Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl schreef op 14-12-2022 om 02:37:

Harry gaat waarschijnlijk in januari een tv-interview geven ten gelegenheid van de publicatie van zijn boek ‘Spare’.
Gayle King zal waarschijnlijk het interview afnemen, en het belooft verdere schokkende onthullingen.

https://www.mirror.co.uk/news/royals/prince-harry-to-keep-dropping-28725791

Is dit Harry's verdienmodel geworden? Het koningshuis willen schaden voor de kijkcijfers van Netflix?

LittleIbex87

LittleIbex87

14-12-2022 om 11:23

Fleurtje_5 schreef op 14-12-2022 om 11:08:

[..]

Dat siert William.

William laat zich niet uitdagen en zich zo verlagen.
Hij gaat geen kwaad met kwaad vergelden.

Zeker wel, natuurlijk. Het koningshuis heeft gewoon een andere strategie maar beide spelen gewoon spelletjes.

Wat me opvalt in het hele Harry en Meghan debacle is dat een grote groep mensen het koningshuis echt ziet als een soort heiligen waar geen slecht woord over gezegd mag worden. Die volgens de publieke opinie geweldig zijn en nooit een misstap begaan. 
Mensen die tegen hen in gaan worden met de grond gelijk gemaakt. Zo nu ook Harry en Meghan. Ik hoor h en m overigens vooral klagen over de media e  "het instituut". Dat instituut is gewoon hopeloos verouderd en achterhaald. Daar mag men best iets van vinden. 

Nu wordt het echt een soort Harry en Meghan VS koningshuis. Terwijl beide kampen niet zaligmakend zijn. 

Reficul schreef op 14-12-2022 om 11:23:

[..]

Zeker wel, natuurlijk. Het koningshuis heeft gewoon een andere strategie maar beide spelen gewoon spelletjes.

Door er niet op te reageren doet William juist niet mee met dat spelletje is mijn idee.

Destijds toen Diana in de media de tampon-woorden van Charles riep, heeft Charles ook nooit een verkeerd woord over Diana geroepen. Diana was de moeder van zijn kinderen. Hij zou zijn kinderen kwetsen als hij met moddergooien zou meedoen.

Mick87 schreef op 14-12-2022 om 12:46:

Wat me opvalt in het hele Harry en Meghan debacle is dat een grote groep mensen het koningshuis echt ziet als een soort heiligenwaar geen slecht woord over gezegd mag worden. Die volgens de publieke opinie geweldig zijn en nooit een misstap begaan.
Mensen die tegen hen in gaan worden met de grond gelijk gemaakt. Zo nu ook Harry en Meghan. Ik hoor h en m overigens vooral klagen over de media e "het instituut". Dat instituut is gewoon hopeloos verouderd en achterhaald. Daar mag men best iets van vinden.

Nu wordt het echt een soort Harry en Meghan VS koningshuis. Terwijl beide kampen niet zaligmakend zijn.

Ik denk dat velen bij de verloving al genoeg zagen, en vreesden dat het huwelijk niet lang stand zou houden. Haar broer waarschuwde Harry nog vóór het huwelijk dat Meghan hem en zijn familie tot schande zou maken. En wie had dat gedacht dat het ook daadwerkelijk staat te gebeuren.

Ik vind het gewoon zonde dat William, Kate en Harry niet meer door een deur kunnen.

Voor mijn part geeft Charles de kroon aan zijn jongste broer, prins Edward. Dat stel vind ik waardige opvolgers van de Queen. En hun dochter was het oprechtste. Bij Louise zag je geen show toen de queen overleden was.

Ik ben voor de monarchie, in alle landen. Voor mij zijn het zeker geen heiligen. Daarover heb ik al genoeg gelezen. Maar Meghan is dat in de verste verte bij lange na niet. Het is een actrice die haar beroemdste rol zelf heeft gekozen. Dat is prima, maar het gaat ten koste van anderen.

Ik ben tegen roddels voor de poen.Dat interview met Oprah stond al in de planning nog voor dat h en m gingen trouwen, maar toen kon M nog niet toezeggen.

"Waar geen slecht woord over gezegd mag worden?" Volg jij deze moddersessie wel?
Je schrijft: "Mensen die tegen hen in gaan worden met de grond gelijk gemaakt"

Op het andere forum was dat heel duidelijk, bij het minste of geringste kreeg men een ban. Want men wou geen enkel punt van kritiek op Meghan lezen. Jij hebt altijd kritiek op mij als ik mijn mening geef over wat ik lees over H en M. Heb ik je daarom ooit met de grond gelijk gemaakt?

