Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog een recente documentaire over Camilla die ik niet kende:

https://youtu.be/dzKZo5fXuIQ

(Op het laatst is het geluid verstoord).

Het nieuwe monogram van koning Charles:

ko-nig-charles.jpg

Ik vind het nogal wat om op die leeftijd (Camilla is toch inmiddels 75?) te moeten aantreden voor zo'n zware baan. Normale mensen genieten allang van hun pensioen. Ben benieuwd hoelang ze het volhouden.

arnica25 schreef op 27-09-2022 om 10:21:

Ik vind het nogal wat om op die leeftijd (Camilla is toch inmiddels 75?) te moeten aantreden voor zo'n zware baan. Normale mensen genieten allang van hun pensioen. Ben benieuwd hoelang ze het volhouden.

ze zijn gewend aan oudere vorsten, Edward VII, William IV en George IV bijvoorbeeld. Theoretisch mag ook koning Willem-Alexander doorgaan tot zijn dood. Abdicatie is geen verplichting voor een Nederlandse monarch.

Hamer schreef op 27-09-2022 om 10:32:

[..]

ze zijn gewend aan oudere vorsten, Edward VII, William IV en George IV bijvoorbeeld. Theoretisch mag ook koning Willem-Alexander doorgaan tot zijn dood. Abdicatie is geen verplichting voor een Nederlandse monarch.

Klopt maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb Camilla bijvoorbeeld al een aantal keer met haar hoofd zien beven. 75 jaar begint hoog bejaard te worden. Om dan nog aan zo'n zware taak te moeten beginnen vind ik nogal wat. Charles oogt in mijn ogen wat gezonder maar aan zijn lopen zie je echt zijn leeftijd wel.

Hamer schreef op 26-09-2022 om 22:48:

Nog een recente documentaire over Camilla die ik niet kende:

https://youtu.be/dzKZo5fXuIQ

(Op het laatst is het geluid verstoord).

Ik heb het helemaal afgekeken. Leuk.

Toen Camilla in juli jarig was had ik het een en ander 'uitgespit'. Wat leuk dat ik nu haar zus Annabel in dit filmpje zag. Ze lijken best veel op elkaar.
En wat fijn dat hier ook de overgrootmoeder van Camilla, Alice Keppel, en de grootmoeder, Sonia Keppel, werden genoemd en foto's van werden getoond.

Dank je wel.

arnica25 schreef op 27-09-2022 om 14:21:

[..]

Klopt maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb Camilla bijvoorbeeld al een aantal keer met haar hoofd zien beven. 75 jaar begint hoog bejaard te worden. Om dan nog aan zo'n zware taak te moeten beginnen vind ik nogal wat. Charles oogt in mijn ogen wat gezonder maar aan zijn lopen zie je echt zijn leeftijd wel.

Ja de leeftijd begin je inderdaad wel af te zien. 

arnica25 schreef op 27-09-2022 om 14:21:

[..]

President Biden word in november 80 jaar. Bij hem kan je de leeftijd niet alleen zien maar ook horen. Die man aan de macht van zo'n groot land vind ik maar niks. Donald Trump is 76 jaar, die had qua energie makkelijk nog even kunnen doorgaan.

Bij Camilla zag ik jaren geleden al iets van beven waarbij ik me afvroeg of dat niet door een zekere spanning komt. Want dat zie je maar heel af en toe. Zij doet het geweldig en ze doet het graag.

ik lees altijd gezellig mee, leuk om te zien hoeveel sommigen weten/lezen. Ik las vandaag: https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/royalty/artikel/5335932/queen-consort-camilla-hofdames-breken-met-traditie

Chiquita schreef op 27-09-2022 om 17:12:

ik lees altijd gezellig mee, leuk om te zien hoeveel sommigen weten/lezen. Ik las vandaag: https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/royalty/artikel/5335932/queen-consort-camilla-hofdames-breken-met-traditie

GettyImages-1242910213.jpg?itok=xU-YaG_0&offsetX=0&offsetY=86&cropWidth=1024&cropHeight=576&width=1024&height=576&impolicy=dynamic

Welkom Chiquita.

Wat een mooie kleur en prachtige hoedenspelt.
In je link zag ik een link staan met de woorden: "Britten zien liever Diana als koningin dan Camilla"

Ze weten toch wel dat die kans zeeeeeer klein is? Daarbij is Camilla de echtgenote van koning Charles. Het huwelijk met Diana was geen succes. Hij koos toen en kiest nu nog steeds voor Camilla ook al wil de fan van Diana dat liever niet.

