Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2022 om 13:31:

Of zal Harry het boek van Tom Bower hebben gelezen en wat puzzelstukken op z'n plek vallen?

Inmiddels is er ook een bekende bron op Reddit die een duit in het zakje doet. Even een korte samenvatting want de link is volgens mij alleen te lezen voor mensen met een account op Reddit.

- Er is in Londen een “pre-separation agreement” aanwezig, nog geen officiële “separation”;

- Harry is al lange tijd niet meer thuis. Hij verblijft in de Bay-area bij BetterUp, het bedrijf waarvoor hij werkt;

- Meghan heeft een vrouwelijke advocaat aangetrokken;

- Meghan heeft hoge verwachtingen van het boek/de memoires van Harry: het zou haar reputatie ten goede komen en ook het nodige geld in het laatje brengen. Ze hebben immers geldzorgen;

- tijdens de uitvaartperiode ging Harry koning Charles om geld vragen. Charles zou Harry hebben geconfronteerd met feiten over Meghan, met name hoe ze Diana nadeed nog voor ze Harry kende;

- Netflix heeft Meghan en Harry aangesproken op de inconsistenties in de dingen die in het boek/de memoires staan en die ze zelf in hun eigen docuserie noemen (ik concludeer daaruit dat Penguin House en Netflix onderling contact hebben gehad) omdat Meghan zichzelf tegenspreekt;

- Netflix vindt die inconsistenties vervelend en zendt die docuserie daarom niet meer uit in december maar zwijgt erover.

Zie het oranje vlak:
https://www.reddit.com/r/SaintMeghanMarkle/comments/yjlger/barkjack_goss/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf

SophieHowl

SophieHowl

02-11-2022 om 21:28 Topicstarter

Hamer schreef op 02-11-2022 om 21:06:

[..]

Dat denk ik ook; duurt vast nog maanden tot er een officieel bericht uitkomt - als het inderdaad klopt - en pas als hun gezamenlijke projecten (Netflix met name) zijn uitgekomen.

Maar in dat geval zou het verstandig zijn om geen voorbereidingen tevtreffen voor een scheiding. Stel dat iemand lekt (niet ondenkbaar; zelfs hoogstwaarschijnlijk) dan zou dat hun financiële belangen schaden.

Als ze al uit elkaar zouden willen gaan (geloof ik echt niet; Harry of Meghan die niet fulltime hun kleine kinderen bij zich zouden hebben?!) zouden ze niet vooruit lopen met het regelen van zaken.

Daarnaast is er nog de kwestie van voogdij. Naar het schijnt heeft de Britse vorst voogdij over minderjarige royals (zie onderstaand artikel).

Archie is in Groot-Brittannië geboren, Lilibet niet. Is Lilibet mogelijk Amerikaans staatsburger en is de regeling dan niet van toepassing op haar?

https://www.her.ie/amp/celeb/harry-and-meghan-custody-archie-420392

SophieHowl schreef op 02-11-2022 om 21:28:

[..]

Maar in dat geval zou het verstandig zijn om geen voorbereidingen tevtreffen voor een scheiding. Stel dat iemand lekt (niet ondenkbaar; zelfs hoogstwaarschijnlijk) dan zou dat hun financiële belangen schaden.

Als ze al uit elkaar zouden willen gaan (geloof ik echt niet; Harry of Meghan die niet fulltime hun kleine kinderen bij zich zouden hebben?!) zouden ze niet vooruit lopen met het regelen van zaken.

Daarnaast is er nog de kwestie van voogdij. Naar het schijnt heeft de Britse vorst voogdij over minderjarige royals (zie onderstaand artikel).

Archie is in Groot-Brittannië geboren, Lilibet niet. Is Lilibet mogelijk Amerikaans staatsburger en is de regeling dan niet van toepassing op haar?

https://www.her.ie/amp/celeb/harry-and-meghan-custody-archie-420392

Het land waarin de kinderen zijn geboren is niet bepalend, maar het land waarin de kinderen hun woonplaats hebben. De rechter in dat land (in dit geval de Verenigde Staten) gaat over de woonplaats van de kinderen, tenzij de ouders hierover onderling een regeling treffen. 

Dat gezag van de monarch klopt wel, maar is in zoverre achterhaald dat latere wetgeving en internationale verdragen voorgaan. 

Nog iets anders, er wordt gesproken over een “separation” (=uit elkaar gaan), en niet over “divorce “ (=echtscheiding). Charles en Diana leefden ook jarenlang in een staat van “separation” voordat er tot echtscheiding werd overgegaan. 

SophieHowl

SophieHowl

02-11-2022 om 22:01 Topicstarter

Hamer schreef op 02-11-2022 om 21:39:

[..]

Het land waarin de kinderen zijn geboren is niet bepalend, maar het land waarin de kinderen hun woonplaats hebben. De rechter in dat land (in dit geval de Verenigde Staten) gaat over de woonplaats van de kinderen, tenzij de ouders hierover onderling een regeling treffen.

Dat gezag van de monarch klopt wel, maar is in zoverre achterhaald dat latere wetgeving en internationale verdragen voorgaan.
Dat is inderdaad heel plausibel, dank voor deze details!

Nog iets anders, er wordt gesproken over een “separation” (=uit elkaar gaan), en niet over “divorce “ (=echtscheiding). Charles en Diana leefden ook jarenlang in een staat van “separation” voordat er tot echtscheiding werd overgegaan.

Harry zal nog dieper in een depressie raken van een scheiding dan van het blijven in een ongelukkig huwelijk; hij wil het zo graag beter doen dan zijn ouders, vooral voor de kinderen.