Ken je nog Ninaki Priddy? Zij werd met de grond gelijk gemaakt omdat zij haar zegje deed. Dan werd gezegd: Ninaki was jaloers, wou een graantje meepikken, en Meghan kende haar niet eens. Maar Ninaki was wel 30 jaar lang de best-friend van Meghan en was getuige op Meghans eerste huwelijk. Meghans familie moet het trouwens ook ontgelden. Haar vader was een slechte vader geweest, haar zus was een narcistisch gekkie en M kende haar niet eens, haar broer was een crimineel. Eugenie en Beatrice werden lelijke stiefzusjes genoemd die jaloers zouden zijn op mooie Meghan. Harry's vriendengroep is compleet aan de kant gezet.

Over prins B. heb ik nooit een blad voor de mond genomen. Over prinses Margarita met haar eerste echtgenoot v Roy v. Z. ook niet. Koning A. van België vond ik een slapjanus dat hij een DNA-test bleef weigeren.

Als H op deze manier troonopvolger zou worden, mocht voor mij de monarchie in de UK afgeschaft worden. Ik vind het stel hypocriet, verwaand, en meermaals betrapt op leugens.

H en M gebruiken wel dat 'instituut' als het hun uitkomt. M. gaat voor de show met een leger cameramensen bloemen leggen voor een slachtoffer.  Kate was eerder ook op een plek bloemen gaan leggen. Er was maar een voorbijganger die haar zag.

Bekijk foto's van Kate op de tribune bij een tenniswedstrijd, en bekijk foto's van M met twee vriendinnen op de tribune bij een tenniswedstrijd. Allemaal lege VIP-stoelen om hen heen. Dát is het verschil.

Fleurtje, je zegt dat je tegen roddels voor de poen bent, maar zie je dan niet dat er achter de haatcampagne tegen Meghan ook gewoon een verdienmodel zit? De Britse tabloids en al die 'you tube deskundigen' die hier pagina na pagina aangehaald worden doen dat ook gewoon om hun zakken te vullen hoor. En voor de volgers lijkt haten wel een hobby te worden.

LittleIbex87

LittleIbex87

14-12-2022 om 14:33

In de basis zijn beide partijen gewoon op geld en macht belust. Ieder met een eigen strategie. Ik zou zeggen lees het boek sapiens eens en kijk dan nog eens naar het koningshuis met alle gebruiken, ordes en al die dingen. Ook gewoon maar bedacht om zich te onderscheiden en geld binnen te halen.

SophieHowl

SophieHowl

14-12-2022 om 16:12 Topicstarter

De laatste trailer voor morgen is uitgebracht. (zonder Harry dit keer)

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11537533/Harry-Meghan-release-Netflix-trailer-waging-war-Palace.html

Er wordt gesteld dat het paleis met opzet negatieve verhalen over Harry en met name Meghan naar buiten bracht, om negatieve verhalen over andere royals de kop in te drukken. Meghan werd de zondebok voor de royals.

Ik moet hierbij dan voornamelijk aan Andrew denken?

Maar in een eerdere trailer stelde Harry dat er leugens werden verteld om William te beschermen. 
Waar zouden Harry en Meghan op doelen?
Het verhaal dat William vreemd zou zijn gegaan met een vriendin van Catherine, ene Rose Hanbury? Dat verhaal kwam in 2019 in de pers maar heeft nooit veel aandacht getrokken.

Ik vraag me af of Harry, die toch een heel goede band met zijn oma had, dit niet bij haar aan de orde had kunnen stellen? Hoewel Elizabeth natuurlijk al op leeftijd was en zorgen had om een zieke Philip, om van Andrew nog maar te zwijgen.

SophieHowl schreef op 14-12-2022 om 16:12:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11537533/Harry-Meghan-release-Netflix-trailer-waging-war-Palace.html

Er wordt gesteld dat het paleis met opzet negatieve verhalen over Harry en met name Meghan naar buiten bracht, om negatieve verhalen over andere royals de kop in te drukken. Meghan werd de zondebok voor de royals.

