hij maakte de keuze om de queen niet meer te 'dienen', maar koos vol overtuiging om netflix te 'dienen'. 'Klopt dat' denk je?
Waarom zou hij dan insignes willen dragen alsof hij werkende royal is? De queen gaf hen een jaar de tijd om terug te keren. Dat deden ze ook niet. Klopt dat?
Alles wat Tazz vertelde is terug te voeren, maar het mediacircus dat ze zelf opzoeken gaat zo snel dat zaken zoals bv dat uniform uit 2018 door velen gauw in de vergetelheid raken.
Waarom ik niet alles geloof wat H en M zeggen?
Hoeveel voorbeelden wil je dat ik noem waarin het waarheidsgehalte ver onder peil lag?
Een voorbeeld: In het begin zei Omib dat hij het boek Finding Freedom had geschreven in samenwerking met M. Daarna werd in alle toonaarden ontkend dat M met het boek had mee gewerkt. Omid ontkende, M ontkende. En dat bleef M ook steeds ontkennen. Maar bij de rechter gaf M uiteindelijk wel toe dat ze er wel aan had mee gewerkt, met de smoes dat ze dat was vergeten.
Het bruidskindjes pesten bij het passen van de kleertjes. Een medewerkster van de bruidsmodezaak vertelde wat er was gebeurd. Dan valt ook op z'n plek waarom Charlotte destijds huilde.
Hamer
25-09-2022 om 13:18
Coreopsis schreef op 25-09-2022 om 11:47:
[..]
Taz misschien wel naar Lady C krijgt haar informatie uit het koningshuis zelf, vermoed ik, en volgens mij via de Gloucesters.
Ik ben het overigens met je eens dat er van alle kanten gelekt wordt. Dat was trouwens niet anders dan toen prinses Margaritha trouwde met De Roy van Zuydewijn.
Hamer
25-09-2022 om 13:22
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2022 om 11:21:
[..]
Dat zou ik graag willen bezoeken. Helaas zit dat er (op het moment) niet in.
Ik ga wel binnenkort naar Londen, ik weet niet of ik naar St. George’s Chapel ga.
Hamer
25-09-2022 om 13:28
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2022 om 11:36:
[..]
Maar dat lekken hoeft niet eens door C en W gebeuren.
(…)
Valt mij wel telkens op dat zo'n buitenstaander als Omib wel telkens op de hoogte is van persoonlijke details die verder niemand kan weten, en bv over een foto beschikt die op lange afstand is genomen, een foto die verder niemand heeft. Hoe weet Omib dat de telelens op dat moment en bij die deur gericht moet zijn om Charles met H en M op de trap te kunnen fotograferen?
Het is vrij simpel: Omid Scobie krijgt zijn informatie van/via Harry en Meghan, hij wordt zelfs als hun officieuze woordvoerder gezien. Gayle King idem dito.
Valentine Low heeft zijn informatie rechtstreeks van de voormalige personeelsleden (heeft hij zelf gezegd), mogelijk met instemming van Charles en/of William.
Andere Royal reporters - journalisten en YouTubers als Bookworm2 - moeten het van wisselende bronnen hebben. Daar lijken ook hovelingen tussen te zitten. River op YouTube heeft connecties in de (hoge) adel. Daarnaast zijn er altijd burgers die dingen horen en zien en dingen naar buiten brengen.
Fleurtje_5
25-09-2022 om 19:05
Hamer schreef op 25-09-2022 om 13:28:
[..]
Het is vrij simpel: Omid Scobie krijgt zijn informatie van/via Harry en Meghan, hij wordt zelfs als hun officieuze woordvoerder gezien. Gayle King idem dito.
Valentine Low heeft zijn informatie rechtstreeks van de voormalige personeelsleden (heeft hij zelf gezegd), mogelijk met instemming van Charles en/of William.
Andere Royal reporters - journalisten en YouTubers als Bookworm2 - moeten het van wisselende bronnen hebben. Daar lijken ook hovelingen tussen te zitten. River op YouTube heeft connecties in de (hoge) adel. Daarnaast zijn er altijd burgers die dingen horen en zien en dingen naar buiten brengen.
Mogelijk met instemming van Charles en of William, maar misschien ook niet, omdat het eerst de bedoeling was dat de uitkomst van het onderzoek niet in het openbaar werd ge deeld. Toen waren sommige deelnemers teleurgesteld en hadden het gevoel dat het resultaat van het onderzoek in de doofpot zou verdwijnen.
Hamer
26-09-2022 om 18:03
Iets grappigs: de hertog van Norfolk (hoogste niet-koninklijke edelman in Groot-Brittannië), is zijn rijbewijs zes maanden kwijt wegens rijden met zijn mobieltje in zijn hand en ook nog door een rood licht. Hij moest voorkomen bij de rechter.
Maar wat voerde hij nu aan tot zijn verdediging? Dat hij zijn auto nodig heeft om de kroning van koning Charles te regelen!
De rechter erkende dat de hertog inderdaad als hertog van Norfolk een bijzondere plaats in de maatschappij heeft (de Norfolks regelen altijd de uitvaarten en kroningen van de monarch, al hinderden jaren), maar dat hij door een rijontzegging niet buitenissig werd gestraft. (De hertog is rijk kan zich makkelijk laten rondrijden).
Zie Daily Mail voor degene die het wil nalezen.
Fleurtje_5
26-09-2022 om 18:46
Hamer schreef op 26-09-2022 om 18:03:
Iets grappigs: de hertog van Norfolk (hoogste niet-koninklijke edelman in Groot-Brittannië), is zijn rijbewijs zes maanden kwijt wegens rijden met zijn mobieltje in zijn hand en ook nog door een rood licht. Hij moest voorkomen bij de rechter.
Maar wat voerde hij nu aan tot zijn verdediging? Dat hij zijn auto nodig heeft om de kroning van koning Charles te regelen!
De rechter erkende dat de hertog inderdaad als hertog van Norfolk een bijzondere plaats in de maatschappij heeft (de Norfolks regelen altijd de uitvaarten en kroningen van de monarch, al hinderden jaren), maar dat hij door een rijontzegging niet buitenissig werd gestraft. (De hertog is rijk kan zich makkelijk laten rondrijden).
Zie Daily Mail voor degene die het wil nalezen.
Dat hij zich maar laat rijden idd. Ben meteen gaan googlen hoe die hertog er uit ziet.
Foto AFP.
Dit is um dus.