Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl

SophieHowl

11-05-2022 om 09:00 Topicstarter

Hamer schreef op 10-05-2022 om 22:30:

Lady C is door iemand binnen Netflix verteld dat men daar spijt heeft Harry en Meghan ooit een contract te hebben aangeboden. Vooral het recente interview van Harry voor NBC terwijl hij onder contract staat bij en gevolgd werd door een cameraploeg van Netflix, heeft kwaad bloed gezet.

Ook zou Netflix eisen dat Harry en Meghan naar Groot-Brittannië gaan ivm de jubileum-activiteiten, en dat ze hebben getracht te onderhandelen over de bewaking maar dat Engeland feitelijk niets verandert. Omdat Netflix het eist gaan ze nu toch maar wel.

Vanaf circa 13 minuten:

https://youtu.be/-DXysUraqL8

Dat Netflix spijt heeft geloof ik direct, vooral van het bedrag dat ze betaalden…

Het zou wel sneu zijn voor Elizabeth als de werkelijke motivatie om te komen, Netflix is en niet een laatste kans om Harry’s oma respectievelijk een nieuwe/eerste ontmoeting te gunnen met haar achterkleinkinderen.

Elizabeth (en Philip) hebben altijd laten merken, ook in gepubliceerde foto’s, hoe trots ze op haar (hun) achterkleinkinderen is/waren.
Het is voor niets dat er tijdens de jubileumfestiviteiten een rijtoer is ingepland met de achterkleinkinderen.

Daarnaast is het niet meer dan normaal om je oma te eren met een wel heel buitengewoon jubileum. Elizabeth is daarnaast de vorstin aan wie Harry ooit trouw beloofde, als militair zijnde, én hij is geboren en getogen in de koninklijke familie. Bovendien heeft Elizabeth duidelijk een soft spot voor kleinzoon Harry.

SophieHowl

SophieHowl

11-05-2022 om 09:03 Topicstarter

Haha, Lady Colin Campbell zoekt altijd geweldige muzikale intro’s uit.
Ik herinner me ook: Shame and Scandal in the Family- Shawn Elliott

De Franse pers beweert dat prins Albert van Monaco wel tien miljoen aan zijn echtgenote moet betalen om zich te verzekeren dat ze haar publiek taken als zijn echtgenote uitvoert. Altijd al een vermoeden gehad dat dit een verstandshuwelijk is. Nu kijken of ze voor dat bedrag eindelijk eens leert fatsoenlijk Frans te spreken.

SophieHowl

SophieHowl

11-05-2022 om 20:47 Topicstarter

@Hamer:
De Queen heeft vier Counsillors of State die taken overnemen als de vorst daartoe niet in staat is: Charles, William, Harry en Andrew.
Om de Troonrede door een ander dan de regerend monarch voor te laten lezen, werd deze taak overgedragen aan twee CoS: Charles (en William die aanwezig moest zijn). Counsillors of State treden altijd gezamenlijk op (om een machtsmonopolie te vermijden).
Als ik de Britse berichtgeving nu correct heb begrepen, zijn de Counsillors of State eigenlijk de eerste vier personen in de lijn van troonopvolging -mits meerderjarig.
De kinderen van William zijn minderjarig, dus daarom Harry als derde, en Andrew als vierde.

Heb je enig idee wat er gebeurt als Charles de troon bestijgt, wie wordt dan de vierde CoS? Edward?

En in hoeverre is het nog wenselijk dat Harry en Andrew deze rol blijven vervullen? NOT natuurlijk, maar liggen er al plannen klaar?

Ik neem aan dat Charles misschien graag zou hebben dat Anne ook CoS kan worden als hij de troon bestijgt? Ze heeft natuurlijk een schat aan ervaring en is (in tegenstelling tot Harry en Andrew) iemand waar het koningshuis op kan bouwen.
De Counsillors of State kunnen belangrijk zijn bij een vorst die ook al op leeftijd is. 