Dat geloof ik dus meteen. Er was en is een soort hetze tegen Meghan. Buitensporig negatieve uitlatingen over haar. Ze kon werkelijk niets meer goed doen. Alles lag en ligt onder een vergrootglas. Ze zal geen heilige zijn en haar nukken hebben. Maar andere royals even goed. Maar daar hoor je amper wat over. 

Moxxie schreef op 14-12-2022 om 14:15:

Fleurtje, je zegt dat je tegen roddels voor de poen bent, maar zie je dan niet dat er achter de haatcampagne tegen Meghan ook gewoon een verdienmodel zit? De Britse tabloids en al die 'you tube deskundigen' die hier pagina na pagina aangehaald worden doen dat ook gewoon om hun zakken te vullen hoor. En voor de volgers lijkt haten wel een hobby te worden.

Misschien is dat idd zo, alleen heeft de een er meer profijt dan de ander. Ik zie bij Charles alleen maar verdriet.

Neem nou bv Oprah, ze was op de bruiloft, viste toen naar een interview, wou zelfs bevriend raken met Doria, ze gaf Doria cadeaus. Of dát ut um nou is? Had dan die halfzus uitgenodigd, dat was vast ook beter geweest voor de verstandhouding.

De familie Markle wil in 2023 eigen documentaire maken las ik op dit topic. Daar zal vast wel iemand achter zitten die er aan wil verdienen. 

Zelf vind ik het heel ergerlijk als er door H en M weer iets in de media word geroepen terwijl het zo klaar-is-als-een-klontje dat het niet klopt wat ze roepen. Ook ergerlijk is dat H zijn familie beschuldigd dat ze het niet erg zouden vinden om een leugentje te verzinnen om zijn broer te beschermen. Weet H uberhaupt hoe vaak zijn eigen vrouw heeft gelogen om vooral zich zelf beter voor te doen?

Ik verdien er geen cent aan om me daaraan te ergeren. Het kost me alleen energie. En ik denk dat velen er net zo over denken. En dat is maar goed ook. Alleen de mate van ergernis is vaak niet goed.

De kleur van een personage uit een kinderfeest word afgeschaft omdat we niet willen dat mensen zich gekwetst voelen. Ik vond het destijds ontzettend triest dat Camilla niet meer buiten de deur durfde omdat ze de meest gehate vrouw was geworden. Dat gun je niemand.

Maar die haatcampagne word wel opgezet door H en M. Daar wil ik niet aan mee doen. Voor elke leugen bv 'dat zijn vader het niet goed deed als vader, of dat Kate niet zo hartelijk zou zijn geweest, of what ever, zal ik een mooie foto plaatsen wat het tegendeel bewijst.

SophieHowl schreef op 14-12-2022 om 16:12:

Ik moet hierbij dan voornamelijk aan Andrew denken?

Maar in een eerdere trailer stelde Harry dat er leugens werden verteld om William te beschermen.
Waar zouden Harry en Meghan op doelen?
Het verhaal dat William vreemd zou zijn gegaan met een vriendin van Catherine, ene Rose Hanbury? Dat verhaal kwam in 2019 in de pers maar heeft nooit veel aandacht getrokken.

Ik vraag me af of Harry, die toch een heel goede band met zijn oma had, dit niet bij haar aan de orde had kunnen stellen? Hoewel Elizabeth natuurlijk al op leeftijd was en zorgen had om een zieke Philip, om van Andrew nog maar te zwijgen.

Hier werd onlangs geschreven dat H en M uit elkaar zouden zijn. Lady C zou ook zoiets hebben gehoord. Ik kon het niet geloven en gaf dat hier ook aan.

Het zou me echt niet verbazen als deze leugen in de wereld werd geroepen om te kunnen zeggen 'zie je wel dat ze negatief over ons praten'.

Lady C heeft al eens eerder haar ergernis uitgesproken toen bleek dat M stiekem haar boek wou beïnvloeden door iets negatiefs over Thomas Markle te laten vermelden. Gelukkig was Lady C er op tijd achter gekomen.

Fleurtje_5 schreef op 14-12-2022 om 19:13:

[..]

Hier werd onlangs geschreven dat H en M uit elkaar zouden zijn. Lady C zou ook zoiets hebben gehoord. Ik kon het niet geloven en gaf dat hier ook aan.

Het zou me echt niet verbazen als deze leugen in de wereld werd geroepen om te kunnen zeggen 'zie je wel dat ze negatief over ons praten'.