Dus geen scheiding, ook niet van tafel en bed (separation).
Als Harry en Meghan gaan scheiden of voorbereidingen daartoe treffen, val ik van mijn stoel 

ik zie eerder een Baarnse en Soestse vleugel arrangement uitgewerkt worden dan een separation laar staan een scheiding.

Kost ze te veel geld en aanzien waar ze beiden toch wel aan gehecht zijn.

Ysenda schreef op 02-11-2022 om 22:15:

ik zie eerder een Baarnse en Soestse vleugel arrangement uitgewerkt worden dan een separation laar staan een scheiding.

Kost ze te veel geld en aanzien waar ze beiden toch wel aan gehecht zijn.

Dat zou kunnen. Echter, als ze tot overeenstemming zouden komen dan hoeft een scheiding van tafel en bed of zelfs een echtscheiding niet zoveel te kosten. Hij is nu kennelijk toch al in de Bay Area en volgens andere bronnen zit zij meestal in Malibu. Dat dure huis zou al te koop staan. Ik acht de geruchten daarom waarschijnlijk, al denk ik dat het nog maanden gaat duren, misschien wel jaren. 

SophieHowl schreef op 02-11-2022 om 21:28:

[...)

Als ze al uit elkaar zouden willen gaan (geloof ik echt niet; (…)

Bookworm bevestigt tot twee keer toe dat ze hetzelfde heeft gehoord als Lady C:

https://youtu.be/5SRjLgUHcL8

En dan dit:
.........
Meghan is zich er nochtans van bewust dat ze op haar woorden moet letten. “Ik moet oppassen wat ik zeg, want ik weet dat mensen naar mij opkijken. Zelfs toen we het Oprah-interview deden paste ik hard op, want ik wist dat er kleine meisjes zouden zijn die naar mij keken en dachten: ‘wauw, een échte prinses’.”
..........

Dit is toch niet te geloven. Hoe hoog staat ze op de ladder van hoogmoedswaanzin? Ze brengt een smerig interview dat het koningshuis moet schaden, en zegt dan dat ze op haar woorden moet letten omdat er kleine meisjes kijken en dachten 'wauw, een échte....'. Meghan is géén prinses.

Of het waar is weet ik niet, maar volgens dit artikel zoeken M en H een extra Nanny.
Het zou gaan om een fulltime baan. De nanny zal drie en een halve dag
werken. Op hele dagen van 7:30 uur tot 19:30 uur en één keer per week
een halve dag in de ochtend.
In de vacature wordt gemeld dat er een vergoeding tegenover staat van 35 tot 45 dollar per uur.

https://www.ditjesendatjes.nl/meghan-en-harry-hebben-geen-tijd-voor-opvoeding-kinderen-extra-nanny-gezocht-en-dit-verdient-ze/ 2 nov. 2022
.......

Op Twitter gaat een vacature rond voor een nanny. Het gaat om een gezin
uit Montecito met twee kleine kinderen. Doordat de locatie van de woning
erbij vernoemd is, weten Twitteraars al snel zeker dat de vacature van
Harry en Meghan komt.

.........

Nou echt hè?! Tenenkrommend, voor twee mensen die alle mogelijkheden hebben om te doen wat ze willen wentelen ze zichzelf wel heel graag in zelfmedelijden. Man man ga iets doen waar je happy van wordt en stop met klagen.  

SophieHowl

SophieHowl

03-11-2022 om 09:46 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2022 om 08:55:

Of het waar is weet ik niet, maar volgens dit artikel zoeken M en H een extra Nanny.
Het zou gaan om een fulltime baan. De nanny zal drie en een halve dag
werken. Op hele dagen van 7:30 uur tot 19:30 uur en één keer per week
een halve dag in de ochtend.
In de vacature wordt gemeld dat er een vergoeding tegenover staat van 35 tot 45 dollar per uur.

https://www.ditjesendatjes.nl/meghan-en-harry-hebben-geen-tijd-voor-opvoeding-kinderen-extra-nanny-gezocht-en-dit-verdient-ze/ 2 nov. 2022
.......

Op Twitter gaat een vacature rond voor een nanny. Het gaat om een gezin
uit Montecito met twee kleine kinderen. Doordat de locatie van de woning
erbij vernoemd is, weten Twitteraars al snel zeker dat de vacature van
Harry en Meghan komt.

.........

Een shift van 12 uur!!! Drie dagen per week (plus een halve dag), in te vullen door één werknemer?!

Een slaapdienst zal wel deel uitmaken van de job, maar dan nog…

SophieHowl

SophieHowl

03-11-2022 om 09:52 Topicstarter

Ik volg Michelle Obama op Instagram.
Deze week woonde zij een conferentie bij getiteld “Get Her There”, een initiatief van de GirlsOpportunityAlliance, om meisjes wereldwijd kansen op een opleiding te bieden. 
Ook aanwezig; Amal Clooney en Melinda Gates.
Grote afwezige: Meghan.

Meghan is echt passé en zelfs de uitnodiging aan Clooneys om de bruiloft van Harry en Meghan bij te wonen heeft geen zoden aan de dijk gezet wat netwerken betreft.

SophieHowl schreef op 03-11-2022 om 09:46:

[..]

Een shift van 12 uur!!! Drie dagen per week (plus een halve dag), in te vullen door één werknemer?!

Een slaapdienst zal wel deel uitmaken van de job, maar dan nog…

Las je ook wat er in dat artikel geschreven staat onder 'afhaken' ?

Ik zie het, nee het lijkt mij ook geen fijne omgeving om te werken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.