SophieHowl schreef op 11-05-2022 om 20:47:

@Hamer:
De Queen heeft vier Counsillors of State die taken overnemen als de vorst daartoe niet in staat is: Charles, William, Harry en Andrew.
Om de Troonrede door een ander dan de regerend monarch voor te laten lezen, werd deze taak overgedragen aan twee CoS: Charles (en William die aanwezig moest zijn). Counsillors of State treden altijd gezamenlijk op (om een machtsmonopolie te vermijden).
Als ik de Britse berichtgeving nu correct heb begrepen, zijn de Counsillors of State eigenlijk de eerste vier personen in de lijn van troonopvolging -mits meerderjarig.
De kinderen van William zijn minderjarig, dus daarom Harry als derde, en Andrew als vierde.

Heb je enig idee wat er gebeurt als Charles de troon bestijgt, wie wordt dan de vierde CoS? Edward?

En in hoeverre is het nog wenselijk dat Harry en Andrew deze rol blijven vervullen? NOT natuurlijk, maar liggen er al plannen klaar?

Ik neem aan dat Charles misschien graag zou hebben dat Anne ook CoS kan worden als hij de troon bestijgt? Ze heeft natuurlijk een schat aan ervaring en is (in tegenstelling tot Harry en Andrew) iemand waar het koningshuis op kan bouwen.
De Counsillors of State kunnen belangrijk zijn bij een vorst die ook al op leeftijd is.

Nee en nee.

Harry heeft afstand genomen van het leven als Royal. Waarom hem dan opzadelen met taken als Royal?

Eer Andrew deze rol zou krijgen is er veel water door de Maas gegaan. Liever Anne of Edward. Of Eugenie, de dochter van Andrew.

SophieHowl schreef op 11-05-2022 om 09:00:

[..]

Dat Netflix spijt heeft geloof ik direct, vooral van het bedrag dat ze betaalden…

Het zou wel sneu zijn voor Elizabeth als de werkelijke motivatie om te komen, Netflix is en niet een laatste kans om Harry’s oma respectievelijk een nieuwe/eerste ontmoeting te gunnen met haar achterkleinkinderen.

Elizabeth (en Philip) hebben altijd laten merken, ook in gepubliceerde foto’s, hoe trots ze op haar (hun) achterkleinkinderen is/waren.
Het is voor niets dat er tijdens de jubileumfestiviteiten een rijtoer is ingepland met de achterkleinkinderen.

Daarnaast is het niet meer dan normaal om je oma te eren met een wel heel buitengewoon jubileum. Elizabeth is daarnaast de vorstin aan wie Harry ooit trouw beloofde, als militair zijnde, én hij is geboren en getogen in de koninklijke familie. Bovendien heeft Elizabeth duidelijk een soft spot voor kleinzoon Harry.

Het zou natuurlijk mooi zijn als de Queen de achterkleinkindjes A en l kan zien en vasthouden. Maar dit zou nóg mooier zijn voor haar oudste zoon Charles die A. en L. ook zou willen zien en vasthouden. Dit word hem ontnomen. H en M kiezen eerder voor de overgrootmoeder dan voor de grootouder. Waarom? Omdat de overgrootouder de queen is en de grootouder alleen maar erfprins? En dat alles vanwege H en M 's keuze voor de centen en roem van Netflix.

Ik weet niet of het opweegt om de Queen 'bloot te stellen'  aan de negatieve gevolgen van een bezoek als zij daarna in de krant moet lezen dat de Queen aan H dingen kan vertellen die ze aan andere niet kan vertellen. Dat geeft de wereld een gevoel alsof de queen zich niet veilig voelt bij haar naaste familie en vrienden. En het geeft een gevoel dat H haar vertrouwen zou en kan misbruiken om ermee naar de media te rennen. Alles zodat hij zelf beter zou scoren. En het zou de queen chantabel kunnen maken bij H en M.