SophieHowl

SophieHowl

27-09-2022 om 23:18 Topicstarter

Chiquita schreef op 27-09-2022 om 17:12:

ik lees altijd gezellig mee, leuk om te zien hoeveel sommigen weten/lezen. Ik las vandaag: https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/royalty/artikel/5335932/queen-consort-camilla-hofdames-breken-met-traditie

Leuk dat je nu ook een artikel plaatst Chiquita!

Ik vind dat bijna revolutionair van Camilla. Het lijkt me in haar positie ook heerlijk om even tijd zonder persoonlijk personeel in haar privé-vertrekken door te brengen.

Ik vraag me wel af hoe Charles dat zelf gaat doen; zijn schoenveters worden  gestreken, de plug in bad moet juist zitten, zijn tandpasta wordt op zijn tandenborstel gedaan…

https://www.ok.co.uk/royal/king-charles-behind-closed-doors-27991304.amp

SophieHowl schreef op 27-09-2022 om 23:18:

[..]

Ik vind dat bijna revolutionair van Camilla. Het lijkt me in haar positie ook heerlijk om even tijd zonder persoonlijk personeel in haar privé-vertrekken door te brengen.

Ik vraag me wel af hoe Charles dat zelf gaat doen; zijn schoenveters worden gestreken, de plug in bad moet juist zitten, zijn tandpasta wordt op zijn tandenborstel gedaan…

1_The-Prince-Of-Wales-And-Duchess-Of-Cornwall-Visit-Wales.jpg

A loving moment for the King and Camilla, the Queen Consort(Image: Getty Images)

Camilla red zich wel zonder hofdame.
Bij Charles zal wel alles bij het oude patroon blijven. Hij zal nu misschien nog veel meer begeleiders en adviseurs hebben.

SophieHowl schreef op 27-09-2022 om 23:18:

[..]

Ik vraag me wel af hoe Charles dat zelf gaat doen; zijn schoenveters worden gestreken, de plug in bad moet juist zitten, zijn tandpasta wordt op zijn tandenborstel gedaan…

Die tandpasta was volgens mij alleen toen zijn arm in het gips zat; is uit zijn gipsverband gehaald. 

De podcast van Meghan gaat weer van start.

Na een stilte van vier weken keert de podcast Archetypes van Meghan aanstaande dinsdag terug met een nieuwe aflevering. De hertogin van Sussex lanceerde de podcast in augustus en kwam gelijk wereldwijd op de nummer één-positie terecht, maar stopte na drie afleveringen toen koningin Elizabeth overleed.

De officiële rouwperiode van de Britse koninklijke familie kwam dinsdag ten einde. Deze duurde tot zeven dagen na de uitvaart van de Queen.

In de eerste aflevering van Archetypes sprak Meghan uitgebreid met Serena Williams over het stoppen met tennis, en in de tweede aflevering was Mariah Carey te gast. In de aflevering van 4 oktober spreekt ze met comedian en actrice Margaret Cho over Aziatisch-Amerikaanse rolmodellen in de entertainmentindustrie.

Bron: Telegraaf

arnica25 schreef op 28-09-2022 om 16:10:

De podcast van Meghan gaat weer van start.

Na een stilte van vier weken keert de podcast Archetypes van Meghan aanstaande dinsdag terug met een nieuwe aflevering. De hertogin van Sussex lanceerde de podcast in augustus en kwam gelijk wereldwijd op de nummer één-positie terecht, maar stopte na drie afleveringen toen koningin Elizabeth overleed.

De officiële rouwperiode van de Britse koninklijke familie kwam dinsdag ten einde. Deze duurde tot zeven dagen na de uitvaart van de Queen.

In de eerste aflevering van Archetypes sprak Meghan uitgebreid met Serena Williams over het stoppen met tennis, en in de tweede aflevering was Mariah Carey te gast. In de aflevering van 4 oktober spreekt ze met comedian en actrice Margaret Cho over Aziatisch-Amerikaanse rolmodellen in de entertainmentindustrie.

Bron: Telegraaf

En volgens crazy days and nights is er ruzie over de inhoud: https://www.crazydaysandnights.net/2022/09/blind-item-12_28.html?m=1

The battles raging between the alliterate one and her husband over the direction of some podcast episodes and his book, are epic. There are other people involved which is giving brand new insights into the relationship or the destruction of it.

Er gingen al geruchten dat ze de inhoud van zowel podcasts van Meghan als memoires/boek van Harry inhoudelijk wilden aanpassen in verband met het overlijden van de koningin (logisch) en omdat die te negatief zouden zijn over de koninklijke familie. Spotify zou geen zin hebben in de kosten van de wijzigingen. In ieder geval lijkt de volgorde van de komende podcasts te zijn veranderd ten opzichte van de aankondiging vóór het overlijden van de koningin. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.