Lady C heeft al eens eerder haar ergernis uitgesproken toen bleek dat M stiekem haar boek wou beïnvloeden door iets negatiefs over Thomas Markle te laten vermelden. Gelukkig was Lady C er op tijd achter gekomen.

Grappig dat je dit aanhaalt. Lady C is van mening veranderd en denkt dat dit gerucht opzettelijk door het koppel is verspreid. Neemt niet weg dat er nog een bron was met hetzelfde gerucht dus we gaan het zien. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-12-2022 om 21:36

Het hele Britse koningshuis hangt aan elkaar door schandalen, dat is niet alleen voorbehouden aan Harry en Megan. De manier waarop alles onder een vergrootglas wordt gelegd doet aan als een hetze.
https://historianet.nl/maatschappij/vorsten/de-lijken-rollen-bij-de-koningin-uit-de-kast

SophieHowl

SophieHowl

15-12-2022 om 06:13 Topicstarter

Over de laatste trailer, waarin werd gesteld dat Buckingham Palace negatieve verhalen over Meghan naar buiten zou brengen:

In de trailer was een krantenkop zichtbaar, “Celeb BB Race Row”. Dit artikel in de Daily Star ging over het voormalig conservatieve parlementslid Ann Widdecombe, die meedeed aan Big Brother en in de uitzending zei dat Meghan “problemen betekende”. Ann Widdecombe reageerde gisteren zelf door te zeggen dat ze helemaal niets had gezegd over ras, alleen dat ze eraan refereerde dat een gescheiden actrice die in de koninklijke familie trouwde, problemen zou veroorzaken. Ann Widdecombe zei dat de media vervolgens hun eigen draai gaven aan haar woorden. Ze stelt het idee dat Buckingham Palace iets met haar uitspraken te maken zou hebben, gewoon ongelofelijk is en dat Meghan samenzweringstheorieën verspreidt.

In het artikel van de Daily Mail  zegt “royal editor” Revecca English dat Meghan blijkbaar niet weet hoe de media werken, als ze denkt dat deze een verhaal over een lid van de koninklijke familie niet zouden brengen in ruil voor een verhaal over Harry en Meghan.

Dat laatste vraag ik me ook af; gezien de enorme onderlinge concurrentie in de roddelpers en de vele bladen die zich daarmee bezighouden; is het reëel dat deze zich terughoudend op zouden stellen in ruil voor een verhaal dat Buckingham Palace ze verstrekt over Harry en Meghan?Als één blad een scoop heeft, duurt het niet lang of andere media krijgen ook lucht van het verhaal. Dat zou toch een slechte mediastrategie vanuit het paleis zijn?
Ik hoop dat Harry en Meghan morgen ook de bewijslast presenteren voor hun aantijgingen. Doen ze dat niet; halen ze ook hun eigen geloofwaardigheid onderuit. Als ze dit verhaal kunnen staven met bewijzen (hun advocate figureerde ook in de trailer), gaat de Britse monarchie op ongekende wijze onderuit.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11539941/Meghan-accused-peddling-conspiracy-theories-incendiary-Netflix-series.html

Mick87 schreef op 14-12-2022 om 17:45:

[..]

Dat geloof ik dus meteen. Er was en is een soort hetze tegen Meghan. Buitensporig negatieve uitlatingen over haar. Ze kon werkelijk niets meer goed doen. Alles lag en ligt onder een vergrootglas. Ze zal geen heilige zijn en haar nukken hebben. Maar andere royals even goed. Maar daar hoor je amper wat over.

Precies, daar hoor je amper wat over. Het koningshuis weert zich niet eens zelf tegen de valse beschuldigingen van H en M.

Ze maakten ook de uitslag van het onderzoek naar het pestgedrag van Meghan niet bekend wegens privacyredenen en om de betrokkenen te beschermen. Waardoor personeel van het koningshuis teleurgesteld was dat zo het pestgedrag in de doofpot zou belanden. Gelukkig dat personeelsleden in het boek van Tom Bower wel hun zegje konden doen. En dat schijnt duidelijk niet 'maar' een incident te zijn dat M flink uitpakt, dat noem ik geen nukken meer.

https://www.hln.be/royalty/onderzoek-naar-pestgedrag-van-meghan-markle-afgerond-maar-uitkomst-blijft-geheim~a0469453/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.