H en M zouden het ook kunnen gebruiken als dwangmiddel. Jullie mogen de kindjes zien als wij evengoed als royal bij netflix kunnen blijven. Een echte werkende royal bij netflix is voor netflix natuurlijk interessanter dan iemand die alleen maar in luxe leeft. Zelfs als zou die royal minder rijk zijn dan diegene die in luxe baad.

Als een kort theebezoekje zo'n storm oplevert, dan maar beter geen contact met A. en L.

SophieHowl

SophieHowl

12-05-2022 om 15:02 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 12-05-2022 om 11:13:

[..]

Nee en nee.

Harry heeft afstand genomen van het leven als Royal. Waarom hem dan opzadelen met taken als Royal?

Eer Andrew deze rol zou krijgen is er veel water door de Maas gegaan. Liever Anne of Edward. Of Eugenie, de dochter van Andrew.

Momenteel zijn Harry en Andrew nog altijd Counsillors of State. Hoog tijd dat ze plaats maken.

Ik vermoed dat Charles al wel ideeën heeft, maar dat Elizabeth niet wil dat (vooral)Andrew en Harry nu geschrapt worden.

Stel dat Charles ook onverhoopt ziek wordt en incapabel is, dan moet William teamen met Harry….

SophieHowl schreef op 12-05-2022 om 15:02:

[..]

Momenteel zijn Harry en Andrew nog altijd Counsillors of State. Hoog tijd dat ze plaats maken.

Ik vermoed dat Charles al wel ideeën heeft, maar dat Elizabeth niet wil dat (vooral)Andrew en Harry nu geschrapt worden.

Stel dat Charles ook onverhoopt ziek wordt en incapabel is, dan moet William teamen met Harry….

William kan volgens mij het allerbest teamen met Edward. Zoals W en H nu tegen over elkaar staan is idd niet oké.

SophieHowl schreef op 11-05-2022 om 20:47:

@Hamer:

Nee na Andrew komt zijn volwassen dochter prinses Beatrice, dan haar jongere zus Eugenie en dan Edward.

SophieHowl schreef op 12-05-2022 om 15:02:

[..]

Ik begrijp dat de hofhouding, Charles en William inderdaad liever Edward en Anne zien op die plaatsen, maar dat is nog niet zo eenvoudig.

sans-titre-7.png

Test: Weet iemand welke Royals dit zijn?

SophieHowl

SophieHowl

13-05-2022 om 20:28 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 13-05-2022 om 17:48:

sans-titre-7.png

Test: Weet iemand welke Royals dit zijn?

Geen idee…

Je maakt het ons moeilijk!
😄

Ik gok dus royals waar je niet zo snel aan denkt, zoals de Franse of Italiaanse royals, of de Habsburgers? Of misschien royals uit de Balkan? Wie weet heeft Mexico nog ern koningshuis?

De dame komt me enigszins bekend voor.

Niemand?   Ik had er tot vorig jaar ook nog niet eerder van gehoord.

Het zijn Prins Konstantin-Assen van Vidin, hertog van Saksen, en zijn prinses María van Bulgarije (geboren in Madrid als
Doña María García de la Rasilla y Gortázar)

Met hun tweeling: prins Umberto de Vidine, hertog van Saksen en
prinses Sofia de Vidine, hertogin van Saksen.

Prins Konstantijn-Assen is het vierde kind van (voormalig-) koning Simeon II
van Bulgarije van het Huis van Saksen-Coburg en Gotha.

Maria was gisteren jarig en ik vroeg me af hoeveel mensen weten wie ze is.

fab796f91d0e0c449a5042f20a4c3dea.jpg

Dit waren ze in 1994. En toch had ik er nog niet eerder van gehoord.

SophieHowl

SophieHowl

14-05-2022 om 14:35 Topicstarter

Best nog een uitgebreide familie, de Bulgaarse royals:
https://www.allthingsroyal.nl/koninklijkefamilies/bulgarije.php

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.